Totuus & tehtävä
16.04.2015
Xerion
97 kirjaa, 227 viestiä
Totuus: Ehdottomasti entistus monet esineet kaipaavat pientä fiksausta.
Tehtävä: Ruostesiipi nähty. Ihan täällä Rovaniemellä. Jos ette usko opiskelkaa lisää.
Uudet
Totuus: Mikä kreikkalainen jumala olisit ja miksi.
Tehtävä: Laske kaikki talon laitteet, joissa on digitaalinen näyttö.
Tehtävä: Ruostesiipi nähty. Ihan täällä Rovaniemellä. Jos ette usko opiskelkaa lisää.
Uudet
Totuus: Mikä kreikkalainen jumala olisit ja miksi.
Tehtävä: Laske kaikki talon laitteet, joissa on digitaalinen näyttö.
Totuus: Ehdottomasti [i]entistus[/i] monet esineet kaipaavat pientä fiksausta.
 
Tehtävä: Ruostesiipi nähty. Ihan täällä Rovaniemellä. Jos ette usko opiskelkaa lisää.
 
 
 
Uudet
 
Totuus: Mikä kreikkalainen jumala olisit ja miksi.
 
Tehtävä: Laske kaikki talon laitteet, joissa on digitaalinen näyttö.
16.04.2015
punnort
2 kirjaa, 1 kirja-arvio, 917 viestiä
Totuus: Tarot-arkkityypeistä olisin Merkurius älyllisenleikkisän suhtautumistavan takia, ja roomalainen Merkurius kääntyy kreikkalaisessa mytologiassa Hermekseksi.
Tehtävä: Asun kerrostalossa, joten lasken ne vain asunnostani: Kello, stereot, tabletti, sähkötikkataulu. Siis neljä.
Uusi totuus: Eläisitkö mielummin kommunistisessa utopiassa vai kapitalistisessa utopiassa? Miksi?
Uusi tehtävä: Etsi verkosta tarot-ennustuksia tekevä automaatti ja anna sen laatia ennustus itsellesi. Raportoi tulokset tänne.
Tehtävä: Asun kerrostalossa, joten lasken ne vain asunnostani: Kello, stereot, tabletti, sähkötikkataulu. Siis neljä.
Uusi totuus: Eläisitkö mielummin kommunistisessa utopiassa vai kapitalistisessa utopiassa? Miksi?
Uusi tehtävä: Etsi verkosta tarot-ennustuksia tekevä automaatti ja anna sen laatia ennustus itsellesi. Raportoi tulokset tänne.
Totuus: Tarot-arkkityypeistä olisin Merkurius älyllisenleikkisän suhtautumistavan takia, ja roomalainen Merkurius kääntyy kreikkalaisessa mytologiassa Hermekseksi.
 
Tehtävä: Asun kerrostalossa, joten lasken ne vain asunnostani: Kello, stereot, tabletti, sähkötikkataulu. Siis neljä.
 
Uusi totuus: Eläisitkö mielummin kommunistisessa utopiassa vai kapitalistisessa utopiassa? Miksi?
 
Uusi tehtävä: Etsi verkosta tarot-ennustuksia tekevä automaatti ja anna sen laatia ennustus itsellesi. Raportoi tulokset tänne.
16.04.2015
Xerion
97 kirjaa, 227 viestiä
Totuus: Kapitalistinen. Minulla olisi edes jotain. Mutta sekin varmaan kohta varastettaisiin.
Tehtävä:
Kortit:
1. Kuolema. Tunnet, etää kaikki kaatuu päälle. Hyvä aika uudelle alulle ja muutokselle. Totta. Olen jo päässyt pahimman vaiheen ohi.
2. Velho. Eniten tarvitset uutta rakkautta. Kaikki on mahdollista, mutta sinusta kiinni. No joo... En nyt ymmärtäny, mitä tää mulle tarkotti.
3.Hierofantti. Siis oikeesti. Mikä tuo on. En osannu suomentaa tekstiä.
4. Aurinko. Aurinko paistaa sinulle. On menestyksen ja ilon aika. On aika juhlia kavereiden kanssa. Joo mahollista. Odotan metsävisan tuloksia. Kuulun lapin alueella ainakin neljän parhaan joukkoon.
5. Sotavaunut. Älä päästä egoasi valtaan. Pilvet alkavat muodostua taaksesi, mutta älä luovuta. Olikohan tää varotus tuohon edelliseen liittyen?
6. Oikeus. Oikeus voittaa.
Vapaita suomennoksia, jotka olen voinut tulkita väärin.
Uusi totuus: Presidentti vai kuningas. Miksi.
Uusi tehtävä: En tiedä saanko näin tehdä, mutta sama kuin edellinen.
Sori oli pakko taas vastata kun oli niin hyvä tehtävä.
Tehtävä:
Kortit:
1. Kuolema. Tunnet, etää kaikki kaatuu päälle. Hyvä aika uudelle alulle ja muutokselle. Totta. Olen jo päässyt pahimman vaiheen ohi.
2. Velho. Eniten tarvitset uutta rakkautta. Kaikki on mahdollista, mutta sinusta kiinni. No joo... En nyt ymmärtäny, mitä tää mulle tarkotti.
3.Hierofantti. Siis oikeesti. Mikä tuo on. En osannu suomentaa tekstiä.
4. Aurinko. Aurinko paistaa sinulle. On menestyksen ja ilon aika. On aika juhlia kavereiden kanssa. Joo mahollista. Odotan metsävisan tuloksia. Kuulun lapin alueella ainakin neljän parhaan joukkoon.
5. Sotavaunut. Älä päästä egoasi valtaan. Pilvet alkavat muodostua taaksesi, mutta älä luovuta. Olikohan tää varotus tuohon edelliseen liittyen?
6. Oikeus. Oikeus voittaa.
Vapaita suomennoksia, jotka olen voinut tulkita väärin.
Uusi totuus: Presidentti vai kuningas. Miksi.
Uusi tehtävä: En tiedä saanko näin tehdä, mutta sama kuin edellinen.
Sori oli pakko taas vastata kun oli niin hyvä tehtävä.
Totuus: Kapitalistinen. Minulla olisi edes jotain. Mutta sekin varmaan kohta varastettaisiin.
 
