Valot Näsinneulan yllä - Vesa Sisättö7.00

Kansi: Jani Laatikainen. Nidottu.

"Tajuatko? Me kaikki toivomme sisimmissämme, että elämä antaisi meille tiettyjä asioita, meillä on tavoitteita ja haluja. Ja sitten kun ne kaikki toteutuvat kerralla, tuloksena on jotain hyvin outoa ja mutkikasta."

Helsinki on jäänyt veden alle, Tampereesta on tullut Suomen pääkaupunki ja Antarktis on asutetettu. Kadunkulmissa näkyy Seisoskelijoita, ja kasvava joukko ihmisiä herää aamuisin varmana sisäisestä intiaaniudestaan. Syyskuun 14. päivänä Joonas huomaa, että toinen Joonas on ottanut hänen paikkansa vaimon ja tyttären elämässä. Delta on epäilyksenalainen, mutta se väistää ajattelua.

Valot Näsinneulan yllä on hyväntahtoinen ja absurdi romaani ihmisten halujen murjomasta maailmasta.

Keskustelua: Vesa Sisättö :: viestejä 1 kpl

KAMPANJA: BookBeatissä ja Nexstoryssä pidennetty ilmainen kokeilujakso 30 päiväksi!

Julkaistu: heinäkuu 16, 2020
Muokattu: heinäkuu 22, 2020

Kirja-arvioita

6/10 |
toukokuu 23, 2021
Tartuin tähän kirjaan sen nimen ja houkuttelevan takakansitekstin perusteella: Helsinki jäänyt veden alle, Tampereesta tullut pääkaupunki. Entisenä, nykyisenä ja tulevana tamperelaisena tämä lähtökohta kiehtoi mieltäni sen verran, etten ...