Wayward Pines: Ei pakotietä

Blake Crouch
Wayward Pines: Ei pakotietä (Wayward Pines #1) - Blake Crouch 7.48   37

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Nidottu.

Tervetuloa Wayward Pinesiin, aitoamerikkalaiseen unelmaan!
Ja agentti Ethan Burken pahimpaan painajaiseen.

Salaisen palvelun agentti Ethan Burke saapuu Wayward Pinesin pikkukaupunkiin etsimään kadonneita kollegojaan ja joutuu rajuun kolariin. Tultuaan tajuihinsa Ethan huomaa, että kaikki hänen tavaransa ovat kadonneet. Kukaan ei tunnu uskovan, kuka hän on. Tilanne mutkistuu entisestään, kun Ethan huomaa, ettei hän saa yhteyttä kaupungin ulkopuoliseen maailmaan. Outo sattumus seuraa toistaan, kunnes Ethan on varma, että jotakin on pahasti vialla. Mitä lähemmäksi totuutta hän pääsee, sitä selvemmäksi käy, ettei idyllinen pikkukaupunki ole ollenkaan sitä miltä näyttää. Mutta ei ole Ethan Burkekaan.

Risingshadow arvostelu :: Jani Kangas (Athicus)

Kirja julkaistu huhtikuu 23, 2015 (Tammi)
Alkuperäinen nimi Pines

Tietoja muokattu maaliskuu 19, 2021

Omassa kirjahyllyssäni

Wayward Pines -kirjasarja

Sarja sisältää 3 pääteosta ja yhteensä teoksia 3 kpl.

Wayward Pines: Ei pakotietä (Wayward Pines #1) 7.48   37

Kirja-arviot 330
Viestit 948
marraskuu 7, 2021
7 / 10

Samantyyppistä mysteeriä kuin Twin Peaksissä tai vaikkapa Lostissa. Ihan vetävä tarina. Ikävä kyllä olin nähnyt jo TV sarjan silloin kun se tuli telkkarista, joten tiesin, miten tarina etenee. (6.10.2020)

Arvosanat 729
Kirja-arviot 100
Viestit 2743
syyskuu 3, 2016
6 / 10

Aloin lukea tätä täysin tietämättömänä juonesta tai edes kirjan genretyypistä. Tarinan alku oli kiinnostava ja mielenkiinnon herättävä, mutta aika nopeasti tarina meni itseään toistavaksi ja tylsäksi. Hiukan tässä oli sellaista Twin Peaks tyylistä fiilistä, mutta muutamat selvät viittaukset Tw:een pistivät vain irvistämään. Kirjan tarinasta tuli hyvin paljon Hugh Howeyn Siilo mieleen, eikä todellakaan hyvässä mielessä. Kaiken kaikkiaan siis tylsähkö ja paikoitellen puuduttava lukukokemus, mutta plussaa siitä, että tarinaan oli saatu outoutta ajanvääntelyllä ja että lopun paljastus avasi koko tarinan.

Wind
Arvosanat 418
Kirja-arviot 13
Viestit 601
heinäkuu 5, 2015
9 / 10

Helppolukuinen, mukaansatempaava ja viihdyttävä. Olisi ehkä ollut jännäkin, jos en olisi katsonut TV-sarjaa. Harmittaa, että tuli katsottu telsusta ennen kuin luin kirjan, olisin varmasti nauttinut kirjasta paljon enemmän! Jännitys latistui, kun tiesi mitä tulee.

HourglassEyes
Arvosanat 448
Kirja-arviot 52
Viestit 2291
toukokuu 3, 2015
8 / 10

Suosittelen ehdottamasti kaikille Twin Peaksiä ikävöiville, tässä tarinassa on sitä jotakin! =)

Gil-Dúviel
Arvosanat 279