Totuus & tehtävä
02.09.2014
Dyn
542 kirjaa, 51 kirja-arviota, 3978 viestiä
Totuus: Antropologinen scifi (LeGuinin Hainilaiskirjat, Aldissin Helliconia, Margaret Atwood etc)
Tehtävä: Neutriinojen välisen gravitaation vaiheittainen kumoaja r-vikaisille. Mikä on kyllä aika turha vekotin, sillä neutriinoihin ei käsittääkseni (ja tarkistin Wikipediasta pikaiseen) vaikuta juuri mikään tunnettu voima, edes painovoima. Mutta ehkä tämä on se pelottavin ja isoin pyssy, joka paljastuu ratkaisevalla hetkellä suutariksi.
***
Seuraava totuus: Mikä oli unelma-ammattisi lapsena, ja mille alalle voisit nykyään vaihtaa, jos mikä tahansa olisi mahdollista?
Seuraava tehtävä: Lue ja arvostele Leirinuotiolta teksti, jota ilman tätä tehtävää et muuten olisi tullut arvostelleeksi.
Tehtävä: Neutriinojen välisen gravitaation vaiheittainen kumoaja r-vikaisille. Mikä on kyllä aika turha vekotin, sillä neutriinoihin ei käsittääkseni (ja tarkistin Wikipediasta pikaiseen) vaikuta juuri mikään tunnettu voima, edes painovoima. Mutta ehkä tämä on se pelottavin ja isoin pyssy, joka paljastuu ratkaisevalla hetkellä suutariksi.
***
Seuraava totuus: Mikä oli unelma-ammattisi lapsena, ja mille alalle voisit nykyään vaihtaa, jos mikä tahansa olisi mahdollista?
Seuraava tehtävä: Lue ja arvostele Leirinuotiolta teksti, jota ilman tätä tehtävää et muuten olisi tullut arvostelleeksi.
Totuus: Antropologinen scifi (LeGuinin Hainilaiskirjat, Aldissin Helliconia, Margaret Atwood etc)
 
Tehtävä: Neutriinojen välisen gravitaation vaiheittainen kumoaja r-vikaisille. Mikä on kyllä aika turha vekotin, sillä neutriinoihin ei käsittääkseni (ja tarkistin Wikipediasta pikaiseen) vaikuta juuri mikään tunnettu voima, edes painovoima. Mutta ehkä tämä on se pelottavin ja isoin pyssy, joka paljastuu ratkaisevalla hetkellä suutariksi. :wink:
 
***
 
Seuraava totuus: Mikä oli unelma-ammattisi lapsena, ja mille alalle voisit nykyään vaihtaa, jos mikä tahansa olisi mahdollista?
 
Seuraava tehtävä: Lue ja arvostele Leirinuotiolta teksti, jota ilman tätä tehtävää et muuten olisi tullut arvostelleeksi.
03.09.2014
Jaragil
349 kirjaa, 3 kirja-arviota, 566 viestiä
Totuus: Minulla oli monenlaisia ideoita, mutta pitkään muistan harkinneeni astronomin uraa, mikä sitten kariutui, kun tajusin pitäväni humanistisista aineista enemmän. Nykyään olen varsin tyytyväinen valintaani, mutta saattaisin harkita opetusuran siirtymistä historiaan äidinkielen ja kirjallisuuden sijaan. Tai vaihtoehtoisesti ihan jonnekin toisaalle jonkin käytännönläheisemmän uran pariin. Alkaa teoria näin toisen opiskeluvuosikymmenen merkkipäivän lähestyessä pursua korvista ulos.
Tehtävä: Jutustelin Aurelian Aika-runosta muutaman sanasen.
XXX
Seuraava totuus: Elokuva, josta useimmat tuntemasti ihmiset eivät pidä, etkä vain pysty käsittämään miksi?
Seuraava tehtävä: Kerro edellisestä päivästäsi puhumatta laisinkaan totta.
Tehtävä: Jutustelin Aurelian Aika-runosta muutaman sanasen.
XXX
Seuraava totuus: Elokuva, josta useimmat tuntemasti ihmiset eivät pidä, etkä vain pysty käsittämään miksi?
Seuraava tehtävä: Kerro edellisestä päivästäsi puhumatta laisinkaan totta.
[b]Totuus:[/b] Minulla oli monenlaisia ideoita, mutta pitkään muistan harkinneeni astronomin uraa, mikä sitten kariutui, kun tajusin pitäväni humanistisista aineista enemmän. Nykyään olen varsin tyytyväinen valintaani, mutta saattaisin harkita opetusuran siirtymistä historiaan äidinkielen ja kirjallisuuden sijaan. Tai vaihtoehtoisesti ihan jonnekin toisaalle jonkin käytännönläheisemmän uran pariin. Alkaa teoria näin toisen opiskeluvuosikymmenen merkkipäivän lähestyessä pursua korvista ulos.
 
[b]Tehtävä:[/b] Jutustelin Aurelian Aika-runosta muutaman sanasen.
 
