Harry Potter ja puoliverinen prinssi

J. K. Rowling
fantasia, nuoret
Harry Potter ja puoliverinen prinssi (Harry Potter #6) - J. K. Rowling8.42

Alkuteos ilmestynyt 2005. Suomentanut Jaana Kapari. Kannen kuvat: Mika Launis. Sidottu.

British Book Award 2006, ALA Best Book for Young Adults, New York Times Notable Book, Quill Book of the Year, New York Times Notable Book, Oppenheim Toy Portfolio Platinum Seal, CCBC Choice, Publishers' Weekly Cuffie, Booklist Editor's Choice, Chicago Public Library ”Best of the Best”, New York State Children’s Choice -ehdokas, 2006–2007 Indian Paintbrush Book Award -ehdokas, Mythopoeic-palkinto 2008 (lastenkirjat, koko sarja).

Lontoossa kolea, leppymätön sumu ei hellitä, vaikka on heinäkuu. Silta sortuu, ihmisiä murhataan, pyörremyrsky riehuu maan länsiosassa. Jästien pääministerillä riittää huolia, mutta taikaministerillä, Cornelius Toffeella, ei ole yhtään helpompaa: hän on saanut potkut. Harry Potterin kesäloma keskeytyy, kun itse Albus Dumbledore saapuu Likusteritielle tapaamaan Harry Potteria. Mitä on tapahtunut?

Harry on nyt kuusitoistavuotias. Kuluvan vuoden aikana hän ja hänen luokkatoverinsa täyttävät seitsemäntoista vuotta, tulevat täysi-ikäisiksi ja saavat aloittaa ilmiintymiskurssin. Rakkaushuolet piinaavat yhtä jos toista, myös Harrya, Ronia ja Hermionea. Mutta kaikkein järisyttävin muutos on se, että Dumbledore alkaa antaa Harrylle yksityistunteja! Miksihän?

Taiturimainen tarinankertoja J. K. Rowling onnistuu jälleen kerran ylittämään kaikki odotukset. Lähestytään selvästi teossarjan finaalia: toiseksi viimeisessä osassa jännitys tiivistyy ja Harry Potterin harteille kasataan yhä enemmän vastuuta. Velho-oppilaat ovat tulossa täysi-ikäisiksi, ja elämä Tylypahkassa saa monia uusia sävyjä.

Julkaistu: maaliskuu 16, 2006
Kustantaja: Tammi
Avainsanat: elokuva, mythopoeic-palkinto
Alkuperäinen nimi: Harry Potter and the Half-Blood Prince
Arvosanalla: 8.42/10
Arvosanoja: 1184
Muokattu: tammikuu 17, 2015

Harry Potter -kirjasarja

Harry Potter on brittiläisen kirjailijan J. K. Rowlingin kirjoittama seitsemänosainen fantasiakirjasarja. Kirjasarja kertoo velhopoika Harry Potterista ja seikkailuista, joita hän kokee ystäviensä Ron Weasleyn ja Hermione Grangerin kanssa käydessään Tylypahkan taikakoulua.

Alasarja Ihmeotukset

Harry Potter ja kirottu lapsi (Harry Potter #8)6.78

Kirja-arvioita

8/10 |
heinäkuu 12, 2016
Jännittävä ja hyvä! Alku ja keskiosa olivat mielestäni parhaita, toisin kuin aiemmin olen pitänyt enemmän ehkä kirjojen lopuista. On niin vaikea sanoa mikä on lempi kirja Pottereista, sillä jokainen kirja on omalla tavallaan jännittävä ja mukaansatempaava!
huhtikuu 10, 2016
Pelko... Se kuvaa tätä kirjaa hyvin. Koko maailma on pelon kourissa. Valonpilkahduksia tuo humoristiset kolmiodraamat.
heinäkuu 16, 2015
Harry Potter ja Puoliverinen Prinssi oli ehdottomasti tähänastisista Harry Pottereista paras. Uusia ovia avattiin, hahmoista paljastui salaisia puolia, juoni eteni nopeasti, iloa ja surua riitti, enkä pystynyt laskemaan kirjaa käsistäni. Rowling ...
6/10 |
joulukuu 08, 2014
Harry Potter sarja on aika vaihteleva osasta tykkään osat ovat surkeita. Tässä oli hyvä juoni ja mukaansa tempaava tarina.
elokuu 15, 2014
Harryn tarina jatkuu taas. Kirjassa rikottiin mukavasti henkilöiden mustavalkoisuutta, selitettiin edellisien kirjojen tapahtumia ja paljastettiin mitä tulevaisuudessa tulee tapahtumaan. Harry alkaa kasvaa kohti aikuisuutta, mikä tekee ...
heinäkuu 26, 2014
Mukaansatempaava tarina Harrysta velhomaailmasta ja sen vaaroista. suosittelen
9/10 |
heinäkuu 05, 2014
Taso laski hiukan, sillä jännitystä oli vähemmän ja teiniongelmia enemmän. Kirjan parhaimpia puolia oli se, että se syventää inhoamaani Draco Malfoyta. Kalkarosta aloin vihaamaan entistä enemmän(kunnes viimeisen kirjan loppu muutti kaiken) Laadukas osa kaiken kaikkiaan.
maaliskuu 21, 2014
Pettymys oli kun Dumbeldore kuoli mutta kaikkien on kuoltava aikanaan :(! Ihmetyttää kun sarja on mennyt niin nopeasti, ja että Harry ei olekkaan enää mikään 11.vuotias pikkupoika! Vaan nyt Harry on kasvanut sairaasti ja on jo 16! Se ihmetytti ...
joulukuu 01, 2013
Kirjassa lisääntyy jännitys hahmojen ikääntyessä! :) Tämähän alkaa olla jo aikuisen luettavaa settiä. Mutta se että Albus kuolee, oli pettymys :D mutta kaikki kuolee aikanaan... Kalkaros oli jänä vaihtoehto tähän, ja Dracokin on vain pelokas teini..
9/10 |
marraskuu 07, 2013
Paras Potter! En voi sanoa muuta, kuin lue! Tämä on mielestäni todella hyvä kirja. En ymmärrä miten J.K Rowling voi olla näin luova? Lue, ja ylläty!