Pörriäinen lentää hämärissä

Maria Gripe
fantasia, nuoret
Pörriäinen lentää hämärissä - Maria Gripe7.66

Alkuteos ilmestynyt 1978. Suomentanut Eila Kivikkaho. 2. painos 1989.

Mitä ovat nauhurilta kuuluvat ylimääräiset kuiskaukset? Kuka on vanha nainen joka tahtoo pelata puhelimitse sakkia? Mistä hän arvaa soittaa tyhjään taloon juuri silloin kun David, Jonas ja Annika ovat siellä kukkia kastelemassa?

Harmittomasta pienestä kesätyöstä alkaa Annika ja Jonas Berglundin ja heidän ystävänsä Davidin selkäpiitä värisyttävä salapoliisiseikkailu, jonka ratkaisemisessa vanhat kirjeet, kolmetuhatta vuotta vanha egyptiläinen patsas ja sinikukkainen ruukkukasvi näyttelevät tärkeätä osaa.

KAMPANJA: BookBeatissä ja Nexstoryssä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Julkaistu: 1980
Kustantaja: Tammi
Alkuperäinen nimi: Tardyveln flyger i skymninger
Arvosanalla: 7.66/10
Arvosanoja: 21
Muokattu: joulukuu 12, 2011

Kirja-arvioita

8/10 |
maaliskuu 09, 2013
Tää oli mahtava!!! Tykkäsin pala palalta hahmottuvasta tarinasta ja siitä naisesta, joka tahtoi pelata shakkia puhelimessa. Ja tietysti kuiskaukset ovat aika karmaisevia... Kivaa plussaa oli laulu nuotteineen lopussa. Loppu jäi vähän auki, joten ihan helposti alas menevä kirja tää ei ihan ole.
8/10 |
kesäkuu 20, 2012
Ihastuttavan vanhanaikainen seikkailu (onhan tämä jo vuodelta 80), jonka tunnelmasta ja yksityiskohdistan pidin hyvin paljon.