Myöhemmin

@ Stephen King
Myöhemmin - Stephen King 5.78   9

Alkuteos ilmestynyt 2021. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Kannen suunnittelija: Juri Patrikainen. Sidottu, kansipaperi.

Kuolleet eivät valehtele.

Hyytävä kasvukertomus kuolleita näkevästä pojasta on ”juuri sitä tarinankerrontaa, joka teki Kingistä legendan” (AARP Magazine).

Jamiella ja hänen yksinhuoltajaäidillään on salaisuus: Jamie pystyy kommunikoimaan kuolleiden kanssa. Kyky on erityisen hyödyllinen siksi, että kuolleet eivät valehtele. Mutta se myös saattaa hänet vaaraan. Kun äidin poliisiystävä sitten tarvitsee apua räjähdysherkän rikoksen selvittämiseen, Jamie tajuaa, että hänen kyvyllään on hintansa. Haudan takaa kostoa vannovan murhaajan lisäksi Jamien on kohdattava omat demoninsa.

Hohdon ja Sen tunnelmiin palaava Myöhemmin tarjoaa Kingin uskolliselle lukijakunnalle jälleen uuden, koskettavan kauhutarinan, jonka parissa tuntee helpotusta siitä, ettei ole enää lapsi.

Keskustelu: Stephen King (225 viestiä)

Omassa kirjahyllyssäni

Kirja julkaistu kesäkuu 29, 2022 (Tammi)
Alkuperäinen nimi Later

Kirja-arviot 1
Viestit 0
elokuu 4, 2022
1 / 10

Ei ollut ominta Kingiä ollenkaan, suuri pettymys. Omaan tapaansa hitaasti juoni tiivistyi paitsi ettei sitten tiivistynyt. Puolen sivun kappaleita eikä mitään jännitystä tai edes kauhua ollut. Jäi olo että pelkästään elokuvaa varten tehty käsikirjoitus. Täysi floppi mulle kaikkien todella hyvien tarinoiden jälkeen.

karivaan
karivaan