26.02.2023 12:46 #1901 :: LordStenhammar
Saatana.

Oli tarkoitus Novaan osallistua. Munin senkin. Tarina rankasti liian pitkä. Kun sain tarinan valmiiksi, niin kattelin että tämähän on sen pauttiarallaa parikytä sivua, kevyesti siis vaaditun mittainen. Mutta enpä ollut tajunnut vielä tehdä tarvittavia sisennyksiä enkä muuttaa riviväliä.

Ei tosta stoorista voi oikein mitään ottaa poiskaan. Muuten koko homma kärsii. Täytyy sit vissiin alkaa odottelemaan jotain uutta kilpailua, mihin tuotos voisi mahdollisesti kelvata.

Muokannut 26.02.2023 13:04 LordStenhammar
Tykännyt: Iivari

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Hornanhenki

03.08.2023 20:45 #1902 :: Pisania
Mikä sinua potuttaa nyt?
Mutta mitä tapahtui YouTubelle? En ole koskaan ollut siellä kirjautuneena kuin satunnaisesti ja siitäkin on aikaa vuosia. Silti etusivu on aina ollut tupaten täynnä katselukäyttäytymiseeni perustuvaa matskua. Tämä on yhtäkkiä viikon sisällä muuttunut tyystin. Suositukseni ovat täynnä pelkkää roskaa, jolla ei ole mitään tekemistä minkään tavallisesti katselemani kanssa. Koitin josko lemppareitani katselemalla asia korjautuisi, mutta se ei ole auttanut ollenkaan. Uppo-outoa tuuba kaikki videot tyynni. Korpeaa ankarasti. Saatan missata jotain elintärkeää.
Muokannut 03.08.2023 20:46 Pisania

17.08.2023 00:20 #1903 :: Mallaspappi
Mikä sinua potuttaa nyt?
Potuttaa kun lintuinfluenssan uhka paljastaa, miten koronavuosista ei opittu näköjään yhtään mitään. Tukivaroja sysätään kannattamattomalle teollisuuden alalle joka uhkaa marginaalisuudestaan huolimatta jo kansanterveyttä, ja ainoa asia mitä tehdään on luonnonvaraisten lintujen eliminointi. Voisin tilittää turkiseläintenkin oikeuksista, mutta koska ne eivät ole ketään hetkauttaneet tähänkään asti niin tuskin nytkään.

En voi käsittää, mutta jos jotain hyvää yrittää löytää niin ainakin minulla on maskeja ja käsidesiä vielä koronan jäljiltä!
Tykännyt: Aulis

17.08.2023 19:07 #1904 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?
Kyllähän tämä turhauttaa. Lisäksi Suomen mediassa ei ole kauheasti tuotu esiin sitä, että tauti on todennäköisesti peräisin eläintilalta. Asiassa ei varmaankaan auta se, ettei nykyinen maa- ja metsätalousministerimme tiettävästi usko evoluutioon. Voimmeko luottaa siihen että hän kuuntelee virologeja, joiden tehtävä on tutkia virusten evoluutiota? Onneksi nyt on viimein alettu testailemaan tiloja viruksen varalta, ja ehkä se biosuojauskin saadaan kuntoon, vaikka eihän se riskejä kokonaan poista. Pandemiariski on olemassa niin kauan kun eläimiä pidetään suuria määriä liian ahtaissa oloissa.

En usko että turkistarhausta saadaan kiellettyä, koska se on jonkinlainen poliittinen kysymys. Onhan se kornia että melkein minkä tahansa muun eläimen pitäminen moisissa olosuhteissa luokiteltaisiin eläinrääkkäykseksi. Tuotantoeläimenkin, puhumattakaan lemmikeistä ja eläintarhaeläimistä.

Tuntuu että joka puolelta tulee vain pelkkiä huonoja uutisia. Uusi iloinen 20-luku, totta tosiaan.
Tykännyt: Aulis

• Hiistu hahmo Kirjoittaja
  • Hiistu

17.08.2023 19:41 #1905 :: Hiistu
Mikä sinua potuttaa nyt?

Pisania post=67231 kirjoitti: Mutta mitä tapahtui YouTubelle? En ole koskaan ollut siellä kirjautuneena kuin satunnaisesti ja siitäkin on aikaa vuosia. Silti etusivu on aina ollut tupaten täynnä katselukäyttäytymiseeni perustuvaa matskua. Tämä on yhtäkkiä viikon sisällä muuttunut tyystin. Suositukseni ovat täynnä pelkkää roskaa, jolla ei ole mitään tekemistä minkään tavallisesti katselemani kanssa.