XXX
 
[b]Seuraava totuus:[/b] Elokuva, josta useimmat tuntemasti ihmiset eivät pidä, etkä vain pysty käsittämään miksi?
 
[b]Seuraava tehtävä:[/b] Kerro edellisestä päivästäsi puhumatta laisinkaan totta.
03.09.2014
punnort
2 kirjaa, 1 kirja-arvio, 917 viestiä
Totuus: Battlefield earthia monet pitävät yksinkertaisesti huonona ja sivuuttavat sen olankohautuksella. Minusta taas kyseessä on sellainen huonouden mestariteos, että se on niin huono, että se on hyvä, ja kannattaa katsoa sen takia.
Tehtävä: Heräsin kartanossani kello kymmenen, ja hovimestarini laittoi minulle aamupalaa. Kuntoilurupeaman jälkeen vietin päivän pankinjohtajan virassani. Illalla oli juhlat, joihin osallistui kaupungin kerma. Kävin myös palauttamassa videokasetteja.
Uusi totuus: Kuka kokkaa lempiruokasi?
Uusi tehtävä: Olet töissä Siriuksen Kyberneettisen Kauppakomppanian markkinointiosastolla. Koska pangalaktisen gurlauspommin suosio on laskussa, olette päättäneet iskeä markkinarakoon ja lanseerata markkinoille uuden energiajuoman. Sinulle nakitetaan tehtäväksi kirjoittaa sille parin kappaleen pituinen mainosteksti.
Tehtävä: Heräsin kartanossani kello kymmenen, ja hovimestarini laittoi minulle aamupalaa. Kuntoilurupeaman jälkeen vietin päivän pankinjohtajan virassani. Illalla oli juhlat, joihin osallistui kaupungin kerma. Kävin myös palauttamassa videokasetteja.
Uusi totuus: Kuka kokkaa lempiruokasi?
Uusi tehtävä: Olet töissä Siriuksen Kyberneettisen Kauppakomppanian markkinointiosastolla. Koska pangalaktisen gurlauspommin suosio on laskussa, olette päättäneet iskeä markkinarakoon ja lanseerata markkinoille uuden energiajuoman. Sinulle nakitetaan tehtäväksi kirjoittaa sille parin kappaleen pituinen mainosteksti.
Totuus: Battlefield earthia monet pitävät yksinkertaisesti huonona ja sivuuttavat sen olankohautuksella. Minusta taas kyseessä on sellainen huonouden mestariteos, että se on niin huono, että se on hyvä, ja kannattaa katsoa sen takia.
 
Tehtävä: Heräsin kartanossani kello kymmenen, ja hovimestarini laittoi minulle aamupalaa. Kuntoilurupeaman jälkeen vietin päivän pankinjohtajan virassani. Illalla oli juhlat, joihin osallistui kaupungin kerma. Kävin myös palauttamassa videokasetteja.
 
Uusi totuus: Kuka kokkaa lempiruokasi?
 
Uusi tehtävä: Olet töissä Siriuksen Kyberneettisen Kauppakomppanian markkinointiosastolla. Koska pangalaktisen gurlauspommin suosio on laskussa, olette päättäneet iskeä markkinarakoon ja lanseerata markkinoille uuden energiajuoman. Sinulle nakitetaan tehtäväksi kirjoittaa sille parin kappaleen pituinen mainosteksti.
Muokannut punnort (03.09.2014)
17.09.2014
Celestine
234 kirjaa, 50 kirja-arviota, 430 viestiä
Totuus: Riippuu ruuasta ja paikasta, mutta ykkössuosikkini hernarin tekee joko joku keskuskeittiöstä tai vanhemmat.
Tehtävä:
Herkullinen energiajuoma- niin liftareille kuin vogoneillekin!
Kuka välittää pangalaktisista kurlauspommeista, jotka ovat yhtä out kuin Zaphod Beeblebroxin selväjärkiset kommentit? Tämä uusi juoma tuo sinulle supernovan voimalla räjähtävää energiaa! Kestät vogonien runouden, hyperavaruuteen siirtymisen, aikamatkustuksen ja jopa maailmankaikkeuden rajuimmat bileet. Tämä avaa uusia ystävyyssuhteita eri lajien välillä paremmin kuin Baabelin kala ja hoitaa ongelmat paremmin kuin itse Linnunradan käsikirja liftareille tai sen toimittajat.
Testiasiakkaamme kommentoi: "Onpa muuten b*lgian hyvää!"
Pidemmistä puheitta siis:
Jaa ja nauti!
****
Uudet: (tai vanhat, miten sen ottaa. Kopioin osittain itseltäni
)
Totuus: Kuorsaatko öisin? (Mikäli et halua kertoa, kerro, miten suhtaudut ihmiseen kuorsaamiseen)
Tehtävä: Käy kiittämässä jonkun viestiä. Vaikeutus: Tätä viestiä ei saa kiittää.
Tehtävä:
Herkullinen energiajuoma- niin liftareille kuin vogoneillekin!
Kuka välittää pangalaktisista kurlauspommeista, jotka ovat yhtä out kuin Zaphod Beeblebroxin selväjärkiset kommentit? Tämä uusi juoma tuo sinulle supernovan voimalla räjähtävää energiaa! Kestät vogonien runouden, hyperavaruuteen siirtymisen, aikamatkustuksen ja jopa maailmankaikkeuden rajuimmat bileet. Tämä avaa uusia ystävyyssuhteita eri lajien välillä paremmin kuin Baabelin kala ja hoitaa ongelmat paremmin kuin itse Linnunradan käsikirja liftareille tai sen toimittajat.
Testiasiakkaamme kommentoi: "Onpa muuten b*lgian hyvää!"
Pidemmistä puheitta siis:
Jaa ja nauti!
****
Uudet: (tai vanhat, miten sen ottaa. Kopioin osittain itseltäni
Totuus: Kuorsaatko öisin? (Mikäli et halua kertoa, kerro, miten suhtaudut ihmiseen kuorsaamiseen)
Tehtävä: Käy kiittämässä jonkun viestiä. Vaikeutus: Tätä viestiä ei saa kiittää.
Totuus: Riippuu ruuasta ja paikasta, mutta ykkössuosikkini hernarin tekee joko joku keskuskeittiöstä tai vanhemmat.
 
