Konsultti

@ Timo Karvinen
Konsultti - Timo Karvinen 7.00   3

Konsultti: Romaani. Sidottu.

“Kilpailijamme Futurez Inc® myy vaikka mummonsa, me taas kerromme, miksi mummon saa myydä.”

Petri Paatelainen on eettinen konsultti. Ehkä paras. Iltaisin hän katselee televisiota hotellihuoneessaan; joskus robotti, joskus kollega kainalossaan. Elämä on mukavaa ja sitä voi parannella kemikaaleilla. Mutta Petri töppää. Hän tappaa miehen suutuspäissään ja pakomatkallaan joutuu Marsiin. Siellä asuvat kuolemattomat karhut ottavat Petrin kuin omakseen, mutta lopulta Petriä kehotetaan palaamaan Tellukselle, sillä hän levittää tahtomattaankin huonoja vaikutteita. Jotain on nyt keksittävä.

“Olenkohan etsintäkuulutettu? Onko isä elossa? Tapoinko tosiaan DJ:n muurmanskilaisella uimarannalla? Ihmisen kyky itsepetokseen on ihmeellinen. Olen onnistunut puoli vuotta välttämään elämääni.”

Ja samaan aikaan meteori lähestyy aurinkokuntaa 370 000 kilometriä tunnissa.

Konsultti on härski, hauska ja omaperäinen tarina lähitulevaisuudesta; yhdistelmä satiiria ja satumaista scifiä. Timo Karvinen on Koillis-Vantaalla asuva telluslainen varhaisvanhus.

Omassa kirjahyllyssäni

Kirja julkaistu marraskuu 29, 2023 (Basam Books)
Tietoja muokattu joulukuu 2, 2023

Kirja-arviot & arvosanat

Planeetta-alus
Arvosanat 4
Kirja-arviot 1
Viestit 0
helmikuu 5, 2024
8 / 10

Hyvä aihe: eettinen konsultti, jonka etiikka joustaa vähän joka suuntaan, ihmismäisiä robotteja, joiden käyttöä voi miettiä ja lopulta pakomatka Marsiin, jossa kaiken pitäisi olla toisin.

Herätti ajatuksia, vaikka kirjoittajan esikoisteos.

Jouni
Jouni