Tehtävä:
Kortit:
 
1. Kuolema. Tunnet, etää kaikki kaatuu päälle. Hyvä aika uudelle alulle ja muutokselle. Totta. Olen jo päässyt pahimman vaiheen ohi.
 
2. Velho. Eniten tarvitset uutta rakkautta. Kaikki on mahdollista, mutta sinusta kiinni. No joo... En nyt ymmärtäny, mitä tää mulle tarkotti.
 
3.Hierofantti. Siis oikeesti. Mikä tuo on. En osannu suomentaa tekstiä.
 
4. Aurinko. Aurinko paistaa sinulle. On menestyksen ja ilon aika. On aika juhlia kavereiden kanssa. Joo mahollista. Odotan metsävisan tuloksia. Kuulun lapin alueella ainakin neljän parhaan joukkoon.
 
5. Sotavaunut. Älä päästä egoasi valtaan. Pilvet alkavat muodostua taaksesi, mutta älä luovuta. Olikohan tää varotus tuohon edelliseen liittyen?
 
6. Oikeus. Oikeus voittaa.
 
Vapaita suomennoksia, jotka olen voinut tulkita väärin.
 
 
Uusi totuus: Presidentti vai kuningas. Miksi.
 
Uusi tehtävä: En tiedä saanko näin tehdä, mutta sama kuin edellinen.
 
