Ikuisesti, siskoni

Ikuisesti, siskoni

Katri Alatalo
Julkaistu: toukokuu 24, 2019 (Gummerus)
Tyylit: fantasiakorkea fantasia
Avainsanat: kotimainen

Kansi: Jenni Noponen. Sidottu, kansipaperi.

Endruilissa, unohdettujen kivijumalten laaksossa, ikivanhojen tammimetsien keskellä varttuu kaksi siskoa. Caitriona kuulee muinaisten kivijumalten puhetta ja saa heistä voimaa. Pikkusisko Doilidh tahtoisi olla Catin kaltainen. Käy niin, että jumalat puhuvat hänellekin. Sokeana hetkenä isosiskon iloa ja ylpeyttä tahraa pitkä musta juova, ja hän tekee synkän virheen, jota kivijumalat eivät anna anteeksi.

Toisaalla nainen kulkee merillä ja mantereilla palkkasoturina ja druidiparantajana. Aikakausien kuohujen yli hän etsii anteeksiantoa, rakkautta ja kohtaa paljon kuolemaa – muttei omaansa. Ja vielä tulee aika, jolloin kaikki se, mikä tapahtui kerran, saattaa tapahtua uudelleen.

Kelttiläisistä myyteistä ammentava Ikuisesti, siskoni on huikaiseva kertomus ajat ylittävästä rakkaudesta, mustasukkaisuudesta ja kohtalokkaasta petoksesta, joka saa kuolemankin sijoiltaan.

(muokattu 24.05.2019)

Mifongin mahti (Mifonki-sarja, #3)Keskiyön kruunu (Throne of Glass, #2)Narrin vaellus (Narri ja Näkijä, #2)Mifongin aika (Mifonki-sarja, #2)Ase itse (Ensimmäinen laki, #1)
Jussi, LordStenhammar
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson