Siuntio Silosäkeen tarinat

J. K. Rowling
fantasia, lapset, kokoelma
Siuntio Silosäkeen tarinat - J. K. Rowling7.24

Alkuteos ilmestynyt 2008. Kuvitus ja esipuhe: J. K. Rowling. Suomentanut Jaana Kapari-Jatta. Sidottu.

Sisällys:

• Velho ja pomppiva pata (The Wizard and the Hopping Pot)
  • Oiva onnen alkulähde (The Fountain of Fair Fortune)
  • Tietäjän karvainen sydän (The Warlock's Hairy Heart)
  • Tanili Kanilin käkättävä kanto (Babbitty Rabbitty and her Cackling Stump)
  • Tarina kolmesta veljeksestä (The Tale of the Three Brothers)

Velhojen satukirja nyt jästienkin saataville

Vuonna 2007 J. K. Rowling kirjoitti seitsemän yksittäiskappaletta The Tales of Beedle the Bard -kirjaa. Hän kirjoitti ja kuvitti ne käsin kuultopaperille, ja kirjat sidottiin ruskeisiin marokiininahkaisiin kansiin ja koristeltiin erilaisilla puolijalokivillä. Kuusi niistä kirjailija antoi henkilöille, jotka ovat olleet läheisimmin tekemisissä Harry Potter -kirjojen kanssa viimeisten 17 vuoden aikana.

Seitsemännen kirjan J. K. Rowling antoi Children's High Level Group -järjestölle, ja se huutokaupattiin 13. joulukuuta 2007 Sothebyn huutokaupassa 1,95 miljoonalla punnalla, mikä rikkoi useita ennätyksiä: se oli korkein huutokaupassa maksettu hinta uudesta käsikirjoituksesta, korkein hinta J. K. Rowlingin teoksesta ja korkein hinta lastenkirjasta. Voittohuudon teki Amazon.

J. K. Rowling: Olen iloinen voidessani ilmoittaa, että kirja tulee nyt kaikkien saataville, kiitos Harry Potter -kustantajien ja Amazonin avokätisen tuen – sekä kuuden muun alkuperäiskappaleen omistajan antaman siunauksen. Tekijänpalkkiot lahjoitetaan Children's High Level Group -järjestölle auttamaan laitoksissa eläviä lapsia. He tarvitsevat kipeästi puolestapuhujaa. Kirjan uusi painos sisältää sadut, jotka Hermione Granger on kääntänyt riimukirjoituksesta ja joihin minä olen tehnyt kuvituksen, sekä Albus Dumbledoren muistiinpanot Tylypahkan rehtorinkanslian arkiston suosiollisella luvalla.

Siuntio Silosäkeen tarinat sisältää johtolankoja jotka osoittautuivat ratkaiseviksi Harry Potterin viimeisessä tehtävässä, Voldemortin hirnyrkkien tuhoamisessa. Albus Dumbledore jätti satukokoelman perinnöksi Hermionelle seitsemännessä ja viimeisessä Potter-kirjassa. Yksi tarinoista, Tarina kolmesta veljeksestä, on Harry Potter ja kuoleman varjelukset -kirjassa. Neljä muuta paljastetaan nyt ensimmäistä kertaa.

Kokoelman viisi tarinaa ovat:

Muokattu: lokakuu 03, 2018

Kirja-arvioita

7/10 |
joulukuu 05, 2015
Tykkäsin. Pidin kirjan ulko-asusta ja muutenkin pidin kokonaisuudesta. Ei oikein moitittavaa. Kaikille potter faneille. Suosittelen.
8/10 |
heinäkuu 26, 2015
Siuntio Silosäkeen tarinat ovat kirja joka sisältää viisi ainutlaatuista ja erilaista tarinaa velhoista. Itse tykkään lasten tarinoista hirvittävästi. En ole lukenut niitä kuitenkaan vuosiin joten tämä oli hyvin virkistävää. Pitäisi ...
10/10 |
kesäkuu 27, 2015
Rakastan näitä tarinoita ❤ Kirja olisi korkeintaan kolmen ja puolen tähden arvoinen ilman Dumbledoren muistiinpanoja, ne ivat jotain... Liian loistavaa ^^"
7/10 |
joulukuu 25, 2013
Tarina kolmesta miehestä tuntuu omimmalta, koska se on jo ennestään tuttu, kirjoista ja leffoista, mutta muutkin oli oikein luettavia satuja :) Tykkäsin! Dumbledoren mietinnät lopuissa oli myös mielenkiintoista luettavaa.
6/10 |
tammikuu 09, 2013
Siuntio Silosäkeen tarinat on ihana kirja. Ehdottomasti kolmen ja puolen tähden kirja, jos voisi puolikkaita antaa. Kirjaa lukiessa ei voinut vain olla hymyilemättä. Tunnelma, jonka Rowling loi oli satumaisen herttainen, taattua ...
8/10 |
elokuu 04, 2012
Tarina kolmesta miehestä on paras!!
6/10 |
maaliskuu 09, 2009
Ihan mukava iltasatumainen kirja, jonka lukaisi alta aikayksikön. Kuvituskin oli oikein somaa. Tietäjän karvainen sydän oli selvästi poikkeus lievän kauhutarinamaisuutensa vuoksi. Dumbledoren pohdinnat tarinoiden lopuissa olivat myös mielenkiintoisia.