Sori oli pakko taas vastata kun oli niin hyvä tehtävä.
04.05.2015
Totuus:
Presidentti. Kansalaiset pääsevät valitsemaan keskuudestaan (tai ainakin lähes) itselleen mieluisan johtajan ja edustajan ja maailman muuttuessa ym. olosuhteiden vaihtuessa mahdollisuus vaihtaa myös vallanpitäjää. Kuningasperhe voisi olla hyvä matkailuvaltti, mutta halvempaa kuljettaa turistit katsomaan vaikkapa Sibelius-monumenttia.
Tehtävä:
Valitsin nettiautomaatista itselleni tutun eli kolmen kortin ennustuksen, jossa siis kortit kuvastavat menneisyyttä, nykyisyyttä ja tulevaisuutta. Omat suomennokseni:
[Spoileri - klikkaa]
**************
TOTUUS: Olisitko sinä heittänyt Sormuksen Tuomiovuoreen?
TEHTÄVÄ: Perusta Satamaan uusi ketju. Ideoita voi etsiä esim. vanhan foorumin arkistosta. (Ja jollei muuta, niin ilmainen vinkki: esim. jäätelöstä olisi kiva jutella.)
Presidentti. Kansalaiset pääsevät valitsemaan keskuudestaan (tai ainakin lähes) itselleen mieluisan johtajan ja edustajan ja maailman muuttuessa ym. olosuhteiden vaihtuessa mahdollisuus vaihtaa myös vallanpitäjää. Kuningasperhe voisi olla hyvä matkailuvaltti, mutta halvempaa kuljettaa turistit katsomaan vaikkapa Sibelius-monumenttia.
Tehtävä:
Valitsin nettiautomaatista itselleni tutun eli kolmen kortin ennustuksen, jossa siis kortit kuvastavat menneisyyttä, nykyisyyttä ja tulevaisuutta. Omat suomennokseni:
[Spoileri - klikkaa]
Menneisyys: Hirtetty.
Pohtimaan pysähtymistä, kokemukselle antautumista. Uhrauksen myötä uusiin ajatuksiin sopeutumista. Itsensä avaamista intuitiolle ja syvemmälle tietoisuudelle. Menneisyyden kuvioista irti päästämistä ja kasvamista niiden yli. Sisäinen rauha, usko ja tyyneys.
Nykyisyys: Narri.
Pelottomuus, mielikuvitus, avomielisyys ja seikkailuhenkisyys. Vapaus huolista ja murheista. Täysin odottamattomasta lähteestä saapuvat ideat, ajatukset ja impulssit. Huolettomuus tilanteessa, jossa on joko saavuttamaisillaan tai menettämäisillään kaiken. Elämän yltäkylläisyys ja elämästä juopuminen. Puhdas luomisvoima, jossa yhdistyvät täydellinen tietämys ja unohdus.
Tulevaisuus: Sauvojen kolmonen (Hyveellisyys).
Henkilökohtainen vahvuus ja luonteenlujuus. Karttunut voima pantuna liikkeelle kohti kaukaista tavoitetta. Ehdottomalle luottamukselle perustuvan kestävän kumppanuuden aloittaminen. Epätoivoisen taistelun aikana säilytetty kunnia. Täyden vastuun ottaminen päätöksestä ja johtajuuteen liittyvän yksinäisyyden kestäminen.
Tuo nykyisyys.. no enhän minä aivan noin paha ole. Kai. :lol: Tulevaisuudessa ei kuulostanut kivalta tuo yksinäinen johtajuus, mutta kenties tarkoittaa yleisesti valmiutta vastuunkantoon itsestä ja muista. Vaikuttaa suoraselkäiseltä toiminnalta. Joten sitä odotellessa?
Sanoisin, että yllättävän hyvä random-ennustus... (Olisin poistunut jonkun madame Mystiqan teltasta varmaan ihan kiitollisena ja hänen taidoistaan vakuuttuneena.
) Mutten tietenkään kerro, mitä korteilta tiedustelin.
Pohtimaan pysähtymistä, kokemukselle antautumista. Uhrauksen myötä uusiin ajatuksiin sopeutumista. Itsensä avaamista intuitiolle ja syvemmälle tietoisuudelle. Menneisyyden kuvioista irti päästämistä ja kasvamista niiden yli. Sisäinen rauha, usko ja tyyneys.
Nykyisyys: Narri.
Pelottomuus, mielikuvitus, avomielisyys ja seikkailuhenkisyys. Vapaus huolista ja murheista. Täysin odottamattomasta lähteestä saapuvat ideat, ajatukset ja impulssit. Huolettomuus tilanteessa, jossa on joko saavuttamaisillaan tai menettämäisillään kaiken. Elämän yltäkylläisyys ja elämästä juopuminen. Puhdas luomisvoima, jossa yhdistyvät täydellinen tietämys ja unohdus.
Tulevaisuus: Sauvojen kolmonen (Hyveellisyys).
Henkilökohtainen vahvuus ja luonteenlujuus. Karttunut voima pantuna liikkeelle kohti kaukaista tavoitetta. Ehdottomalle luottamukselle perustuvan kestävän kumppanuuden aloittaminen. Epätoivoisen taistelun aikana säilytetty kunnia. Täyden vastuun ottaminen päätöksestä ja johtajuuteen liittyvän yksinäisyyden kestäminen.
Tuo nykyisyys.. no enhän minä aivan noin paha ole. Kai. :lol: Tulevaisuudessa ei kuulostanut kivalta tuo yksinäinen johtajuus, mutta kenties tarkoittaa yleisesti valmiutta vastuunkantoon itsestä ja muista. Vaikuttaa suoraselkäiseltä toiminnalta. Joten sitä odotellessa?
Sanoisin, että yllättävän hyvä random-ennustus... (Olisin poistunut jonkun madame Mystiqan teltasta varmaan ihan kiitollisena ja hänen taidoistaan vakuuttuneena.
**************
TOTUUS: Olisitko sinä heittänyt Sormuksen Tuomiovuoreen?
TEHTÄVÄ: Perusta Satamaan uusi ketju. Ideoita voi etsiä esim. vanhan foorumin arkistosta. (Ja jollei muuta, niin ilmainen vinkki: esim. jäätelöstä olisi kiva jutella.)
[b]Totuus:[/b]
Presidentti. Kansalaiset pääsevät valitsemaan keskuudestaan (tai ainakin lähes) itselleen mieluisan johtajan ja edustajan ja maailman muuttuessa ym. olosuhteiden vaihtuessa mahdollisuus vaihtaa myös vallanpitäjää. Kuningasperhe voisi olla hyvä matkailuvaltti, mutta halvempaa kuljettaa turistit katsomaan vaikkapa Sibelius-monumenttia.
 
 
[b]Tehtävä: [/b]
 
Valitsin nettiautomaatista itselleni tutun eli kolmen kortin ennustuksen, jossa siis kortit kuvastavat menneisyyttä, nykyisyyttä ja tulevaisuutta. Omat suomennokseni:
 
[spoiler]Menneisyys: [i]Hirtetty. [/i]
Pohtimaan pysähtymistä, kokemukselle antautumista. Uhrauksen myötä uusiin ajatuksiin sopeutumista. Itsensä avaamista intuitiolle ja syvemmälle tietoisuudelle. Menneisyyden kuvioista irti päästämistä ja kasvamista niiden yli. Sisäinen rauha, usko ja tyyneys.
 
Nykyisyys: [i]Narri.[/i]
Pelottomuus, mielikuvitus, avomielisyys ja seikkailuhenkisyys. Vapaus huolista ja murheista. Täysin odottamattomasta lähteestä saapuvat ideat, ajatukset ja impulssit. Huolettomuus tilanteessa, jossa on joko saavuttamaisillaan tai menettämäisillään kaiken. Elämän yltäkylläisyys ja elämästä juopuminen. Puhdas luomisvoima, jossa yhdistyvät täydellinen tietämys ja unohdus.
 
Tulevaisuus: [i]Sauvojen kolmonen (Hyveellisyys). [/i]
Henkilökohtainen vahvuus ja luonteenlujuus. Karttunut voima pantuna liikkeelle kohti kaukaista tavoitetta. Ehdottomalle luottamukselle perustuvan kestävän kumppanuuden aloittaminen. Epätoivoisen taistelun aikana säilytetty kunnia. Täyden vastuun ottaminen päätöksestä ja johtajuuteen liittyvän yksinäisyyden kestäminen.
 
