Vainuttu (Susiraja #4) - Elina Rouhiainen 8.22   125

Sidottu, kansipaperi.

Kuuman sarjan huikea huipennus!

Voiko rakkaudella olla mahdollisuutta, kun voitettavana ovat yliluonnollisen suuret esteet ja henkeä uhkaavat vaarat?

Siitä lähtien kun Raisa tapasi Mikaelin ensimmäistä kertaa, pojan siniset silmät ovat seuranneet häntä. Mutta liian monet asiat repivät heitä eroon toisistaan. Mikael on ihmissusi. Raisa on daimon, minkä merkitys kaikessa hurjuudessaan on vasta alkanut avautua.

Raisa on taidetta rakastava kaupungin kasvatti, Mikaelin koti on Kainuun metsissä ja hän haluaa omistautua lääketieteelle ja yhteisönsä auttamiselle. He ovat hellepäivä ja pakkasyö, ja heitä ajavat takaa tuhoa lietsovat voimat.

Kirja julkaistu syyskuu 10, 2015 (Tammi)
Tietoja muokattu syyskuu 1, 2016

Susiraja

Kesytön (Susiraja #1) 8.36   368
Uhanalainen (Susiraja #2) 7.80   244
Jäljitetty (Susiraja #3) 7.66   180
Vainuttu (Susiraja #4) 8.22   125

Moonshadow
kesäkuu 6, 2023

Siitä on jo melkein vuosi, kun luin tämän kirjasarjan. Muistan kuitenkin vieläkin, millaisen vaikutuksen se minuun teki. Yksi parhaista lukemistani kirjasarjoista! Ainoa miinus on se, miten tähän tuotiin kreikkalaista mytologiaa mukaan. Sarja olisi hyvin voinut pysyä Suomessa.

Joka tapauksessa Rouhiainen osaa kirjoittaa hyvin, tekstiä oli helppo lukea ja se osattiin pitää mielenkiintoisena. Kaikki hahmot olivat ihania omalla tavallaan.

syyskuu 29, 2019

Sarjan viimeinen osa oli täynnä yllätyksiä, edellisen osan jälkeen minulla ei ollut enää mitään odotuksia tälle kirjalle. En oikein pitänyt kirjan alusta, mutta loppua kohden aloin lämpenemään. Olen aivan tyytyväinen, että sarja loppui kuten loppui.

Kirsi
elokuu 6, 2017

Aluksi tuntui ettei tarina oikein etene kun se jo äkkiä onkin täydessä vauhdissa. Paljon tapahtui ja välillä ei oikein mitään. Kirja oli hyvä! Yllättävän mutta silti niin "no niin tietysti" lopun kanssa.

Janski_hah
joulukuu 16, 2015

Tykkäsin kovasti kirjasta, mutta se loppui ihan selvästi kesken. Toivon, että kirjasarja jatkuisi vielä. :)

joulukuu 12, 2015

Erittäin hyvä kirja. Tarina etenee sujuvasti ja koukuttaa helposti. Selventää joitakin aiemmissa kirjoissa tapahtuneita asioita. Suosittelen lämpimästi niille, jotka ovat lukeneet muutkin osat :)

ilona_milla
joulukuu 5, 2015

En pitänyt kauheesti Jäljitetystä, mutta Vainuttu oli kyllä susirajan arvoinen päätös! Kirjotin arvostelun blogiin: http://ilonasinspirations.blogspot.fi/2015/12/kirja-arvostelu-elina-rouhiainen.html

Sunsetbeach
lokakuu 14, 2015

Pidin sarjasta paljon ja odotukseni olivat korkealla sen päätösosasta. Kreikkalaiset kuviot olivat ripaus uutta susien sekaan ja siksi olisin ehkä toivonut siltä suunnalta enemmän. Hieman ontto tunne jäi kalvamaan, mutta muuten olen oikein tyytyväinen kirjaan. Pidän ja suosittelen!

syyskuu 26, 2015

Kun posti toimi tämän kotiin, minun oli ehdottomasti päästävä lukemaan tämä ennen muita kirjoja. Ensimmäinen osa tästä sarjasta sai minut kiintymään tähän maailmaan aivan totaalisesti. Olen ollut aiemmin vähän skeptinen suomeen sijoittuvien fantasia-kirjojen suhteen, mutta Kesytön muutti mieleni. Hukkavaara oli heti alusta todella mielenkiintoinen ja houkuttava maailmaa, ja melkein kiljuin ääneen kun hahmot palasivat Hukkavaaraan tässä viimeisessä osassa. Olisin lukenut Hukkavaarasta paljon enemmänkin kuin mitä kirjoissa oli. Daimon-kuvio jäi minulle edelleen aika etäiseksi asiaksi koska sudet veivät kaiken huomioni. Ehkä minusta on vieläkin vähän vaikea sulatella noita kreikan kuvioita, mutta ei se kirjasta huonompaa tee vaan antaa siihen vähän erikoista säväystä. Loppu olikin sitten tapahtumaa täynnä ja viimeisillä sivuilla tuntui, että putosin vähän kärryiltä Raisan "palatessa" taas kuvioihin. Hiukan haikeita fiiliksiä herättivät nämä viimeiset sivut, mutta onneksi minulla on kaikki neljä kirjaa hyllyssä jotka voi lukea uudelleenkin jos siltä tuntuu.

Emili@
syyskuu 26, 2015

Kirjan takakannen kuvauksen luettuani pelästyin niin pahanpäiväisesti, etten pystynyt aivan täysin nauttimaan kirjan keskivaiheen tapahtumista, vaan mahdollinen kamala loppuratkaisu kummitteli mielessäni jatkuvasti. Kuitenkin näin jälkikäteen sanottuna itse tarina ja sen henkilöt saivat upealle tarinalleen, hienolle matkalleen, täydellisen lopetuksen. Tarinan ja sen henkilöiden kehityksen ohella myön kirjailijan itsensä kehitys oli minusta varsin hyvin huomattavissa monissa kohdissa, mikä on aivan mahtava asia. Jään kaipaamaan susirajaa kovasti! Hieno päätös mahtavalle sarjalle, ei voi muuta sanoa!

Infernal
syyskuu 19, 2015

Tykkäsin todella paljon tästä kirjasarjasta! Vainuttu oli muiden osien tapaan todella hyvä ja juuri omaan makuuni sopiva. Lopetus oli hyvin mielenkiintoinen, sen verraan hämilleen se veti, että muutamaan otteeseen oli luettava uudestaan, ennen kuin uskoin lukemani...

Venla Salonen
marraskuu 5, 2015