Fullmetal Alchemist

Fullmetal Alchemist

Hiromu Arakawa
Julkaistu: 2007 (Sangatsu Manga)
Alkuperäinen nimi: Hagane no renkinjutsushi
Käännetty englanniksi: Fullmetal Alchemist, Vol. 01
Tyylit: scifi, fantasia, sarjakuvamanga, nuoret
Avainsanat: tv-sarja

Alkuteos ilmestynyt 2001–2010. Ilmestynyt suomeksi 2007–2011. Sarjassa on 27 nidettä. Suomentanut Juha Mylläri. Lajityyppi: Shonen.

Veljekset Edward ja Alphonse Elric hallitsevat alkemian – taidon, jonka avulla aineita voi muuttaa toisiksi. Etenkin Edward tunnetaan alan nerona, yhtenä valtion virallisista alkemisteista. Hänen tittelinsä on ”Fullmetal Alchemist”, Teräsalkemisti. Nimelle on syynsä; Edward ei nimittäin ole ihan tavallinen nuorukainen. Ei tosin velipoika Alphonsekaan, joka liikkuu jättimäisessä haarniskassa... Tarunomaisen Viisasten kiven etsintä vie kaksikkoa jatkuvasti mitä uskomattomimpiin seikkailuihin ja vaaroihin.

Suositellaan yli 12-vuotiaille.

(muokattu 26.12.2014)

Musta saariElävät kuolleet (Nick Carter, #41)HaudantakaisiaLinnake (Ensimmäinen siirtokunta -trilogia, #2)Pikku Laurin seikkailut menneisyydessä

Adolfina Romanov avatar

Herttaisia hahmoja joka iikka, hieno lähtöasettelu, repivää huumoria ja taidokkaasti toteutettu juonenkuljetus ja kuvitus. Tästä on klassikot tehty.

Emelie avatar

Fullmetal Alchemist on minusta parhain mangasarja ikinä, en tiedä sitten paljonko sillä on merkitystä, että aloitin mangaharrastukseni sillä useita vuosia sitten. Fma on myös siitä mukava manga, että sitä voi suositella myös muillekin ei-mangan ystäville. Olen nyt lukemassa tätä kolmatta kertaa uudelleen ja voisinpa jopa väittää, että sarja kestää uudelleen luvun vaikka kuinka monta kertaa. Taustajuoni on erinomainen ja sarjan hahmojen rikkaus, ilmekkyys ja syvyys kolahtavat joka kerta.

celeblith avatar
3.5
Erilainen tarina ja hyvät hahmot. Tapahtumat kulkevat hyvää tahtia, eikä tylsiä kohtia juurikaan ole. Mangana suosittelen ja myös animaationa todella loistava, vaikka tarina kulkee hieman eritavoin.
Sielunsyöjä avatar
Tähänkin tykästyin joskus kauan sitten. Katsoin koko brotherhoodin youtubesta silloin, kun siinnä suomenkieliset tekstit toimivat. Sitten ostin pari viimeistä mangapokkaria, sillä taaskaan en ollut ehtinyt aloittaa silloin, kun julkaisu aloitettiin suomessa. Yksi suurimpia suosikkejani mangan parissa, ellei suurinkin. Naruto tulee perässä todella täpärästi ja sitten hellsing. Hahmot ovat mahtavia ja juoni omaperäinen. Dvdboksinkin omistan ja kaikki osat olen kirjaston piikkiin ... (lisää)
LordStenhammar
Uusin jäsen: Serafia Alho