Viimeinen vartio (Mersumies-trilogia, #3)

Viimeinen vartio

Stephen King
Julkaistu: joulukuu 27, 2017 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: End of Watch

Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: jännitys

Viimeinen vartio: Trilleri. Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu, kansipaperi.

KIHELMÖIVÄN JÄNNITTÄVÄ TRILOGIA HUIPENTUU!

Jo lähes kuuden vuoden ajan Mersumies alias Brady Hartsfield on maannut aivovammaosaston huoneessa 217. Joukkomurhan tehneellä miehellä näyttää olevan vintti pysyvästi pimeänä. Samaan aikaan Mersumiehen sinnikkäin vastustaja, monessa liemessä keitetty etsivä Bill Hodges ja hänen yhtiökumppaninsa Holly Gibney äkkäävät omituiselta rikospaikalta Z-kirjaimen ja pienen pelikonsolin. Erikoisen kuvion toistuessa Hodgesin on myönnettävä, että todellisuus on sittenkin tarua ihmeellisempi. Mersumies on palannut. Ja hän on voimakkaampi kuin koskaan.

"Viimeinen vartio päättää trilogian loistokkaasti." – The New York Times

"Bill Hodgesin ja Hollyn tinkimättömän todellinen etsiväntyö saa koko tarinan hehkumaan. Seuraisin heitä minne vain." – Guardian

"Ilmiömäisen hyvä... Yhtä vahva näyttö Kingiltä kuin Musta torni -sarja, mitä tulee hahmojen luomiseen ja puhtaaseen tarinan kertomiseen." – USA Today

”Viimeinen vartio on paitsi tavattoman vetävä trilleri myös melankolinen elegia.” – The Washington Post

Muokannut Jussi (28.12.2017)

Minun rakastajani (Mustan tikarin veljeskunta, #8)Kuolleiden kirja (Pendergast, #5)Tulikivi (Pendergast, #3)SulamispisteWayward Pines: Ei pakotietä (Wayward Pines, #1)
Astorethein, punnort
Uusin jäsen: markus kuisma