Pörriäinen lentää hämärissä

Pörriäinen lentää hämärissä

Maria Gripe
Julkaistu: 1980 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: Tardyveln flyger i skymninger

Alkuteos ilmestynyt 1978. Suomentanut Eila Kivikkaho. 2. painos 1989.

Mitä ovat nauhurilta kuuluvat ylimääräiset kuiskaukset? Kuka on vanha nainen joka tahtoo pelata puhelimitse sakkia? Mistä hän arvaa soittaa tyhjään taloon juuri silloin kun David, Jonas ja Annika ovat siellä kukkia kastelemassa?

Harmittomasta pienestä kesätyöstä alkaa Annika ja Jonas Berglundin ja heidän ystävänsä Davidin selkäpiitä värisyttävä salapoliisiseikkailu, jonka ratkaisemisessa vanhat kirjeet, kolmetuhatta vuotta vanha egyptiläinen patsas ja sinikukkainen ruukkukasvi näyttelevät tärkeätä osaa.

(muokattu 12.12.2011)

Tähtien henget (Etsijät, #6)Orrin ja korppisota (Usvasaari, #4)Nekropolis (Viisi vartijaa, #4)Vartijat (Vartijat, #1)Taikuri ja taskuvaras (Taikuri ja taskuvaras, #1)

Celestine avatar
Tää oli mahtava!!! Tykkäsin pala palalta hahmottuvasta tarinasta ja siitä naisesta, joka tahtoi pelata shakkia puhelimessa. Ja tietysti kuiskaukset ovat aika karmaisevia... Kivaa plussaa oli laulu nuotteineen lopussa. Loppu jäi vähän auki, joten ihan helposti alas menevä kirja tää ei ihan ole.
Eiska avatar
Ihastuttavan vanhanaikainen seikkailu (onhan tämä jo vuodelta 80), jonka tunnelmasta ja yksityiskohdistan pidin hyvin paljon.
Pisania
Uusin jäsen: Susa Leppänen