Joulutarina

Joulutarina

Marko Leino
Julkaistu: lokakuu 2007 (Gummerus)
Avainsanat: elokuva, kotimainen

Kannen suunnittelu Snapper Films Oy ja Markus Paajala. 16-sivuinen kuvaliite Joulutarina-elokuvasta. Sidottu, kansipaperi.

”On tapahtunut onnettomuus. Löysimme vanhempiesi veneen tänään kaatuneena läheltä rantaa. Olen pahoillani.”

Mies laski käden Nikolaksen päälaelle ja taputti kömpelösti. Nikolas ei heti ymmärtänyt mitä mies tarkoitti. Missä isä ja äiti sitten ovat jos he kerran ovat löytyneet, hän ajatteli.

”Entä Aada?” hän sanoi huomaamatta ääneen. ”Siskoasi emme löytäneet.”

Nikolas-poika menettää perheensä onnettomuudessa. Kyläläiset päättävät yhdessä pitää huolta orpopojasta. Koska kylä on köyhä, sovitaan, että kukin perhe ottaa Nikolaksen hoiviinsa vuodeksi kerrallaan. Joka joulu Nikolas muuttaa uuteen kotiin. Osoittaakseen kiitollisuuttaan hän antaa perheiden pienimmille lahjaksi veistämänsä lelun. Vuosien kuluessa joululahjojen jakamisesta tulee perinne.

Joulutarina on koko perheen lukuromaani, joka kertoo tarinan joulupukin lapsuudesta. Kirja sisältää Joulutarina-elokuvasta kootun kuvaliitteen.

(muokattu 23.02.2017)

Kuninkaan kahleet (Hopea, #3)Ansa (Mahtavat 12, #2)Tuli (Engelsfors-trilogia, #2)Naondel (Punaisen luostarin kronikoita, #2)Gregor ja salaisuuksien merkit (Alismaan tarinat, #4)
ツIvyy
Uusin jäsen: ツIvyy