Lista tuntuu kallistuvan suuntaan hurmurit/keikarit?
Dragon Age-sarjasta Zevranin lisäksi ehdottaisin Dorian Pavusta.
Yllä mainittu Renly lienee paras ehdokas GOT:sta, mutta myös Jaime Lannisteria voisi kenties harkita.
Nälkäpeli-sarjasta Finnick Odair.
Lukkikuningattaren Sota kirjasarjasta Pharaun Mizzrym.
Dorian Grey kuulunee listalle myös.
Lista tuntuu kallistuvan suuntaan hurmurit/keikarit?
 
Dragon Age-sarjasta Zevranin lisäksi ehdottaisin Dorian Pavusta.
 
Yllä mainittu Renly lienee paras ehdokas GOT:sta, mutta myös Jaime Lannisteria voisi kenties harkita.
 
Nälkäpeli-sarjasta Finnick Odair.
 
Lukkikuningattaren Sota kirjasarjasta Pharaun Mizzrym.
 
Dorian Grey kuulunee listalle myös.
Alla listattu kaikki ehdotetut. Harry Potter -maailmasta taidettiin päästä konsensukseen siitä, että Lockhart on parhain valinta sieltä? Mites muuten, pitäisikö valita samasta maailmasta/teoksesta/yms vain yksi nimi? Jos mennään yhden nimen perusteella, listalla olisi 16 nimeä, jos otetaan mukaan kaikki, listalla on 21 nimeä. Kumpikin on pituudesaan ihan fiksun kokoisia.
Ridge Forrester (Kauniit ja rohkeat) Uuno Turhapuro James Bond Simon Templar (Leslie Charteris) Iron Man/Tony Stark (Marvel) Rhett Buttler JA/TAI Scarlett O'Hara (Tuulen viemää) Mr. Darcy (Ylpeys ja ennakkoluulo) Zevran Aranai JA/TAI Dorian Pavus (Dragon Age) Gilderoy Lockhart (Harry Potter) Han Solo (Star Wars) Kapteeni Kirk JA/TAI Will Riker (Star Trek) Milady de Winter (Kolme muskettisoturia) Renly Baratheon TAI Jaime Lannister (Tulen ja jään laulu) Finnick Odair (Nälkäpeli) Pharaun Mizzrym JA/TAI Jarlaxle (Forgotten Realms) Dorian Grey
Alla listattu kaikki ehdotetut. Harry Potter -maailmasta taidettiin päästä konsensukseen siitä, että Lockhart on parhain valinta sieltä? Mites muuten, pitäisikö valita samasta maailmasta/teoksesta/yms vain yksi nimi? Jos mennään yhden nimen perusteella, listalla olisi 16 nimeä, jos otetaan mukaan kaikki, listalla on 21 nimeä. Kumpikin on pituudesaan ihan fiksun kokoisia.
 
 
Ridge Forrester (Kauniit ja rohkeat)
Uuno Turhapuro
James Bond
Simon Templar (Leslie Charteris)
Iron Man/Tony Stark (Marvel)
Rhett Buttler JA/TAI Scarlett O'Hara (Tuulen viemää)
Mr. Darcy (Ylpeys ja ennakkoluulo)
Zevran Aranai JA/TAI Dorian Pavus (Dragon Age)
Gilderoy Lockhart (Harry Potter)
Han Solo (Star Wars)
Kapteeni Kirk JA/TAI Will Riker (Star Trek)
Milady de Winter (Kolme muskettisoturia)
Renly Baratheon TAI Jaime Lannister (Tulen ja jään laulu)
Finnick Odair (Nälkäpeli)
Pharaun Mizzrym JA/TAI Jarlaxle (Forgotten Realms)
Dorian Grey
Jos mennään vaan yksillä nimillä jokaisesta lähteestä, niin sitten pohdin josko Robert Langdon (Dan Brown/Da Vinci koodi) voisi ottaa mukaan, kaippa hänkin jonkin määritelmän mukaan on hurmuri.
Onko muilla mielipidettä asiaan? :)
 