 
Tuo nykyisyys.. no enhän minä aivan noin paha ole. Kai. :lol: Tulevaisuudessa ei kuulostanut kivalta tuo yksinäinen johtajuus, mutta kenties tarkoittaa yleisesti valmiutta vastuunkantoon itsestä ja muista. Vaikuttaa suoraselkäiseltä toiminnalta. Joten sitä odotellessa?
 
Sanoisin, että yllättävän hyvä random-ennustus... (Olisin poistunut jonkun madame Mystiqan teltasta varmaan ihan kiitollisena ja hänen taidoistaan vakuuttuneena. :tongue: ) Mutten tietenkään kerro, mitä korteilta tiedustelin. [/spoiler]
 
 
**************
 
TOTUUS: Olisitko sinä heittänyt Sormuksen Tuomiovuoreen?
 
TEHTÄVÄ: Perusta Satamaan uusi ketju. Ideoita voi etsiä esim. [url=http://www.risingshadow.fi/keskustelut/index.php?board=3.0]vanhan foorumin arkistosta[/url]. (Ja jollei muuta, niin ilmainen vinkki: esim. jäätelöstä olisi kiva jutella.)
05.05.2015
punnort
2 kirjaa, 1 kirja-arvio, 917 viestiä
[Spoileri - klikkaa]
Juu, mä opettelin joskus tulkitsemaan tarot-kortteja, kun halusin oppia ajattelutavan, joka on niin kaukana matemaattisesta ajattelutavasta kuin mahdollista.
HiistuNämä kortithan näyttävät ihan selvältä: Olet menneisyydessä ollut jumissa jonkun asian kanssa, mutta nykyään olet päässyt jumista yli aloittamalla puhtaalta pöydältä. Aloittajan asemaan liittyy tietty naiivius, kun ei ole selvää kuvaa siitä, mitä pitäisi tehdä, mutta saat tulevaisuudessa jalostettua aloittelijan intosi tarkoitushakuiseksi voimaksi.
Menneisyys: Hirtetty.
Nykyisyys: Narri.
Tulevaisuus: Sauvojen kolmonen (Hyveellisyys).
Juu, mä opettelin joskus tulkitsemaan tarot-kortteja, kun halusin oppia ajattelutavan, joka on niin kaukana matemaattisesta ajattelutavasta kuin mahdollista.
[spoiler]
 
[quote="Hiistu" post=32060]
Menneisyys: [i]Hirtetty. [/i]
Nykyisyys: [i]Narri.[/i]
Tulevaisuus: [i]Sauvojen kolmonen (Hyveellisyys). [/i]
[/quote]
 
Nämä kortithan näyttävät ihan selvältä: Olet menneisyydessä ollut jumissa jonkun asian kanssa, mutta nykyään olet päässyt jumista yli aloittamalla puhtaalta pöydältä. Aloittajan asemaan liittyy tietty naiivius, kun ei ole selvää kuvaa siitä, mitä pitäisi tehdä, mutta saat tulevaisuudessa jalostettua aloittelijan intosi tarkoitushakuiseksi voimaksi.
 
Juu, mä opettelin joskus tulkitsemaan tarot-kortteja, kun halusin oppia ajattelutavan, joka on niin kaukana matemaattisesta ajattelutavasta kuin mahdollista.
 
[/spoiler]
10.05.2015
punnort
2 kirjaa, 1 kirja-arvio, 917 viestiä
Totuus: Olisin heittänyt. En usko olevani niin vahva, että olisin edes sormuksen avulla pystynyt lyömään Sauronin. Sormushan antaa voimia käyttäjän omien kykyjen mukaan. Jos taas olisin ollut voimakas kuten Galadriel, en olisi heittänyt, ja olisin lyönyt Sauronin sormuksen avulla. Vaikka minusta olisi tullut aikaa myöten paha, se, kuten kaikki Keski-Maan tapahtumat, olisi vain ollut olennainen osa Iluvatarin laulun estetiikaa.
Tehtävä: Perustin ketjun pihveistä.
Uusi totuus: Kumman valitset? Miksi?
1. Teet tieteellisen läpimurron. Siitä tulee olennainen osa ihmisten maailmankuvaa, mutta sinun nimesi läpimurron tekijänä unohdetaan.
2. Kirjoitat monitulkintaisen filosofisen tutkielman, joka nousee menestykseksi. Ihmiset laittavat suuhusi omia tulkintojaan tutkielmasta. Nimesi muistetaan, mutta sanomasi hukkuu tulkintojen sekaan.
Uusi tehtävä: Keksi sanojen monimerkityksellisyyteen perustuva puujalkavitsi.
Tehtävä: Perustin ketjun pihveistä.
Uusi totuus: Kumman valitset? Miksi?
1. Teet tieteellisen läpimurron. Siitä tulee olennainen osa ihmisten maailmankuvaa, mutta sinun nimesi läpimurron tekijänä unohdetaan.
2. Kirjoitat monitulkintaisen filosofisen tutkielman, joka nousee menestykseksi. Ihmiset laittavat suuhusi omia tulkintojaan tutkielmasta. Nimesi muistetaan, mutta sanomasi hukkuu tulkintojen sekaan.
Uusi tehtävä: Keksi sanojen monimerkityksellisyyteen perustuva puujalkavitsi.
Totuus: Olisin heittänyt. En usko olevani niin vahva, että olisin edes sormuksen avulla pystynyt lyömään Sauronin. Sormushan antaa voimia käyttäjän omien kykyjen mukaan. Jos taas olisin ollut voimakas kuten Galadriel, en olisi heittänyt, ja olisin lyönyt Sauronin sormuksen avulla. Vaikka minusta olisi tullut aikaa myöten paha, se, kuten kaikki Keski-Maan tapahtumat, olisi vain ollut olennainen osa Iluvatarin laulun estetiikaa.
 