Tehtävä:
 
Herkullinen energiajuoma- niin liftareille kuin vogoneillekin!
Kuka välittää pangalaktisista kurlauspommeista, jotka ovat yhtä out kuin Zaphod Beeblebroxin selväjärkiset kommentit? Tämä uusi juoma tuo sinulle supernovan voimalla räjähtävää energiaa! Kestät vogonien runouden, hyperavaruuteen siirtymisen, aikamatkustuksen ja jopa maailmankaikkeuden rajuimmat bileet. Tämä avaa uusia ystävyyssuhteita eri lajien välillä paremmin kuin Baabelin kala ja hoitaa ongelmat paremmin kuin itse Linnunradan käsikirja liftareille tai sen toimittajat.
 
Testiasiakkaamme kommentoi: "Onpa muuten b*lgian hyvää!"
 
Pidemmistä puheitta siis:
 
Jaa ja nauti!
 
****
 
Uudet: (tai vanhat, miten sen ottaa. Kopioin osittain itseltäni :smile: )
 
Totuus: Kuorsaatko öisin? (Mikäli et halua kertoa, kerro, miten suhtaudut ihmiseen kuorsaamiseen)
 
Tehtävä: Käy kiittämässä jonkun viestiä. Vaikeutus: Tätä viestiä ei saa kiittää.
20.09.2014
maahinen
320 kirjaa, 1199 viestiä
Tietääkseni en kuorsaa. Muiden kuorsaamista en voi sietää ollenkaan. Nukun mieluummin vaikka ulkona kuin kuorsaajan kuulemisetäisyydellä. Kissan kehräys ja veden tippuminen samoin estävät nukahtamisen. Sen sijaan esim. musiikkiin tai sammakoiden kurnutukseen voin kyllä nukahtaa.
Kävin kiittämässä Aynaa ketjussa Elämä on ihanaa. Sukulaisten kanssa matkailu on hienoa.
Kysymys: pidätkö itseäsi muita erikoisempana?
Tehtävä: Lataa tänne itse ottamasi fantasia-aiheinen kuva ja selitä miksi se on fantasiaa
Kävin kiittämässä Aynaa ketjussa Elämä on ihanaa. Sukulaisten kanssa matkailu on hienoa.
Kysymys: pidätkö itseäsi muita erikoisempana?
Tehtävä: Lataa tänne itse ottamasi fantasia-aiheinen kuva ja selitä miksi se on fantasiaa
Tietääkseni en kuorsaa. Muiden kuorsaamista en voi sietää ollenkaan. Nukun mieluummin vaikka ulkona kuin kuorsaajan kuulemisetäisyydellä. Kissan kehräys ja veden tippuminen samoin estävät nukahtamisen. Sen sijaan esim. musiikkiin tai sammakoiden kurnutukseen voin kyllä nukahtaa.
 
Kävin kiittämässä Aynaa ketjussa Elämä on ihanaa. Sukulaisten kanssa matkailu on hienoa.
 
Kysymys: pidätkö itseäsi muita erikoisempana?
 