Lintuinfluenssassa ja turkistarhauksessa minua ihmetyttää, miten pandemiariskistä ei ole aikaisemmin pidetty meteliä saati tehty jotain enemmän asialle. On kuitenkin tahoja, joiden tehtävänä oletettavasti on tunnistaa ja ehkäistä kansanterveydellisiä uhkia, ja toisaalta tahoja, joita olisi ehkä kiinnostanut keksiä hyviä (= virkamiehiä, päättäjiä ja suuria ihmisjoukkoja kiinnostavia) perusteita turkistarhauksesta luopumiselle. No, kaikkea ei tietenkään voi ennakoida. (Vaikkakin toivon, että jossain pölyisessä mapissa olisi olemassa luonnos, miten turkistarhauksen lopettaminen hoidetaan, mikäli siihen päädytään. Keiden kaikkien toimeentuloon se vaikuttaisi ja mitä heidän hyväkseen tehdä. Tarhauksen kieltämisestä on kuitenkin ollut pitkään puhetta, joten joku ehkä ennakoinut, että se voi olla jonakin päivänä edessä.)
Muokannut 17.08.2023 19:54 Hiistu
Tykännyt: Pisania

17.08.2023 20:08 #1906 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?

Hiistu post=67265 kirjoitti: Lintuinfluenssassa ja turkistarhauksessa minua ihmetyttää, miten pandemiariskistä ei ole aikaisemmin pidetty meteliä saati tehty jotain enemmän asialle. On kuitenkin tahoja, joiden tehtävänä oletettavasti on tunnistaa ja ehkäistä kansanterveydellisiä uhkia, ja toisaalta tahoja, joita olisi ehkä kiinnostanut keksiä hyviä (= virkamiehiä, päättäjiä ja suuria ihmisjoukkoja kiinnostavia) perusteita turkistarhauksesta luopumiselle.

Tutkijat ovat puhuneet riskistä jo kauan, mutta eihän sitä kukaan kuule. Suuri osa kansanedustajista haluaa ilmeisesti vedota siihen väestöön joka puoltaa turkistarhausta ja elinkeinonvapaus tarkoittaa sitä ettei touhua voi kieltää. Jos se on laillista, sen tekeminen laittomaksi on ilmeisesti vaikeaa, vaikka siihen kuinka liittyisi kärsimystä ja riskejä ihmisille. Samalla tavallahan ongelmia liittyy toimiin jotka pahentavat ilmastonmuutosta tai luontokatoa ja sitä kautta uhkaavat ihmistä, elinkeino ja raha katsotaan aina tärkeimmäksi.

En tiedä johtuuko samasta byrokratiasta se että tilanteeseen on reagoitu näin hitaasti. Nythän tilanne on se ettei kukaan oikeasti tiedä miten paha tilanne tarhoilla on, ja vaikka testausta on alettu tehdä niin resurssipula hidastaa hommia. Ihmettelen sitä miksi turkistarhojen suojausta ei ole pidetty tarpeellisena, sillä vaikka lintuinfluenssan tarttuminen tiloille on aika uusi juttu, niin minkkien riskit tässä asiassa ovat kyllä olleet tiedossa.

Jos nettikommentoijat edustavat jonkinlaista yleistä käsitystä, niin jokaisesta kommenttiosiosta löytyy joku joka sanoo että luonnonlintujen kannat on "päästetty" liian suuriksi ja se on nyt syy tähän epidemiaan. Lisäksi moni väittää ettei eläintuotannolla ole mitään tekemistä pandemioiden kanssa koska "on sitä tauteja ennenkin ollut". Ja lemmikithän tässä ovat paljon suurempi uhka kuin turkistarhat, kun tuovat lintuinfluenssan kotiin ja aiheuttavat pandemian. Taudin alkuperää olisi oikeasti pitänyt tuoda enemmän esiin, koska tällaisen viruksen evolvoituminen luonnossa olisi käsittääkseni käytännössä mahdotonta. Luonnonlinnut ovat yhtä lailla uhreja koska ne saivat tartunnan tuotantolinnuilta, ja turkistarhat seuraava syypää jos tauti jalostuu siellä eteenpäin. Onneksi suurin osa kommenteista on sitä mieltä että tarhat ovat riski ja epäeettisiä. Mielestäni se että Aasiassa on eläimille sitten vielä huonommat olosuhteet on huono argumentti, koska siellä on jo nyt turkistiloja ja emme tarvitse suomalaisia turkistiloja lisäämään pandemiariskiä kun Aasian eläintuotanto ja märkätorit ovat jo itsessään tarpeeksi iso uhka.

• Pisania hahmo
  • Pisania
    Hornanhenki

17.08.2023 22:42 #1907 :: Pisania
Mikä sinua potuttaa nyt?

Hiistu post=67265 kirjoitti: Minä ainakin menin epähuomiossa kieltämään evästeiden käytön, kun YouTube sitä jossain vaiheessa uudelleen kysyi. Nyt se suosittelee Kalle Rovanperän rallivideoita, Emoji-haastetta, ahvenia kannattaa onkia sadekelillä, miten betonilattian saa pinnoitettua halvalla, jotain tanskankielistä...

Kuulostaa tutulta. Löytyy myös paljon Mr. Beastia, Roni Bäckiä ym. ("Testataan kaupan KAIKKI jätskit/suklaapatukat" jne.) Epäilinkin että evästeisiin tämä jotenkin liittyy, vaikken muistakaan että niistä olisi kyselty. Täytyykö siis odottaa että YT taas kysyy niistä jossain vaiheessa? Siihen voi mennä kauan. Joillakin suivustoilla evästeasetuksien perään kysellään jatkuvalla syötöllä, mutt YT ei muistaakseni ole yksi niistä...