Tehtävä: Perustin ketjun pihveistä.
 
Uusi totuus: Kumman valitset? Miksi?
 
1. Teet tieteellisen läpimurron. Siitä tulee olennainen osa ihmisten maailmankuvaa, mutta sinun nimesi läpimurron tekijänä unohdetaan.
 
2. Kirjoitat monitulkintaisen filosofisen tutkielman, joka nousee menestykseksi. Ihmiset laittavat suuhusi omia tulkintojaan tutkielmasta. Nimesi muistetaan, mutta sanomasi hukkuu tulkintojen sekaan.
 
Uusi tehtävä: Keksi sanojen monimerkityksellisyyteen perustuva puujalkavitsi.
10.05.2015
maahinen
320 kirjaa, 1199 viestiä
Jos kakkoskohtaan sisältyy taloudellinen riippumattomuus loppuiäksi, niin sen houkutus kasvaa. Muutoin ykkönen, tärkeintä on että itse tiedän.
Mitkä ovat maailman turvallisimmat maat?
[Spoileri - klikkaa]
[Spoileri - klikkaa]
Totuus: mitä näkisit Iseeviot -peilissä (Mirror of Erised)?
Tehtävä: kirjoita muutaman lauseen runko fanficille, jossa yhdistät kaksi suosikkifiktiotasi (kirja, elokuva, tv-sarja, sarjakuva)
Mitkä ovat maailman turvallisimmat maat?
[Spoileri - klikkaa]
Mongolia, Sierra Leone ja USA
[Spoileri - klikkaa]
Mongolia eniten hevosia per capita - 66 per 100 asukasta, Sierra Leone suurin tiheys - 6 neliökilometrillä ja USA suurin absoluuttinen määrä 9 500 000
Totuus: mitä näkisit Iseeviot -peilissä (Mirror of Erised)?
Tehtävä: kirjoita muutaman lauseen runko fanficille, jossa yhdistät kaksi suosikkifiktiotasi (kirja, elokuva, tv-sarja, sarjakuva)
Jos kakkoskohtaan sisältyy taloudellinen riippumattomuus loppuiäksi, niin sen houkutus kasvaa. Muutoin ykkönen, tärkeintä on että itse tiedän.
 
Mitkä ovat maailman turvallisimmat maat?
 
[spoiler]Mongolia, Sierra Leone ja USA[/spoiler]
 
[spoiler]Mongolia eniten hevosia per capita - 66 per 100 asukasta, Sierra Leone suurin tiheys - 6 neliökilometrillä ja USA suurin absoluuttinen määrä 9 500 000[/spoiler]
 
Totuus: mitä näkisit Iseeviot -peilissä (Mirror of Erised)?
 
Tehtävä: kirjoita muutaman lauseen runko fanficille, jossa yhdistät kaksi suosikkifiktiotasi (kirja, elokuva, tv-sarja, sarjakuva)
11.05.2015
Vehka
302 kirjaa, 14 kirja-arviota, 185 viestiä
maahinenTotuus: Oletan, että näkisin ehkä itseni tekemässä jotain sellaista työtä, jonka koen mielekkäänä. Tällä hetkellä kun on niin, että se tulevaisuuden työnkuva yksittäisistä asioista vaivaa ehkä eniten, niin peili ehkä heijastaisi siihen unelmavastauksen. Onpas kuivaa...
Totuus: mitä näkisit Iseeviot -peilissä (Mirror of Erised)?
Tehtävä: kirjoita muutaman lauseen runko fanficille, jossa yhdistät kaksi suosikkifiktiotasi (kirja, elokuva, tv-sarja, sarjakuva)
Tehtävä: Tää onkin paha! Kauhean vaikeaa valita jotain yksittäisiä suosikkiasioita. Mutta jos lähdetään liikkeelle siitä, että yhdistelmän pitäisi olla myös mielenkiintoinen, varmaan kirjoittaisin ficin, jossa Henry Winter Tarttin Jumalat juhlivat öisin -teoksesta opiskelisi samalla vuosikurssilla Harryn ja kumppaneiden kanssa Tylypahkassa, ja sitten olisi Ron/Hermione/Henry -kolmiodraamaa. (Toisaalta oon kyllä kirjoittanut mm. Pokémon/HP, Star Trek/HP ja HP/Ylpeys ja ennakkoluulo -crossovereita, että joo.)
Totuus: Jos olisit jonkin asian jumala (kuten esimerkiksi kreikkalaisissa taruissa on sodan tai kotilieden tai kuoleman jne jumalia), mikä se asia olisi?
Tehtävä: Kommentoi jotakin tekstiä [strike]Tuokiolla[/strike] Leirinuotiolla.
[quote="maahinen" post=32318]
 
Totuus: mitä näkisit Iseeviot -peilissä (Mirror of Erised)?
 
