Viimeinen vartio (Mersumies-trilogia #3) - Stephen King7.54

Viimeinen vartio: Trilleri. Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu, kansipaperi.

KIHELMÖIVÄN JÄNNITTÄVÄ TRILOGIA HUIPENTUU!

Jo lähes kuuden vuoden ajan Mersumies alias Brady Hartsfield on maannut aivovammaosaston huoneessa 217. Joukkomurhan tehneellä miehellä näyttää olevan vintti pysyvästi pimeänä. Samaan aikaan Mersumiehen sinnikkäin vastustaja, monessa liemessä keitetty etsivä Bill Hodges ja hänen yhtiökumppaninsa Holly Gibney äkkäävät omituiselta rikospaikalta Z-kirjaimen ja pienen pelikonsolin. Erikoisen kuvion toistuessa Hodgesin on myönnettävä, että todellisuus on sittenkin tarua ihmeellisempi. Mersumies on palannut. Ja hän on voimakkaampi kuin koskaan.

"Viimeinen vartio päättää trilogian loistokkaasti." – The New York Times

"Bill Hodgesin ja Hollyn tinkimättömän todellinen etsiväntyö saa koko tarinan hehkumaan. Seuraisin heitä minne vain." – Guardian

"Ilmiömäisen hyvä... Yhtä vahva näyttö Kingiltä kuin Musta torni -sarja, mitä tulee hahmojen luomiseen ja puhtaaseen tarinan kertomiseen." – USA Today

”Viimeinen vartio on paitsi tavattoman vetävä trilleri myös melankolinen elegia.” – The Washington Post

Keskustelua: Stephen King :: viestejä 225 kpl

Viimeinen vartio (Mersumies-trilogia #3)7.54

Kirja-arvioita

7/10 |
tammikuu 27, 2020
Hyvä päätös sarjalle. Loppu ei ollut kliseinen kuten pelkäsin. Osa tapahtumista tuntui tosin etenevän liiankin joutuisasti. Suosittelen.