Bree Tannerin lyhyt elämä - Stephenie Meyer10

Kirja-arvio :: Bree Tannerin lyhyt elämä

Kirjoittanut Ferren

Kirjan lukee helposti yhdessä päivässä. Oikeastaan koko ajan mielenkiinto säilyi. Kirjan viimeisen lauseen kohdalla karvat nousivat pystyyn ja jäin hetkeksi paikalleni sitä miettimään. Kirja myötäilee loistavasti Epäilystä, tapahtumat ovat samat ja päähenkilön Breen tausta on selvästi tarkkaan harkittu. Täydet viisi tähteä tulevat siitä, että siinä oli hyvät, persoonalliset henkilöt ja toimivan romanssin ainekset. Omasta mielestäni juuri nuo ovat hyvän kirjan aineksia. Viisi tähteä annan myös sen johdosta, että teos kertoo samat tapahtumat suositun kirjasarjan sivuhenkilön näkökulmasta. Olisin halunnut tietää mm. Diegon ja Freaky Fredin kohtalosta, mutta ehkä sen oli tarkoitus herättää sama epätietoisuuden tunne, jonka myös Bree koki.

Bree Tannerin lyhyt elämä

Bree Tannerin lyhyt elämä: Epäilys-romaani. Alkuteos ilmestynyt 2010. Suomentanut Pirjo Ruti. Sidottu.

”En enää välittänyt siitä, mitä kukakin ajatteli. Minun ei tarvinnut. Olin nyt jumala. Vahvempi, nopeampi, parempi. Kenelläkään muulla ei ollut merkitystä.”

Hän on vastasyntynyt vampyyri. Hän on osa Victorian – Edwardin kostonhimoisen arkkivihollisen – armeijaa, jonka tehtävä on tuhota Cullenit ja Bella.

Bree Tannerin punaisten silmien kautta välittyy nuorten vampyyrien verenhimoinen maailma ja sen pimeät puolet. Breen elämää syventävä tarina kulkee uusien vaarojen ja salaisuuksien kautta Epäilys-romaanista tuttuun unohtumattomaan päätökseen.