18.08.2023 01:21 #1908 :: Fiktiivi
Mikä sinua potuttaa nyt?

Jos tyhjennät selaimesta evästeet, YT:n pitäisi kysyä niitä uudestaan. Sitten toki kaikki muutkin sivustot kysyvät...

Tykännyt: Pisania

18.08.2023 18:48 #1909 :: Louhikäärme
Mikä sinua potuttaa nyt?
Pressanvaalien ehdokasasetelma näyttää setälistalta. Ei potuta siksi, että itse äänestäisin sukupuolen perusteella, mutta noin niinkuin terveen demokratian kannalta olisi suotavaa, että sukupuolijakauma olisi edes hieman tasaisempi. Varsinkin ns. kärkiehdokkaiden osalta.

20.08.2023 19:18 #1910 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?
Lintuinfluenssa-asiasta vielä, ilmeisesti kommenttiosioissa on meneillään jonkinlainen pienimuotoinen turkistarhaajien tai trollien kampanja, jossa puolustellaan tarhoja ja yritetään kääntää asia niin että luonnonvaraiset linnuthan tässä pitäisi tappaa eikä "syyttää" turkistarhoja.

Veikkaisin silti ns. "tavallisia" trolleja. Lintuinfluenssasta ja turkistarhojen sulkemisesta on selvästi tullut trolleille uusi ideologinen asia jota pitää vastustaa ja haukkua asiantuntijoita. Jos menee katsomaan tyyppien tilejä surullisenkuuluisassa entisessä Twitterissä, ne ovat lähes poikkeuksetta täynnä media- ja länsivastaista propagandaa, rasismia, koronasalaliittoteorioita tms... Tietenkin tässä vaiheessa alkaa pohtia onko tässä pohjimmiltaan taas takana Venäjän vaikuttamisyrityksiä, siellähän tykätään kovasti sotkea muiden maiden keskustelua ja aiheuttaa vastakkainasettelua. Samaa "tämä tyyppi valehtelee eikä tiedä mistään mitään, läl läl lää"-meininkiä on joka kerta kun joku asiantuntija sanoo jotain Venäjän hyökkäyssodasta.

29.09.2023 20:55 #1911 :: Marski
Mikä sinua potuttaa nyt?
Hivenen tympäisee, että mun hanavesi on maistunut ihan mullalle maanantaista lähtien. Lähelläni oli siis maanantaina jokin vuoto vesijohdossa ja siihen liittyvässä tiedotteessa mainittiin, että väri saattaa olla kummallinen ja paineissa vikaa, mutta ihan juomakelpoista vesi olisi. Mitään mausta tai hajusta ei kuitenkaan puhuttu. Ja maku on tosiaan tuo multa ja haju maakellari. Tänään en ole pahemmin testannut, koska hankin pullovettä, mutta vielä ainakin eilen suihkussa haisi maakellari. Ärsyttää, ettei tuota oikein uskalla juoda, vaikka on tottunut siihen, että Suomessa hanavettä voi litkiä huoletta.

29.09.2023 23:58 #1912 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?
Tampereella joskus tutustuin sameaan ja mullalta maistuvaan hanaveteen. Kuulemma se on siellä toisinaan ongelmana, johtui levistä tai jostain ja vettä pystyi ihan virallisestikin juomaan. Ei se kyllä hyvältä maistunut, mutta ei kukaan siitä sairastunutkaan... Mutta siitä makuhaitasta ilmoitettiin erikseen, en tiedä mikä on tilanne jos vesi maistuu mullalta putkirikon takia.

08.01.2024 14:09 #1913 :: LordStenhammar
Mikä sinua potuttaa nyt?
Vasen jalka aivan raatona. Kerran operoitu polvi pistää vastaan. Terkkarille on soitettu, mutta takaisinsoitto varmaan vasta päivien päästä. Sen verran tukossa on laitos.

On pahentunut tasaisesti sen jälkeen kun aloitin uudestaan lenkkeilyn. Kipugeeli auttaa jokseenkin. Mietin jo tässä, jääkö jokapäiväinen Prismaan ja kahvilaan -rituaali väliin. Ajattelin kuitenkin koettaa onneani. Kuolen sitten matkalle, jos kuolen.

03.05.2024 15:10 #1914 :: kyty
Mikä sinua potuttaa nyt?
En näköjään ole vieläkään oppinut ettei nettikommentteja kannata lukea. Nytkin tuli hirvittävä ärsytys eräästä kolumnista ja erityisesti sen kommenteista, ei voi kuin ihmetellä miten tunnekylmää meininkiä Suomesta nykyään löytyy. Saa melkein toivomaan että ns. typerien mielipiteiden kirjoittaminen olisi laitonta... ja olen aina puolustanut sananvapautta.
Muokannut 04.05.2024 11:32 kyty Syy: Typo
Tykännyt: Ageha, Aulis