Caraval

Caraval

Stephanie Garber
Julkaistu: helmikuu 15, 2017 (WSOY)
Alkuperäinen nimi: Caraval

Alkuteos ilmestynyt 2017. Suomentanut Kaisa Kattelus. Sidottu, kansipaperi.

Tervetuloa Caravaliin, peliin jossa tarut ovat totta ja totuudet tarua

Salamannopeasti 25 maahan myyty fantasiaromaani vie lukijansa Dragnan sisarusten mukana Caravalin mielikuvitukselliseen pelimaailmaan, joka tuo mieleen Liisan seikkailut ihmemaassa.

Scarlett asuu pienellä saarella sisarensa Tellan kanssa. Scarlettin unelmana on päästä mukaan maagiseen Caraval-peliin, joka järjestetään vuosittain tyttöjen kotisaaristossa, mutta nyt hänellä on edessään julman isän järjestämä avioliitto.

Sitten sisarukset saavat yllättäen kutsun peliin. Caravalin saarella Tella kaapataan. Pian käy ilmi, että tällä kertaa koko pelin voittaa se, joka löytää Scarlettin sisaren.

Scarlett uppoaa pelin maagisen värikkääseen maailmaan, jossa unohtuu, että koko Caraval on näytelmä. Mikä on totta ja mikä ei? Ehtiikö Scarlett pelastaa sisarensa ennen kuin peli päättyy ja tämä katoaa lopullisesti?

Kalifornialainen Stephanie Garber rakastaa Disneylandiä, koska huvipuisto on paikka jossa hänen tarinansa voisivat herätä eloon. Garberin esikoisromaani Caraval on rikas yhdistelmä fantasiaa, mysteeriä ja kiihkeää romantiikkaa. Hurmaavan kirjan elokuvaoikeudet myytiin jo kauan ennen sen julkaisua Twentieth Century Foxille.

Muokannut Dyn (20.04.2017)

Korkea puoliso (Kuparisaari, #2)ArraViettelysPerillinen (Perillinen, #4)Tulitähden tehtävä (Soturikissat-erikoisseikkailut, #1)

HourglassEyes avatar
3.5

Ihan luettava kunhan alkukankeudesta päästiin. Harmi vain ettei Garberjaan ole tyytynyt tekemään vain yhtä kirjaa, johon Caraval olisi kyllä pysynyt. Mutta taas on kyseessä sarjan ensimmäinen osa. Miksi kaikesta pitää tehdä sarja nykyisin?

Q_Black avatar

Voi voi, en meinannut päästä ollenkaan tähän kirjaan kiinni kun sen aloitin. Ideanahan tämä oli erikoinen, en ole tämän tyylistä varmaan lukenutkaan, mutta jotenkin tämä ei vaan vienyt minua mukanaan. Monet tästä ilmeisesti ovat tykänneet ja kirjaakin myyty yli 20 maahan, mutta se jokin tästä puuttui, jotta itse olisin huokaillut ihastuksesta. Päähenkilö oli vähän omaan makuun liian naiivi ja nössykkä, vaikka taisi hänkin saada vähän ... (lue lisää)

Freiwynn avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Anqi avatar
3.5

Kirjaan ei alussa oikein meinannut päästä mukaan ja vielä Caraval pelin alkaessakin tapahtumat tuntuivat vain junnaavan paikallaan. Kirjassa oli paljon ympäristön, pukujen ja muun kuvailua, joka kyllä sopi tarinan taianomaiseen tyyliin, mutta olisin kuitenkin toivonut hieman enemmän tapahtumia. Loppua kohti kirja parani kuitenkin huomattavasti, eikä kirjaa halunnut laskea käsistään. Tykkäsin siitä, että kaikki oli vähän sekavaa, eikä koskaan voinut olla ihan varma, mikä oli totta ja mikä ei.

rudi92 avatar
[ Juonipaljastuksia- avaa tästä ]
Keskiyön kyyhkynen avatar
4.5

Aloittaessani Caravalin en tiennyt mitä tältä kirjalta olisin odottanut. Yleensä kirjailijan esikoisromaani määrittää, tulenko lukemaan kyseisen kirjailijan muita teoksia. No, voin sanoa että olen ensimmäisenä ryntäämässä Stephanine Garberin tulevien kirjojen luo! Garber loi kirjan, joka oli aivan uusi siemaus kategoriassaan. En löytänyt tästä yhtään samankaltaisia juonen pätkiä tai henkilöitä, kuin muissa lukemissani kirjoissa.

Garaval oli täynnä ... (lue lisää)

Paikalla 0 jäsentä ja 25 vierailijaa:

Uusin jäsen: Leevi Halsti