Tehtävä: Lataa tänne itse ottamasi fantasia-aiheinen kuva ja selitä miksi se on fantasiaa
20.09.2014
The Big Bad Wolf
484 kirjaa, 79 kirja-arviota, 690 viestiä
Pidän tavallaan, mutta en toki kaikkia ihmisiä. Ajattelen olevani (Hitto, olen...) lahjakas kirjoittaja ja sen vuoksi erotan itseni niistä henkilöistä, jotka eivät ajattele joskus syvällisesti tai pääse flow-tilaan. Toivon mukaan ymmärsin kysymyksen oikein...
linkki
Näkyykö? Kuva on fantasiaa, koska siinä on silta satumaahan (jota liikkakenttämetsikkö ei valitettavasti todellisuudessa ole). Kuvaa on muokattu. "Vähän".
Totuus: Kuinka vanhaksi koet itsesi?
Tehtävä: Käy herättämässä Arvaa mikä kirja -ketju eloon. (Eikö säännöissä puhuttu jostain määräajasta? Oletettavasti se on jo mennyt. Infotkaa jos rikon sääntöjä. Voin keksiä uuden tehtävän.)
linkki
Näkyykö? Kuva on fantasiaa, koska siinä on silta satumaahan (jota liikkakenttämetsikkö ei valitettavasti todellisuudessa ole). Kuvaa on muokattu. "Vähän".
Totuus: Kuinka vanhaksi koet itsesi?
Tehtävä: Käy herättämässä Arvaa mikä kirja -ketju eloon. (Eikö säännöissä puhuttu jostain määräajasta? Oletettavasti se on jo mennyt. Infotkaa jos rikon sääntöjä. Voin keksiä uuden tehtävän.)
Pidän tavallaan, mutta en toki kaikkia ihmisiä. Ajattelen olevani (Hitto, olen...) lahjakas kirjoittaja ja sen vuoksi erotan itseni niistä henkilöistä, jotka eivät ajattele joskus syvällisesti tai pääse flow-tilaan. Toivon mukaan ymmärsin kysymyksen oikein...
 
[url=https://plus.google.com/app/basic/photos/photo/105955447253455932906/6018010902309741538?cbp=pz73dv4zhxwq&sview=20&cid=5&soc-app=115&soc-platform=1&pct=ab&pcv=6018010879890231905&spath=%2Fapp%2Fbasic%2Fphotos%2F105955447253455932906%2Falbum%2F6018010879890231905&sparm=cbp%3Dy2fcfetfsmj6%26sview%3D27%26cid%3D5%26soc-app%3D115%26soc-platform%3D1%26spath%3D%2Fapp%2Fbasic%2F105955447253455932906%2Fposts%26sparm%3Dcbp%253D3uierq48lcjk%2526sview%253D54%2526cid%253D5%2526soc-app%253D115%2526soc-platform%253D1]linkki[/url][img]https://plus.google.com/app/basic/photos/photo/105955447253455932906/6018010902309741538?cbp=pz73dv4zhxwq&sview=20&cid=5&soc-app=115&soc-platform=1&pct=ab&pcv=6018010879890231905&spath=%2Fapp%2Fbasic%2Fphotos%2F105955447253455932906%2Falbum%2F6018010879890231905&sparm=cbp%3Dy2fcfetfsmj6%26sview%3D27%26cid%3D5%26soc-app%3D115%26soc-platform%3D1%26spath%3D%2Fapp%2Fbasic%2F105955447253455932906%2Fposts%26sparm%3Dcbp%253D3uierq48lcjk%2526sview%253D54%2526cid%253D5%2526soc-app%253D115%2526soc-platform%253D1[/img]
 
Näkyykö? Kuva on fantasiaa, koska siinä on silta satumaahan (jota liikkakenttämetsikkö ei valitettavasti todellisuudessa ole). Kuvaa on muokattu. "Vähän".
 
Totuus: Kuinka vanhaksi koet itsesi?
 
Tehtävä: Käy herättämässä Arvaa mikä kirja -ketju eloon. (Eikö säännöissä puhuttu jostain määräajasta? Oletettavasti se on jo mennyt. Infotkaa jos rikon sääntöjä. Voin keksiä uuden tehtävän.)
20.09.2014
maahinen
320 kirjaa, 1199 viestiä
Minä en ainakaan näe kuvaa. Tällainen vastaus linkistä: Pyydettyä URL-osoitetta ei löytynyt tältä palvelimelta.
Kun kysymys on annettu, se on lukijoiden omaisuutta eikä siihen voi vastata väärin.
Kun kysymys on annettu, se on lukijoiden omaisuutta eikä siihen voi vastata väärin.
Minä en ainakaan näe kuvaa. Tällainen vastaus linkistä: Pyydettyä URL-osoitetta ei löytynyt tältä palvelimelta.
 
Kun kysymys on annettu, se on lukijoiden omaisuutta eikä siihen voi vastata väärin.
20.09.2014
The Big Bad Wolf
484 kirjaa, 79 kirja-arviota, 690 viestiä
Höh. No, kokeilen saada tuon toimimaan jahka pääsen koneelle. Mobiililla en uskalla värkätä.
Höh. No, kokeilen saada tuon toimimaan jahka pääsen koneelle. Mobiililla en uskalla värkätä.
22.09.2014
punnort
2 kirjaa, 1 kirja-arvio, 917 viestiä
Totuus: Olen 37-vuotias, mutta koen olevani vasta aikuisuuden kynnyksellä, siis 25.
Tehtävä: Suoritettu.
Uusia mietin hetken.
Tehtävä: Suoritettu.
Uusia mietin hetken.
Totuus: Olen 37-vuotias, mutta koen olevani vasta aikuisuuden kynnyksellä, siis 25.
 
Tehtävä: Suoritettu.
 
