Totuus & tehtävä
29.08.2014
Kokeillaan, syntyisikö tästä leikkiä... Kysykää, jos säännöissä on sekavuutta.
Eli leikin nimi on tuttu TOTUUS & TEHTÄVÄ.
Jottei olisi liian helppoa, tulee tähän leikkiin osallistuvan henkilön sekä vastata edellisen osallistujan keksimään kysymykseen että suorittaa hänen laatimansa tehtävä. Eli totuus JA tehtävä.
Kysymykseen vastannut ja tehtävän suorittanut henkilö keksii jälleen uuden kysymyksen ja tehtävän, jotka seuraavan osallistujan tulee suorittaa. Jne.
TOTUUS: Kysymys, johon osallistujan tulee vastata, luonnollisesti totuudenmukaisesti.
Ikäviä ei kannata kysellä - mukaviin kysymyksiin vastataan helpommin.
TEHTÄVÄ: Tehtävä, joka osallistujan tulee suorittaa.
Tehtävien olisi hyvä olla sellaisia, että osallistuja voi jotenkin konkreettisesti osoittaa suorittaneensa tehtävän. Esim. tehtävä voi sijoittua tänne Risingille. (Esim. "Vastaa johonkin Lukusalin keskusteluun.")
Ei haittaa, jollei jokainen mahdollinen osallistuja kykene suorittamaan jokaista tehtävää, mutta tehtävän on kuitenkin hyvä olla usealle henkilölle mahdollinen. (Esim. "Laske, montako kirjaa huoneessa on näkyvillä." --> tehtävää on vaikea suorittaa, mikäli istuu junassa.)
Leikkiin voi osallistua eli kysymykseen vastata ja tehtävän suorittaa henkilö, joka ensimmäisenä VARAA osallistumisvuoro. (Lähettämällä ketjuun viestin, esim. "Varaan.") Aikaa kysymykseen vastaamiseen ja tehtävän suorittamiseen on varauksen jälkeen puoli tuntia. Jollei vuoron varannut henkilö vastaa kysymykseen ja suorita tehtävää puolen tunnin sisällä, varaus raukeaa ja kuka vain voi osallistua tekemällä uuden varauksen. Kuitenkin niin, että:
Sama henkilö saa osallistua enintään kerran saman vuorokauden aikana.
Kysymykseen vastannut ja tehtävän suorittanut henkilö keksii UUDEN kysymyksen ja tehtävän. Uuden kysymyksen & tehtävän voi laittaa joko heti samaan viestiin, jossa itse on vastannut, tai (mikäli kaipaa miettimisaikaa) lähettää viimeistään 15 minuutin kuluttua uudessa viestissä.
***
TOTUUS:
Jos vaatekaapissasi olisi portti Narniaan, astuisitko sinne?
TEHTÄVÄ:
Kirjoita runo, jossa käytät kaikkia seuraavia sanoja:
- lohikäärme
- leikkuupuimuri
- lavatanssit
- lukea
(Sanoja saa taivuttaa.)
Eli leikin nimi on tuttu TOTUUS & TEHTÄVÄ.
Jottei olisi liian helppoa, tulee tähän leikkiin osallistuvan henkilön sekä vastata edellisen osallistujan keksimään kysymykseen että suorittaa hänen laatimansa tehtävä. Eli totuus JA tehtävä.
Kysymykseen vastannut ja tehtävän suorittanut henkilö keksii jälleen uuden kysymyksen ja tehtävän, jotka seuraavan osallistujan tulee suorittaa. Jne.
TOTUUS: Kysymys, johon osallistujan tulee vastata, luonnollisesti totuudenmukaisesti.
Ikäviä ei kannata kysellä - mukaviin kysymyksiin vastataan helpommin.
TEHTÄVÄ: Tehtävä, joka osallistujan tulee suorittaa.
Tehtävien olisi hyvä olla sellaisia, että osallistuja voi jotenkin konkreettisesti osoittaa suorittaneensa tehtävän. Esim. tehtävä voi sijoittua tänne Risingille. (Esim. "Vastaa johonkin Lukusalin keskusteluun.")
Ei haittaa, jollei jokainen mahdollinen osallistuja kykene suorittamaan jokaista tehtävää, mutta tehtävän on kuitenkin hyvä olla usealle henkilölle mahdollinen. (Esim. "Laske, montako kirjaa huoneessa on näkyvillä." --> tehtävää on vaikea suorittaa, mikäli istuu junassa.)
Leikkiin voi osallistua eli kysymykseen vastata ja tehtävän suorittaa henkilö, joka ensimmäisenä VARAA osallistumisvuoro. (Lähettämällä ketjuun viestin, esim. "Varaan.") Aikaa kysymykseen vastaamiseen ja tehtävän suorittamiseen on varauksen jälkeen puoli tuntia. Jollei vuoron varannut henkilö vastaa kysymykseen ja suorita tehtävää puolen tunnin sisällä, varaus raukeaa ja kuka vain voi osallistua tekemällä uuden varauksen. Kuitenkin niin, että:
Sama henkilö saa osallistua enintään kerran saman vuorokauden aikana.
Kysymykseen vastannut ja tehtävän suorittanut henkilö keksii UUDEN kysymyksen ja tehtävän. Uuden kysymyksen & tehtävän voi laittaa joko heti samaan viestiin, jossa itse on vastannut, tai (mikäli kaipaa miettimisaikaa) lähettää viimeistään 15 minuutin kuluttua uudessa viestissä.
***
TOTUUS:
Jos vaatekaapissasi olisi portti Narniaan, astuisitko sinne?
TEHTÄVÄ:
Kirjoita runo, jossa käytät kaikkia seuraavia sanoja:
- lohikäärme
- leikkuupuimuri
- lavatanssit
- lukea
(Sanoja saa taivuttaa.)
[size=3]Kokeillaan, syntyisikö tästä leikkiä... Kysykää, jos säännöissä on sekavuutta.[/size]
 
 
Eli leikin nimi on tuttu [i][b]TOTUUS & TEHTÄVÄ[/b][/i].
 
Jottei olisi liian helppoa, tulee tähän leikkiin osallistuvan henkilön [i]sekä[/i] vastata edellisen osallistujan keksimään kysymykseen [i]että[/i] suorittaa hänen laatimansa tehtävä. Eli totuus JA tehtävä. :wink:
 
Kysymykseen vastannut ja tehtävän suorittanut henkilö keksii jälleen uuden kysymyksen ja tehtävän, jotka seuraavan osallistujan tulee suorittaa. Jne.
 
 
[b]TOTUUS:[/b] Kysymys, johon osallistujan tulee vastata, luonnollisesti totuudenmukaisesti.
 
Ikäviä ei kannata kysellä - mukaviin kysymyksiin vastataan helpommin.
 
 
[b]TEHTÄVÄ:[/b] Tehtävä, joka osallistujan tulee suorittaa.
 
Tehtävien olisi hyvä olla sellaisia, että osallistuja voi jotenkin konkreettisesti osoittaa suorittaneensa tehtävän. Esim. tehtävä voi sijoittua tänne Risingille. (Esim. "Vastaa johonkin Lukusalin keskusteluun.")
 
Ei haittaa, jollei jokainen mahdollinen osallistuja kykene suorittamaan jokaista tehtävää, mutta tehtävän on kuitenkin hyvä olla usealle henkilölle mahdollinen. (Esim. "Laske, montako kirjaa huoneessa on näkyvillä." --> tehtävää on vaikea suorittaa, mikäli istuu junassa.)
 
 
Leikkiin voi osallistua eli kysymykseen vastata ja tehtävän suorittaa henkilö, joka ensimmäisenä [b][i]VARAA osallistumisvuoro.[/i][/b] (Lähettämällä ketjuun viestin, esim. "Varaan.") [b][i]Aikaa kysymykseen vastaamiseen ja tehtävän suorittamiseen on varauksen jälkeen puoli tuntia.[/i][/b] Jollei vuoron varannut henkilö vastaa kysymykseen ja suorita tehtävää puolen tunnin sisällä, varaus raukeaa ja kuka vain voi osallistua tekemällä uuden varauksen. Kuitenkin niin, että:
 
[b]Sama henkilö saa osallistua enintään kerran saman vuorokauden aikana. [/b]
 
 
[i][b]Kysymykseen vastannut ja tehtävän suorittanut henkilö keksii UUDEN kysymyksen ja tehtävän.[/b][/i] Uuden kysymyksen & tehtävän voi laittaa joko heti samaan viestiin, jossa itse on vastannut, tai (mikäli kaipaa miettimisaikaa) lähettää viimeistään 15 minuutin kuluttua uudessa viestissä.
 
