Meren kutsu (Alea Aquarius #1) - Tanya Stewner 9.00   1

Alkuteos ilmestynyt 2015. Suomentanut Sari-Anne Ahvonen. Sidottu.

Taianomainen kirjasarja luonnosta, ystävyydestä ja itsensä löytämisestä

Meri on vetänyt Aleaa puoleensa niin kauan kuin hän muistaa. Mutta houkutteleviin aaltoihin liittyy hengenvaara. Alea ei saa missään olosuhteissa joutua kosketuksiin kylmän meriveden kanssa. Hän muistaa erittäin hyvin äitinsä varoituksen ennen kuin tämä katosi jäljettömiin.

Kuka Alea on ja mistä hän on lähtöisin? Alkuperäänsä etsiessään hän tutustuu Alpha Cru -seikkailujengiin, joka purjehtii Crusis-veneellä maailman valtamerillä. Eräänä päivänä myrsky iskee ja heittää Alean yli laidan, eikä mikään ole enää ennallaan...

Omassa kirjahyllyssäni

Kirja julkaistu huhtikuu 27, 2023 (Sitruuna)
Alkuperäinen nimi 'Der Ruf des Wassers'
Tietoja muokattu huhtikuu 27, 2023

Alea Aquarius

Sarja sisältää 3 pääteosta ja yhteensä teoksia 3 kpl.

"Alea Aquarius on uuden ajan merenneitotarina. Kahdeksanosainen kirjasarja kertoo ystävyksistä, jotka omistautuvat ympäristön suojelemiselle, koska maailman tulevaisuus kuuluu nuorille. Seikkailullista ja mielikuvituksellista ekofantasiaa, jossa on ripaus rakkautta."

Meren kutsu (Alea Aquarius #1) 9.00   1

Kirja-arviot 15
Viestit 1
elokuu 30, 2023
9 / 10

Kirja oli hyvä ja pidin ystävyys-teemasta. Itse luin tämän alun perin saksaksi, eli alkuperäiskielellä, ja luettuani tämän nyt suomksi totesin sen paljon huonommaksi kuin ensimmäisellä kerralla. Saksaksi on imestynyt jo 8. osa. Moni ei ehkä ole vielä lukenut tätä kun ei siitä ole vielä kuin kaksi osaa. Myöhemmät osat ovat mielestäni parempia kuin ensimmäinen osa.