Ritari Tritor ja hänen sankarilliset ritaristelunsa

Jaro Karkinen
fantasia
Ritari Tritor ja hänen sankarilliset ritaristelunsa - Jaro Karkinen

Kannet: Mirva Karkinen. Sidottu.

Rämeravun rustoon
löi kalpansa kuin juustoon

Maar! Ylväs ja uljas merenmiesritari Tritor on noussut kamaraiselle maalle ja suuntaa kohti mainetekoja. Paladiinina, pyhänä ritarina, hänen velvollisuutensa ja johtotähtensä on olla heikkojen auttaja, oikeudenmukaisuuden airut, ilkitekijöiden turma ja kulkea mantuja sinne, kunne hänet kulloinkin kutsuvat hätääkärsivien huudot. Mutta liekö nihtimme sittenkään aivan kala vedessä täällä kuivalla tantereella ja pystyvätkö hänen ruutanasilmänsä todella näkemään maailman valheiden lävitse?

Sankari ei olisi sankari ilman kunnollista retkuetta, joten uskollisen aseenkantajansa ja kronikoitsijansa Ipator-tontun neuvosta merenmiesritarimme värvää vielä kerallensa joukon seikkailijoita paikallisesta Toimistoja ja taloustaitoja -peliporukasta ja lähtee sitten täyttämään kohtaloaan. Kelpo laulelman hengessä juttuun liittyy luonnollisesti myös lohikäärmeitä, profetioita sekä opettavaisia kasvukertomuksia, jotka itse kukin meistä voi viisaasti kammitsoida sydämeensä.

Jaro Karkisen neljäs romaani läpsyttelee sinne, minne yksikään merenmies ei ole vielä mennyt, ja kutsuu lukijansa mukaan kukistamaan tarkemmin määrittelemättömän pseudokeskiaikaisen settingin tuulimyllyjä.

Kampanja: Kokeile 30 päivää ilmaiseksi BookBeat

Julkaistu: helmikuu 16, 2021