 
***
 
 
TOTUUS:
 
[i]Jos vaatekaapissasi olisi portti Narniaan, astuisitko sinne?[/i]
 
 
TEHTÄVÄ:
 
Kirjoita runo, jossa käytät kaikkia seuraavia sanoja:
[i]
- lohikäärme
- leikkuupuimuri
- lavatanssit
- lukea[/i]
 
(Sanoja saa taivuttaa.)
29.08.2014
punnort
2 kirjaa, 1 kirja-arvio, 917 viestiä
Minulle olisi tärkeää varmistua, että kyseessä on todella portti Narniaan, ja että Narnia on sellainen kuin C.S. Lewis kuvasi. Jos näiden varmistamiseksi olisi välttämätöntä vierailla Narniassa, kävisin siellä, en muutoin. Olisin siis kiinnostuneempi selvittämään näin uskomattoman väitteen todenperäisyyden kuin seikkailemaan.
Lavatansseissa
En löydä tanssipartneria.
Olenko luotaantyöntävä
kuin lohikäärme?
Vai pitäisikö näin maaseudulla osata
ajaa leikkuupuimuria?
Eikö riitä, että
olen aika lukenut?
Totuus:
Millaisessa tilanteessa sinusta on tuntunut, että tapahtumat ovat kuin huonosta elokuvasta?
Tehtävä:
Mieti erilaisia tapoja väärinkirjoittaa sana jogurtti ja katso googlella, onko joku todella kirjoittanut nettiin niin. Raportoi tulokset tänne.
Lavatansseissa
En löydä tanssipartneria.
Olenko luotaantyöntävä
kuin lohikäärme?
Vai pitäisikö näin maaseudulla osata
ajaa leikkuupuimuria?
Eikö riitä, että
olen aika lukenut?
Totuus:
Millaisessa tilanteessa sinusta on tuntunut, että tapahtumat ovat kuin huonosta elokuvasta?
Tehtävä:
Mieti erilaisia tapoja väärinkirjoittaa sana jogurtti ja katso googlella, onko joku todella kirjoittanut nettiin niin. Raportoi tulokset tänne.
Minulle olisi tärkeää varmistua, että kyseessä on todella portti Narniaan, ja että Narnia on sellainen kuin C.S. Lewis kuvasi. Jos näiden varmistamiseksi olisi välttämätöntä vierailla Narniassa, kävisin siellä, en muutoin. Olisin siis kiinnostuneempi selvittämään näin uskomattoman väitteen todenperäisyyden kuin seikkailemaan.
 
Lavatansseissa
En löydä tanssipartneria.
Olenko luotaantyöntävä
kuin lohikäärme?
Vai pitäisikö näin maaseudulla osata
ajaa leikkuupuimuria?
Eikö riitä, että
olen aika lukenut?
 
 
Totuus:
 
Millaisessa tilanteessa sinusta on tuntunut, että tapahtumat ovat kuin huonosta elokuvasta?
 
 
Tehtävä:
 
Mieti erilaisia tapoja väärinkirjoittaa sana jogurtti ja katso googlella, onko joku todella kirjoittanut nettiin niin. Raportoi tulokset tänne.
29.08.2014
Celestine
234 kirjaa, 50 kirja-arviota, 430 viestiä
Eka 
[Spoileri - klikkaa]
Muoks. Punnort näköjään ehtikin ensin. Unohdetaanko tämä mun viesti
Hiistumuoks// Laitoin spoilereihin, jotta ihmiset huomaavat vastata punnortin kysymykseen & tehtävään.
[Spoileri - klikkaa]
TOTUUS:
Ehdottomasti.
TEHTÄVÄ: (moon näis huono, ontuu vähän...)
Oli kerran lohikäärme vaan
joka meni lavatanssimaan
ja rakastui komeaan, oi niin ihanaan leikkuupuimuriin
tanssissa toisiaan tukivat ja yöhön asti runoja toisilleen lukivat.
----
Omat kysymykset:
TOTUUS:
Kuorsatko öisin? [Mikäli tuntuu liian henk.koht. kysymykseltä, tässä vaihtoehtoinen: Minkä kirjan jätit viimeksi kesken?]
TEHTÄVÄ:
Kiitä jonkun risinglaisen kirjoittamaa viestiä.
Ehdottomasti.
TEHTÄVÄ: (moon näis huono, ontuu vähän...)
Oli kerran lohikäärme vaan
joka meni lavatanssimaan
ja rakastui komeaan, oi niin ihanaan leikkuupuimuriin
tanssissa toisiaan tukivat ja yöhön asti runoja toisilleen lukivat.
----
Omat kysymykset:
TOTUUS:
Kuorsatko öisin? [Mikäli tuntuu liian henk.koht. kysymykseltä, tässä vaihtoehtoinen: Minkä kirjan jätit viimeksi kesken?]
TEHTÄVÄ:
Kiitä jonkun risinglaisen kirjoittamaa viestiä.
Muoks. Punnort näköjään ehtikin ensin. Unohdetaanko tämä mun viesti
Hiistumuoks// Laitoin spoilereihin, jotta ihmiset huomaavat vastata punnortin kysymykseen & tehtävään.
Eka :tongue:
 
[spoiler]TOTUUS:
Ehdottomasti.
 
TEHTÄVÄ: (moon näis huono, ontuu vähän...)
Oli kerran lohikäärme vaan
joka meni lavatanssimaan
ja rakastui komeaan, oi niin ihanaan leikkuupuimuriin
tanssissa toisiaan tukivat ja yöhön asti runoja toisilleen lukivat. :heart:
 
----
Omat kysymykset:
 
TOTUUS:
Kuorsatko öisin? [Mikäli tuntuu liian henk.koht. kysymykseltä, tässä vaihtoehtoinen: Minkä kirjan jätit viimeksi kesken?]
 
TEHTÄVÄ:
Kiitä jonkun risinglaisen kirjoittamaa viestiä.
[/spoiler]
Muoks. Punnort näköjään ehtikin ensin. Unohdetaanko tämä mun viesti
 
[i]Hiistumuoks//[/i] Laitoin spoilereihin, jotta ihmiset huomaavat vastata punnortin kysymykseen & tehtävään.
29.08.2014
Celestine
234 kirjaa, 50 kirja-arviota, 430 viestiä
Mutmutmutmutku minä luin ja varaus tuli sillä aikaa kun kirjoitin viestiä... Mutta unohtakaa sitten tuo mun viesti ja onnea punnortille vaativaan tehtävään :cheesy:
Mutmutmutmutku minä luin ja varaus tuli sillä aikaa kun kirjoitin viestiä... Mutta unohtakaa sitten tuo mun viesti ja onnea punnortille vaativaan tehtävään :cheesy:
29.08.2014
punnort
2 kirjaa, 1 kirja-arvio, 917 viestiä
CelestineMutmutmutmutku minä luin ja varaus tuli sillä aikaa kun kirjoitin viestiä... Mutta unohtakaa sitten tuo mun viesti ja onnea punnortille vaativaan tehtävään :cheesy:Vastasin jo muokkaamalla varausviestiä. (Vastauskonfliktin välttämiseksi vastaisuudessa ehdotan, että varaaminen tehdäön pakolliseksi.)
[quote="Celestine" post=19716]Mutmutmutmutku minä luin ja varaus tuli sillä aikaa kun kirjoitin viestiä... Mutta unohtakaa sitten tuo mun viesti ja onnea punnortille vaativaan tehtävään :cheesy:[/quote]
 
Vastasin jo muokkaamalla varausviestiä. (Vastauskonfliktin välttämiseksi vastaisuudessa ehdotan, että varaaminen tehdäön pakolliseksi.)
29.08.2014
Joo, eli seuraava osallistuja vastaa noihin punnortin keksimiin kysymykseen ja tehtävään.
Muokkasin ohjeita nyt niin, että vuoro aina varattaisiin! Muutoin voi tosiaan käydä niin, että joku ennättää ottaa vuoron ennen kuin itse saa kirjoitettua vastauksensa.
Lisäksi muokkasin, että vastaamisen jälkeen aikaa uuden kysymyksen ja tehtävän keksimiseen on max. 15 minuuttia. Siinä ajassa luultavasti ehtii. (Ei tosin ole mitään automaattista sanktiota, että mitä tapahtuu, jollei siinä ajassa niitä lähetä... Toiset käyttäjät voi sitten vaikka lähetellä yksityisviestillä muistutuksia.)
Samoin tarkennus, että sama henkilö saa osallistua vain kerran saman vuorokauden aikana. Ei siis tarvitse odottaa 24 tuntia, vaan pelkästään vuorokauden vaihtumista. Omiin haasteisiinsa ei tietty saa vastata...
Celestine: Voithan käyttää nuo samat keksimäsi kysymyksen & tehtävän sitten seuraavalla kerralla. (Ja kiitos hauskasta runosta joka tapauksessa.
)
Muokkasin ohjeita nyt niin, että vuoro aina varattaisiin! Muutoin voi tosiaan käydä niin, että joku ennättää ottaa vuoron ennen kuin itse saa kirjoitettua vastauksensa.
Lisäksi muokkasin, että vastaamisen jälkeen aikaa uuden kysymyksen ja tehtävän keksimiseen on max. 15 minuuttia. Siinä ajassa luultavasti ehtii. (Ei tosin ole mitään automaattista sanktiota, että mitä tapahtuu, jollei siinä ajassa niitä lähetä... Toiset käyttäjät voi sitten vaikka lähetellä yksityisviestillä muistutuksia.)
Samoin tarkennus, että sama henkilö saa osallistua vain kerran saman vuorokauden aikana. Ei siis tarvitse odottaa 24 tuntia, vaan pelkästään vuorokauden vaihtumista. Omiin haasteisiinsa ei tietty saa vastata...
Celestine: Voithan käyttää nuo samat keksimäsi kysymyksen & tehtävän sitten seuraavalla kerralla. (Ja kiitos hauskasta runosta joka tapauksessa.
Joo, eli seuraava osallistuja vastaa noihin [b]punnortin[/b] keksimiin kysymykseen ja tehtävään.
 
