Mersumies (Bill Hodges, #1)

Mersumies

Stephen King
Julkaistu: heinäkuu 6, 2016 (Tammi)
Alkuperäinen nimi: Mr. Mercedes

Tyyppi: muu fiktio
Tyylit: jännitys

Mersumies: Trilleri. Alkuteos ilmestynyt 2014. Suomentanut Ilkka Rekiaro. Sidottu, kansipaperi.

2015 Edgar-palkitun trilogian avaus!

"Tuhat varmaa työpaikkaa!" kaupunki lupaa. Lukemattomia työttömiä, jotka aamuyön harmaina tunteina jonottavat niitä kadulla. Varastettu mersu, joka törmää heihin tahallaan. Kahdeksan kuollutta. Tappaja pakenee.

Kuukausia myöhemmin eläköitynyt rikosetsivä Bill Hodges saa kirjeen. Mersumieheksi itseään kutsuva tappaja haluaa keskustella hänen kanssaan Sinisen sateenvarjon alla -nimisellä chattisivustolla. Hodgesin on suostuttava, vaikka tietokoneen käynnistäminen on kuin avaisi ikkunan omaan elämäänsä. Kuka tahansa voi kurkistaa sisälle.

"Kauhun kuningas yllättää. Tiivis trilleri, jossa on dekkarin aineksia. Ei mitään yliluonnollista. Kimppuun hiipivä pimeys on arkista laatua, sitä kaikkein pahinta." – The Globe and Mail

"Erityisen hyytävän kirjasta tekee se, että kaikki tämä voisi oikeasti tapahtua. Todellisia hirviöitä olemme me." – The Miami Herald

Muokannut Jussi (18.06.2017)

Laukku täynnä maagisia olentoja: Koe Ihmeotukset ja niiden olinpaikat -elokuvan taikaUhka metsässä (The Nightmare Room, #6)Aika-avainHysteriaKalpea aavistus
Paikalla 1 jäsen ja 35 vierailijaa:
Uusin jäsen: Anna