Olimme ihan suunniltamme

Olimme ihan suunniltamme

Karen Joy Fowler
Julkaistu: elokuu 13, 2015 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: We Are All Completely Beside Ourselves
Tyylit: scifi, mainstream

Alkuteos ilmestynyt 2013. Suomentanut Sari Karhulahti. Sidottu.

Nebula-palkintoehdokas 2014.

Kirja joka takuulla yllättää

Vanhempiaan ei voi kukaan valita, mutta he voivat tehdä lapsensa puolesta valintoja. Hurjia, koko elämän mullistavia valintoja.

Lapsena Rosemary puhua pälpätti lakkaamatta, joten miksi nyt, opiskelijatyttönä, hän ei puhu juuri mitään? Hänellä oli samanikäinen sisar, Fern, ja isoveli, Lowell. Hän rakasti heitä palavasti, mutta nyt molemmat ovat kadonneet.

Veljen odottamaton yhteydenotto auttaa Rosemarya selvittämään, mitä lopulta tapahtui. Samalla lukija joutuu pohtimaan perustavanlaatuisia kysymyksiä ihmisen suhteesta muuhun luomakuntaan. Tämä on Rosemaryn poikkeuksellinen tarina: naurattava, surullinen ja ajatuksia herättävä.

muokattu 09.10.2017

BetoniporsasTerveiset KutturastaOuto hohto IIKuparihärkä (Rikkaiden unelmat, #2)He eivät tiedä mitä tekevät

Eija avatar
Kirjoittanut
2.5

Tarinassa perheen tytär Rosemary kertoo elämästään ja perheestään. Alkuun tarina veti ihan hyvin, mutta jossain puolen välin jälkeen kiinnostus lopahti ihan tyystin. Kuitenkaan kirjailijan tyylissä kertoa tarinaa ei ole moitetta vaan itse tapahtumat tai niiden vähäisyys alkoi kyllästyttää. (16.8.2019)

Uusin jäsen: Spaced_out