Harry Potter ja kirottu lapsi (Harry Potter #8) - J. K. Rowling, John Tiffany, Jack Thorne6.78

Harry Potter ja kirottu lapsi, osat yksi ja kaksi. Tarina: J. K. Rowling, John Tiffany ja Jack Thorne. Näytelmäksi sovittanut: Jack Thorne. Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Jaana Kapari-Jatta. Sidottu.

Harry Potterin tarina jatkuu! Yhdeksäntoista vuotta myöhemmin. Kahdeksas tarina.

Harry Potter ja kirottu lapsi on J. K. Rowlingin, John Tiffanyn ja Jack Thornen luoma uusi tarina, jonka on näytelmäksi kirjoittanut Jack Thorne. Se on kahdeksas Harry Potter -tarina ja virallisesti ensimmäinen, josta on tehty näytelmäversio. Näytelmän ensi-ilta on Lontoon West Endissä 30.7.2016.

Harry Potterilla ei ole koskaan ollut helppoa, ja vaikeuksia riittää nytkin kun hän on taikaministeriön ylityöllistetty virkamies, aviomies ja kolmen kouluikäisen lapsen isä.

Samaan aikaan kun Harry kamppailee esiin pyrkivän menneisyytensä kanssa, hänen nuorin poikansa Albus joutuu ottamaan vastuksekseen suvun henkisen perinnön taakan. Menneisyyden ja nykyisyyden sulautuessa pahaenteisesti yhteen sekä isä että poika oppivat ikävän totuuden: toisinaan pimeys nousee odottamattomista paikoista.

SAATAVINA VAIN RAJOITETUN AJAN! Tilaa oma keräilykappaleesi ajoissa, ettet jää ilman!

Risingshadow arvostelu :: Niina Tolonen (Nafisan)

Julkaistu: marraskuu 8, 2016
Kustantaja: Tammi
Avainsanat: aikamatkustus, näytelmä
Alkuperäinen nimi: Harry Potter and the Cursed Child
Arvosanalla: 6.78/10
Arvosanoja: 174
Muokattu: maaliskuu 02, 2021

Harry Potter -kirjasarja

Harry Potter on brittiläisen kirjailijan J. K. Rowlingin kirjoittama seitsemänosainen fantasiakirjasarja. Kirjasarja kertoo velhopoika Harry Potterista ja seikkailuista, joita hän kokee ystäviensä Ron Weasleyn ja Hermione Grangerin kanssa käydessään Tylypahkan taikakoulua.

Alasarja Ihmeotukset

Harry Potter ja kirottu lapsi (Harry Potter #8)6.78

Kirja-arvioita

6/10 |
helmikuu 10, 2019
Nopealukuinen ja ihan viihdyttävä näytelmä, joka jatkaa Harry Potterin tarinaa, mutta tällä kertaa tämän pojan näkökulmasta. Lue koko arvostelu täältä: https://haaveenakirjailijanura.blogspot.com/2019/02/kirja-arvostelu-john-tiffany-jack.html
8/10 |
heinäkuu 30, 2018
Hieman vaikealukuinen näytelmäversion vuoksi, mutta kun version lukemisen oppi, oli kirja hyvin mielenkiintoinen. Mielestäni kirja ei kuitenkaan yltänyt aiempien sarjan kirjojen tasolle.
7/10 |
helmikuu 28, 2017
Vaikka kirja oli näytelmäkäsikirjoitus kirja oli hyvä ja juoni lennokas ja selkeä
6/10 |
joulukuu 31, 2016
En ole ihan niin vakuuttunut tästä kuin moni muu, vaikka ihan hyvä tarina kaikkinestaan. Mutta tämä on tarkoitettu esitettäväksi, joten luettuna siinä ei ole sitä samaa taikaa. Käsikirjoitusmuodon vuoksi annoin aika paljon anteeksi ...
10/10 |
joulukuu 27, 2016
Erilaisuudestaan huolimatta hyvä Harry Potter kirja.
9/10 |
marraskuu 18, 2016
Tykkäsin kyllä erittäin paljon! Juonenkäänteitä oli riittävästi, ja hahmojen elämään oli helppo päästä sisälle. Suosittelen kyllä kaikkia Potter-faneja lukemaan, luin itse englanniksi, mutta uskon tämän suomennetun olevan ihan yhtä ...
9/10 |
marraskuu 16, 2016
Hiukan huvitti kun lueskelin uutisotsikoita, joissa fanit kertoivat olleensa pettyneitä tähän kirjaan. Tuntui osalle ainakin tulleen yllätyksenä, että tämä on näytelmän käsikirjoitus, ei varsinainen tarina. Tätähän ei ole toitotettu ...
10/10 |
marraskuu 09, 2016