Sinitähden tarina (Soturikissat-erikoisseikkailut, #3)

Sinitähden tarina

Erin Hunter
Julkaistu: joulukuu 12, 2014 (Art House)
Alkuperäinen nimi: Bluestar's Prophecy
Tyylit: fantasiaeläinfantasia, nuoret
Avainsanat: kissat

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Nana Sironen. Sidottu.

»Sinä olet tuli, joka roihuaa metsässä… Mutta varo! Vesi tukahduttaa hurjimmatkin liekit.»

Neljä villien kissojen klaania on asunut metsässä sukupolvien ajan kukin omalla reviirillään. Klaanien välit ovat kuitenkin kireät, ja Myrskyklaanin on näytettävä voimaansa pitääkseen puolensa ahneita naapureitaan vastaan.

Näinä epävarmoina aikoina syntyy Myrskyklaaniin siniharmaa naaraspentu. Hänen on ennustettu olevan voimakas kuin tuli ja nousevan klaanissaan suuruuteen; ennustuksen mukaan tämä voima ei kuitenkaan voi suojella häntä voittamattomalta viholliselta.

Sinipentu varttuu, taistelee klaaninsa soturina ja ansaitsee viimein päällikkönimensä. Menneisyyden tarkoin varjellut salaisuudet uhkaavat kuitenkin nousta pintaan – ja Sinitähden mielessä kaikuu Hanhisulan ennustus: Vesi on sinut tuhoava.

Ensimmäisissä Soturikissat-kirjoissa seikkailee Myrskyklaanin päällikkö Sinitähti. Sinitähden tarina on itsenäinen erikoisseikkailukirja, joka kertoo Sinitähden tiestä klaaninsa mahtavaksi johtajaksi.

(muokattu 26.09.2015)

Auringonnousu (Soturikissat: Kolmikon mahti, #6)Vatukkatähden myrsky (Soturikissat-erikoisseikkailut, #7)Neljäs oppilas (Soturikissat: Tähtien enne, #1)Etäiset kaiut (Soturikissat: Tähtien enne, #2)Väärätähden lupaus (Soturikissat-erikoisseikkailut, #4)

Jokke avatar
Paras erikoisseikkailu! Ainoa ikävä puoli on isot hypyt ajassa, mutta ilman niitä kirja olisi ollut jo niin paksu, että lukeminen esim. autossa olisi käynyt hankalaksi. Tosi mielnkiintoisesti kerrottu tarina, joka ei tunnu tylsältä missään vaiheessa, vaikka soturikissat -sarja paljastaakin tämän kirjan tapahtumista jotakin. Esimerkiksi Siniturkin luopuminen pennuistaa mainitaan sarjassa.
CookieCandyCat avatar
4.5
Minusta tämä oli hyvä kirja. Lopussa kyllä häiritsi se, että tuli noita aikahyppyjä. Olisin mielelläni halunnut nähdä jotain Valkotassun koulutuksesta. Kävi myös sääliksi Rastaskarvaa. Tämä on ainakin tällä hetkellä suosikkikirjani erikoisseikkailuista.
Sopu avatar
Sinitähden tarina on yksi lempi soturikissa kirjoistani. Se oli kiinnostava. Sinitähteä oli paljon helpompi ymmärtää kirjan luettuani. Sinitähti oli alunperinkin yksi lempi hahmoistani ja odotin kirjaa kauan ennen kuin se tuli. Kirja oli jännittävä alusta loppuun, ja se oli erittäin koukuttava.
Soturikissat-fani03 avatar
Selkeesti paras erikoisseikkailu. Vaikka Sinitähti oli ollu jo monissa kirjoissa niin tämä oli kumminkin tosi yllättävä! Suosittelen ehdottomasti!!
Yllatuus avatar
Hyvä kirja olisi saanut jatkua pidempään ja joistan kohdista olisi voinut kertoa enemmän mutta suosittelen
Lilli Pii avatar
Villiin luontoon on saanut kilpaijan paras soturikissat kisassa! Paras erikoisseikkailu tähän mennessä.
Ida avatar
Oi miten paljon pidin tästä kirjasta. Olin ihan innoissasni ku tämä ilmestyi ja ostin sen heti kirjakaupasta. Sinitähden elämä oli tiivistetty yhteen kirjaan ja yllätyin miten vanha Sinitähti oli. Tärkeät hahmot olivat pieniä ja harmittaa kun suurin osa Myrskyklaanin kissoista oli kuollut ennen Villiin luontoon alkua. Ohdakekynsi raivostutti minua sanoin kuvaamaomasti. Eniten minä pidin Tammisydämestä. Vaikea kirjoittaa arviota kun on lukenut kirjan aikoja sitten, mutta pääasia on se että kirja on ihana ja loistava!
Uusin jäsen: Emilia Suzi