Sinitähden tarina (Soturikissat-erikoisseikkailut #3) - Erin Hunter8.96

Alkuteos ilmestynyt 2009. Suomentanut Nana Sironen. Sidottu.

»Sinä olet tuli, joka roihuaa metsässä… Mutta varo! Vesi tukahduttaa hurjimmatkin liekit.»

Neljä villien kissojen klaania on asunut metsässä sukupolvien ajan kukin omalla reviirillään. Klaanien välit ovat kuitenkin kireät, ja Myrskyklaanin on näytettävä voimaansa pitääkseen puolensa ahneita naapureitaan vastaan.

Näinä epävarmoina aikoina syntyy Myrskyklaaniin siniharmaa naaraspentu. Hänen on ennustettu olevan voimakas kuin tuli ja nousevan klaanissaan suuruuteen; ennustuksen mukaan tämä voima ei kuitenkaan voi suojella häntä voittamattomalta viholliselta.

Sinipentu varttuu, taistelee klaaninsa soturina ja ansaitsee viimein päällikkönimensä. Menneisyyden tarkoin varjellut salaisuudet uhkaavat kuitenkin nousta pintaan – ja Sinitähden mielessä kaikuu Hanhisulan ennustus: Vesi on sinut tuhoava.

Ensimmäisissä Soturikissat-kirjoissa seikkailee Myrskyklaanin päällikkö Sinitähti. Sinitähden tarina on itsenäinen erikoisseikkailukirja, joka kertoo Sinitähden tiestä klaaninsa mahtavaksi johtajaksi.

Keskustelua: Erin Hunter :: viestejä 12 kpl

Väärätähden lupaus (Soturikissat-erikoisseikkailut #4)8.90
Keltahampaan salaisuus (Soturikissat-erikoisseikkailut #5)8.42
Pitkätähden kosto (Soturikissat-erikoisseikkailut #6)8.14
Vatukkatähden myrsky (Soturikissat-erikoisseikkailut #7)8.12
Perhon Lennon näky (Soturikissat-erikoisseikkailut #8)

Kirja-arvioita

elokuu 03, 2016
Sinitähden tarina on yksi lempi soturikissa kirjoistani. Se oli kiinnostava. Sinitähteä oli paljon helpompi ymmärtää kirjan luettuani. Sinitähti oli alunperinkin yksi lempi hahmoistani ja odotin kirjaa kauan ennen kuin se tuli. Kirja oli jännittävä alusta loppuun, ja se oli erittäin koukuttava.
elokuu 09, 2015
Oi miten paljon pidin tästä kirjasta. Olin ihan innoissasni ku tämä ilmestyi ja ostin sen heti kirjakaupasta. Sinitähden elämä oli tiivistetty yhteen kirjaan ja yllätyin miten vanha Sinitähti oli. Tärkeät hahmot olivat pieniä ja ...
maaliskuu 22, 2015
Selkeesti paras erikoisseikkailu. Vaikka Sinitähti oli ollu jo monissa kirjoissa niin tämä oli kumminkin tosi yllättävä! Suosittelen ehdottomasti!!
maaliskuu 04, 2015
Paras erikoisseikkailu! Ainoa ikävä puoli on isot hypyt ajassa, mutta ilman niitä kirja olisi ollut jo niin paksu, että lukeminen esim. autossa olisi käynyt hankalaksi. Tosi mielnkiintoisesti kerrottu tarina, joka ei tunnu tylsältä missään ...
9/10 |
helmikuu 21, 2015
Minusta tämä oli hyvä kirja. Lopussa kyllä häiritsi se, että tuli noita aikahyppyjä. Olisin mielelläni halunnut nähdä jotain Valkotassun koulutuksesta. Kävi myös sääliksi Rastaskarvaa. Tämä on ainakin tällä hetkellä suosikkikirjani erikoisseikkailuista.
tammikuu 17, 2015
Hyvä kirja olisi saanut jatkua pidempään ja joistan kohdista olisi voinut kertoa enemmän mutta suosittelen
tammikuu 16, 2015
Villiin luontoon on saanut kilpaijan paras soturikissat kisassa! Paras erikoisseikkailu tähän mennessä.