Avain (Mahtavat 12, #3)

Avain

Michael Grant
Julkaistu: toukokuu 15, 2013 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: The Key
Tyylit: fantasia, nuoret, seikkailu
Avainsanat: huumori

Alkuteos ilmestynyt 2012. Suomentanut Marja Helanen-Ahtola. Sidottu.

Varhaisteinisupersankarit vauhdissa Skotlannissa

Maailman pelastaminen ei ole heikkohermoisten hommaa! Selvittyään kärhämästä muinaisten jumalien kanssa Mack ystävineen on uusien haasteiden edessä. Päihittääkseen prinsessa Riskin joukkio turvautuu magiaan ja ottaa avukseen mahtavat vargraninkieliset loitsut. Harmi vain, että taikavoimien lähde on jemmattu keskelle Skotlannin korpea, ikivanhaan hautaan jota vartioi Blisterhöng-niminen epäilyttävä hyypiö.

Kallisarvoiset päivät kuluvat ja Kalpea Kuningatar vapautuu Manalan perukoilta hetkenä minä hyvänsä. Ovatko muinaiset taikasanat avain mittelön voittoon? Ja riittääkö aika Mahtavat 12 -ritarikunnan puuttuvien jäsenten löytämiseen?

Huumorin kukittaman supersankarisarjan luoja Michael Grant on kertonut kirjoittavansa saadakseen lapset virnuilemaan ja aikuiset hekottamaan ääneen. Lennokkaan seikkailurymistelyn aikaisemmat osat ovat Haaste ja Ansa.

(muokattu 01.07.2018)

Talventakoja (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #4)Paimenen kruunu (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #6)Mahtava Morris ja sivistyneet siimahännät (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #1)Keskiyö ylläni (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #5)Vapaat pikkumiehet (Kiekkomaailma (nuortenkirjat), #2)

Ruusy avatar
3.5
Kirja oli mukiinmenevä joissain kohdissa ehkäpä kiinnostus hiipui.
Ailm
Uusin jäsen: Marko Kinnunen