Tehtävä: kirjoita muutaman lauseen runko fanficille, jossa yhdistät kaksi suosikkifiktiotasi (kirja, elokuva, tv-sarja, sarjakuva)[/quote]
 
Totuus: Oletan, että näkisin ehkä itseni tekemässä jotain sellaista työtä, jonka koen mielekkäänä. Tällä hetkellä kun on niin, että se tulevaisuuden työnkuva yksittäisistä asioista vaivaa ehkä eniten, niin peili ehkä heijastaisi siihen unelmavastauksen. Onpas kuivaa...
 
Tehtävä: Tää onkin paha! Kauhean vaikeaa valita jotain yksittäisiä suosikkiasioita. Mutta jos lähdetään liikkeelle siitä, että yhdistelmän pitäisi olla myös mielenkiintoinen, varmaan kirjoittaisin ficin, jossa Henry Winter Tarttin [i]Jumalat juhlivat öisin[/i] -teoksesta opiskelisi samalla vuosikurssilla Harryn ja kumppaneiden kanssa Tylypahkassa, ja sitten olisi Ron/Hermione/Henry -kolmiodraamaa. (Toisaalta oon kyllä kirjoittanut mm. Pokémon/HP, Star Trek/HP ja HP/Ylpeys ja ennakkoluulo -crossovereita, että joo.)
 
Totuus: Jos olisit jonkin asian jumala (kuten esimerkiksi kreikkalaisissa taruissa on sodan tai kotilieden tai kuoleman jne jumalia), mikä se asia olisi?
 
Tehtävä: Kommentoi jotakin tekstiä [strike]Tuokiolla[/strike] Leirinuotiolla.
14.05.2015
Dyn
542 kirjaa, 51 kirja-arviota, 3978 viestiä
VehkaTotuus: Jos olisit jonkin asian jumala (kuten esimerkiksi kreikkalaisissa taruissa on sodan tai kotilieden tai kuoleman jne jumalia), mikä se asia olisi?Olisin tietysti kuoleman jumala. On kiva olla tyyppi, jolla on valtaa ja jota kaikki pelkäävät. Vähän yksinäistä voisi tulla, mutta onneksi voisin kerätä kuolleet sielut luokseni toteuttamaan toiveeni.
Tehtävä: Kommentoi jotakin tekstiä Tuokiolla Leirinuotiolla.
Kommentoin Vehkan runoa.
***
Totuus: Kuvitellaan, että voisit lakkauttaa yhden yksittäin konfliktin maailmasta (yhdestä maasta tai maiden väliltä, tai esimerkiksi Amazonin sademetsien hakkuut, mutta et kaikkia sotia tai koko ilmastonmuutosta). Minkä valitsisit?
Tehtävä: Ilmottaudu mukaan Lukupiirin kesähaasteeseen.
[quote=Vehka]Totuus: Jos olisit jonkin asian jumala (kuten esimerkiksi kreikkalaisissa taruissa on sodan tai kotilieden tai kuoleman jne jumalia), mikä se asia olisi?
 
Tehtävä: Kommentoi jotakin tekstiä Tuokiolla Leirinuotiolla. [/quote]
 
Olisin tietysti kuoleman jumala. On kiva olla tyyppi, jolla on valtaa ja jota kaikki pelkäävät. Vähän yksinäistä voisi tulla, mutta onneksi voisin kerätä kuolleet sielut luokseni toteuttamaan toiveeni. :grin:
 
Kommentoin Vehkan runoa.
 
***
 
Totuus: Kuvitellaan, että voisit lakkauttaa yhden yksittäin konfliktin maailmasta (yhdestä maasta tai maiden väliltä, tai esimerkiksi Amazonin sademetsien hakkuut, mutta et kaikkia sotia tai koko ilmastonmuutosta). Minkä valitsisit?
 
Tehtävä: Ilmottaudu mukaan Lukupiirin kesähaasteeseen.
19.05.2015
Reta Anna Maria
176 kirjaa, 50 kirja-arviota, 60 viestiä
Totuus: Kuvitellaan, että voisit lakkauttaa yhden yksittäisen konfliktin maailmasta (yhdestä maasta tai maiden väliltä, tai esimerkiksi Amazonin sademetsien hakkuut, mutta et kaikkia sotia tai koko ilmastonmuutosta). Minkä valitsisit?Onko ilmanstonmuutos konflikti? Tulkitsen nyt, että tällä kertaa puhutaan mistä tahansa maailman suuresta ongelmasta. Olen jo pitkään ajatellut, että eipä maailmassa olisi HIV:tä, joten vastaan tähän sanomalla, että poistaisin sen viruksen maailmasta.
Tehtävä: Ilmottaudu mukaan Lukupiirin kesähaasteeseen.Ilmottauduin! Nyt saan motiivin lukea erään hyllyssäni turhan pitkään lojuneen kirjan, jonka voisi laskea oman genrensä eräänlaiseksi klassikoksi.
Ja nyt omani:
Totuus: Mikä spefin klassikko, jota "kaikki" tuntuvat rakastavan, ei ole kolahtanut sinuun?
Tehtävä: Tee joku askare, jota olet koko päivän vältellyt. Esim roskien vienti.
(Tämän tehtävän takana on ajatus siitä, että moni varmaan välttelee hommien tekoa ja nyt tämä viesti on merkki. T. laiskimmista laiskoin)
[quote][b]Totuus:[/b] Kuvitellaan, että voisit lakkauttaa yhden yksittäisen konfliktin maailmasta (yhdestä maasta tai maiden väliltä, tai esimerkiksi Amazonin sademetsien hakkuut, mutta et kaikkia sotia tai koko ilmastonmuutosta). Minkä valitsisit?[/quote]
 
