Kisälli - Katinka Sarjanoja 8.26   4

Sidottu.

Syntymälahjaksi voi saada kirouksen tai siunauksen ilman omaa syytään tai ansiotaan, ja Corde uskoo varmasti tietävänsä, kumpi hänen kohdalleen on osunut. Nuorten vartijakisällien aloittaessa koulutuksensa Cordelle ja hänen tovereilleen selviää, että heillä on vastassaan taikuudella luotu uhka, joka voi tuhota koko kaupungin.

”Teemme niin kuin ihmiset aina tekevät: Yritämme päästä eroon itse aiheuttamastamme ongelmasta keksimällä ratkaisun, joka on entistä tuhoisampi. Pelastusta ei ole.”

Katinka Sarjanojan uusi YA-fantasiaromaani sijoittuu ympäristöongelmien runtelemaan maailmaan, jossa Corde-niminen päähenkilö joutuu vasten tahtoaan liittymään kisällinä vartijoiksi kutsuttuun soturijärjestöön. Vartijat suojelevat ihmisyhteisöjä pelottavilta taikuudella luoduilta olennoilta, mutta koulutuksensa aikana Corde joutuu pohtimaan, ovatko nämä olennot oikeasti niin pahoja ja epäinhimillisiä, kuin hänelle on väitetty, ja mikä oikeus vartijoilla on käydä niitä vastaan.

Omassa kirjahyllyssäni

Kirja julkaistu helmikuu 1, 2023 (Voikukka Kustannus)
Tietoja muokattu helmikuu 3, 2023

Arvosanat 19
Kirja-arviot 5
helmikuu 26, 2023
10 / 10

Lukaisin Kisällin kahdessa päivässä ja rakastuin sen tarinaan ja maailmaan välittömästi. Kun alusta pääsi eteenpäin, lukeminen sujahti nopeammin kuin ehtikään ajatella. Teksti oli nopeatempoista, maailmanrakennus oli todella hurmaavaa, hahmot olivat monipuolisia ja jäin innolla odottamaan jatkoa! Suosittelen tätä kirjaa kenelle tahansa kuka on nuortenkirjallisuudesta ja/tai fantasiasta kiinnostunut, sillä kokemus ruokki kirjallisuutta rakastavaa sydäntäni oikein kunnolla.

Miiwuska
Miiwuska