Uusia mietin hetken.
22.09.2014
punnort
2 kirjaa, 1 kirja-arvio, 917 viestiä
Uusi totuus: Raapale, novelli, romaani vai romaanisarja on paras muoto?
Uusi tehtävä: Lampunhenki ilmestyy ja antaa sinulle kolme toivomusta. Keksi eri tapoja esittää toiveet niin, että saat kierrettyä kolmen toiveen lukumäärärajoitusta.
Uusi tehtävä: Lampunhenki ilmestyy ja antaa sinulle kolme toivomusta. Keksi eri tapoja esittää toiveet niin, että saat kierrettyä kolmen toiveen lukumäärärajoitusta.
Uusi totuus: Raapale, novelli, romaani vai romaanisarja on paras muoto?
 
Uusi tehtävä: Lampunhenki ilmestyy ja antaa sinulle kolme toivomusta. Keksi eri tapoja esittää toiveet niin, että saat kierrettyä kolmen toiveen lukumäärärajoitusta.
22.09.2014
Ageha
399 kirjaa, 4 kirja-arviota, 660 viestiä
Totuus: Eeh tämä on paha. Sanoisin ehkä että raapale tai romaani, mielentilasta riippuen.
Tehtävä: Lukumäärärajoituksen väistäminen. Hmm, voisin toivoa kykyä toteuttaa toiveeni tai kykyä toteuttaa unelmani, sitten perinteisesti rajaton määrä lisätoiveita, tai lampunhengen ikuiseksi palvelijakseni ja toiveiden toteuttajakseni. Tai toivoa että kaikki tuttunikin saavat toivoa kolmesti. Tai sisällyttää toivomuksiini hyvin monimutkaisia lisäehtoja niin että yksi toivomus olisi käytännössä useita toivomuksia koottuna yhdeksi köntiksi.
Kyky toteuttaa itse toiveitani olisi kyllä cool, tosin hyvin vaarallinen...
Sitten seuraavat!
Totuus: Mikä sai sinut rekisteröitymään tänne?
Tehtävä: Laske kaikki omistamasi kirjat (jos omistat yli tuhat, voit lopettaa laskemisen tuhanteen ja ilmoittaa että 1000+). Helpotukseksi sanotaan että jos puolet/muuten suuret määrät omistamistasi kirjoista sijaitsee tällä hetkellä muualla kuin kotonasi, ei sinun tarvitse laskea niitä.
Tehtävä: Lukumäärärajoituksen väistäminen. Hmm, voisin toivoa kykyä toteuttaa toiveeni tai kykyä toteuttaa unelmani, sitten perinteisesti rajaton määrä lisätoiveita, tai lampunhengen ikuiseksi palvelijakseni ja toiveiden toteuttajakseni. Tai toivoa että kaikki tuttunikin saavat toivoa kolmesti. Tai sisällyttää toivomuksiini hyvin monimutkaisia lisäehtoja niin että yksi toivomus olisi käytännössä useita toivomuksia koottuna yhdeksi köntiksi.
Sitten seuraavat!
Totuus: Mikä sai sinut rekisteröitymään tänne?
Tehtävä: Laske kaikki omistamasi kirjat (jos omistat yli tuhat, voit lopettaa laskemisen tuhanteen ja ilmoittaa että 1000+). Helpotukseksi sanotaan että jos puolet/muuten suuret määrät omistamistasi kirjoista sijaitsee tällä hetkellä muualla kuin kotonasi, ei sinun tarvitse laskea niitä.
Totuus: Eeh tämä on paha. Sanoisin ehkä että raapale tai romaani, mielentilasta riippuen.
 
Tehtävä: Lukumäärärajoituksen väistäminen. Hmm, voisin toivoa kykyä toteuttaa toiveeni tai kykyä toteuttaa unelmani, sitten perinteisesti rajaton määrä lisätoiveita, tai lampunhengen ikuiseksi palvelijakseni ja toiveiden toteuttajakseni. Tai toivoa että kaikki tuttunikin saavat toivoa kolmesti. Tai sisällyttää toivomuksiini hyvin monimutkaisia lisäehtoja niin että yksi toivomus olisi käytännössä useita toivomuksia koottuna yhdeksi köntiksi. :cool: Kyky toteuttaa itse toiveitani olisi kyllä cool, tosin hyvin vaarallinen...
 
Sitten seuraavat!
 
Totuus: Mikä sai sinut rekisteröitymään tänne?
 