Onko ilmanstonmuutos konflikti? Tulkitsen nyt, että tällä kertaa puhutaan mistä tahansa maailman suuresta ongelmasta. Olen jo pitkään ajatellut, että eipä maailmassa olisi HIV:tä, joten vastaan tähän sanomalla, että poistaisin sen viruksen maailmasta.
 
[quote][b]Tehtävä:[/b] Ilmottaudu mukaan Lukupiirin kesähaasteeseen.[/quote]
 
Ilmottauduin! Nyt saan motiivin lukea erään hyllyssäni turhan pitkään lojuneen kirjan, jonka voisi laskea oman genrensä eräänlaiseksi klassikoksi.
 
Ja nyt omani:
 
Totuus: Mikä spefin klassikko, jota "kaikki" tuntuvat rakastavan, ei ole kolahtanut sinuun?
 
Tehtävä: Tee joku askare, jota olet koko päivän vältellyt. Esim roskien vienti.
(Tämän tehtävän takana on ajatus siitä, että moni varmaan välttelee hommien tekoa ja nyt tämä viesti on merkki. T. laiskimmista laiskoin)
15.06.2015
Puolikuu
191 kirjaa, 29 kirja-arviota, 586 viestiä
"Reta-Rees"Totuus: Mikä spefin klassikko, jota "kaikki" tuntuvat rakastavan, ei ole kolahtanut sinuun?Totuus: Narnia. Luin Velhon ja leijonan ensimmäisen kerran 12- vuotiaana koulussa eikä napannut. Annoin kirjalle uuden mahdollisuuden lukiossa, enkä pitänyt siitä yhtään sen enempää.
Tehtävä: Tee joku askare, jota olet koko päivän vältellyt. Esim roskien vienti.
(Tämän tehtävän takana on ajatus siitä, että moni varmaan välttelee hommien tekoa ja nyt tämä viesti on merkki. T. laiskimmista laiskoin)
Tehtävä: Paperikeräys viety!
****
Totuus: Jos voisit hallita täydellisesti minkä tahansa kielen sormia napsauttamalla, mikä se olisi ja miksi?
Tehtävä: Ehdota uuttaa uutta peliä Satuta/Paranna –ketjussa ja keksi listaan vähintään kymmenen hahmoa/jotakin muuta.
[quote="Reta-Rees"]Totuus: Mikä spefin klassikko, jota "kaikki" tuntuvat rakastavan, ei ole kolahtanut sinuun?
 
Tehtävä: Tee joku askare, jota olet koko päivän vältellyt. Esim roskien vienti.
(Tämän tehtävän takana on ajatus siitä, että moni varmaan välttelee hommien tekoa ja nyt tämä viesti on merkki. T. laiskimmista laiskoin)[/quote]
 
Totuus: Narnia. Luin Velhon ja leijonan ensimmäisen kerran 12- vuotiaana koulussa eikä napannut. Annoin kirjalle uuden mahdollisuuden lukiossa, enkä pitänyt siitä yhtään sen enempää.
 
Tehtävä: Paperikeräys viety!
 
****
 
Totuus: Jos voisit hallita täydellisesti minkä tahansa kielen sormia napsauttamalla, mikä se olisi ja miksi?
 
Tehtävä: Ehdota uuttaa uutta peliä Satuta/Paranna –ketjussa ja keksi listaan vähintään kymmenen hahmoa/jotakin muuta.
15.06.2015
punnort
2 kirjaa, 1 kirja-arvio, 917 viestiä
Totuus: Joko englanti tai viro. Jos pystyisin kirjoittamaan tarinoita englanniksi, minulla olisi laajempi lukijakunta. Viro puolestaan siksi, että olisi hauska osata toinen suomea niin lähellä oleva kieli. Ehkä olisin kuitenkin pragmaattinen ja valitsisin englannin.
Tehtävä: Tein listaa tiedemiehistä ja keksijöistä.
Uusi totuus: Jos sinulla olisi röntgenkatse, jolla pystyisi katselemaan ihmisten vaatteiden läpi, niin katselisitko?
Uusi tehtävä: Ohessa tekstiä vepsänkielisestä Wikipediasta. Suomenna se parhaasi mukaan ilman apuneuvoja. (Tässä ei siis odoteta täydellistä suomennosta.)
Karjalas om mugažo 60 000 järved, Änine da Ladogjärv oma Evropan kaikš surembad järved pindan mödhe. Tazovaldkundan reljef om kukaztazangišt, kudamb päivlaskmal vajehtub Päivlaskmkarjalaižeks ülüseks. Karjalan pohjoižel om Maanselkän ülüz, kudambal sijadase Karjalan kaikiš korktamb mägi — Nuorunen (577 m).
Tehtävä: Tein listaa tiedemiehistä ja keksijöistä.
Uusi totuus: Jos sinulla olisi röntgenkatse, jolla pystyisi katselemaan ihmisten vaatteiden läpi, niin katselisitko?
Uusi tehtävä: Ohessa tekstiä vepsänkielisestä Wikipediasta. Suomenna se parhaasi mukaan ilman apuneuvoja. (Tässä ei siis odoteta täydellistä suomennosta.)
Karjalas om mugažo 60 000 järved, Änine da Ladogjärv oma Evropan kaikš surembad järved pindan mödhe. Tazovaldkundan reljef om kukaztazangišt, kudamb päivlaskmal vajehtub Päivlaskmkarjalaižeks ülüseks. Karjalan pohjoižel om Maanselkän ülüz, kudambal sijadase Karjalan kaikiš korktamb mägi — Nuorunen (577 m).
Totuus: Joko englanti tai viro. Jos pystyisin kirjoittamaan tarinoita englanniksi, minulla olisi laajempi lukijakunta. Viro puolestaan siksi, että olisi hauska osata toinen suomea niin lähellä oleva kieli. Ehkä olisin kuitenkin pragmaattinen ja valitsisin englannin.
 
