Hurme

Sini Helminen
fantasia > urbaani fantasia, kauhu, romantiikka, nuoret
Hurme (Lujaverinen #1) - Sini Helminen7.34

Sidottu.

Mustankirjava Hurme yhdistelee urbaanin fantasian, kauhun ja romantiikan piirteitä kaikissa sateenkaaren sävyissä. Hirtehisellä huumorilla varustetussa teoksessa Mullan alla kohtaa Addams Familyn.

Kuinka pieleen treffit ovat menneet, jos toinen alkaa niiden jälkeen kirjaimellisesti ghostata?

Seela muuttaa opiskelemaan Helsinkiin ja majoittuu enonsa hautaustoimiston yläkertaan. Opiskelujen ohella hänen pitäisi autella hautauspalveluissa, mutta vainajat eivät ole niin säyseitä asiakkaita kuin hän oli toivonut. Kuolettavan katastrofaalisesti päättyneiden Tinder-treffien jälkeen Seelan elämää sotkevat vielä kummitteleva deitti ja alusvaatelaatikon kätköihin päätynyt huumepussi.

Luennoilla Seela ei pysty pitämään silmiään irti salaperäisestä Hallasta, joka saa hänen sisuksensa veteläksi, vaikka lähestymisyrityksiä seuraakin kylmä vastaanotto. Salaisuudet eivät kuitenkaan tahdo pysyä pimennossa, eikä Seelan menneisyys haudassaan.

Hurme tarjoaa kuolettavan hyvää young adult -viihdettä ja sopii niin yläkoululaisille kuin nuorille aikuisillekin. Romaani aloittaa itsenäisistä osista koostuvan Lujaverinen-trilogian.

KAMPANJA: Storytelissä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Julkaistu: maaliskuu 10, 2021
Kustantaja: Myllylahti
Tyylit: fantasiaurbaani fantasia, kauhu, romantiikka, nuoret
Avainsanat: huumori, kotimainen, kummitukset
Arvosanalla: 7.34/10
Arvosanoja: 3
Muokattu: huhtikuu 19, 2021

Lujaverinen -kirjasarja

Trilogia koostuu itsenäisistä osista.

Hurme (Lujaverinen #1)7.34

Kirja-arvioita

10/10 |
huhtikuu 21, 2021
Ihanaa vähän uudempaa fantasiaa höystettynä urbaanilla kauhulla ja suomalaisilla kansanperinne tiedoilla. Tykkäsin kovasti yllättävistä juonenkäänteistä ja hahmoista. Odotan innolla tulevia kirjoja Lujaverisiin.