Muokkasin ohjeita nyt niin, että vuoro aina varattaisiin! Muutoin voi tosiaan käydä niin, että joku ennättää ottaa vuoron ennen kuin itse saa kirjoitettua vastauksensa.
 
Lisäksi muokkasin, että vastaamisen jälkeen aikaa uuden kysymyksen ja tehtävän keksimiseen on max. 15 minuuttia. Siinä ajassa luultavasti ehtii. (Ei tosin ole mitään automaattista sanktiota, että mitä tapahtuu, jollei siinä ajassa niitä lähetä... Toiset käyttäjät voi sitten vaikka lähetellä yksityisviestillä muistutuksia.)
 
Samoin tarkennus, että sama henkilö saa osallistua vain kerran saman vuorokauden aikana. Ei siis tarvitse odottaa 24 tuntia, vaan pelkästään vuorokauden vaihtumista. [i]Omiin[/i] haasteisiinsa ei tietty saa vastata... :tongue:
 
[b]Celestine:[/b] Voithan käyttää nuo samat keksimäsi kysymyksen & tehtävän sitten seuraavalla kerralla. (Ja kiitos hauskasta runosta joka tapauksessa. :wink:)
30.08.2014
Niin.. Itse tietty haluan leikkiä. 
Vaikkapa silloin, kun olin paikalla todistamassa yhtä flash mob -esitystä. Tuntui, että vielä kun esiintyjät heläyttäisivät laulaa, olisi kohtaus kuin jostain kamalasta hilpeästä musikaalikomedialeffasta. Ei ole minun juttuni semmoinen, odottamattomien liikkeiden teko julkisilla paikoilla.
Tehtävä:
Vertailukohdaksi jogurtti: 492 000 tulosta.
Jugurtti: 1 380 000 tulosta.
Jukurtti: 33 100 tulosta.
Jokurtti: 1 930 tulosta.
Yogurtti: 54 400 tulosta, joista ainakin yksi otaku.
Yugurtti: hyvää kaalikeitto-dieetin yhteydessä.
Youghurtti & Joghurtti: vauva.fi ja meidänperhe.
Bonus: http://www.kielitohtori.fi/suomen-kielenhuollon-kysymys/miten-jugurtti-pit%C3%A4isi-kirjoittaa
**** Uudet: ****
TOTUUS:
Mihin Tylypahkan tuvista (Rohkelikko, Puuskupuh, Korpinkynsi tai Luihuinen) sinut todennäköisimmin lajiteltaisiin?
TEHTÄVÄ:
Tarkastele Ilmestyvien kirjojen listaa ja merkitse sieltä ainakin yksi kirja Lukulistallesi.
Kerro, minkä kirjan merkkasit.
(Mikäli Kirjahyllysi lukulistalla on jo ennestään jokin ilmestyvistä kirjoista, etkä tahdo merkitä enempää, kerro, mikä kirja listallasi on.)
punnortTotuus:
Totuus:
Millaisessa tilanteessa sinusta on tuntunut, että tapahtumat ovat kuin huonosta elokuvasta?
Tehtävä:
Mieti erilaisia tapoja väärinkirjoittaa sana jogurtti ja katso googlella, onko joku todella kirjoittanut nettiin niin. Raportoi tulokset tänne.
Vaikkapa silloin, kun olin paikalla todistamassa yhtä flash mob -esitystä. Tuntui, että vielä kun esiintyjät heläyttäisivät laulaa, olisi kohtaus kuin jostain kamalasta hilpeästä musikaalikomedialeffasta. Ei ole minun juttuni semmoinen, odottamattomien liikkeiden teko julkisilla paikoilla.
Tehtävä:
Vertailukohdaksi jogurtti: 492 000 tulosta.
Jugurtti: 1 380 000 tulosta.
Jukurtti: 33 100 tulosta.
Jokurtti: 1 930 tulosta.
Yogurtti: 54 400 tulosta, joista ainakin yksi otaku.
Yugurtti: hyvää kaalikeitto-dieetin yhteydessä.
Youghurtti & Joghurtti: vauva.fi ja meidänperhe.
Bonus: http://www.kielitohtori.fi/suomen-kielenhuollon-kysymys/miten-jugurtti-pit%C3%A4isi-kirjoittaa
**** Uudet: ****
TOTUUS:
Mihin Tylypahkan tuvista (Rohkelikko, Puuskupuh, Korpinkynsi tai Luihuinen) sinut todennäköisimmin lajiteltaisiin?
TEHTÄVÄ:
Tarkastele Ilmestyvien kirjojen listaa ja merkitse sieltä ainakin yksi kirja Lukulistallesi.
Kerro, minkä kirjan merkkasit.
(Mikäli Kirjahyllysi lukulistalla on jo ennestään jokin ilmestyvistä kirjoista, etkä tahdo merkitä enempää, kerro, mikä kirja listallasi on.)
Niin.. Itse tietty haluan leikkiä. :wink:
 
 
[quote="punnort" post=19713]
Totuus:
 
Millaisessa tilanteessa sinusta on tuntunut, että tapahtumat ovat kuin huonosta elokuvasta?
 
 
Tehtävä:
 
Mieti erilaisia tapoja väärinkirjoittaa sana jogurtti ja katso googlella, onko joku todella kirjoittanut nettiin niin. Raportoi tulokset tänne.[/quote]
 
Totuus:
 
Vaikkapa silloin, kun olin paikalla todistamassa yhtä flash mob -esitystä. Tuntui, että vielä kun esiintyjät heläyttäisivät laulaa, olisi kohtaus kuin jostain kamalasta hilpeästä musikaalikomedialeffasta. Ei ole minun juttuni semmoinen, odottamattomien liikkeiden teko julkisilla paikoilla. :roll:
 
 
Tehtävä:
 
Vertailukohdaksi [i]jogurtti[/i]: 492 000 tulosta.
 
[i]Jugurtti[/i]: 1 380 000 tulosta.
 
[i]Jukurtti[/i]: 33 100 tulosta.
[i]
Jokurtti[/i]: 1 930 tulosta.
 
[i]Yogurtti[/i]: 54 400 tulosta, joista ainakin yksi otaku.
 
[i]Yugurtti[/i]: hyvää kaalikeitto-dieetin yhteydessä.
 
[i]Youghurtti[/i] & [i]Joghurtti[/i]: vauva.fi ja meidänperhe. :smile:
 
Bonus: http://www.kielitohtori.fi/suomen-kielenhuollon-kysymys/miten-jugurtti-pit%C3%A4isi-kirjoittaa
 
 
 
**** Uudet: ****
 
TOTUUS:
 
[i]Mihin Tylypahkan tuvista (Rohkelikko, Puuskupuh, Korpinkynsi tai Luihuinen) sinut todennäköisimmin lajiteltaisiin? [/i]
 
 
TEHTÄVÄ:
 
[i]Tarkastele [url=http://www.risingshadow.fi/library/coming_books]Ilmestyvien kirjojen listaa[/url] ja merkitse sieltä ainakin yksi kirja Lukulistallesi.[/i]
 
Kerro, minkä kirjan merkkasit.
 
(Mikäli Kirjahyllysi lukulistalla on jo ennestään jokin ilmestyvistä kirjoista, etkä tahdo merkitä enempää, kerro, mikä kirja listallasi on.)
30.08.2014
maahinen
320 kirjaa, 1199 viestiä
Halutaan leikkiä, mutta en keksinyt yhtään mitään vastausta huonon elokuvan kohtauksiin. Tämä taas on helppoa: Korpinkynsi ja kirjalistaa luin Risto Isomäen Kurganin varjoihin asti ja luen joka tapauksessa kaikki Isomäen romaanit
Miten kukaan voi olla haluamatta Narniaan? Uusi kysymys kuuluu, mihin fantasiamaailmaan matkustaisit ja kenet haluaisit siellä ensimmäisenä tavata?
Tehtävä: tee tämä testi ja kerro mitä englantia puhut
Miten kukaan voi olla haluamatta Narniaan? Uusi kysymys kuuluu, mihin fantasiamaailmaan matkustaisit ja kenet haluaisit siellä ensimmäisenä tavata?
Tehtävä: tee tämä testi ja kerro mitä englantia puhut
Halutaan leikkiä, mutta en keksinyt yhtään mitään vastausta huonon elokuvan kohtauksiin. Tämä taas on helppoa: Korpinkynsi ja kirjalistaa luin Risto Isomäen Kurganin varjoihin asti ja luen joka tapauksessa kaikki Isomäen romaanit
 
Miten kukaan voi olla haluamatta Narniaan? Uusi kysymys kuuluu, mihin fantasiamaailmaan matkustaisit ja kenet haluaisit siellä ensimmäisenä tavata?
 
