Caraval (Caraval #1) - Stephanie Garber7.76

Alkuteos ilmestynyt 2017. Suomentanut Kaisa Kattelus. Kansi: Erin Fitzsimmons ja Ray Shappell. Sidottu, kansipaperi.

Tervetuloa Caravaliin, peliin jossa tarut ovat totta ja totuudet tarua

Salamannopeasti 25 maahan myyty fantasiaromaani vie lukijansa Dragnan sisarusten mukana Caravalin mielikuvitukselliseen pelimaailmaan, joka tuo mieleen Liisan seikkailut ihmemaassa.

Scarlett asuu pienellä saarella sisarensa Tellan kanssa. Scarlettin unelmana on päästä mukaan maagiseen Caraval-peliin, joka järjestetään vuosittain tyttöjen kotisaaristossa, mutta nyt hänellä on edessään julman isän järjestämä avioliitto.

Sitten sisarukset saavat yllättäen kutsun peliin. Caravalin saarella Tella kaapataan. Pian käy ilmi, että tällä kertaa koko pelin voittaa se, joka löytää Scarlettin sisaren.

Scarlett uppoaa pelin maagisen värikkääseen maailmaan, jossa unohtuu, että koko Caraval on näytelmä. Mikä on totta ja mikä ei? Ehtiikö Scarlett pelastaa sisarensa ennen kuin peli päättyy ja tämä katoaa lopullisesti?

Kalifornialainen Stephanie Garber rakastaa Disneylandiä, koska huvipuisto on paikka jossa hänen tarinansa voisivat herätä eloon. Garberin esikoisromaani Caraval on rikas yhdistelmä fantasiaa, mysteeriä ja kiihkeää romantiikkaa. Hurmaavan kirjan elokuvaoikeudet myytiin jo kauan ennen sen julkaisua Twentieth Century Foxille.

”Unenomainen pageturner, jossa rakkauden ja menetyksen merkitys kirkastuu kirpeästi.” – Entertainment Weekly

"Tämä kirja, voi hyvänen aika! Olen varma, että tästä tulee valtava hitti." – HaileyinBookland, Goodreads

"Ymmärrän täysin, miksi Fox on jo ostanut kirjan elokuvaoikeudet!!" – Cait, Goodreads

Keskustelua: Stephanie Garber :: viestejä 1 kpl
Risingshadow arvostelu :: Niina Tolonen (Nafisan)

Julkaistu: helmikuu 15, 2017

Finale (Caraval #3)8.36

Kirja-arvioita

9/10 |
lokakuu 12, 2019
Lykkäsin kirjan lukemista pitkään, mutta nyt tartuin siihen. Yllätyin positiivisesti! Oletin tämän olevan jotain outoa sirkuskuraa, mutta kirja olikin oikeasti jännä ja imaisi minut lukemaan sen melkein yhdeltä istumalta. Minulla oli ...
helmikuu 04, 2018
Kirja oli mielestäni hyvä. Kirjan loppu ei kuitenkaan ollut niin jännä mitä toivoi tai odotti.
heinäkuu 31, 2017
Ihan luettava kunhan alkukankeudesta päästiin. Harmi vain ettei Garberjaan ole tyytynyt tekemään vain yhtä kirjaa, johon Caraval olisi kyllä pysynyt. Mutta taas on kyseessä sarjan ensimmäinen osa. Miksi kaikesta pitää tehdä sarja nykyisin?
6/10 |
heinäkuu 12, 2017
Voi voi, en meinannut päästä ollenkaan tähän kirjaan kiinni kun sen aloitin. Ideanahan tämä oli erikoinen, en ole tämän tyylistä varmaan lukenutkaan, mutta jotenkin tämä ei vaan vienyt minua mukanaan. Monet tästä ilmeisesti ovat ...
kesäkuu 29, 2017
Kirjaan ei alussa oikein meinannut päästä mukaan ja vielä Caraval pelin alkaessakin tapahtumat tuntuivat vain junnaavan paikallaan. Kirjassa oli paljon ympäristön, pukujen ja muun kuvailua, joka kyllä sopi tarinan taianomaiseen tyyliin, mutta ...
9/10 |
toukokuu 22, 2017
Aloittaessani Caravalin en tiennyt mitä tältä kirjalta olisin odottanut. Yleensä kirjailijan esikoisromaani määrittää, tulenko lukemaan kyseisen kirjailijan muita teoksia. No, voin sanoa että olen ensimmäisenä ryntäämässä Stephanine ...
8/10 |
kesäkuu 14, 2018