Veren ja luun lapset

Tomi Adeyemi
Julkaistaan: syyskuu 9, 2019 (Otava)
Alkuperäinen nimi: Children of Blood and Bone
Tyylit: fantasiakorkea fantasia, nuoret

Alkuteos ilmestynyt 2018. Suomentanut Outi Järvinen. Kansi: Rich Deas. Sidottu.

Järisyttävä tarina vastarinnasta, uskollisuudesta ja rajat rikkovasta rakkaudesta.

”He tappoivat äitini. He riistivät magiamme. He yrittivät haudata meidät. Nyt me nousemme.”

Zelie muistaa, kuinka Orishan maat humisivat magiaa, ja äiti kutsui koolle henkiä. Kaikki muuttui, kun magia katosi. Nyt Zeliellä on mahdollisuus tuoda magia takaisin. Karanneen prinsessan avulla hänen on voitettava prinssi, joka haluaa tuhota magian lopullisesti. Pian Zelie huomaa, että hänellä on erityinen yhteys prinssiin. Orishan maat ovat täynnä vaaroja, mutta suurin vaara piilee Zeliessä itsessään.

”YA-kirjallisuuden laajassa ja hienossa tarjonnassa Veren ja luun lapset on poikkeuksellisen loistava. Luin sen ahmien yhdeltä istumalta, eikä YA-genre ole mielessäni ollut sen jälkeen entisensä. Heti luettuani ensimmäiset kappaleet kirjasta tiesin että tässä meillä on se mitä olemme etsineet: jotain todella erityistä, jotain uraauurtavan hienoa, jotain joka meidän on ehdottomasti saatava. Olen hyvin onnellinen että saamme julkaista tämän suomeksi.” – Otavan lasten- ja nuortenkirjapäällikkö Kaisu-Maria Toiskallio

”Adeyemin tuhoava debyytti on brutaali, kaunis taru vallankumouksesta, uskosta ja epäonnisesta rakkaudesta.” – Publisher’s Weekly

”Ovelan poliittinen ja hämmästyttävän mielikuvituksellinen, tässä on ilmiö kasvamassa, kirjaimellisesti.” – Entertainment Weekly

"Mullistaa mielikuvituksen rajat.” – The New York Times

(muokattu 21.03.2019)

Talvisateet (Vuorileijonan varjo, #7)Tilinteon aika (Vuorileijonan varjo, #10)Naondel (Punaisen luostarin kronikoita, #2)Keskiyön kruunu (Throne of Glass, #2)Korkea puoliso (Kuparisaari, #2)
Desdenova, lummukka, NoctilucA
Uusin jäsen: Jirka Ylönen