Harry Potter ja kirottu lapsi, osat yksi ja kaksi. Tarina: J. K. Rowling, John Tiffany ja Jack Thorne. Näytelmäksi sovittanut: Jack Thorne. Alkuteos ilmestynyt 2016. Suomentanut Jaana Kapari-Jatta. Sidottu.

Harry Potterin tarina jatkuu! Yhdeksäntoista vuotta myöhemmin. Kahdeksas tarina.

Harry Potter ja kirottu lapsi on J. K. Rowlingin, John Tiffanyn ja Jack Thornen luoma uusi tarina, jonka on näytelmäksi kirjoittanut Jack Thorne. Se on kahdeksas Harry Potter -tarina ja virallisesti ensimmäinen, josta on tehty näytelmäversio. Näytelmän ensi-ilta on Lontoon West Endissä 30.7.2016.

Harry Potterilla ei ole koskaan ollut helppoa, ja vaikeuksia riittää nytkin kun hän on taikaministeriön ylityöllistetty virkamies, aviomies ja kolmen kouluikäisen lapsen isä.

Samaan aikaan kun Harry kamppailee esiin pyrkivän menneisyytensä kanssa, hänen nuorin poikansa Albus joutuu ottamaan vastuksekseen suvun henkisen perinnön taakan. Menneisyyden ja nykyisyyden sulautuessa pahaenteisesti yhteen sekä isä että poika oppivat ikävän totuuden: toisinaan pimeys nousee odottamattomista paikoista.

SAATAVINA VAIN RAJOITETUN AJAN! Tilaa oma keräilykappaleesi ajoissa, ettet jää ilman!

Arvona kirjalle

Arvosanalla: 6.76/10
Arvosanoja: 172
Tietoja päivitetty 02.03.2021

Kirja-arvioita

6/10 - Emelie (31.12.2016)

En ole ihan niin vakuuttunut tästä kuin moni muu, vaikka ihan hyvä tarina kaikkinestaan. Mutta tämä on tarkoitettu esitettäväksi, joten luettuna siinä ei ole sitä samaa taikaa. Käsikirjoitusmuodon vuoksi annoin aika paljon anteeksi ... Lue lisää

10/10 - Swilf (27.12.2016)
Erilaisuudestaan huolimatta hyvä Harry Potter kirja. Lue lisää
9/10 - Annika (18.11.2016)
Tykkäsin kyllä erittäin paljon! Juonenkäänteitä oli riittävästi, ja hahmojen elämään oli helppo päästä sisälle. Suosittelen kyllä kaikkia Potter-faneja lukemaan, luin itse englanniksi, mutta uskon tämän suomennetun olevan ihan yhtä ... Lue lisää
6/10 - Luinwen (10.02.2019)

Nopealukuinen ja ihan viihdyttävä näytelmä, joka jatkaa Harry Potterin tarinaa, mutta tällä kertaa tämän pojan näkökulmasta.

Lue koko arvostelu täältä: https://haaveenakirjailijanura.blogspot.com/2019/02/kirja-arvostelu-john-tiffany-jack.html

Lue lisää
8/10 - Rasvapurkki (30.07.2018)

Hieman vaikealukuinen näytelmäversion vuoksi, mutta kun version lukemisen oppi, oli kirja hyvin mielenkiintoinen. Mielestäni kirja ei kuitenkaan yltänyt aiempien sarjan kirjojen tasolle.

Lue lisää
7/10 - Etris04 (28.02.2017)
Vaikka kirja oli näytelmäkäsikirjoitus kirja oli hyvä ja juoni lennokas ja selkeä Lue lisää
9/10 - Q_Black (16.11.2016)
Hiukan huvitti kun lueskelin uutisotsikoita, joissa fanit kertoivat olleensa pettyneitä tähän kirjaan. Tuntui osalle ainakin tulleen yllätyksenä, että tämä on näytelmän käsikirjoitus, ei varsinainen tarina. Tätähän ei ole toitotettu ... Lue lisää
10/10 - Truuners95 (09.11.2016)
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ] Lue lisää

Foorumin viestiketju (viestejä 147 kpl)

Kirja: Harry Potter ja kirottu lapsi (Harry Potter, #8)
Tylypahka - ei sittenkään mikään unelmakoulu?
Hiistu 2 vuotta sitten
| 2 kommenttia (Hiistu 2 vuotta sitten)
Mihin petyit kirjassa?
Hiistu 2 vuotta sitten
| 1 kommentti (Hiistu 2 vuotta sitten)
Kirjan liikuttavin kohta?
Hiistu 2 vuotta sitten
| 1 kommentti (Hiistu 2 vuotta sitten)
Aloita uusi keskustelu tästä kirjasta | Näytä aiheeseen liittyvät keskustelut | Näytä kaikki keskustelut