Kuolema on ikuista unta (Kuoriaiskirjat, #3)

Kuolema on ikuista unta

Lucilla Lin
Julkaistu: heinäkuu 5, 2013 (Kuoriaiskirjat)
Tyylit: kauhu, historia, novellikokoelma
Avainsanat: kotimainen

Kansi: Lucilla Lin. Kannen taitto: Ninni Aalto. 2. korjattu painos 2014. Nidottu.

Sisällys:

• Grand Tour
  • Kuolema on ikuista unta
  • Kauhun valtakunta
  • Tulevaisuus on julma
  • Kukitettu nuorukainen (julkaistu aiemmin Kultakuoriaisessa #3)
  • Jehan Marot ja hänen herransa

Niin kauan kuin ihmisiä on liikkunut tämän maan päällä, minulla on ollut suojattini, suosikkini, palvojani ja seuraajani. Sinun sukuusi olen erityisen mieltynyt.”

Kautta vuosisatojen ovat Marotin suvun nuoret miehet kukin vuorollaan saaneet salaperäisen vieraan. Tuo muukalainen kertoo olevansa Jehan Marot, kuolematon vaeltaja, ja houkuttelee nuorukaisia lupauksilla ylimaallisista voimista ja ikuisesta elämästä. Kuolemattomuuden lahjaa seuraa kuitenkin kirous, joka vainoaa Maroteja aina Venetsian karnevaaleista Lontoon kahviloihin ja Ranskan vallankumouksen pyörteistä ensimmäisen maailmansodan juoksuhautoihin.

Ja varjoissa suvun vaiheita tarkkailee jokin ihmiskuntaa vanhempi, jolle jopa kuolematon Jehan on vain vähäpätöinen pelinappula.

Lucilla Lin luo ainutlaatuisen mytologian tarinoissaan, jotka tempaavat mukaansa suorastaan vaarallisella tavalla.”  – Annibal Montorio

Passeistista rappioproosaa!” – F. T. Marinetti

Kirja on saatavilla Aavetaajuus-kirjakaupasta.

(muokattu 19.01.2015)

Korppi ja kultakuoriainen sekä muita kertomuksiaKolkuttajatVuoden pimein päivä: Yön ja hämärän tarinoita (M-novellit, #5)Kauhujen kirja (Kauhujen kirja, #1)Monster High: Ihmissusipäiväkirjat (Monster High, #3)
LordStenhammar, Kuurankukka, Nokka10
Uusin jäsen: Inex