Siuntio Silosäkeen tarinat

@ J. K. Rowling
Siuntio Silosäkeen tarinat - J. K. Rowling 7.22   281

Alkuteos ilmestynyt 2008. Kuvitus ja esipuhe: J. K. Rowling. Suomentanut Jaana Kapari-Jatta. Sidottu.

Sisällys:

• Velho ja pomppiva pata (The Wizard and the Hopping Pot)
  • Oiva onnen alkulähde (The Fountain of Fair Fortune)
  • Tietäjän karvainen sydän (The Warlock's Hairy Heart)
  • Tanili Kanilin käkättävä kanto (Babbitty Rabbitty and her Cackling Stump)
  • Tarina kolmesta veljeksestä (The Tale of the Three Brothers)

Velhojen satukirja nyt jästienkin saataville

Vuonna 2007 J. K. Rowling kirjoitti seitsemän yksittäiskappaletta The Tales of Beedle the Bard -kirjaa. Hän kirjoitti ja kuvitti ne käsin kuultopaperille, ja kirjat sidottiin ruskeisiin marokiininahkaisiin kansiin ja koristeltiin erilaisilla puolijalokivillä. Kuusi niistä kirjailija antoi henkilöille, jotka ovat olleet läheisimmin tekemisissä Harry Potter -kirjojen kanssa viimeisten 17 vuoden aikana.

Seitsemännen kirjan J. K. Rowling antoi Children's High Level Group -järjestölle, ja se huutokaupattiin 13. joulukuuta 2007 Sothebyn huutokaupassa 1,95 miljoonalla punnalla, mikä rikkoi useita ennätyksiä: se oli korkein huutokaupassa maksettu hinta uudesta käsikirjoituksesta, korkein hinta J. K. Rowlingin teoksesta ja korkein hinta lastenkirjasta. Voittohuudon teki Amazon.

J. K. Rowling: Olen iloinen voidessani ilmoittaa, että kirja tulee nyt kaikkien saataville, kiitos Harry Potter -kustantajien ja Amazonin avokätisen tuen – sekä kuuden muun alkuperäiskappaleen omistajan antaman siunauksen. Tekijänpalkkiot lahjoitetaan Children's High Level Group -järjestölle auttamaan laitoksissa eläviä lapsia. He tarvitsevat kipeästi puolestapuhujaa. Kirjan uusi painos sisältää sadut, jotka Hermione Granger on kääntänyt riimukirjoituksesta ja joihin minä olen tehnyt kuvituksen, sekä Albus Dumbledoren muistiinpanot Tylypahkan rehtorinkanslian arkiston suosiollisella luvalla.

Siuntio Silosäkeen tarinat sisältää johtolankoja jotka osoittautuivat ratkaiseviksi Harry Potterin viimeisessä tehtävässä, Voldemortin hirnyrkkien tuhoamisessa. Albus Dumbledore jätti satukokoelman perinnöksi Hermionelle seitsemännessä ja viimeisessä Potter-kirjassa. Yksi tarinoista, Tarina kolmesta veljeksestä, on Harry Potter ja kuoleman varjelukset -kirjassa. Neljä muuta paljastetaan nyt ensimmäistä kertaa.

Kokoelman viisi tarinaa ovat:

Velho ja pomppiva pata
Oivan onnen alkulähde
Tietäjän karvainen sydän
Tanili Kanilin käkättävä kanto
Tarina kolmesta veljeksestä

Kirja julkaistu helmikuu 25, 2009 (Tammi)
Alkuperäinen nimi The Tales of Beedle the Bard
Tietoja muokattu lokakuu 3, 2018
Muita teoksia kirjailijalta J. K. Rowling
Ihmeotukset: Dumbledoren salaisuudet – Alkuperäinen elokuvakäsikirjoitus (Ihmeotukset #3) 8.22   18
Jouluposso 6.66   9
Ikkabog 6.30   10
Ihmeotukset: Grindelwaldin rikokset – Alkuperäinen elokuvakäsikirjoitus (Ihmeotukset #2) 6.90   10
Harry Potter: Taikuuden historia 6.50   4
Ihmeotukset ja niiden olinpaikat: Alkuperäinen elokuvakäsikirjoitus (Ihmeotukset #1) 7.56   18
Harry Potter ja kirottu lapsi (Harry Potter #8) 6.60   201

Verhottu
joulukuu 5, 2015

Tykkäsin. Pidin kirjan ulko-asusta ja muutenkin pidin kokonaisuudesta. Ei oikein moitittavaa. Kaikille potter faneille.

