Voima

Voima

Naomi Alderman
Julkaistu: tammikuu 24, 2019 (Gummerus)
Alkuperäinen nimi: The Power
Tyylit: scifidystopia + yhteiskunnallinen scifi

Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Marianna Kurtto. Kannen suunnittelu: Nathan Burton. Sidottu, kansipaperi.

Baileys Women’s Prize for Fiction 2017.

NAISEN KÄMMENKUPISSA KYTEE SALAMA. HÄN KÄSKEE SITÄ ISKEMÄÄN.

Tytöt ympäri maailmaa huomaavat, että ovat saaneet käsiinsä uuden, uhkaavan voiman. He pystyvät antamaan sormenpäillään sähköiskuja ja aiheuttamaan tuskallista kipua, jopa kuoleman.

Miehet ympäri maailmaa huomaavat, että valta on karannut heidän käsistään. Maailma on nyt asettumassa radikaalisti uuteen asentoon, jossa voima kuuluu naisille.

Tyttöjen päivä on koittanut – mutta mihin se tulee johtamaan?

”#metoo-aikakautena vieläkin ajankohtaisempi ja ajatuksia herättävämpi [...] äärettömän koukuttava ja taitavasti rakennettu trilleri, jota ei malta laskea käsistään.” – Helsingin Sanomat

"Voima on meidän aikakautemme Orjattaresi." – Washington Post

"Spekulatiivisen fiktion välitön klassikko." – Guardian

"Nerokas... ansaitsee tulla jokaisen naisen (ja totta puhuen jokaisen miehenkin) lukemaksi." – Times

”Tämä jännittävä, kipinöitä sinkoava versio tulevaisuudesta räjäyttää miltei kaiken, mikä sukupuolessa näyttää tällä hetkellä normaalilta.” – New Statesman

"Kun sanomme, että Voima on syvästi häiritsevä ja saatat hyvinkin haluta kiistellä sen kanssa lukiessasi, tarkoitamme sitä parhaalla mahdollisella tavalla." – SFX viiden tähden arviossaan

"Sähköistävä! Sokeeraava! Lyö sinut ällikällä! Tulet miettimään perusteellisesti, kaikkea." – Margaret Atwood

”Aldermanin ajankohtainen ajatusleikki jää mieleen pyörimään pitkäksi aikaa.” – Me Naiset

Kirjatraileri Youtubessa.

(muokattu 02.02.2019)

Pandemonium: Rakkaus on kapinaa (Delirium-trilogia, #2)Fahrenheit 451Äänellä jonka kuulet: Spekulatiivisia novelleja sukupuolen moninaisuudestaReady Player One: RomaaniEliitti (Valinta-sarja, #2)
Nokka10, haplotus, Jussi
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson