Alkuteos ilmestynyt 2017. Suomentanut Outi Järvinen. Kannen kuva: Jeff Huang. Sidottu.

GALAKSISSA, JOKA SAA ELINVOIMANSA SALAPERÄISESTÄ PYÖRTEESTÄ, JOKAISELLA ON LAHJA.

Cyra on Shotetia hallitsevan julman tyrannin sisar. Hänellä on erityinen kyky, lahja joka tuottaa hänelle kipua, mutta antaa myös pelottavan voiman – ja hänen veljensä käyttää sitä häikäilemättä hyväkseen.

Akos veljineen kaapataan Shotetiin rauhaa rakastavasta Thuvesta. Myös Akosilla on erikoinen lahja. Kun hänen ja Cyran kohtalot risteävät, heillä on vain kaksi vaihtoehtoa: auttaa toisiaan tai tuhota toisensa.

Miljoonia myyneen Outolintu-trilogian tekijän kohuttu uutuustrilleri!

"Rothin fanit hyppäävät iloiten mukaan tähän alkavaan sarjaan." – Booklist

"Vahvoilla hahmoilla varustettu eeppinen avaruusooppera, josta päädyin nauttimaan todenteolla!" – Sasha Alsberg, Goodreads

"Jos olet kiehtovan maailman ja upeiden henkilöhahmojen scifi/fantasiatarinan tarpeessa, tämän kirjan pitäisi ehdottomasti osua tutkaasi!" – Kat O'Keeffe, Goodreads

Arvona kirjalle

Julkaistu: tammikuu 17, 2017
Kustantaja: Otava
Tyylit: scifi > avaruusooppera, fantasia, nuoret
Avainsanat: tieteisfantasia
Alkuperäinen nimi: Carve the Mark
Arvosanalla: 7.74/10
Arvosanoja: 64
Tietoja päivitetty 18.01.2019

Kirja-arvioita

6/10 Wind (31.01.2017)

Sujuvasti kirjoitettu nuortenkirja, joka vaihteeksi sijoittuu kuvitteelliseen galaksiin. Uusi maailma on virkistävä, mutta muuten kirjassa on mielestäni paljon samankaltaisuuksia Outolintu-trilogian kanssa, kuten taistelukoulutus ja ... Lue lisää

8/10 Etris04 (28.02.2017)
Pidin kirjasta, mutta melko samantyyppinen kun Outolintu. Tietääkö kukaan onko kirjasta tulossa jatko-osaa?? Päähenkilöillä oli erikoisia edesottamuksia mutta se saatiin kuulostamaan siltikin melko realistiselta Lue lisää
9/10 jp (23.09.2017)

vähän erilainen kirja vaihteeksi ainakin mun kohdalla. Sujuvaa tekstiä ja juoni on koukuttava, vaikka odotinkin jotain suuria uutisia tai järkytystä jossain kohtaa. Mutta olen todella tyytyväinen että luin kirjan ja koin tämän uuden maailman. Onko tähän muuten tulossa jatko-osaa?

Lue lisää
6/10 Q_Black (25.04.2017)

Tässä kirjassa on muuten jotenkin houkuttava kansi, todella näyttävä. Tykkään! No, siihen tarinaan... kokonaisuutena tämä kirja oli ehkä vähän tylsä ja ns. tasapaksu. Tässä ei oikein tapahdu mitään ... Lue lisää