Kummitusjuttu

Julkaistu: 1979 (Kirjayhtymä)
Alkuperäinen nimi: Ghost Story
Tyylit: kauhu
Avainsanat: elokuva, kummitukset

Alkuteos ilmestynyt 1979. Lyhentäen suomentanut Matti Kannosto. Sidottu, kansipaperi. 2. laitos: Uusi Kirjakerho, 1979.

Tämä on kertomus siitä miltä maailma näyttää kun kaikkien kummitustarinoiden kauhut liittyvät yhteen ja pahimmat unemme alkavat käydä toteen.

Ja miten pienestä kaikki saikaan alkunsa. Muutamat henkilöt vain kertoivat toisilleen kummitusjuttuja pitääkseen loitolla todellisen pelkonsa.

Mutta on jo liian myöhäistä. He olivat itse tehneet vielä pahempaa, todella kauheaa. Ja koston aika koitti. Sillä niitä, jotka kerran nousevat yliluonnollisia voimia vastaan, ei tuhoava lumous, pelko, enää koskaan päästä vallastaan.

He saavat kohdata kuolleita, jotka ovat palanneet elävien joukkoon. He saavat nähdä susien pukeutuvan ihmisiksi. He saavat paeta itseään ja kuulla aaveiden kuiskaavan: "Minä olen sinä." He saavat kulkea ovesta, joka vie moneen huoneeseen, maailmaan jota järki ei enää selitä.

Ja heitä odottaa itse pahuus, kostaja, joka haluaa nähdä miten he vuorollaan kokevat kohtalonsa, kuin hyönteiset hämähäkinverkossa.

(muokattu 27.04.2016)

Hopeapoika (Lasilapset, #2)Lasilapset (Lasilapset, #1)Kirottu taloKivienkelit (Lasilapset, #3)Domowik
punnort, Pisania, Valerie
Uusin jäsen: Jere Jokinen