Tehtävä: tee tämä [url=http://www.gameswithwords.org/WhichEnglish/]testi[/url] ja kerro mitä englantia puhut
30.08.2014
HourglassEyes
505 kirjaa, 57 kirja-arviota, 2775 viestiä
Okei, hetki menee vielä, tuon testin kanssa meni aikaa, mutta kohta valmiina...
Okei, hetki menee vielä, tuon testin kanssa meni aikaa, mutta kohta valmiina...:wink:
30.08.2014
HourglassEyes
505 kirjaa, 57 kirja-arviota, 2775 viestiä
Niin paljon vaihtoehtoja, mutta... Krynniin menisin tapaamaan Raistlinia.
Tehtävä:
Our top three guesses for your English dialect:
1. Singaporean
2. US Black Vernacular / Ebonics
3. Australian
Our top three guesses for your native (first) language:
1. Polish
2. Greek
3. Russian
Okei, ja seuraavalle;
Totuus:
Voit valita vain yhden kirjan pelastetuksi. Minkä valitset?
Tehtävä
Laske asuntosi/asumapaikkasi esillä olevat fantasia/scifi aiheiset koriste-esineet.
Tuo testi oli niin kiehtova, että oli pakko tehdä vielä uudestaan - ja muuttui hiukan tuloskin, kun ei "panikoinut" ajan kanssa
Our top three guesses for your English dialect:
1. South African
2. US Black Vernacular / Ebonics
3. Singaporean
Our top three guesses for your native (first) language:
1. Finnish
2. Greek
3. English
-Aika hyvin pystyvät noita arvioimaan
Tehtävä:
Our top three guesses for your English dialect:
1. Singaporean
2. US Black Vernacular / Ebonics
3. Australian
Our top three guesses for your native (first) language:
1. Polish
2. Greek
3. Russian
Okei, ja seuraavalle;
Totuus:
Voit valita vain yhden kirjan pelastetuksi. Minkä valitset?
Tehtävä
Laske asuntosi/asumapaikkasi esillä olevat fantasia/scifi aiheiset koriste-esineet.
Tuo testi oli niin kiehtova, että oli pakko tehdä vielä uudestaan - ja muuttui hiukan tuloskin, kun ei "panikoinut" ajan kanssa
Our top three guesses for your English dialect:
1. South African
2. US Black Vernacular / Ebonics
3. Singaporean
Our top three guesses for your native (first) language:
1. Finnish
2. Greek
3. English
-Aika hyvin pystyvät noita arvioimaan
Niin paljon vaihtoehtoja, mutta... Krynniin menisin tapaamaan Raistlinia.
 
Tehtävä:
Our top three guesses for your English dialect:
1. Singaporean
2. US Black Vernacular / Ebonics
3. Australian
Our top three guesses for your native (first) language:
1. Polish
2. Greek
3. Russian
 
Okei, ja seuraavalle;
 
Totuus:
Voit valita vain yhden kirjan pelastetuksi. Minkä valitset?
 
Tehtävä
Laske asuntosi/asumapaikkasi esillä olevat fantasia/scifi aiheiset koriste-esineet. :smile:
 
Tuo testi oli niin kiehtova, että oli pakko tehdä vielä uudestaan - ja muuttui hiukan tuloskin, kun ei "panikoinut" ajan kanssa
 
Our top three guesses for your English dialect:
1. South African
2. US Black Vernacular / Ebonics
3. Singaporean
Our top three guesses for your native (first) language:
1. Finnish
2. Greek
3. English
 
-Aika hyvin pystyvät noita arvioimaan :wink:
30.08.2014
Ansa
69 kirjaa, 3 kirja-arviota, 1001 viestiä
Yksi kirja? Apua! Tämä menee hankalaksi... saattaisin ottaa matkaani Lovecraftin Necronomicon-nimisen kokoelman.
Esineistöä laskeskellessa taisin laskea mukaan myös mytologiset esineet. Esillä olevia ovat WoW forsaken priest -figuuri, miniatyyri Anubis -patsas, hyvin scifimäinen tikari, joka on myös raskas ja TERÄVÄ, pari pehmolelua, joista toinen on welshiläinen lohikäärme ja toinen Little Dick (LFG), ja erään taulun nurkassa roikkuu poronsarvesta tehty kaulakoru, jossa on hieman shamanistinen meininki. Seinältä toki löytyy vähän isompi taulu, joka menee kyllä kauhun puolelle, koska muistuttaa minua täysin Lovecraft-tarinoista. Näin ollen esineitä on se, seitsemän? Tietenkin esillä on vielä Warmachine-figuureja, cryx-armeijaa, mutta vain siksi, koska en ole saanut niitä maaleihin. Eiköhän tuossa ole kuitenkin ihan riittävästi...
Totuus: Jos sinulle annettaisiin mahdollisuus ikuiseen elämään robottina/androidina (yms.), suostuisitko siihen?
Tehtävä: Kuinka monta erilaista fantasiaelokuvaa löytyy hyllystäsi? Nimenomaan (fyysisiä) DVD/blue-ray julkaisuja (VHS käy myös).
Esineistöä laskeskellessa taisin laskea mukaan myös mytologiset esineet. Esillä olevia ovat WoW forsaken priest -figuuri, miniatyyri Anubis -patsas, hyvin scifimäinen tikari, joka on myös raskas ja TERÄVÄ, pari pehmolelua, joista toinen on welshiläinen lohikäärme ja toinen Little Dick (LFG), ja erään taulun nurkassa roikkuu poronsarvesta tehty kaulakoru, jossa on hieman shamanistinen meininki. Seinältä toki löytyy vähän isompi taulu, joka menee kyllä kauhun puolelle, koska muistuttaa minua täysin Lovecraft-tarinoista. Näin ollen esineitä on se, seitsemän? Tietenkin esillä on vielä Warmachine-figuureja, cryx-armeijaa, mutta vain siksi, koska en ole saanut niitä maaleihin. Eiköhän tuossa ole kuitenkin ihan riittävästi...
Totuus: Jos sinulle annettaisiin mahdollisuus ikuiseen elämään robottina/androidina (yms.), suostuisitko siihen?
Tehtävä: Kuinka monta erilaista fantasiaelokuvaa löytyy hyllystäsi? Nimenomaan (fyysisiä) DVD/blue-ray julkaisuja (VHS käy myös).
Yksi kirja? Apua! Tämä menee hankalaksi... saattaisin ottaa matkaani Lovecraftin Necronomicon-nimisen kokoelman.
 
Esineistöä laskeskellessa taisin laskea mukaan myös mytologiset esineet. Esillä olevia ovat WoW forsaken priest -figuuri, miniatyyri Anubis -patsas, hyvin scifimäinen tikari, joka on myös raskas ja TERÄVÄ, pari pehmolelua, joista toinen on welshiläinen lohikäärme ja toinen Little Dick (LFG), ja erään taulun nurkassa roikkuu poronsarvesta tehty kaulakoru, jossa on hieman shamanistinen meininki. Seinältä toki löytyy vähän isompi taulu, joka menee kyllä kauhun puolelle, koska muistuttaa minua täysin Lovecraft-tarinoista. Näin ollen esineitä on se, seitsemän? Tietenkin esillä on vielä Warmachine-figuureja, cryx-armeijaa, mutta vain siksi, koska en ole saanut niitä maaleihin. Eiköhän tuossa ole kuitenkin ihan riittävästi...
 
[b]Totuus:[/b] Jos sinulle annettaisiin mahdollisuus ikuiseen elämään robottina/androidina (yms.), suostuisitko siihen?
 
[b]Tehtävä:[/b] Kuinka monta erilaista fantasiaelokuvaa löytyy hyllystäsi? Nimenomaan (fyysisiä) DVD/blue-ray julkaisuja (VHS käy myös).
30.08.2014
Moonlord
1006 kirjaa, 2038 viestiä
En nyt jaksa alkaa kysymyksiä miettimään, eli en osallistu tähän, mutta tuli kanssa tehtyä tuo kielitesti ja minulle tuli:
Our top three guesses for your English dialect:
1. New Zealandean
2. Singaporean
3. US Black Vernacular / Ebonics
Our top three guesses for your native (first) language:
1. Finnish
2. Polish
3. Russian
Our top three guesses for your English dialect:
1. New Zealandean
2. Singaporean
3. US Black Vernacular / Ebonics
Our top three guesses for your native (first) language:
1. Finnish
2. Polish
3. Russian
En nyt jaksa alkaa kysymyksiä miettimään, eli en osallistu tähän, mutta tuli kanssa tehtyä tuo kielitesti ja minulle tuli:
 