Jos mennään vaan yksillä nimillä jokaisesta lähteestä, niin sitten pohdin josko Robert Langdon (Dan Brown/Da Vinci koodi) voisi ottaa mukaan, kaippa hänkin jonkin määritelmän mukaan on hurmuri.
No, jos mennään sitten vain yksillä nimillä per maailma/lähde. Onko jollakulla vielä mielipidettä:
Rhett Butler VAI Scarlett O'Hara (Tuulen viemää) Pharaun Mizzrym VAI Jarlaxle (Forgotten Realms)?
Laitan ketjun huomenna aamusta, siihen asti on vielä aikaa kertoa mielipiteensä. :)
Lista tällä hetkellä:
Dorian Grey Finnick Odair (Nälkäpeli) Gilderoy Lockhart (Harry Potter) Han Solo (Star Wars) Iron Man/Tony Stark (Marvel) Jaime Lannister (Tulen ja jään laulu) James Bond Kapteeni Kirk (Star Trek) Milady de Winter (Kolme muskettisoturia) Mr. Darcy (Ylpeys ja ennakkoluulo) Pharaun Mizzrym JA/TAI Jarlaxle (Forgotten Realms) Rhett Butler JA/TAI Scarlett O'Hara (Tuulen viemää) Ridge Forrester (Kauniit ja rohkeat) Robert Langdon (Dan Brown/Da Vinci -koodi) Simon Templar (Leslie Charteris) Uuno Turhapuro Zevran Aranai (Dragon Age)
No, jos mennään sitten vain yksillä nimillä per maailma/lähde. Onko jollakulla vielä mielipidettä:
 
Rhett Butler VAI Scarlett O'Hara (Tuulen viemää)
Pharaun Mizzrym VAI Jarlaxle (Forgotten Realms)?
 
Laitan ketjun huomenna aamusta, siihen asti on vielä aikaa kertoa mielipiteensä. :)
 
Lista tällä hetkellä:
 
Dorian Grey
Finnick Odair (Nälkäpeli)
Gilderoy Lockhart (Harry Potter)
Han Solo (Star Wars)
Iron Man/Tony Stark (Marvel)
Jaime Lannister (Tulen ja jään laulu)
James Bond
Kapteeni Kirk (Star Trek)
Milady de Winter (Kolme muskettisoturia)
Mr. Darcy (Ylpeys ja ennakkoluulo)
Pharaun Mizzrym JA/TAI Jarlaxle (Forgotten Realms)
Rhett Butler JA/TAI Scarlett O'Hara (Tuulen viemää)
Ridge Forrester (Kauniit ja rohkeat)
Robert Langdon (Dan Brown/Da Vinci -koodi)
Simon Templar (Leslie Charteris)
Uuno Turhapuro
Zevran Aranai (Dragon Age)
Jarlaxle on varmaan ainakin tunnetumpi hahmo kuin Pharaun, mutta tähän ei ilmeisesti mielipidettä ole muilta löytynyt... :)
Hauska huomata että listalla on jopa (mahdollisesti) kaksi naishahmoa...
Jarlaxle on varmaan ainakin tunnetumpi hahmo kuin Pharaun, mutta tähän ei ilmeisesti mielipidettä ole muilta löytynyt... :)
 
Hauska huomata että listalla on jopa (mahdollisesti) kaksi naishahmoa...
Mennään sitten Jarlaxlella ja Scarlett O'Haralla. ;)
 
[url=http://www.risingshadow.fi/forum/leikkinurkka/2863-satuta-paranna-hurmurit]Satuta/paranna: Hurmurit[/url]
Omia ehdotuksiani listalle: Qui-Gon (Star Wars) Alistair (Dragon Age) GOT:issa on montakin hyvää hahmoa, mutta jo mainittu Brienne tuntuu sopivan määritelmään parhaiten.
Kyseessä on siis trope (niille jotka kysyivät)
 
Omia ehdotuksiani listalle:
Qui-Gon (Star Wars)
Alistair (Dragon Age)
GOT:issa on montakin hyvää hahmoa, mutta jo mainittu Brienne tuntuu sopivan määritelmään parhaiten.
Cambridge dictionaryn mukaan "someone who saves you from a difficult or dangerous situation". Tuolla määritelmällä listasta tulee todella pitkä, eikä eroa mitenkään sankarilistasta. Itse käsittäisin mieluummin hieman konkreettisemmin, ja lisäksi mieltäisin tietynlaisen asenteen, jossa vasiten etsitään tilaisuuksia sankaruuteen ja aseidenkalisteluun eikä käytetä liikaa aikaa pohdiskeluun kuka vihollinen oikeastaan on tai onko hyökkäys paras strategia. Mielle voi olla kyllä väärä.
Cambridge dictionaryn mukaan "someone who saves you from a difficult or dangerous situation". Tuolla määritelmällä listasta tulee todella pitkä, eikä eroa mitenkään sankarilistasta. Itse käsittäisin mieluummin hieman konkreettisemmin, ja lisäksi mieltäisin tietynlaisen asenteen, jossa vasiten etsitään tilaisuuksia sankaruuteen ja aseidenkalisteluun eikä käytetä liikaa aikaa pohdiskeluun kuka vihollinen oikeastaan on tai onko hyökkäys paras strategia. Mielle voi olla kyllä väärä.