Taivasklaanin kohtalo

Erin Hunter
fantasia > eläinfantasia, nuoret
Taivasklaanin kohtalo (Soturikissat-erikoisseikkailut #2) - Erin Hunter7.82

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Nan Sironen. Sidottu.

Miten käy Taivasklaanin?

On kulunut kuusi kuuta siitä, kun Tulitähti ja Hiekkamyrsky lähtivät uudelleen perustetun Taivasklaanin luota takaisin kotimetsäänsä. Uusi klaani kukoistaa Lehtitähti päällikkönään. Klaaniin saadaan uusia oppilaita ja heistä koulutetaan sotureita, ja tulevaisuus näyttää valoisalta.

Klaani kohtaa kuitenkin uusia vaikeuksia, ja samaan aikaan pinnan alla kytee erimielisyyksiä. Lehtitähti haluaa uskoa, että hänen klaaninsa selviää, toisin kuin muinainen Taivasklaani. Pian hän on kuitenkin perimmäisen kysymyksen edessä: onko klaani sittenkin tuhon oma?

Edellinen suomeksi julkaistu Soturikissat-erikoisseikkailukirja Tulitähden tehtävä (2012) kertoo kauan sitten kadonneen viidennen klaanin, Taivasklaanin, jälleenrakentamisesta. Taivasklaanin kohtalo on tarinan jatko-osa.

Keskustelua: Erin Hunter :: viestejä 12 kpl

Väärätähden lupaus (Soturikissat-erikoisseikkailut #4)8.92
Keltahampaan salaisuus (Soturikissat-erikoisseikkailut #5)8.54
Pitkätähden kosto (Soturikissat-erikoisseikkailut #6)8.26
Vatukkatähden myrsky (Soturikissat-erikoisseikkailut #7)8.30
Perhon Lennon näky (Soturikissat-erikoisseikkailut #8)

Kirja-arvioita

10/10 |
maaliskuu 22, 2015
Jatkaa hyvin Tulitähden tehtävää.
joulukuu 07, 2014
Huonompi kuin ensinmäinen erikoisseikkailu mutta odottelen kolmatta silti innolla
elokuu 03, 2014
Kirja oli mielestäni ihan hyvä, olisin ehkä toivonut sen jatkuvan hieman pidemmälle ja kertovan Lehtitähden elämää pidemmälle... Mutta siis mielestäni samaa tasoa kuin muutkin Erinin kirjat (:
7/10 |
heinäkuu 26, 2014
Kirja oli todella hyvä ja tapahtumarikas.
5/10 |
tammikuu 19, 2014
Kirja oli hyvä, vaikka toisaalta silti hieman pettymys mielestäni. Lehtitähden sinisilmäisyys ärsytti minua todella paljon. Mutta kokonaisuudessaan kirja oli hyvä!
9/10 |
joulukuu 26, 2013
Pidin kirjasta paljon, vaikka Lehtitähti olikin välilllä todella sinisilmäinen. Oisin myös toivonut, että kirja olisi jatkunut vielä hieman ja kertonut miten klaanilla lhti tuo elämä tuosta jatkumaan, mutta olin tosi tyytyväinen tähän nytkin.
marraskuu 29, 2014
Sisältää juonipaljastuksia