Maailmojen tulet

@ Sally Green
Maailmojen tulet (Savuvarkaat-trilogia #3) - Sally Green 7.26   8

Alkuteos ilmestynyt 2020. Suomentanut Meri Kapari. Sidottu.

Savuvarkaat-trilogian dramaattinen ja vaikuttava finaali

Sota leviää kulovalkean tavoin, ja savuvarkailla on edessään tähänastisista haasteista suurin. Catherinen tyranni-isä tiukentaa otettaan Pohjoisylängostä, ja Catherine tulee lähettäneeksi uskollisen henkivartijansa Ambrosen suoraan lohikäärmeen kitaan yrittäessään epätoivoisesti keskeyttää paholaissavun jakelun. Calidorissa Edyonilla ja Marchilla on edessään lohduton tulevaisuus erillään toisistaan, ja paholaisten valtakunnan vangiksi jäänyt Tash kamppailee menneisyytensä kanssa.

Mutta kun taistelu ihmisten valtakunnista kohoaa huippuunsa, paholaisten valtakunta paljastaa viimeisen, karmaisevan salaisuutensa. Salaisuuden, jolla on valta muuttaa koko sodan kulku - ja historia – ainiaaksi...

Maailmojen tulet on myös Half Bad -trilogiastaan tunnetun Sally Greenin eeppisen Savuvarkaat-fantasiasarjan päätösosa.

Omassa kirjahyllyssäni

Kirja julkaistu helmikuu 11, 2021 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi The Burning Kingdoms
Tietoja muokattu helmikuu 11, 2021

Savuvarkaat-trilogia

Sarja sisältää 3 pääteosta ja yhteensä teoksia 3 kpl.

Savuvarkaat (Savuvarkaat-trilogia #1) 8.00   39

Arvosanat 415
Kirja-arviot 344
huhtikuu 5, 2021
6 / 10

Erittäin verinen päätös tälle juonittelutrilogialle. Aivan loppuun asti säilyi jännitys loppuratkaisusta, joka on aina mukavaa. Verta, irtileikattuja jäseniä ja erilaisia tappotapoja oli jälleen liikaa makuuni. Tykkäsin kuitenkin kerronnan selkeydestä ja paholaisista paljastuvista juttusista tässäkin sarjan osassa. Tämä oli ihan jees -tyylinen sarja, jonka lukeminen kerran riittää minulle vallan hyvin.

samuel
samuel