Pure mua

Pure mua

Terhi Tarkiainen
Julkaistu: elokuu 10, 2018 (Tammi)

Tyylit: maaginen realismi
Avainsanat: huumori, kotimainen, vampyyrit

Kansi: Mika Tuominen. Kannen kuva: iStockphoto. Sidottu, kansipaperi.

Haluaisitko sinä ihan oikean, komean vampyyrin, jolle saat tehdä mitä tahansa?

Kun Anna täyttää 30, hän saa vanhemmiltaan lahjaksi Vladin, upean vampyyrimiehen häkissä. "Jos vaikka opettelisit tällä, miten niiden miesten kanssa ollaan." Mukana on käyttöopaskin. Anna tahtoo vain palautusosoitteen.

Gradu vuoden 1918 punakapinasta saa jäädä, kun vampyyrit imaisevat Annan seikkailuun täynnä kahlittuja petoja, seksuaalisia paineita ja laastareita kaulalla.

Mitä toiselle ihmiselle saa tehdä? Entä missä ovat rajat, jos toinen ei ole ihminen? Esikoiskirjailijan villi huumori keikauttaa verenimijäperinnettä saa punnitsemaan yllättäviä kysymyksiä.

Muokannut Jussi (22.08.2018)

Hauskat hautajaiset: Venäläistä nykyproosaaLumon päivät, sodan yöt (Abarat, #2)Kadotettujen sielujen kaupunki (Varjojen kaupungit, #5)Verikuu ja muita outoja tarinoita13 lahjaa (Keijutrilogia, #1)

muse avatar

Huhuh, ei olisi uskonut että 400 sivua voi mennä noin nopeasti, mutta eihän tätä voinut päästää käsistään, pakko oli lukea melkein yhtä soittoa!

Juonesta on paha sanoa paljonkaan ilman että spoilaa monta hyvää käännettä (niitä tosiaan riittää!). Mukana oli vähän kaikkea: vuoteen 1918 liittyvää mysteeriä, paniikkia gradusta joka ei vaan valmistu (tunnistin NIIN itseni), mutta myös seksikkäitä vampyyreja ja roppakaupalla huumoria. Tässä sai oikeasti nauraa vedet silmissä! Ihan täydellinen paketti! ^_^

Keskiyön kyyhkynen avatar
1.0

Aloitin tämän kirjan innolla ja odotuksilla. No, sain kyllä pettyä pahasti. Jos alku oli lupaava, niin lasku oli kyllä koko kirjan mittainen. Anna ei tunnu samaistuttavalta ja välillä jo mietin mistä ihmeestä hänet oli oikein vetäisty mukaan tarinaan.  Vlad olisi saattanut olla lupaava hahmo, mutta en löytänyt hänestä sitä tiettyä kipinää. Vampyyritarinoissa on oltava kipinää ja raakuutta, sekä oikea määrä himoa. Pure mua ei saanut aikaan näitä tunteita eikä ... (lisää)

NoctilucA avatar
4.5

Ei vitsi tämä oli hyvä! Tarkiaisen huumori on pettämätöntä. Loppua myöten nappiosuma! Vuoden paras.

childofsunset avatar
4.5

Mun täytyy nyt heti tähän alkuun tunnustaa, että mun odotukset tätä kirjaa kohtaan oli hyvinkin matalat. Takakansiteksti ei ihan vakuuttanut ja tartuinkin kirjaan "ihan vaan läpällä". Ajattelin saavani hyvät naurut jos ei muuta.

Ja ne naurut kyllä sainkin, mutta kylkiäisenä myös paljon muuta. Kirja oli mukaansatempaava ja todella koukuttava. Kun kerran siihen tartuin, oli sen laskeminen kädestä haastavaa.

Pure mua on monipuolinen teos, josta löytyy tarpeeksi ... (lisää)

punnort
Uusin jäsen: Ksnsns