Taivasklaanin kohtalo (Soturikissat-erikoisseikkailut, #2)

Taivasklaanin kohtalo

Erin Hunter
Julkaistu: joulukuu 5, 2013 (Art House)
Alkuperäinen nimi: Skyclan's Destiny

Tyylit: fantasiaeläinfantasia, nuoret
Avainsanat: kissat

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Nan Sironen. Sidottu.

Miten käy Taivasklaanin?

On kulunut kuusi kuuta siitä, kun Tulitähti ja Hiekkamyrsky lähtivät uudelleen perustetun Taivasklaanin luota takaisin kotimetsäänsä. Uusi klaani kukoistaa Lehtitähti päällikkönään. Klaaniin saadaan uusia oppilaita ja heistä koulutetaan sotureita, ja tulevaisuus näyttää valoisalta.

Klaani kohtaa kuitenkin uusia vaikeuksia, ja samaan aikaan pinnan alla kytee erimielisyyksiä. Lehtitähti haluaa uskoa, että hänen klaaninsa selviää, toisin kuin muinainen Taivasklaani. Pian hän on kuitenkin perimmäisen kysymyksen edessä: onko klaani sittenkin tuhon oma?

Edellinen suomeksi julkaistu Soturikissat-erikoisseikkailukirja Tulitähden tehtävä (2012) kertoo kauan sitten kadonneen viidennen klaanin, Taivasklaanin, jälleenrakentamisesta. Taivasklaanin kohtalo on tarinan jatko-osa.

Muokannut Darkki (26.09.2015)

Soturikissat-fani03 avatar
Jatkaa hyvin Tulitähden tehtävää.
Vanda avatar
Huonompi kuin ensinmäinen erikoisseikkailu mutta odottelen kolmatta silti innolla
Yö (Eit) avatar
Kirja oli mielestäni ihan hyvä, olisin ehkä toivonut sen jatkuvan hieman pidemmälle ja kertovan Lehtitähden elämää pidemmälle... Mutta siis mielestäni samaa tasoa kuin muutkin Erinin kirjat (:
Ruusy avatar
3.5
Kirja oli todella hyvä ja tapahtumarikas.
Nage avatar
4.5
Pidin kirjasta paljon, vaikka Lehtitähti olikin välilllä todella sinisilmäinen. Oisin myös toivonut, että kirja olisi jatkunut vielä hieman ja kertonut miten klaanilla lhti tuo elämä tuosta jatkumaan, mutta olin tosi tyytyväinen tähän nytkin.
Lilli Pii avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
kissapallo avatar
2.5
Kirja oli hyvä, vaikka toisaalta silti hieman pettymys mielestäni. Lehtitähden sinisilmäisyys ärsytti minua todella paljon. Mutta kokonaisuudessaan kirja oli hyvä!
Paikalla 0 jäsentä ja 38 vierailijaa:

Uusin jäsen: Päivi Heikkinen