Linnunradan Kapteeni - Tero Niemi7.34

Kannet: Tero Niemi ja Anne Salminen. Sidottu.

Näytön laskuri saavutti nollan. Kiihtyvyys alkoi pehmeästi mutta kohosi nopeasti yli mukavuusrajojen. Raiteet puskivat planetoidin kiertoliikkeen kineettistä energiaa aluksen runkoon, kunnes kaikki päättyi ja avaruus alkoi.

Hätäkiihtyvyys. Päämoottorit. Täysi teho.

Tähtienväliseen avaruuteen päätyminen tulisi peruuttamattomasti muuttamaan monien muidenkin kuin Kapteenin elämän ja lopulta myös ihmiskunnan kaukaisen tulevaisuuden. Mutta ensin pitäisi nukkua kymmenentuhatta vuotta, löytää yllättäviä ystävyyksiä, käyttää kulttuuria valuuttana ja perustaa puutarha.

Linnunradan Kapteeni on kertomus ihmiskunnan katoavaisuudesta, elämästä vierauden keskellä sekä pienten hahmojen selviytymisestä äärettömässä maailmankaikkeudessa, jonka kehityksen suuntaa suuremmat voimat ohjaavat.

Linnunradan Kapteeni on myös kertomus nuoresta rakkaudesta, kommunikaation tärkeydestä ja itsensä hyväksymisestä. Se on Kapteenin elämän tallenteet, kirjoitettuna muistiin hänen jälkipolvilleen sekä meille.

Tero Niemen tieteiskirjallisuudessa arkielämä kohtaa avaruuden suuret mittakaavat. Häneltä on aiemmin julkaistu yhdessä Anne Salmisen kanssa kirjoitettu teos Nimbus ja tähdet, joka oli Helsingin Sanomain kirjallisuuspalkintoehdokas vuonna 2004 ja jonka novelleista kaksi voitti Atorox-palkinnon.

Black Friday: Adlibris tarjoaa 10% alennuksen kirjoista koodilla BLACK21 (voimassa 28.11.2021 saakka)

Julkaistu: marraskuu 2, 2021
Kustantaja: Nysalor-kustannus