Kesytön

Elina Rouhiainen
fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Kesytön (Susiraja #1) - Elina Rouhiainen8.34

1. laitos: Tammi, 2012. Kansi: Eevaliina Rusanen. Sidottu, kansipaperi.
2. laitos: Tammi, 2013. Bon-pokkarit. Nidottu.

Luulitko tietävästi millaista on susirajalla? Mieti uudestaan. Unohtumaton lukuelämys Kesytön on täysiverinen paranormaali romanssi ja koukuttavan Susiraja-sarjan ensimmäinen osa.

Raisa Oja on 17-vuotias Kallion kasvatti ja kunnianhimoinen taiteilijanalku, jonka elämä sortuu kun hänen äitinsä kuolee yllättäen. Rakas Helsinki jää taakse, kun Raisa lähetetään asumaan keskelle Kainuun korpea. Hukkavaaran erikoisessa kylässä hänen ainoana toiveenaan on selvittää miksi hänen äitinsä on pitänyt menneisyytensä salassa.

Kaiken hämmennyksen keskellä Raisan elämään astuu Mikael Sarri. Mikael on koulun vaikutusvaltaisin poika, jonka merkilliset silmät tuntuvat hakeutuvan yhä useammin Raisan suuntaan. Mutta uskaltaako Raisa edes unelmoida Mikaelista, jota muut kunnioittavat ja pelkäävät ja jonka tyttöystävä on jäätävän kaunis? Kun uskomaton totuus Hukkavaarasta alkaa vähitellen selvitä Raisalle, ei paluuta entiseen enää ole. Ja salaisuudet ovat vasta alkaneet paljastua.

Kirjatraileri Youtubessa.

"Kesytön on Elina Rouhiaisen upea, koukuttava esikoisromaani. — — Paranormaalia romantiikkaa Kainuun korvessa, siinä on jotain ennenkokematonta, uutta ja raikasta - kertakaikkiaan vastustamaton yhdistelmä. Kirjan kansikuva on todella kaunis ja sopii täydellisesti kirjan tunnelmaan." – Salme Paloniemi, Koillissanomat 17.8.2012

"Henkilöhahmot ovat Kesyttömän suola. Tarinassa on syvyyttä ja tilaa kokea tuntoja. Elina Rouhiainen on kirjoittanut kiinnostavan esikoisteoksen ja samalla pedannut teoksen jatko-osille erinomaiset asetelmat." – Maria Loikkanen, Savon sanomat 3.9.2012

"Kesytön on ihana suomalainen esikoisromaani. On virkistävää lukea fantasiaa, joka sijoittuu kotimaahan." – Heidi Ylitalo, Suosikki 2012/10

"Elina Rouhiainen on luonut kunnianhimoisen fantasiamaailman" – Aamulehti 12.11.2012

Keskustelua: Elina Rouhiainen :: viestejä 3 kpl

Julkaistu: kesäkuu 8, 2012
Kustantaja: Tammi
Tyylit: fantasia, paranormaali romantiikka, nuoret
Avainsanat: ihmissudet, kotimainen

Vainuttu (Susiraja #4)8.20

Kirja-arvioita

5/10 |
kesäkuu 19, 2020
Mikään romantiikkaan liittyvä kirjallisuus ei oikein ikinä ole ollut juttuni, ja nytkin kirjassa kiinnosti kaikki muu kuin itse rakkaustarina. Mikael ja koko romanssi tuntui liian täydelliseltä ja olin huomaavinani paljon vaikutteita muista ...
syyskuu 29, 2019
Ihana kirja! Minulla oli ennakkoluuloja tätä sarjaa kohtaan, mutta ne varisivat jo ensimmäisten sivujen myötä. Kerronta oli koukuttavaa ja tapahtumat etenivät loogisesti. Ehdottomasti yksi uusista suosikeistani.
6/10 |
maaliskuu 20, 2019
Kesyttömään oli hiukan vaikeaa suhtautua, koska se tuntui lainaavan niin suoraan suosittujen Twilight-kirjojen konseptia. Kaupunkilaistyttö muuttaa Kainuun korpeen ja löytää sieltä vaarallisen poikaystävän. Vetävästi kirjoitettu tarina ...
7/10 |
tammikuu 22, 2017
Ihan okei kirja. En ole oikein ikinä perustanut sen kummemmin suomalaisista kirjailijoista, mutta Rouhiainen teki pienen mukavan poikkeuksen tähän väliin. Asia, joka minua jäi kutkuttamaan - vai pitäisikö sanoa asiat - olivat niiden aivan ...
joulukuu 25, 2016
Hienoa, että suomalainen kirjailia on saanut näin hyvää jälkeä aikaan. Yllätyin jo alku metreillä kuinka kirja tempaisi minut mukaan ja sitten se tuli ahmittua parissa päivässä. Tapahtumaa oli niin paljon, että aina kun jouduin keskeyttämään lukemisen, niin se jäi jännään kohtaan.
5/10 |
tammikuu 31, 2016
Kesytön on jälleen yksi yliluonnollinen rakkaustarina - tällä kertaa suomalaisen kynästä. Päätin tarttua tähän kirjaan, koska toivoin vihdoin löytäväni hyvän paranormaalin teinirakkaustarinan. Täytyy sanoa, että jouduin ...
8/10 |
elokuu 14, 2015
Lukemisen arvoinen kirja. Tarina ei ollut ennalta arvattava. Tapahtumia oli paljon, mutta silti tarina pysyi koko ajan selkeänä. Kannattaa lukea, vaikka kotimainen fantasia epäilyttäisikin, se voi silti yllättää :)
elokuu 02, 2015
Tosi hyvä kirja ja huumoria on myös. Alku vaan oli vähän tylsä mut tosi hyvä krija kuiteski
8/10 |
helmikuu 05, 2015
Löysin Kesyttömän Cittarin alelaarista viime vuonna ja luin takakannen. Takakansi oli mielenkiintoinen ja päädyin sitten ostamaan kirjan. Joissakin kohdin kirja oli hieman tylsähkö minun makuuni, mutta se oli silti hyvä ja ihanan suomalainen ...
9/10 |
tammikuu 26, 2015
Takakannen lukemisen jälkeen: OMG pakko lukee! Prologin lukemisen jälkeen: Voi juma pitäiskö tätä lukee muutama sata sivuu?? Muutaman ekan luvun jälkeen: En pystyny lopettaa Ja must toi kansi on IHANA