Soita minulle karusellin kelloa

@ Ella Paija
Soita minulle karusellin kelloa - Ella Paija 6.50   4

Kannen suunnittelija: Laura Lyytinen. Sidottu, kansipaperi.

Kesätyö huvipuistossa muuttuu painajaiseksi

Teemu on päässyt kesätöihin huvipuistoon yhdessä muiden nuorten kanssa. Edessä on unelmien kesä! Järven rannalla oleva suuri huvipuisto on täynnä värejä ja ääniä, mutta vähitellen tunnelma muuttuu oudoksi: koneet temppuilevat itsestään ja vuoristoradalla tapahtuu onnettomuus, kun huoltomies kiipeää radalle ilman valjaita.

Sitten pikkulapsi katoaa keskellä päivää. Mitä hänelle on tapahtunut?

Ella Paijan koukuttava esikoisteos on kesäinen trilleri, joka saa lukijan pidättämään henkeään. Aurinkoisten kesäpäivien ja uusien, ihanien ihmissuhteiden ylle nousee huvipuiston tumma, arvoituksellinen varjo. Kaikki ei ole sitä, miltä se näyttää.

"Soita minulle karusellin kelloa on nuorten kirja, jossa on aimo ripaus jännitystä. Ihanan kesän ylle laskeutuvat synkät pilvet, kun outoja asioita alkaa tapahtua ja lopulta pieni lapsi katoaa. ‒ ‒ Kiinnostavin on kuitenkin minäkertoja, joka ei ole ihan tavanomainen hahmo, sillä nyt ääneen pääsee myös itse huvipuisto. Spekulatiivinen fiktio yhdistyy kiehtovalla tavalla arkirealismiin, ja tunnelma tihenee loppua kohti." ‒ Savon Sanomat

Omassa kirjahyllyssäni

Kirja julkaistu toukokuu 11, 2023 (Tammi)
Tietoja muokattu tammikuu 24, 2024

Kirja-arviot & arvosanat