Harry Potter ja kirottu lapsi (Harry Potter, #8)

Harry Potter ja kirottu lapsi

J. K. Rowling, John Tiffany, Jack Thorne
Julkaistu: marraskuu 8, 2016 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: Harry Potter and the Cursed Child

Avainsanat: aikamatkustus, näytelmä

Harry Potter ja kirottu lapsi, osat yksi ja kaksi. Tarina: J. K. Rowling, John Tiffany ja Jack Thorne. Näytelmäksi sovittanut: Jack Thorne. Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Jaana Kapari-Jatta. Sidottu.

Harry Potterin tarina jatkuu! Yhdeksäntoista vuotta myöhemmin. Kahdeksas tarina.

Harry Potter ja kirottu lapsi on J. K. Rowlingin, John Tiffanyn ja Jack Thornen luoma uusi tarina, jonka on näytelmäksi kirjoittanut Jack Thorne. Se on kahdeksas Harry Potter -tarina ja virallisesti ensimmäinen, josta on tehty näytelmäversio. Näytelmän ensi-ilta on Lontoon West Endissä 30.7.2016.

Harry Potterilla ei ole koskaan ollut helppoa, ja vaikeuksia riittää nytkin kun hän on taikaministeriön ylityöllistetty virkamies, aviomies ja kolmen kouluikäisen lapsen isä.

Samaan aikaan kun Harry kamppailee esiin pyrkivän menneisyytensä kanssa, hänen nuorin poikansa Albus joutuu ottamaan vastuksekseen suvun henkisen perinnön taakan. Menneisyyden ja nykyisyyden sulautuessa pahaenteisesti yhteen sekä isä että poika oppivat ikävän totuuden: toisinaan pimeys nousee odottamattomista paikoista.

SAATAVINA VAIN RAJOITETUN AJAN! Tilaa oma keräilykappaleesi ajoissa, ettet jää ilman!

Muokannut Dyn (31.12.2016)

”Tarzanin tytär” AmazonaVaarallista kultaa (Sieppaajat, #2)Joka vanhoja muistaa (Väinämöinen, #9)Robin Hood, Sherwoodin sankariDarth Maul: Varjojen metsästäjä

Emelie avatar

En ole ihan niin vakuuttunut tästä kuin moni muu, vaikka ihan hyvä tarina kaikkinestaan. Mutta tämä on tarkoitettu esitettäväksi, joten luettuna siinä ei ole sitä samaa taikaa. Käsikirjoitusmuodon vuoksi annoin aika paljon anteeksi juonigappeja ja hyvin vahvoja oikomisia. Juoni eteni vauhdikkaasti ja se oli siihen nähden hitusen sekamelskainen. Enkä myöskään ollut vakuuttunut vanhojen juonikuvioden uudelleenkäyttämisestä, minä ehkä kaipasin jotain uutta ideaa. Ei tässä ollut tällaisenaan sitä samaa fiilistä kuin alkuperäissarjassa.

Swilf avatar
Erilaisuudestaan huolimatta hyvä Harry Potter kirja.
booksatbakerstreet avatar
4.5
Tykkäsin kyllä erittäin paljon! Juonenkäänteitä oli riittävästi, ja hahmojen elämään oli helppo päästä sisälle. Suosittelen kyllä kaikkia Potter-faneja lukemaan, luin itse englanniksi, mutta uskon tämän suomennetun olevan ihan yhtä hyvä, kunhan muistaa että tämä tosiaan on näytelmän käsikirjoitus, joten siinä on eroa normi kirjoihin.
Etris04 avatar
3.5
Vaikka kirja oli näytelmäkäsikirjoitus kirja oli hyvä ja juoni lennokas ja selkeä
Q_Black avatar
4.5
Hiukan huvitti kun lueskelin uutisotsikoita, joissa fanit kertoivat olleensa pettyneitä tähän kirjaan. Tuntui osalle ainakin tulleen yllätyksenä, että tämä on näytelmän käsikirjoitus, ei varsinainen tarina. Tätähän ei ole toitotettu kuin alusta asti. Nyt kirjan luettuani harmittaa, etten päässyt katsomaan tätä näytelmää ja toivon, että näytelmästä saisi joskus vaikka DVD-version, jonka itse sitten voisi ostaa hyllyyn. Noh, sitten kirjaan. Hämmentyneen alun jälkeen ... (lue lisää)
Truuners95 avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]