Tehtävä: Laske kaikki omistamasi kirjat (jos omistat yli tuhat, voit lopettaa laskemisen tuhanteen ja ilmoittaa että 1000+). Helpotukseksi sanotaan että jos puolet/muuten suuret määrät omistamistasi kirjoista sijaitsee tällä hetkellä muualla kuin kotonasi, ei sinun tarvitse laskea niitä.
22.09.2014
Formaldehyde
120 kirjaa, 322 viestiä
Totuus: Tulin sivustolle ja huomasin, että täällä on mahdollisuus omaan kirjahyllyyn. Mielenkiintoista, totesin itsekseni. Sitten näin keskustelupalstan. Mihin voin allekirjoittaa? 
Tehtävä: 535 kappaletta plus jotain päälle. Ei sisällä sarjakuvakirjoja. Huh, hikistä hommaa juosta laskemassa!
Totuus: Mistä pidät eniten itsessäsi?
Tehtävä: Mene Risingin viestiarkistoon (vasen sivupalkki), valitse mieleisesi ketju ja aloita samasta aiheesta uusi ketju nykyisellä Risingillä. Koska tehtävä vie aikaa lienee reilua antaa toteutusaikaa useampi tunti vuoron varaamisesta.
Tehtävä: 535 kappaletta plus jotain päälle. Ei sisällä sarjakuvakirjoja. Huh, hikistä hommaa juosta laskemassa!
Totuus: Mistä pidät eniten itsessäsi?
Tehtävä: Mene Risingin viestiarkistoon (vasen sivupalkki), valitse mieleisesi ketju ja aloita samasta aiheesta uusi ketju nykyisellä Risingillä. Koska tehtävä vie aikaa lienee reilua antaa toteutusaikaa useampi tunti vuoron varaamisesta.
Totuus: Tulin sivustolle ja huomasin, että täällä on mahdollisuus omaan kirjahyllyyn. [i]Mielenkiintoista[/i], totesin itsekseni. Sitten näin keskustelupalstan. [i]Mihin voin allekirjoittaa?[/i] :grin:
 
Tehtävä: 535 kappaletta plus jotain päälle. Ei sisällä sarjakuvakirjoja. Huh, hikistä hommaa juosta laskemassa!
 
 
Totuus: Mistä pidät eniten itsessäsi?
 
Tehtävä: Mene Risingin viestiarkistoon (vasen sivupalkki), valitse mieleisesi ketju ja aloita samasta aiheesta uusi ketju nykyisellä Risingillä. Koska tehtävä vie aikaa lienee reilua antaa toteutusaikaa useampi tunti vuoron varaamisesta.
22.09.2014
noreen
195 kirjaa, 255 viestiä
Totuus: Jaa-a, olen melko sinnikäs ja teen loppuun asiat, jotka olen luvannut tehdä. En oikein osaa kehua itseäni. :D
Tehtävä: Todiste
Totuus: Onko sinulla kirjoihin liittyviä paheita? (Esim. syötkö lukiessasi, ovatko kaikki pokkarisi aivan riekalaina luettuasi niitä turhankin voimakkaasti tapahtumien mukana eläytyen...)
Tehtävä: Sonnustaudu joksikin fantasia - tai scifikirjan hahmoksi ja ota itsestäsi kuva. Muista mainita, kuka olet ja mistä kirjasta. Tämän ei tarvitse olla mitenkään hieno, ihan huumorilla vaan. :D
Tehtävä: Todiste
Totuus: Onko sinulla kirjoihin liittyviä paheita? (Esim. syötkö lukiessasi, ovatko kaikki pokkarisi aivan riekalaina luettuasi niitä turhankin voimakkaasti tapahtumien mukana eläytyen...)
Tehtävä: Sonnustaudu joksikin fantasia - tai scifikirjan hahmoksi ja ota itsestäsi kuva. Muista mainita, kuka olet ja mistä kirjasta. Tämän ei tarvitse olla mitenkään hieno, ihan huumorilla vaan. :D
Totuus: Jaa-a, olen melko sinnikäs ja teen loppuun asiat, jotka olen luvannut tehdä. En oikein osaa kehua itseäni. :D
 
Tehtävä: [url=http://www.risingshadow.fi/forum/turinatupa/1693-musiikki-ja-kirjoittaminen#20955]Todiste[/url]
 
[b]Totuus:[/b] Onko sinulla kirjoihin liittyviä paheita? (Esim. syötkö lukiessasi, ovatko kaikki pokkarisi aivan riekalaina luettuasi niitä turhankin voimakkaasti tapahtumien mukana eläytyen...)
 