Our top three guesses for your English dialect:
1. New Zealandean
2. Singaporean
3. US Black Vernacular / Ebonics
Our top three guesses for your native (first) language:
1. Finnish
2. Polish
3. Russian
30.08.2014
Rinja
847 kirjaa, 7 kirja-arviota, 1031 viestiä
Ansan totuus:
Ilman muuta suostuisin siihen, että saisin ikuisen elämän robottina tai androidina tai minä hyvänsä. Minua kiinnostaa hyvin paljon se, mihin suuntaan maailma on menossa ja mihin meneillään olevat kehityskaaret (teknologiset, poliittiset, sosiaaliset) päätyvät. Uskon siihen, että vaikka tulevaisuudessa olisikin huonoja juttuja, niin jokin tulee olemaan myös merkittävästi paremmin, ja sen minä haluan nähdä ja elää. Ja mikäpä olisi hienompaa kuin ajan myötä muuttua käveleväksi historiankirjaksi?
Ansan tehtävä:
Hmm, en ole elokuvakeräilijä, joten kaikenlaisia elokuvia löytyy varsin vähän. Varmaan melkein kaikki omistamani ovat kuitenkin jollain tasolla fantsuleffoja. Paras (ja samalla hirvein) fantasialeffan edustaja taitaa olla Dragonlance-leffa, jonka kaveri minulle läpällä osti. Sitten on pari sarjissupersankarileffaa (X-Men Origins: Wolverine, V niin kuin Verikosto), huvittavaksi kuriositeetiksi hankittu Vampire Dog, scifin puolelle menevä Source Code ja muutama Disney-animaatio (Urhea, Kaksin karkuteillä, Prinsessa ja sammakko).
Sitten minulla on kotona-kotona VHS:iä ja ehkä jokunen DVD:kin, mutta ne eivät ole hyllyssä vaan laatikoissa (enkä kyllä muistaisikaan, mitä siellä on). Laatikoissa olisivat nuo ylhäällä luetellutkin, ellen olisi nyt pannut niitä tehtävän kunniaksi hyllyyn :P Kiitoksia vain kannusteesta.
* * * *
Totuus: Mikä kirja on saanut sinulta eniten lukukertoja? Entä mikä leffa eniten katselukertoja? Entä mitä peliä (minkä tahansa sorttista) arvelet pelanneesi eläessäsi eniten?
Tehtävä: Kuvaa viimeksi lukemaasi kirjaa viidellä adjektiivilla. Voit halutessasi tehdä kuvauksesta yksityiskohtaisemman esim. seuraavaan tyyliin: "Juoni oli [1. adjektiivi], päähenkilö oli [2. adjektiivi]" jne.
Ilman muuta suostuisin siihen, että saisin ikuisen elämän robottina tai androidina tai minä hyvänsä. Minua kiinnostaa hyvin paljon se, mihin suuntaan maailma on menossa ja mihin meneillään olevat kehityskaaret (teknologiset, poliittiset, sosiaaliset) päätyvät. Uskon siihen, että vaikka tulevaisuudessa olisikin huonoja juttuja, niin jokin tulee olemaan myös merkittävästi paremmin, ja sen minä haluan nähdä ja elää. Ja mikäpä olisi hienompaa kuin ajan myötä muuttua käveleväksi historiankirjaksi?
Ansan tehtävä:
Hmm, en ole elokuvakeräilijä, joten kaikenlaisia elokuvia löytyy varsin vähän. Varmaan melkein kaikki omistamani ovat kuitenkin jollain tasolla fantsuleffoja. Paras (ja samalla hirvein) fantasialeffan edustaja taitaa olla Dragonlance-leffa, jonka kaveri minulle läpällä osti. Sitten on pari sarjissupersankarileffaa (X-Men Origins: Wolverine, V niin kuin Verikosto), huvittavaksi kuriositeetiksi hankittu Vampire Dog, scifin puolelle menevä Source Code ja muutama Disney-animaatio (Urhea, Kaksin karkuteillä, Prinsessa ja sammakko).
Sitten minulla on kotona-kotona VHS:iä ja ehkä jokunen DVD:kin, mutta ne eivät ole hyllyssä vaan laatikoissa (enkä kyllä muistaisikaan, mitä siellä on). Laatikoissa olisivat nuo ylhäällä luetellutkin, ellen olisi nyt pannut niitä tehtävän kunniaksi hyllyyn :P Kiitoksia vain kannusteesta.
* * * *
Totuus: Mikä kirja on saanut sinulta eniten lukukertoja? Entä mikä leffa eniten katselukertoja? Entä mitä peliä (minkä tahansa sorttista) arvelet pelanneesi eläessäsi eniten?
Tehtävä: Kuvaa viimeksi lukemaasi kirjaa viidellä adjektiivilla. Voit halutessasi tehdä kuvauksesta yksityiskohtaisemman esim. seuraavaan tyyliin: "Juoni oli [1. adjektiivi], päähenkilö oli [2. adjektiivi]" jne.
Ansan totuus:
 
Ilman muuta suostuisin siihen, että saisin ikuisen elämän robottina tai androidina tai minä hyvänsä. Minua kiinnostaa hyvin paljon se, mihin suuntaan maailma on menossa ja mihin meneillään olevat kehityskaaret (teknologiset, poliittiset, sosiaaliset) päätyvät. Uskon siihen, että vaikka tulevaisuudessa olisikin huonoja juttuja, niin jokin tulee olemaan myös merkittävästi paremmin, ja sen minä haluan nähdä ja elää. Ja mikäpä olisi hienompaa kuin ajan myötä muuttua käveleväksi historiankirjaksi?
 
Ansan tehtävä:
 
Hmm, en ole elokuvakeräilijä, joten kaikenlaisia elokuvia löytyy varsin vähän. Varmaan melkein kaikki omistamani ovat kuitenkin jollain tasolla fantsuleffoja. Paras (ja samalla hirvein) fantasialeffan edustaja taitaa olla Dragonlance-leffa, jonka kaveri minulle läpällä osti. Sitten on pari sarjissupersankarileffaa (X-Men Origins: Wolverine, V niin kuin Verikosto), huvittavaksi kuriositeetiksi hankittu Vampire Dog, scifin puolelle menevä Source Code ja muutama Disney-animaatio (Urhea, Kaksin karkuteillä, Prinsessa ja sammakko).
 
Sitten minulla on kotona-kotona VHS:iä ja ehkä jokunen DVD:kin, mutta ne eivät ole hyllyssä vaan laatikoissa (enkä kyllä muistaisikaan, mitä siellä on). Laatikoissa olisivat nuo ylhäällä luetellutkin, ellen olisi nyt pannut niitä tehtävän kunniaksi hyllyyn :P Kiitoksia vain kannusteesta.
 
* * * *
 
[b]Totuus:[/b] Mikä kirja on saanut sinulta eniten lukukertoja? Entä mikä leffa eniten katselukertoja? Entä mitä peliä (minkä tahansa sorttista) arvelet pelanneesi eläessäsi eniten?
 
[b]Tehtävä:[/b] Kuvaa viimeksi lukemaasi kirjaa viidellä adjektiivilla. Voit halutessasi tehdä kuvauksesta yksityiskohtaisemman esim. seuraavaan tyyliin: "Juoni oli [1. adjektiivi], päähenkilö oli [2. adjektiivi]" jne.
30.08.2014
Mustelmann
64 kirjaa, 7 kirja-arviota, 1290 viestiä
Totuus:
Perustylsästi Sormusten herra on kirja, jonka olen lukenut eniten monta kertaa tähän mennessä, eli kolme. Moni kirja on tullut luettua kahdesti, mutta sormustaru on ainoa, joka on jaksanut kiinnostaa peräti kolmeen otteeseen. Leffoista Braveheart on tullut nähtyä melko monesti, ehkä kymmenisen kertaa. Peleistä, eli videopeleistä tässä tapauksessa, olen pelannut eniten luultavasti jotain Heroes of Might and Magic-sarjan peliä.
Tehtävä:
Viisi ensimmäisenä mieleen tullutta adjektiivia: väkivaltainen, brutaali, sovinistinen, suoraviivainen, asenteikas. Kirja oli novellikokoelma Mustan rannikon kuningatar, joka kertoo eräästä Conan-nimisestä barbaarista.
- - - - -
Totuus:
Mikä on tekosyysi sille, ettet ole riipaissut tänään kunnon nollauskännejä?
Tehtävä:
Kerro, mikä olisi selviytymiskeinosi zombiapokalypsin aikana? Moottorisaha ja ruohonleikkuri luetaan epäomaperäiseksi vastaukseksi.
Perustylsästi Sormusten herra on kirja, jonka olen lukenut eniten monta kertaa tähän mennessä, eli kolme. Moni kirja on tullut luettua kahdesti, mutta sormustaru on ainoa, joka on jaksanut kiinnostaa peräti kolmeen otteeseen. Leffoista Braveheart on tullut nähtyä melko monesti, ehkä kymmenisen kertaa. Peleistä, eli videopeleistä tässä tapauksessa, olen pelannut eniten luultavasti jotain Heroes of Might and Magic-sarjan peliä.
Tehtävä:
Viisi ensimmäisenä mieleen tullutta adjektiivia: väkivaltainen, brutaali, sovinistinen, suoraviivainen, asenteikas. Kirja oli novellikokoelma Mustan rannikon kuningatar, joka kertoo eräästä Conan-nimisestä barbaarista.
- - - - -
Totuus:
Mikä on tekosyysi sille, ettet ole riipaissut tänään kunnon nollauskännejä?
Tehtävä:
Kerro, mikä olisi selviytymiskeinosi zombiapokalypsin aikana? Moottorisaha ja ruohonleikkuri luetaan epäomaperäiseksi vastaukseksi.
Totuus:
 
Perustylsästi Sormusten herra on kirja, jonka olen lukenut eniten monta kertaa tähän mennessä, eli kolme. Moni kirja on tullut luettua kahdesti, mutta sormustaru on ainoa, joka on jaksanut kiinnostaa peräti kolmeen otteeseen. Leffoista Braveheart on tullut nähtyä melko monesti, ehkä kymmenisen kertaa. Peleistä, eli videopeleistä tässä tapauksessa, olen pelannut eniten luultavasti jotain Heroes of Might and Magic-sarjan peliä.
 
