Nälkäpeli: Balladi laululinnuista ja käärmeistä

Suzanne Collins
Julkaistaan: toukokuu 19, 2020 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: The Ballad of Songbirds and Snakes
Tyylit: scifidystopia, nuoret

Alkuteos ilmestyy toukokuussa 2020. Suomentanut Helene Bützow. Kannen suunnittelija: Riikka Turkulainen. Sidottu, kansipaperi.

Uusi Nälkäpeli-romaani!

Suzanne Collins julkaisee kauan odotetun uuden kirjan huippusuositussa Nälkäpeli-sarjassaan, joka aloitti mm. Handmaid’s Talen sittemmin jatkaman dystopiagenren voittokulun. Teos ilmestyy maailmanlaajuisesti toukokuussa 2020.

Nälkäpeli: Balladi laululinnuista ja käärmeistä palaa Panemin maailmaan kuusikymmentäneljä vuotta ennen Nälkäpelin tapahtumia. Kirja alkaa kymmenennen Nälkäpelin elonkorjuuaamuna.

”Halusin tutkia tässä kirjassa luonnon tilaa, sitä keitä me olemme ja mitä selviytymiseen mielestämme vaaditaan. Synkäksi ajaksi kutsuttu sodanjälkeisen vuosikymmenen jälleenrakennusaika, jolloin Panemin valtakunta ponnistelee päästäkseen taas jaloilleen, tarjoaa kirjan hahmoille hedelmällisen maaperän näiden kysymysten pohtimiseen ja sitä kautta ihmiskäsityksensä määrittämiseen”, kertoo Suzanne Collins paluustaan Nälkäpelin maailmaan.

(muokattu 08.10.2019)

Hiekkasotilaat (Routasisarukset, #2)Perillä (Tarkoitettu-trilogia, #3)Glitch (Sensored Reality, #2)Julma maaSalatun voiman kaupunki (Mystic City, #1)
LordStenhammar, Kuurankukka, Nokka10
Uusin jäsen: Inex