[b]Tehtävä:[/b] Sonnustaudu joksikin fantasia - tai scifikirjan hahmoksi ja ota itsestäsi kuva. Muista mainita, kuka olet ja mistä kirjasta. Tämän ei tarvitse olla mitenkään hieno, ihan huumorilla vaan. :D
07.10.2014
Totuus:
Taitan kirjaston kirjoista sivunkulmia kirjanmerkiksi.
Sellaisen parannuksen olen tehnyt, että nykyisin taitan alakulman ja mahdollisimman pienesti. Sivujen väliin saattaa päätyä myös koirankarvoja.
Tehtävä:
Olisin esittänyt hattivattia, muttei ollut sopivaa lakanaa…
Tämä on ihan vaan joku Twilight-saagan vampyyreistä, joka tykkää punajuurista ja jolle on sattunut tavallista karumpi tukkapäivä. Puuteroinnin tein osin kuvankäsittelyllä, mutta glitteri on aitoa:
[Spoileri - klikkaa]
-------
TOTUUS:
Kenen näistä Ihmemaa Oz -tarinan hahmoista kanssa tahtoisit kaikista eniten ystävystyä?
- Variksenpelättimen vailla aivoja
- Peltimiehen vailla sydäntä
- Leijonan vailla rohkeutta
Perustele! (Kyllä, joutuu valitsemaan vain yhden.)
TEHTÄVÄ:
Käy Lukusalissa kirjoittamassa viesti jonkun suosikki(spefi)kirjailijasi ketjuun. Linkkilista keskusteluista: Linkki. Jollei sopivaa keskustelua ole, perusta sellainen.
Taitan kirjaston kirjoista sivunkulmia kirjanmerkiksi.
Tehtävä:
Olisin esittänyt hattivattia, muttei ollut sopivaa lakanaa…
Tämä on ihan vaan joku Twilight-saagan vampyyreistä, joka tykkää punajuurista ja jolle on sattunut tavallista karumpi tukkapäivä. Puuteroinnin tein osin kuvankäsittelyllä, mutta glitteri on aitoa:
[Spoileri - klikkaa]
muoks. tässä oli kuva
-------
TOTUUS:
Kenen näistä Ihmemaa Oz -tarinan hahmoista kanssa tahtoisit kaikista eniten ystävystyä?
- Variksenpelättimen vailla aivoja
- Peltimiehen vailla sydäntä
- Leijonan vailla rohkeutta
Perustele! (Kyllä, joutuu valitsemaan vain yhden.)
TEHTÄVÄ:
Käy Lukusalissa kirjoittamassa viesti jonkun suosikki(spefi)kirjailijasi ketjuun. Linkkilista keskusteluista: Linkki. Jollei sopivaa keskustelua ole, perusta sellainen.
Totuus:
 
Taitan kirjaston kirjoista sivunkulmia kirjanmerkiksi. :blush: Sellaisen parannuksen olen tehnyt, että nykyisin taitan alakulman ja mahdollisimman pienesti. Sivujen väliin saattaa päätyä myös koirankarvoja.
 
 
Tehtävä:
 
Olisin esittänyt hattivattia, muttei ollut sopivaa lakanaa…
 
Tämä on ihan vaan joku Twilight-saagan vampyyreistä, joka tykkää punajuurista ja jolle on sattunut tavallista karumpi tukkapäivä. Puuteroinnin tein osin kuvankäsittelyllä, mutta glitteri on aitoa:
[spoiler][i]muoks.[/i] tässä oli kuva :wink: [/spoiler]
 
-------
 
TOTUUS:
 
Kenen näistä Ihmemaa Oz -tarinan hahmoista kanssa tahtoisit kaikista eniten ystävystyä?
 
- Variksenpelättimen vailla aivoja
- Peltimiehen vailla sydäntä
- Leijonan vailla rohkeutta
 
Perustele! (Kyllä, joutuu valitsemaan vain yhden.)
 
 
TEHTÄVÄ:
 
Käy Lukusalissa kirjoittamassa viesti jonkun suosikki(spefi)kirjailijasi ketjuun. Linkkilista keskusteluista: [url=http://www.risingshadow.fi/forum/lukusali/706-luettelo-lukusalin-kirjailijakeskusteluista]Linkki.[/url] Jollei sopivaa keskustelua ole, perusta sellainen.
Muokannut Hiistu (04.12.2014)
07.10.2014
Athilora
100 kirjaa, 690 viestiä
Totuus:
Valitsisin Peltimiehen vailla sydäntä, koska sydämettömäksi hahmoksi Peltimies on varsin sydämellinen tuttavuus. (Pun intended.)
Tehtävä:
Kommentoin Tolkien ja Keski-Maa ketjua. Ajattelin sen olevan niin kliseinen vaihtoehto, mutta mietittyäni asiaa oman aikani päädyin lopputulokseen. Ilman Tolkienia en olisi tässä. En varmaan olisi koskaan ollutkaan ja elämäni olisi muotoutunut täysin erilaiseksi. Toiseksi Silmarillion on minulle välähdys täydellisen kirjan potentiaalista. Se ei tavoita sitä, mutta kaikki täydellisen eepoksen potentiaali löytyy sen sivuilta.
Sitten seuraavalle:
Totuus:
Mikä on lempivärisi ja miksi? Tämä oli itselleni kinkkinen kysymys ja hyvä kokemus miettiä syy näinkin arkiseen asiaan.
Tehtävä:
Valitse itsellesi epätyypillinen aktiviteetti, jota luulisit ennakkoon inhoavasi. Tee sitä vähintään tunti ja raportoi tänne mitä teit, miltä tuntui jne.
Valitsisin Peltimiehen vailla sydäntä, koska sydämettömäksi hahmoksi Peltimies on varsin sydämellinen tuttavuus. (Pun intended.)
Tehtävä:
Kommentoin Tolkien ja Keski-Maa ketjua. Ajattelin sen olevan niin kliseinen vaihtoehto, mutta mietittyäni asiaa oman aikani päädyin lopputulokseen. Ilman Tolkienia en olisi tässä. En varmaan olisi koskaan ollutkaan ja elämäni olisi muotoutunut täysin erilaiseksi. Toiseksi Silmarillion on minulle välähdys täydellisen kirjan potentiaalista. Se ei tavoita sitä, mutta kaikki täydellisen eepoksen potentiaali löytyy sen sivuilta.
Sitten seuraavalle:
Totuus:
Mikä on lempivärisi ja miksi? Tämä oli itselleni kinkkinen kysymys ja hyvä kokemus miettiä syy näinkin arkiseen asiaan.
Tehtävä:
Valitse itsellesi epätyypillinen aktiviteetti, jota luulisit ennakkoon inhoavasi. Tee sitä vähintään tunti ja raportoi tänne mitä teit, miltä tuntui jne.
Totuus:
 
