Turvapaikka ja muita häiriintyneitä tarinoita

@ Juha Jyrkäs
Turvapaikka ja muita häiriintyneitä tarinoita - Juha Jyrkäs 5.50   2

Kannet: Noora Puolamäki ja Eve Lumerto. Nidottu.

”Kiroan itseäni. Olisin voinut vain tanssia ja antaa hänen huumaantua siitä. Minä huomasin, että hän oli kiihottunut. Ehkä hän olisi palannut luokseni. Ehkä toimin liiankin hätiköidysti. Minun olisi pitänyt olla kärsivällisempi.”

Metallimuusikko saa studioonsa salaperäisen vieraan. Ihmepelastus johtaa uskomattoman salaisuuden jäljille. Folk metal -vinyylin kansista löytyy omituista jauhetta. Työpaikkapahoinvointi postikonttorissa sysää liikkeelle vaarallisia voimia. Pahoinpitely puistossa uhkaa muuttua maailmanlopuksi. Talo metsän keskellä uhmaa ajan ja paikan lakeja.

Juha Jyrkkään modernia kauhua edustavat novellit sijoittuvat vaihtoehtoiseen Helsinkiin. Niistä viisi on aiemmin julkaistu antologioissa ja lehdissä. Mukana on myös yksi ennen julkaisematon kertomus. Tässä kokoelmassa kauhu, kansanperinne, rajatieto, heavy metal -kulttuuri, musta huumori, seksi ja perversiot yhdistyvät timmiksi kokonaisuudeksi, joka ei jätä ketään kylmäksi!

Juha Jyrkäs on aiemmin julkaissut kalevalamittaista runoutta, fantasiaa ja tieteistoimintaa. Tämä on hänen näyttönsä kauhun saralla. Musiikin tiimoilta Jyrkäs tunnetaan kantelemetallin uranuurtajana.

Omassa kirjahyllyssäni

Kirja julkaistu huhtikuu 22, 2023 (Nysalor-kustannus)
Tietoja muokattu huhtikuu 24, 2023
Muita teoksia kirjailijalta Juha Jyrkäs