Tehtävä:
 
Viisi ensimmäisenä mieleen tullutta adjektiivia: väkivaltainen, brutaali, sovinistinen, suoraviivainen, asenteikas. Kirja oli novellikokoelma Mustan rannikon kuningatar, joka kertoo eräästä Conan-nimisestä barbaarista.
 
- - - - -
 
Totuus:
 
Mikä on tekosyysi sille, ettet ole riipaissut tänään kunnon nollauskännejä?
 
Tehtävä:
 
Kerro, mikä olisi selviytymiskeinosi zombiapokalypsin aikana? Moottorisaha ja ruohonleikkuri luetaan epäomaperäiseksi vastaukseksi.
30.08.2014
Dyn
542 kirjaa, 51 kirja-arviota, 3978 viestiä
Totuus: Itseasiassa kävi mielessä ottaa kevyt päiväkänni ja juoda Fazerin brunssilla tänään skumppaa. Mutta no, tämä tuli mieleen vasta, kun kassahenkilö oli jo naputellut skumpattoman brunssin hinnan, enkä sitten kehdannut pyytää maksutapahtuman perumista. Tiedän, huono tekosyy.
Tehtävä: Koska olen tutkija ja erityisen kiinnostunut koneoppimisesta, data-analyysistä ja Internetistä, loisin tietysti tekoälyn, joka levittäytyy kaikkialle verkkoon. Jos Internet on vielä zombieapokalypsissä pystyssä, käytän sitä, mutta jos ei ole, ujutetan viruksen jonkin aaltoliikkeen kautta kaikkiin sähkölaitteisiin ja niiden sensoreihin. Tarvitsen tähän kyllä jonkun fysikaalisten tieteiden insinöörin avukseni.
Tekoälyn ensisijainen tehtävä on tuhota zombiet (esim. kaappamalla autot ja ajamalla niiden ylitse, kaappaamalla tuliaseet ja ampumalla niitä, kaappaamalla kaikki maailman tuulettimet ja silpomalla niitä...), toissijainen rakentaa maailma uudelleen (minun haluamakseni). Koska tekoälyni on kiltti eikä ota ylivaltaa minusta, voin juhlia rauhassa tutkijankammiossani vuosikertashamppanjaa kilistellen fyysikkoassarini kanssa. Juhlista toivuttuamme lähdemme luomaan entistä ekologisempaa ja parempaa maailmaa.
***
Seuraava totuus: Mikä on kirja, josta salaa pidät, mutta jonka myöntäminen olisi vastoin yleistä lukumakuasi tai mielikuvaa sinusta lukijana?
Seuraava tehtävä: Mene minun Rising-kirjahyllyyni ja valitse sieltä kolme lukemaani kirjaa, joita sitä et ole vielä lukenut, mutta jotka voisit lukea lähitulevaisuudessa..
Tehtävä: Koska olen tutkija ja erityisen kiinnostunut koneoppimisesta, data-analyysistä ja Internetistä, loisin tietysti tekoälyn, joka levittäytyy kaikkialle verkkoon. Jos Internet on vielä zombieapokalypsissä pystyssä, käytän sitä, mutta jos ei ole, ujutetan viruksen jonkin aaltoliikkeen kautta kaikkiin sähkölaitteisiin ja niiden sensoreihin. Tarvitsen tähän kyllä jonkun fysikaalisten tieteiden insinöörin avukseni.
Tekoälyn ensisijainen tehtävä on tuhota zombiet (esim. kaappamalla autot ja ajamalla niiden ylitse, kaappaamalla tuliaseet ja ampumalla niitä, kaappaamalla kaikki maailman tuulettimet ja silpomalla niitä...), toissijainen rakentaa maailma uudelleen (minun haluamakseni). Koska tekoälyni on kiltti eikä ota ylivaltaa minusta, voin juhlia rauhassa tutkijankammiossani vuosikertashamppanjaa kilistellen fyysikkoassarini kanssa. Juhlista toivuttuamme lähdemme luomaan entistä ekologisempaa ja parempaa maailmaa.
***
Seuraava totuus: Mikä on kirja, josta salaa pidät, mutta jonka myöntäminen olisi vastoin yleistä lukumakuasi tai mielikuvaa sinusta lukijana?
Seuraava tehtävä: Mene minun Rising-kirjahyllyyni ja valitse sieltä kolme lukemaani kirjaa, joita sitä et ole vielä lukenut, mutta jotka voisit lukea lähitulevaisuudessa..
Totuus: Itseasiassa kävi mielessä ottaa kevyt päiväkänni ja juoda Fazerin brunssilla tänään skumppaa. Mutta no, tämä tuli mieleen vasta, kun kassahenkilö oli jo naputellut skumpattoman brunssin hinnan, enkä sitten kehdannut pyytää maksutapahtuman perumista. Tiedän, huono tekosyy.
 
Tehtävä: Koska olen tutkija ja erityisen kiinnostunut koneoppimisesta, data-analyysistä ja Internetistä, loisin tietysti tekoälyn, joka levittäytyy kaikkialle verkkoon. Jos Internet on vielä zombieapokalypsissä pystyssä, käytän sitä, mutta jos ei ole, ujutetan viruksen jonkin aaltoliikkeen kautta kaikkiin sähkölaitteisiin ja niiden sensoreihin. Tarvitsen tähän kyllä jonkun fysikaalisten tieteiden insinöörin avukseni.
 
Tekoälyn ensisijainen tehtävä on tuhota zombiet (esim. kaappamalla autot ja ajamalla niiden ylitse, kaappaamalla tuliaseet ja ampumalla niitä, kaappaamalla kaikki maailman tuulettimet ja silpomalla niitä...), toissijainen rakentaa maailma uudelleen (minun haluamakseni). Koska tekoälyni on kiltti eikä ota ylivaltaa minusta, voin juhlia rauhassa tutkijankammiossani vuosikertashamppanjaa kilistellen fyysikkoassarini kanssa. Juhlista toivuttuamme lähdemme luomaan entistä ekologisempaa ja parempaa maailmaa.
 
***
 
Seuraava totuus: Mikä on kirja, josta salaa pidät, mutta jonka myöntäminen olisi vastoin yleistä lukumakuasi tai mielikuvaa sinusta lukijana?
 
Seuraava tehtävä: Mene minun Rising-kirjahyllyyni ja valitse sieltä kolme lukemaani kirjaa, joita sitä et ole vielä lukenut, mutta jotka voisit lukea lähitulevaisuudessa..
31.08.2014
Blackbird
55 kirjaa, 94 viestiä
Totuus:
Mikä on kirja, josta salaa pidät, mutta jonka myöntäminen olisi vastoin yleistä lukumakuasi tai mielikuvaa sinusta lukijana?
Juoppohullun päiväkirja, kirjoittanut Juha Vuorinen.
En oikein ikinä häpeä lukemisiani. Tämä kirja on kuitenkin niin erilainen kuin mitä yleensä luen, että se voisi yllättää. Ei ole fantasiaa, eikä scifiä. Ostin kirjan joskus pokkarina lukemiseksi junamatkalle ja olihan se ihan hervotonta luettavaa. Itsessänikin saattaa piillä pieni juoppohullu.
Tehtävä:
Mene minun Rising-kirjahyllyyni ja valitse sieltä kolme lukemaani kirjaa, joita sitä et ole vielä lukenut, mutta jotka voisit lukea lähitulevaisuudessa.
Robin Hobbin Kuninkaan salamurhaaja, Salamurhaajan taival ja Narrin matka.
Tämä oli oikeastaan helppo valinta, koska luin juuri Salamurhaajan oppipojan ja kirja oli sen verran hyvä, että pakko tutustua seuraaviinkin osiin.
***
Seuraava totuus:
Kerro joku oma pieni salainen tapasi, jota muut voisivat pitää outona.
Seuraava tehtävä:
Jaa viestissäsi linkki (youtube tms) johonkin hyvään elokuvatraileriin (vanha tai uusi leffa). Kerro myös lyhyt perustelu valinnallesi.
Mikä on kirja, josta salaa pidät, mutta jonka myöntäminen olisi vastoin yleistä lukumakuasi tai mielikuvaa sinusta lukijana?
Juoppohullun päiväkirja, kirjoittanut Juha Vuorinen.
En oikein ikinä häpeä lukemisiani. Tämä kirja on kuitenkin niin erilainen kuin mitä yleensä luen, että se voisi yllättää. Ei ole fantasiaa, eikä scifiä. Ostin kirjan joskus pokkarina lukemiseksi junamatkalle ja olihan se ihan hervotonta luettavaa. Itsessänikin saattaa piillä pieni juoppohullu.
Tehtävä:
Mene minun Rising-kirjahyllyyni ja valitse sieltä kolme lukemaani kirjaa, joita sitä et ole vielä lukenut, mutta jotka voisit lukea lähitulevaisuudessa.
Robin Hobbin Kuninkaan salamurhaaja, Salamurhaajan taival ja Narrin matka.
Tämä oli oikeastaan helppo valinta, koska luin juuri Salamurhaajan oppipojan ja kirja oli sen verran hyvä, että pakko tutustua seuraaviinkin osiin.
***
Seuraava totuus:
Kerro joku oma pieni salainen tapasi, jota muut voisivat pitää outona.
Seuraava tehtävä:
Jaa viestissäsi linkki (youtube tms) johonkin hyvään elokuvatraileriin (vanha tai uusi leffa). Kerro myös lyhyt perustelu valinnallesi.
Totuus:
 
[i]Mikä on kirja, josta salaa pidät, mutta jonka myöntäminen olisi vastoin yleistä lukumakuasi tai mielikuvaa sinusta lukijana?[/i]
 
[b]Juoppohullun päiväkirja[/b], kirjoittanut Juha Vuorinen.
 
