Amerikan vampyyri (Amerikan vampyyri, #1)

Amerikan vampyyri

Stephen King, Scott Snyder, Rafael Albuquerque
Julkaistu: 2011 (Egmont)
Alkuperäinen nimi: American Vampire
Tyylit: kauhu, sarjakuva

Alkuteos ilmestynyt 2010. Tarina: Scott Snyder, Stephen King. Kuvitus: Rafael Albuquerque. Värit: Dave McCaig. Sidottu.

Purevaa vampyyriviihdettä.

Skinner Sweet on ovela, häikäilemätön ja karski kuin kalkkarokäärme. Tavallisen häijyssä olomuodossaan hän maineeltaan kavala, mutta ensimmäisenä Amerikan kamaralla luotuna vampyyrina hän on ennen kaikkea muuta kuin tavanomainen yön kulkija. Vahvempi ja hurjempi auringosta voimaa saava Sweet on ensimmäinen uuden aallon verenimijä: Amerikan vampyyri.

Neljäkymmentäviisi vuotta haudasta nousunsa jälkeen Sweet löytää itsensä 1920-luvun Los Angelesista, missä Hollywoodin kirkkaat valot vetävät nuoria ja kauniita puoleensa magneetin lailla. Pelissä ei kuitenkaan ole pelkästään ihmisten ahneus, kuten nuori elokuvatähteydestä haaveileva näyttelijätär Pearl Jones saa pian karvaasti kokea. Unikuvien muuttuessa veriseksi painajaiseksi ainoan mahdollisuuden hengissä selviämiseen ja avaimet kostoon tarjoaa kukapa muu kuin Skinner Sweet.

Kauhun ylipappi Stephen King ja sarjan luoja Scott Snyder ovat punoneet vuosikymmeniä kattavan tarinan Yhdysvaltain laajenemisesta ja epäkuolleiden evoluutiosta. Tuloksena on Rafael Albuquerquen upeasti kuvittama Amerikan vampyyri. Sarjakuvan lisäksi kirja sisältää luonnoksia, käsikirjoitusnäytteitä sekä vaihtoehtoisia kansia. Uudesta esipuheesta vastaa King.

(muokattu 19.12.2011)

Rämeen olento: Kolmas kirja (Rämeen olento, #3)The Walking Dead: Neljäs kirja (The Walking Dead, #4)Vampyyrin oppipoika (Darren Shanin tarina (sarjakuva), #2)Rämeen olento (Rämeen olento, #1)Tunturien yöpuolta

Emelie avatar

Tämä sarjakuva oli hyvännäköinen, helppolukuinen ja kiinnostava vampyyritarina. Sarjakuvassa seurataan toisaalla Pearl Jones nimistä nuorta naista 1920-luvun Yhdysvalloissa, missä hän menee juhliin, joihin ei olisi ollut syytä mennä. Toisaalla taas seurataan Skinner Sweet nimisen lainsuojattoman historiaa ja kehitystä vampyyriksi. Ja kuten voi olettaa, näiden kahden hahmon tiet risteävät tarinassa. Minä henkilökohtaisesti pidin enemmän Pearlin tarinasta ja hahmosta, vaikkakin ... (lisää)

LordStenhammar, Shadow, Ennike Lay, Louhikäärme, Freyja
Uusin jäsen: Jimbo Whateverson