Varjojen valtias (Varjometsästäjät, #2)

Varjojen valtias

Cassandra Clare
Julkaistu: tammikuu 2, 2019 (Otava)
Alkuperäinen nimi: Lord of Shadows
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2017. Suomentanut Terhi Leskinen. Kannen kuvitus: Cliff Nielsen. Sidottu.

Emman ja Julianin rakkaus ei ole vain kiellettyä, se voi tuhota heidät molemmat.

Varjometsästäjiä sitovat yhteen velvollisuus ja kunnia. Sana parabatee, taistelutoveri, on heille pyhä. He vannovat taistelevansa ja kuolevansa yhdessä – mutta eivät koskaan saa rakastua toisiinsa. Emma tietää, että hänen pitäisi lähteä Julianin luota – mutta kuinka hän voisi, kun viholliset vainoavat tätä ja Varjometsästäjiä?

Kun uusi uhka nousee Varjojen valtiaan ja tämän sotureiden muodossa, on kaikki Emmalle ja Julianille rakas vaarassa tuhoutua.

Varjojen valtias on jatkoa kirjalle Keskiyön valtiatar.

(muokattu 03.01.2019)

Keskiyön valtiatar (Varjometsästäjät, #1)Salatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)Langenneiden enkelten kaupunki (Varjojen kaupungit, #4)Vaihdokas (The Body Jumper, #1)Ruska (Kuura-trilogia, #3)

rudi92 avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Keskiyön kyyhkynen avatar

Kuullessani Varjojen valtiaan ilmestymisestä minun oli pakko aloittaa lukeminen saman tie. En kyennyt laskemaan kirjaa käsistäni edes koeviikolla, sillä tarina oli jälleen kerran syntisen koukuttava. Uskomatonta, kuinka Cassandra Clare kykenee luomaan kerta toisensa jälkeen uskomattomia tarinoita! Juonenkäänteitä ja tunteita pursuava teos oli jopa parempi kuin Keskiyön valtiatar. Julianista kuoriutui uusia ulottuvuuksia ja Emma hallitsi sivuja. Pidin siitä, kuinka tarina kerrottiin ... (lisää)

LordStenhammar, Fievre
Uusin jäsen: Lyydia Ylätalo