Suosittelen.

Mystinen tyttö
heinäkuu 26, 2015

Siuntio Silosäkeen tarinat ovat kirja joka sisältää viisi ainutlaatuista ja erilaista tarinaa velhoista. Itse tykkään lasten tarinoista hirvittävästi. En ole lukenut niitä kuitenkaan vuosiin joten tämä oli hyvin virkistävää. Pitäisi ehdottomasti lukea näitä useammin! Joka tapauksessa tässä kirjassa tarinat olivat erilaisia. Aivan erilaisia kuin muissa kirjoissa. Ja nämä olivat juuri sopivan lyhyitä illalla luettavaksi. Iltasatuja. Dumbledoren pohdinnat olivat mielenkiintoisia ja mukava lisäys lyhyisiin tarinoihin. Olen myös hyvin kiitollinen selityksiin joita sivujen alareunoissa aina silloin tällöin oli. Ihan mahtavaa, että Rowling on jaksanut tehdä Harry Potter sarjastaan niin monisävyisen, että on jopa kirjoittanut Harry Potter sarjasta tutun kirjan. Tämän. En oikein voi muuta sanoa kuin mahtavaa! Suosittelen!

Bansku
kesäkuu 27, 2015

Rakastan näitä tarinoita ❤ Kirja olisi korkeintaan kolmen ja puolen tähden arvoinen ilman Dumbledoren muistiinpanoja, ne ivat jotain... Liian loistavaa ^^"

w-a-r-i
joulukuu 25, 2013

Tarina kolmesta miehestä tuntuu omimmalta, koska se on jo ennestään tuttu, kirjoista ja leffoista, mutta muutkin oli oikein luettavia satuja :) Tykkäsin! Dumbledoren mietinnät lopuissa oli myös mielenkiintoista luettavaa.

ShadowMaker
tammikuu 9, 2013

Siuntio Silosäkeen tarinat on ihana kirja. Ehdottomasti kolmen ja puolen tähden kirja, jos voisi puolikkaita antaa. Kirjaa lukiessa ei voinut vain olla hymyilemättä. Tunnelma, jonka Rowling loi oli satumaisen herttainen, taattua iltasatulukemista lapsille. Niinpä luettuani päätin, että tämän minä luen sitten mahdollisille lapsilleni tai jolle kulle läheiselle sukulaiselle joka on pieni,ollessani aikuinen. Juonet tarinoissa olivat yksinkertaisia ja hiukan ennalta arvattavia (pienempiä lukioita ajatellen varmaankin tahallaan tehty), mutta se ei haitannut lukukokemustani, ainakaan paljoa. Ainoa miinus oli minussa ei kirjassa: olen nimittäin ehkä hiukan liian vanha tähän (vaikka olenkin erittäin lapsenmielinen). Nimittäin olisi ollut niin ihanaa, jos olisi ollut iltasatuja janoava lapsi tuolloin kirjan ilmestymisvuonna, 2009! Uskon, että olisin pitänyt kirjasta kovasti, varmasti olisi irronnut viisi tähteä (vaikka tuskin minä täällä olisin silloin ollut jakelemassa niitä). Tiivistettynä: Siuntio Silosäkeen tarinat on erittäin hyvä kirja, siitä pystyy nauttimaan lähes kuka tahansa.

Milutsi
elokuu 4, 2012

Tarina kolmesta miehestä on paras!!

Maagitar Senna Dehesmunst
maaliskuu 9, 2009

Ihan mukava iltasatumainen kirja, jonka lukaisi alta aikayksikön. Kuvituskin oli oikein somaa. Tietäjän karvainen sydän oli selvästi poikkeus lievän kauhutarinamaisuutensa vuoksi. Dumbledoren pohdinnat tarinoiden lopuissa olivat myös mielenkiintoisia.

Teukka
Teukka