Kuiskailevan oven alla

@ TJ Klune
Kuiskailevan oven alla - TJ Klune 7.76   16

Alkuteos ilmestynyt 2021. Suomentanut Mika Kivimäki. Kannen suunnittelu: Red Nose Studio. Sidottu, kansipaperi.

Locus-palkintoehdokas 2022.

Lempeässä hyvänmielen romaanissa kuolema on vain uusi alku.

Tervetuloa Hugon teehuoneelle, jossa juomat ovat kuumia, leipomukset tuoreita ja kuolleet vain läpikulkumatkalla!

Kun viikatemies noutaa Wallacen tämän omista hautajaisista ja Hugo, erikoisen teehuoneen omistaja, lupaa auttaa hänet rajan yli, Wallace tajuaa olevansa kuollut.

Wallace ei ole kuitenkaan valmis jättämään elämää, josta oli hädin tuskin nauttinut. Kun käy ilmi, että Wallacella on vain viikko aikaa siirtyä tuonpuoleiseen, hän yrittää mahduttaa kokonaisen eliniän seitsemään päivään.

Klunen edellinen romaani Talo taivaansinisellä merellä on kansainvälinen arvostelu- ja myyntimenestys.

"Herkkyys, nokkeluus ja taitava maailmanrakennus nostavat tämän tarinan uudelle tasolle." – Publishers Weekly

Luokitus: Fantasia

Keskustelu: TJ Klune (6 viestiä)

Omassa kirjahyllyssäni

Kirja julkaistu huhtikuu 13, 2023 (Karisto)
Alkuperäinen nimi Under the Whispering Door

Kirja-arviot 52
Viestit 40
tänään 17:02
9 / 10

Monen mielestä Kuiskailevan oven alla ei ole yhtä hyvä kuin Talo taivaansinisellä merellä.

Minun mielestäni on, ellei jopa piirun verran parempi.

Harvoin saa fiktio minussa aikaan niin syviä ja ravistelevia tunteita kuin tämä kirja sai. Puhumalla kuolemasta lempeydellä ja uteliaisuudella se samalla osoittautui jälleen yhdeksi kirjaksi, joka lievensi kuolemanpelkojani.

Tykkäsin melkein kaikista hahmoista, omalla tavallaan. Mei oli ykkössuosikkini. Ainoastaan Harry Potter -kirjojen Rita Luodikoa muistuttavaa Desdemonaa kohtaan tunsin vastenmielisyyttä. Hän sopi joukkoon halpana sometähdenlentona, jota päähenkilö Wallace ystävineen rakasti vihata. Mystinen Johtaja puolestaan oli ristiriitainen tapaus. Hienosti rakennettuja hahmoja kaikki tyynni.

Sri
Sri