Kuolema on ikuista unta (Kuoriaiskirjat, #3)

Kuolema on ikuista unta

Lucilla Lin
Julkaistu: heinäkuu 5, 2013 (Kuoriaiskirjat)
Tyylit: kauhu, historia, novellikokoelma
Avainsanat: kotimainen

Kansi: Lucilla Lin. Kannen taitto: Ninni Aalto. 2. korjattu painos 2014. Nidottu.

Sisällys:

• Grand Tour
  • Kuolema on ikuista unta
  • Kauhun valtakunta
  • Tulevaisuus on julma
  • Kukitettu nuorukainen (julkaistu aiemmin Kultakuoriaisessa #3)
  • Jehan Marot ja hänen herransa

Niin kauan kuin ihmisiä on liikkunut tämän maan päällä, minulla on ollut suojattini, suosikkini, palvojani ja seuraajani. Sinun sukuusi olen erityisen mieltynyt.”

Kautta vuosisatojen ovat Marotin suvun nuoret miehet kukin vuorollaan saaneet salaperäisen vieraan. Tuo muukalainen kertoo olevansa Jehan Marot, kuolematon vaeltaja, ja houkuttelee nuorukaisia lupauksilla ylimaallisista voimista ja ikuisesta elämästä. Kuolemattomuuden lahjaa seuraa kuitenkin kirous, joka vainoaa Maroteja aina Venetsian karnevaaleista Lontoon kahviloihin ja Ranskan vallankumouksen pyörteistä ensimmäisen maailmansodan juoksuhautoihin.

Ja varjoissa suvun vaiheita tarkkailee jokin ihmiskuntaa vanhempi, jolle jopa kuolematon Jehan on vain vähäpätöinen pelinappula.

Lucilla Lin luo ainutlaatuisen mytologian tarinoissaan, jotka tempaavat mukaansa suorastaan vaarallisella tavalla.”  – Annibal Montorio

Passeistista rappioproosaa!” – F. T. Marinetti

Kirja on saatavilla Aavetaajuus-kirjakaupasta.

muokattu 19.01.2015

Kuoleman käytävä 2: Hiiri käytävällä (Kuoleman käytävä, #2)Sukupolvi Z: Zombisodan aikakirjatKartanon peto: Kauhuromanttinen lännenromaaniKauhukertomuksetOutoja tarinoita 4 (Outoja tarinoita, #4)

Eija avatar
Kirjoittanut
2.5

Luulin, että kirja olisi pienoisromaani, mutta olikin novellikokoelma, jonka tarinat ovat sidoksissa toisiinsa. Tarinoissa on keskiössä vanhan suvun kuolematon ”pahis” vampyyri, ja ”hyvis”, josta oli tehty kuolematon vastoin hänen tahtoaan.  En oikein ihastunut. Tarinoiden lopetuksessa olisi ollut parantamisen varaa ja tarinat eivät ihan iskeneet muutenkaan. (11.10.2018)

Wanda
Uusin jäsen: jouko Salonen