Kalevan pojat

Mikko Kamula
fantasia > historiallinen fantasia
Kalevan pojat (Metsän kansa #4) - Mikko Kamula8.16

Sidottu, kansipaperi.

Sykähdyttäviä seikkailuja ja kalevalaista henkeä Suomen sydänmailla – lukijoiden rakastama sarja saa jatkoa Kalevalan päivänä

”Taas minua tarvitahan /
Katsotahan, kaivatahan /
Uuden sammon saattajaksi /
Uuden soiton soittajaksi.”

Vihollisen lähettämille vitsauksille ei näy loppua, ja Juko Rautaparran uudisraivaajaperheessä joudutaan varautumaan hyytäviin aikoihin. Perheen kuopus, tietäjänoppilas Tenho ja hänen opastajansa Yörnin äijä yrittävät toipua Tuonelan ja Päivölän koettelemuksistaan, mutta kun nälkä uhkaa, kaksikon on lähdettävä etsimään myyttisiä Kalevan poikia. Retki vie heidät kauas saamelaisten maille ja ikiaikaisen viisauden lähteille.

Esikoispoika Heiska tekee suuren päätöksen ja lähtee sotilaskoulutukseen Pyhän Olavin linnaan, mikä sysää häntä pari vuotta nuoremmalle Varpulle vastuuta kotitilasta. Parantajana mainetta keränneellä siskolla on kuitenkin muita suunnitelmia.

Kalevan pojat on Mikko Kamulan (s. 1982) Metsän kansa -suursarjan neljäs osa. 1400-luvun loppupuolelle sijoittuva, historiaa ja fantasiaa yhdistelevä sarja ammentaa voimansa jylhästä luonnosta ja herättää henkiin suomalaiset myytit tavalla, jolla sitä ei ole aiemmin tehty.

Odotusarvio kirjalle

Julkaisu: helmikuu 28, 2022