Viillot (Viillot #1) - Veronica Roth 7.70   72

Alkuteos ilmestynyt 2017. Suomentanut Outi Järvinen. Kannen kuva: Jeff Huang. Sidottu.

GALAKSISSA, JOKA SAA ELINVOIMANSA SALAPERÄISESTÄ PYÖRTEESTÄ, JOKAISELLA ON LAHJA.

Cyra on Shotetia hallitsevan julman tyrannin sisar. Hänellä on erityinen kyky, lahja joka tuottaa hänelle kipua, mutta antaa myös pelottavan voiman – ja hänen veljensä käyttää sitä häikäilemättä hyväkseen.

Akos veljineen kaapataan Shotetiin rauhaa rakastavasta Thuvesta. Myös Akosilla on erikoinen lahja. Kun hänen ja Cyran kohtalot risteävät, heillä on vain kaksi vaihtoehtoa: auttaa toisiaan tai tuhota toisensa.

Miljoonia myyneen Outolintu-trilogian tekijän kohuttu uutuustrilleri!

"Rothin fanit hyppäävät iloiten mukaan tähän alkavaan sarjaan." – Booklist

"Vahvoilla hahmoilla varustettu eeppinen avaruusooppera, josta päädyin nauttimaan todenteolla!" – Sasha Alsberg, Goodreads

"Jos olet kiehtovan maailman ja upeiden henkilöhahmojen scifi/fantasiatarinan tarpeessa, tämän kirjan pitäisi ehdottomasti osua tutkaasi!" – Kat O'Keeffe, Goodreads

Omassa kirjahyllyssäni

Kirja julkaistu tammikuu 17, 2017 (Otava)
Alkuperäinen nimi Carve the Mark
Tietoja muokattu tammikuu 18, 2019

Viillot -kirjasarja

Sarja sisältää 2 pääteosta ja yhteensä teoksia 2 kpl.

Viillot (Viillot #1) 7.70   72

Kirja-arviot 11
Viestit 0
syyskuu 23, 2017
9 / 10

vähän erilainen kirja vaihteeksi ainakin mun kohdalla. Sujuvaa tekstiä ja juoni on koukuttava, vaikka odotinkin jotain suuria uutisia tai järkytystä jossain kohtaa. Mutta olen todella tyytyväinen että luin kirjan ja koin tämän uuden maailman. Onko tähän muuten tulossa jatko-osaa?

Q_Black
Arvosanat 247
Kirja-arviot 239
Viestit 107
huhtikuu 25, 2017
6 / 10

Tässä kirjassa on muuten jotenkin houkuttava kansi, todella näyttävä. Tykkään! No, siihen tarinaan... kokonaisuutena tämä kirja oli ehkä vähän tylsä ja ns. tasapaksu. Tässä ei oikein tapahdu mitään sellaista kunnolla kouhauttavaa kuin ehkä vasta kirjan loppupuolella. Kirja vähän aina kiihdyttää vauhtia kohti toimintaa ja sitten yhtäkkiä kaikki onkin ohi. Kirja sisältää enemmänkin Akosin ja Cyran näkökulmasta kirjoitettuja kohtia ja heidän arkeaan, tutustumista. Siinä sivussa Cyran kamala veli juoni ilkeitä juoniaan ja vetää siskonsa mukaan niihin kiristämällä häikäilemättömästi.

Etris04
Arvosanat 96
Kirja-arviot 2
Viestit 0
helmikuu 28, 2017
8 / 10

Pidin kirjasta, mutta melko samantyyppinen kun Outolintu. Tietääkö kukaan onko kirjasta tulossa jatko-osaa?? Päähenkilöillä oli erikoisia edesottamuksia mutta se saatiin kuulostamaan siltikin melko realistiselta

Wind
Arvosanat 418
Kirja-arviot 13
Viestit 601
tammikuu 31, 2017
6 / 10

Sujuvasti kirjoitettu nuortenkirja, joka vaihteeksi sijoittuu kuvitteelliseen galaksiin. Uusi maailma on virkistävä, mutta muuten kirjassa on mielestäni paljon samankaltaisuuksia Outolintu-trilogian kanssa, kuten taistelukoulutus ja valtataistelu. En ole varma jaksanko lukea lisää Rothin kirjoja, jos hän ei keksi jotain ihan uutta.

marraskuu 19, 2022
Antoi 10 / 10 arvosanan kirjalle