Huispaus kautta aikojen

J. K. Rowling
fantasia, tietokirja, nuoret
Huispaus kautta aikojen - J. K. Rowling6.80

Alkuteos ilmestynyt 2001. Kirjoittajaksi merkitty Rauniolinnu Sipis. Suomentanut Jaana Kapari.

1. laitos 2001. Nidottu.
2. laitos 2017. Kansi ja kuvitus: Tomislav Tomic. Sidottu, kansipaperi.

Jos olet joskus miettinyt, mistä kultasieppi on lähtöisin, miten ryhmy syntyi tai miksi Kaljualan Kulkureilla on lihakirveen kuva kaavussaan, sinun on luettava Huispaus kautta aikojen. Tämä ainutkertainen painos on kopio Tylypahkan koulukirjaston kirjasta, jota nuoret huispaushullut tutkivat melkein joka päivä.

Tämän kirjan tuotto menee Comic Reliefille, joka käyttää rahasi ihmiselämien kohentamiseen ja pelastamiseen – jatkaa työtään, joka on jopa tärkeämpää ja hämmästyttävämpää kuin se, että Roderick Plumpton nappasi kultasiepin kolmessa ja puolessa sekunnissa vuonna 1921.

Julkaistu: 2001
Muokattu: huhtikuu 28, 2018

Kirja-arvioita

9/10 |
elokuu 13, 2014
Tosi hyvä! Mahtava idea xD kaikki potterfanit, kannattaa lukea vaikkei tietenkään potter-romaaneja päihitäkään. Ihmeotukset ja niiden olinpaikat oli vähän parempi.
7/10 |
joulukuu 01, 2013
Tämä oli mukava pikkuopus niinkuin se toinenkin, henk koht tykkäsin enemmän ihmeotuksista, mutta tässä oli eritavalla mukavia asioita :) tykkään siitä että tarinaan panostetaan - keksimällä asioille historiaa, se on mielenkiintoista... Miten jotkut asiat ovat kehittyneet ^^
8/10 |
marraskuu 13, 2013
Raikas ilmesty ikävään paraikaa kuoleville Potter-faneille. Tällaisena "tietokirjana" hauska ja mielenkiintoinen, mutta ehkä juuri siksi ei päihitä pääkirjoja. Oli kuitenkin hykerryttävää luettavaa, historia-pläjäyksetkin kiinnostavia.
8/10 |
helmikuu 08, 2013
Aivan varsinaisten Harry Potteriden tasolle tämä ei kyllä nouse, mutta oikein viidyttävää luettavaa silti. Itse olen aina tykännyt lukea huispauksesta, joten mikäs siinä sitten. Rowlingin huumori olit tässäkin kirjassa hyvää, vieläkin ...
6/10 |
tammikuu 23, 2013
Mielestäni "Huispaus kautta aikojen", on parempi kuin toinen Comic Reliefille tuotonsa antanut "Ihmeotukset ja niiden olinpaikat". Vatsanpohjaa kutkutti, kun tätä luki. Oli mukavaa tutkia alussa olevaa lainauslistaa, josta Pottereita lukenut ...
7/10 |
joulukuu 05, 2015