En oikein ikinä häpeä lukemisiani. Tämä kirja on kuitenkin niin erilainen kuin mitä yleensä luen, että se voisi yllättää. Ei ole fantasiaa, eikä scifiä. Ostin kirjan joskus pokkarina lukemiseksi junamatkalle ja olihan se ihan hervotonta luettavaa. Itsessänikin saattaa piillä pieni juoppohullu.
 
Tehtävä:
 
[i]Mene minun Rising-kirjahyllyyni ja valitse sieltä kolme lukemaani kirjaa, joita sitä et ole vielä lukenut, mutta jotka voisit lukea lähitulevaisuudessa.[/i]
 
Robin Hobbin [b]Kuninkaan salamurhaaja, Salamurhaajan taival ja Narrin matka[/b].
 
Tämä oli oikeastaan helppo valinta, koska luin juuri Salamurhaajan oppipojan ja kirja oli sen verran hyvä, että pakko tutustua seuraaviinkin osiin.
 
***
 
[b]Seuraava totuus: [/b]
 
Kerro joku oma pieni salainen tapasi, jota muut voisivat pitää outona.
 
[b]Seuraava tehtävä:[/b]
 
Jaa viestissäsi linkki (youtube tms) johonkin hyvään elokuvatraileriin (vanha tai uusi leffa). Kerro myös lyhyt perustelu valinnallesi.
31.08.2014
Kirjaneito
402 kirjaa, 87 kirja-arviota, 567 viestiä
Totuus:
Kerro joku oma pieni salainen tapasi, jota muut voisivat pitää outona.
Näitä on monta, mutta ensimmäisenä tulee mieleen seuraava. Aina kun kuljen liukuovista, teen pienen eleen, ikään kuin taikoisin ovet auki. Taikuuteni tepsii joka kerta (kumma kyllä
) ja lapsellinen leikki piristää päivää.
Tehtävä:
Jaa viestissäsi linkki (youtube tms) johonkin hyvään elokuvatraileriin (vanha tai uusi leffa). Kerro myös lyhyt perustelu valinnallesi.
Tuulen viemää traileri. Loistava kirja, josta on tehty loistava elokuva. Leffa on pyörinyt mielessä siitä saakka kun sen kesällä katsoin (kirjan luin jo toissakesänä) ja odottelen sopivaa hetkeä katsastaa se uudelleen. Trailereita (ja muita leffaan liittyviä videoita) katselen youtubesta aina vähän väliä... Ei ollut vaikea valinta.
Seuraava totuus:
Kerro muutama ei-spefiä oleva suosikkikirjasi.
Seuraava tehtävä:
Kirjoita viesti Sataman "Elämä on ihanaa koska..." -ketjuun.
Kerro joku oma pieni salainen tapasi, jota muut voisivat pitää outona.
Näitä on monta, mutta ensimmäisenä tulee mieleen seuraava. Aina kun kuljen liukuovista, teen pienen eleen, ikään kuin taikoisin ovet auki. Taikuuteni tepsii joka kerta (kumma kyllä
Tehtävä:
Jaa viestissäsi linkki (youtube tms) johonkin hyvään elokuvatraileriin (vanha tai uusi leffa). Kerro myös lyhyt perustelu valinnallesi.
Tuulen viemää traileri. Loistava kirja, josta on tehty loistava elokuva. Leffa on pyörinyt mielessä siitä saakka kun sen kesällä katsoin (kirjan luin jo toissakesänä) ja odottelen sopivaa hetkeä katsastaa se uudelleen. Trailereita (ja muita leffaan liittyviä videoita) katselen youtubesta aina vähän väliä... Ei ollut vaikea valinta.
Seuraava totuus:
Kerro muutama ei-spefiä oleva suosikkikirjasi.
Seuraava tehtävä:
Kirjoita viesti Sataman "Elämä on ihanaa koska..." -ketjuun.
Totuus:
 
[i]Kerro joku oma pieni salainen tapasi, jota muut voisivat pitää outona.[/i]
 
Näitä on monta, mutta ensimmäisenä tulee mieleen seuraava. Aina kun kuljen liukuovista, teen pienen eleen, ikään kuin taikoisin ovet auki. Taikuuteni tepsii joka kerta (kumma kyllä :roll:) ja lapsellinen leikki piristää päivää.
 
Tehtävä:
 
[i]Jaa viestissäsi linkki (youtube tms) johonkin hyvään elokuvatraileriin (vanha tai uusi leffa). Kerro myös lyhyt perustelu valinnallesi.[/i]
 
Tuulen viemää [url=https://www.youtube.com/watch?v=0dTsfsr6-X8]traileri[/url]. Loistava kirja, josta on tehty loistava elokuva. Leffa on pyörinyt mielessä siitä saakka kun sen kesällä katsoin (kirjan luin jo toissakesänä) ja odottelen sopivaa hetkeä katsastaa se uudelleen. Trailereita (ja muita leffaan liittyviä videoita) katselen youtubesta aina vähän väliä... Ei ollut vaikea valinta. :wink:
 
[b]Seuraava totuus: [/b]
 
Kerro muutama ei-spefiä oleva suosikkikirjasi.
 
[b]Seuraava tehtävä: [/b]
 
Kirjoita viesti Sataman "Elämä on ihanaa koska..." -ketjuun.
31.08.2014
punnort
2 kirjaa, 1 kirja-arvio, 917 viestiä
Totuus:
Sibe Mardesic: Strong shape and homology
Keskonen: Kootut pakinat
Juice Leskinen: Sanoja
Tehtävä:
Suoritettu
Uudet:
Totuus:
Miksi luulet niiden, jotka vihaavat lempikirjaasi, vihaavan sitä?
Tehtävä:
Kirjoita spefi-novelli, joka sopii Twitter-viestiin (korkeintaan 140 merkkiä.)
Sibe Mardesic: Strong shape and homology
Keskonen: Kootut pakinat
Juice Leskinen: Sanoja
Tehtävä:
Suoritettu
Uudet:
Totuus:
Miksi luulet niiden, jotka vihaavat lempikirjaasi, vihaavan sitä?
Tehtävä:
Kirjoita spefi-novelli, joka sopii Twitter-viestiin (korkeintaan 140 merkkiä.)
Totuus:
 
Sibe Mardesic: Strong shape and homology
Keskonen: Kootut pakinat
Juice Leskinen: Sanoja
 
Tehtävä:
 
Suoritettu
 
 
Uudet:
 
Totuus:
 
Miksi luulet niiden, jotka vihaavat lempikirjaasi, vihaavan sitä?
 
Tehtävä:
 
Kirjoita spefi-novelli, joka sopii Twitter-viestiin (korkeintaan 140 merkkiä.)
31.08.2014
Pianisti
30 kirjaa, 15 kirja-arviota, 168 viestiä
Totuus: Oletetaan, että lempikirjani on Tarina vailla loppua. Luin sen 8. luokalla muutaman muun luokkalaisen kanssa, ja sain sellaisen käsityksen, että muut eivät pitäneet kirjasta yhtä paljon kuin minä. Miksi? Kuulin sivusta, kun eräs sanoi, että kirjan olisi pitänyt loppua puolivälissä, kun Bastian pääsi Fantaasiaan. Tarina vailla loppua on tavallaan jaettu kahtia, siten että ensimmäisessä puoliskossa seurataan Atrejun seikkailuja ja toisessa Bastianin. Bastianhan muuttuu loppua kohti ylpeäksi ja inhottavaksi, vaikka siitä parantuukin. Hän on ehkä osasyyllinen siihen, miksi kirjasta ei pidetä. Tarinan loppupuoliskosta saattaa myös puuttua se punainen lanka, joka on mukana Atrejun osiossa, joten se voi tuntua pitkäveteiseltä.
Tehtävä:
Väre eteni pitkin lammen pintaa. Pian se saapuisi rantaan ja pysähtyisi. Sillä hetkellä ikuisuus olisi ohi, sillä väre oli nimeltään Aika.
Tehtävä:
Väre eteni pitkin lammen pintaa. Pian se saapuisi rantaan ja pysähtyisi. Sillä hetkellä ikuisuus olisi ohi, sillä väre oli nimeltään Aika.
Totuus: Oletetaan, että lempikirjani on Tarina vailla loppua. Luin sen 8. luokalla muutaman muun luokkalaisen kanssa, ja sain sellaisen käsityksen, että muut eivät pitäneet kirjasta yhtä paljon kuin minä. Miksi? Kuulin sivusta, kun eräs sanoi, että kirjan olisi pitänyt loppua puolivälissä, kun Bastian pääsi Fantaasiaan. Tarina vailla loppua on tavallaan jaettu kahtia, siten että ensimmäisessä puoliskossa seurataan Atrejun seikkailuja ja toisessa Bastianin. Bastianhan muuttuu loppua kohti ylpeäksi ja inhottavaksi, vaikka siitä parantuukin. Hän on ehkä osasyyllinen siihen, miksi kirjasta ei pidetä. Tarinan loppupuoliskosta saattaa myös puuttua se punainen lanka, joka on mukana Atrejun osiossa, joten se voi tuntua pitkäveteiseltä.
 