Tehtävä: Tein listaa tiedemiehistä ja keksijöistä.
 
Uusi totuus: Jos sinulla olisi röntgenkatse, jolla pystyisi katselemaan ihmisten vaatteiden läpi, niin katselisitko?
 
Uusi tehtävä: Ohessa tekstiä vepsänkielisestä Wikipediasta. Suomenna se parhaasi mukaan ilman apuneuvoja. (Tässä ei siis odoteta täydellistä suomennosta.)
 
Karjalas om mugažo 60 000 järved, Änine da Ladogjärv oma Evropan kaikš surembad järved pindan mödhe. Tazovaldkundan reljef om kukaztazangišt, kudamb päivlaskmal vajehtub Päivlaskmkarjalaižeks ülüseks. Karjalan pohjoižel om Maanselkän ülüz, kudambal sijadase Karjalan kaikiš korktamb mägi — Nuorunen (577 m).
15.06.2015
maahinen
320 kirjaa, 1199 viestiä
punnort
Uusi totuus: Jos sinulla olisi röntgenkatse, jolla pystyisi katselemaan ihmisten vaatteiden läpi, niin katselisitko?
Mikään moraali siitä ei estäisi, mutta minusta ei ole erityisen mielenkiintoista, mitä ihmisillä on vaatteiden alla. Mitään seksikästä alastomuudessa ei varsinkaan ole.
punnortKarjalassa on noin 60 000 järveä. Ääninen ja Laatokka ovat pinta-alaltaan Euroopan suurimmat järvet. Tasavalta on pinnanmuodostukseltaan tasankoa, joka lännessä vaihettuu Länsi-Karjalan ylängöksi. Pohjoisessa on Maanselän ylänkö, jolla sijaitsee Karjalan korkein kohta - Nuorunen (577 m).
Karjalas om mugažo 60 000 järved, Änine da Ladogjärv oma Evropan kaikš surembad järved pindan mödhe. Tazovaldkundan reljef om kukaztazangišt, kudamb päivlaskmal vajehtub Päivlaskmkarjalaižeks ülüseks. Karjalan pohjoižel om Maanselkän ülüz, kudambal sijadase Karjalan kaikiš korktamb mägi — Nuorunen (577 m).
Kysymys: Jos voisit laittaa muut unohtamaan jonkin tapauksen elämästäsi, mikä se olisi?
Tehtävä: Piirrä hahmo spefikirjasta ja postaa tänne.
[quote="punnort" post=33945]
Uusi totuus: Jos sinulla olisi röntgenkatse, jolla pystyisi katselemaan ihmisten vaatteiden läpi, niin katselisitko?[/quote]
 
 
Mikään moraali siitä ei estäisi, mutta minusta ei ole erityisen mielenkiintoista, mitä ihmisillä on vaatteiden alla. Mitään seksikästä alastomuudessa ei varsinkaan ole.
 
 
[quote="punnort" post=33945]
Karjalas om mugažo 60 000 järved, Änine da Ladogjärv oma Evropan kaikš surembad järved pindan mödhe. Tazovaldkundan reljef om kukaztazangišt, kudamb päivlaskmal vajehtub Päivlaskmkarjalaižeks ülüseks. Karjalan pohjoižel om Maanselkän ülüz, kudambal sijadase Karjalan kaikiš korktamb mägi — Nuorunen (577 m).[/quote]
 
Karjalassa on noin 60 000 järveä. Ääninen ja Laatokka ovat pinta-alaltaan Euroopan suurimmat järvet. Tasavalta on pinnanmuodostukseltaan tasankoa, joka lännessä vaihettuu Länsi-Karjalan ylängöksi. Pohjoisessa on Maanselän ylänkö, jolla sijaitsee Karjalan korkein kohta - Nuorunen (577 m).
 
Kysymys: Jos voisit laittaa muut unohtamaan jonkin tapauksen elämästäsi, mikä se olisi?
 
Tehtävä: Piirrä hahmo spefikirjasta ja postaa tänne.