Segrfellin Musta andi – Helanin kirja

@ Erkki Kauhanen
Segrfellin Musta andi – Helanin kirja (Segrfell-sarja #1) - Erkki Kauhanen 8.12   16

Sähkökirja.

Segrfell-sarjan avausosassa kerrotaan Helan Bennin tie syrjäisen maalaiskylän pikkutytöstä Veld Andain Dermunin temppelin Mustaksi andiksi, jota monet rakastavat ja vielä useammat pelkäävät. Mustaa andia ei valita, hän valitsee itse itsensä. Hän käyttää kulissien takana suurta valtaa. Ja vain harva tietää, että arkisten tehtäviensä lisäksi Mustalla on säilytettävänään Unikuninkaiden riitit, jotka Veld Andaille jätti itse Merte Panion, myyttinen sankari, jonka paluuta andit kaikessa salaisuudessa odottavat.

Helanin keskeiset kasvuvuodet sijoittuvat Ran-Kwannonin kaupunkiin, joka on täynnä vanhaa kaunaa saaren alkuperäisasukkaina itseään pitävien gorgien ja vallassa olevien maahantunkeutujien segrien kesken. Myös Sukujen häikäilemättömyys ja alustalaisten huono kohtelu nostaa jännitteitä. Joskus niiden on purkauduttava.

Ran-Kwannonin kuuluisassa Punaisessa tornissa pitää majaa kuningas Retmon, jota kansa sanoo pilkallisesti Tuhkamunaksi, mutta vain silloin kuin jaarli Erniuksen sotilaita ei ole lähettyvillä. Retmonin väitetään aikanaan paenneen Punaiseen torniin pääkaupungin palatsistaan Nadaalista, koska siellä hän pelkäsi oman sukunsa myrkyttävän hänet. Kun vanhan kuninkaan terveys alkaa horjua, kysymys kruununperimyksestä nousee esiin. Kuninkaalla ei ole jälkeläistä eikä testamenttia. Paikalla olisi monta ottajaa.

Kun alkaa tapahtua, herttuoiden suunnitelmat murskautuvat. Monet jupisevat, että Dermunin Musta andi ja pelättyjen naissotilaiden järjestö Veld Gennarai ovat jotenkin sekaantuneet asiaan.

erkkikauhanen.com

Kirja julkaistu maaliskuu 31, 2024 (Hypnozonekirjat)
Tietoja muokattu huhtikuu 4, 2024

Segrfell-sarja