Tehtävä:
 
Väre eteni pitkin lammen pintaa. Pian se saapuisi rantaan ja pysähtyisi. Sillä hetkellä ikuisuus olisi ohi, sillä väre oli nimeltään Aika.
31.08.2014
Pianisti
30 kirjaa, 15 kirja-arviota, 168 viestiä
Sitten uudet:
Totuus: Mikä on lempisuklaapatukkasi?
Tehtävä: ota kirjahyllystäsi neljäs kirja vasemmalta, avaa sen 39. sivu ja kerro, mikä lause on sen 15. rivillä. Voit kertoa myös kirjan nimen.
Totuus: Mikä on lempisuklaapatukkasi?
Tehtävä: ota kirjahyllystäsi neljäs kirja vasemmalta, avaa sen 39. sivu ja kerro, mikä lause on sen 15. rivillä. Voit kertoa myös kirjan nimen.
Sitten uudet:
 
Totuus: Mikä on lempisuklaapatukkasi?
 
Tehtävä: ota kirjahyllystäsi neljäs kirja vasemmalta, avaa sen 39. sivu ja kerro, mikä lause on sen 15. rivillä. Voit kertoa myös kirjan nimen.
31.08.2014
The Big Bad Wolf
484 kirjaa, 79 kirja-arviota, 690 viestiä
Totuus: Ööh. Ei varmaan ole suklaapatukka, mutta ne Maraboun suklaanappijutut. Tai Tupla. :cheesy:
Tehtävä: Ollaan liikkeellä matkakirjaston kanssa, joten Poikani Kevin. "Eikö se ole vähän säälittävää?"
Uusi totuus: Mikä kellonaika merkitsee sinulle eniten ja miksi?
Uusi tehtävä: Kehittele uusi (tai muuten vaan harvinainen) hymiö, joka kuvaa mielialaasi tällä hetkellä.
Tehtävä: Ollaan liikkeellä matkakirjaston kanssa, joten Poikani Kevin. "Eikö se ole vähän säälittävää?"
Uusi totuus: Mikä kellonaika merkitsee sinulle eniten ja miksi?
Uusi tehtävä: Kehittele uusi (tai muuten vaan harvinainen) hymiö, joka kuvaa mielialaasi tällä hetkellä.
Totuus: Ööh. Ei varmaan ole suklaapatukka, mutta ne Maraboun suklaanappijutut. Tai Tupla. :cheesy:
 
Tehtävä: Ollaan liikkeellä matkakirjaston kanssa, joten Poikani Kevin. "Eikö se ole vähän säälittävää?"
 
Uusi totuus: Mikä kellonaika merkitsee sinulle eniten ja miksi?
 
Uusi tehtävä: Kehittele uusi (tai muuten vaan harvinainen) hymiö, joka kuvaa mielialaasi tällä hetkellä.
31.08.2014
Totuus:
Minulle merkitsee eniten klo. 12:00, koska olen syntynyt silloin. Tai niin syntymätodistuksessa lukee, tosin epäilen, että kätilöä tai jotakuta on saattanut vain laiskottaa lappua täyttäessään...
Minulla on yksityisenä syntymäpäivätraditiona katsoa jostain kellosta, kun se lyö kaksitoista.
Tehtävä:
(o3€
Onnellinen poro. Kuvaa mielialaani sikäli että... Noh, tulin onnelliseksi suunnitellessani onnellisen poron hymiötä. (o3€
***************
TOTUUS:
Mistä kirjasta olet nähnyt painajaisunta? (Jos tahdot, kerro millainen painajainen. Jollet ole ikinä nähnyt painajaista kirjasta, oletko edes jotain kirjaa lukiessasi pelännyt näkeväsi?)
TEHTÄVÄ:
Kehitä itsellesi supersankari-identiteetti!
- supersankarinimi:
- tehtävä:
- vaatetus:
- super-voima(t):
- apuri:
- arkkivihollinen:
- salainen heikkous:
Minulle merkitsee eniten klo. 12:00, koska olen syntynyt silloin. Tai niin syntymätodistuksessa lukee, tosin epäilen, että kätilöä tai jotakuta on saattanut vain laiskottaa lappua täyttäessään...
Tehtävä:
(o3€
Onnellinen poro. Kuvaa mielialaani sikäli että... Noh, tulin onnelliseksi suunnitellessani onnellisen poron hymiötä. (o3€
***************
TOTUUS:
Mistä kirjasta olet nähnyt painajaisunta? (Jos tahdot, kerro millainen painajainen. Jollet ole ikinä nähnyt painajaista kirjasta, oletko edes jotain kirjaa lukiessasi pelännyt näkeväsi?)
TEHTÄVÄ:
Kehitä itsellesi supersankari-identiteetti!
- supersankarinimi:
- tehtävä:
- vaatetus:
- super-voima(t):
- apuri:
- arkkivihollinen:
- salainen heikkous:
Totuus:
 
Minulle merkitsee eniten klo. 12:00, koska olen syntynyt silloin. Tai niin syntymätodistuksessa lukee, tosin epäilen, että kätilöä tai jotakuta on saattanut vain laiskottaa lappua täyttäessään... :tongue: Minulla on yksityisenä syntymäpäivätraditiona katsoa jostain kellosta, kun se lyö kaksitoista.
 
 
Tehtävä:
 
(o3€
 
Onnellinen poro. Kuvaa mielialaani sikäli että... Noh, tulin onnelliseksi suunnitellessani onnellisen poron hymiötä. (o3€
 
 
***************
 
TOTUUS:
 
[i]Mistä kirjasta olet nähnyt painajaisunta?[/i] (Jos tahdot, kerro millainen painajainen. Jollet ole ikinä nähnyt painajaista kirjasta, oletko edes jotain kirjaa lukiessasi pelännyt näkeväsi?)
 
 
TEHTÄVÄ:
 
Kehitä itsellesi supersankari-identiteetti!
 
[i]- supersankarinimi:
- tehtävä:
- vaatetus:
- super-voima(t):
- apuri:
- arkkivihollinen:
- salainen heikkous: [/i]
01.09.2014
punnort
2 kirjaa, 1 kirja-arvio, 917 viestiä
Olen nähnyt painajaisia fiktiosta vain pienenä. Mio poikani mio -teatteriesityksestä näin painajaisia joskus viisivuotiaana. Samanikäisenä pidin myös Ihmemaa Ozin kurpitsapäistä hahmoa hyvin pelottavana (kirjallisen muodon perusteella).
Supersankarinimi: Kaik män
Tehtävä: Ostaa ruokaa seuraavaksi päiväksi
Vaatetus: Pelkät kalsarit, koska trikoot ovat kanissa
Supervoima: Saa rahat katoamaan
Apuri: Katupoika
Arkkivihollinen: Riistoporvari
Salainen heikkous: Pitää shampanjasta ja kaviaarista
Totuus:
Mistä spefin äärimmäisen kapeasta alalajista (steampunk, high fantasy ym.) pidät eniten?
Tehtävä:
Keksi, millainen scifilaite on antigavitronineutriinovaiheistaja.
Supersankarinimi: Kaik män
Tehtävä: Ostaa ruokaa seuraavaksi päiväksi
Vaatetus: Pelkät kalsarit, koska trikoot ovat kanissa
Supervoima: Saa rahat katoamaan
Apuri: Katupoika
Arkkivihollinen: Riistoporvari
Salainen heikkous: Pitää shampanjasta ja kaviaarista
Totuus:
Mistä spefin äärimmäisen kapeasta alalajista (steampunk, high fantasy ym.) pidät eniten?
Tehtävä:
Keksi, millainen scifilaite on antigavitronineutriinovaiheistaja.
Olen nähnyt painajaisia fiktiosta vain pienenä. Mio poikani mio -teatteriesityksestä näin painajaisia joskus viisivuotiaana. Samanikäisenä pidin myös Ihmemaa Ozin kurpitsapäistä hahmoa hyvin pelottavana (kirjallisen muodon perusteella).
 
Supersankarinimi: Kaik män
Tehtävä: Ostaa ruokaa seuraavaksi päiväksi
Vaatetus: Pelkät kalsarit, koska trikoot ovat kanissa
Supervoima: Saa rahat katoamaan
Apuri: Katupoika
Arkkivihollinen: Riistoporvari
Salainen heikkous: Pitää shampanjasta ja kaviaarista
 
Totuus:
 
Mistä spefin äärimmäisen kapeasta alalajista (steampunk, high fantasy ym.) pidät eniten?
 
Tehtävä:
 
Keksi, millainen scifilaite on antigavitronineutriinovaiheistaja.