Valitsisin Peltimiehen vailla sydäntä, koska sydämettömäksi hahmoksi Peltimies on varsin sydämellinen tuttavuus. (Pun intended.)
 
Tehtävä:
 
Kommentoin Tolkien ja Keski-Maa ketjua. [url=http://www.risingshadow.fi/forum/lukusali/856-j-r-r-tolkien-ja-keski-maa#21795]Ajattelin[/url] sen olevan niin kliseinen vaihtoehto, mutta mietittyäni asiaa oman aikani päädyin lopputulokseen. Ilman Tolkienia en olisi tässä. En varmaan olisi koskaan ollutkaan ja elämäni olisi muotoutunut täysin erilaiseksi. Toiseksi Silmarillion on minulle välähdys täydellisen kirjan potentiaalista. Se ei tavoita sitä, mutta kaikki täydellisen eepoksen potentiaali löytyy sen sivuilta.
 
 
 
Sitten seuraavalle:
 
Totuus:
Mikä on lempivärisi ja miksi? Tämä oli itselleni kinkkinen kysymys ja hyvä kokemus miettiä syy näinkin arkiseen asiaan.
 
Tehtävä:
Valitse itsellesi epätyypillinen aktiviteetti, jota luulisit ennakkoon inhoavasi. Tee sitä vähintään tunti ja raportoi tänne mitä teit, miltä tuntui jne.
22.10.2014
Niittysalvia
35 kirjaa, 18 kirja-arviota, 32 viestiä
Totuus ~ Lempivärini on sininen, etenkin syvän tumman sininen. Rakastan juuri sitä värin syvyyden, rauhallisuuden ja tietynlaisen viileydenkin vuoksi. Se miellittää myös jostain syystä omaa silmääni enemmän kuin muut värit ja ilokseni myös pukee minua (vaikka tummahiuksinen olenkin) melko hyvin! :cheesy:
Tehtävä ~ Tehty, valitsin epäluotettavuuden ja toteutus sujui hyvin kun ei tarvinnut vastailla sellaisiin kysymyksiin joissa olisin joutunut valehtelemaan...
Seuraavalle
Totuus ~ Lempi kirjasi lyhyellä juonireferaatilla ja perusteluilla miksi valitsit juuri sen.
Tehtävä ~ Halaa jotakuta sinulle rakasta, ihmistä tai eläintä, pitkään ja yritä vielä ilahduttaa hänet jotenkin (esim. halaamalla uudestaan tai leipomalla tälle jotain kivaa tai antamalla herkkupaloja)
Tehtävä ~ Tehty, valitsin epäluotettavuuden ja toteutus sujui hyvin kun ei tarvinnut vastailla sellaisiin kysymyksiin joissa olisin joutunut valehtelemaan...
Seuraavalle
Totuus ~ Lempi kirjasi lyhyellä juonireferaatilla ja perusteluilla miksi valitsit juuri sen.
Tehtävä ~ Halaa jotakuta sinulle rakasta, ihmistä tai eläintä, pitkään ja yritä vielä ilahduttaa hänet jotenkin (esim. halaamalla uudestaan tai leipomalla tälle jotain kivaa tai antamalla herkkupaloja)
Totuus ~ Lempivärini on sininen, etenkin syvän tumman sininen. Rakastan juuri sitä värin syvyyden, rauhallisuuden ja tietynlaisen viileydenkin vuoksi. Se miellittää myös jostain syystä omaa silmääni enemmän kuin muut värit ja ilokseni myös pukee minua (vaikka tummahiuksinen olenkin) melko hyvin! :cheesy:
 
Tehtävä ~ Tehty, valitsin epäluotettavuuden ja toteutus sujui hyvin kun ei tarvinnut vastailla sellaisiin kysymyksiin joissa olisin joutunut valehtelemaan... :cool:
 
[u]Seuraavalle[/u]
 
Totuus ~ Lempi kirjasi lyhyellä juonireferaatilla ja perusteluilla miksi valitsit juuri sen.
 
Tehtävä ~ Halaa jotakuta sinulle rakasta, ihmistä tai eläintä, pitkään ja yritä vielä ilahduttaa hänet jotenkin (esim. halaamalla uudestaan tai leipomalla tälle jotain kivaa tai antamalla herkkupaloja)
06.11.2014
Ginevra
9 viestiä
Totuus: Lempikirjani on ehdottomasti Stephen Kingin Under the Dome. Juonihan menee niin että Chester's Millin ylle laskeutuu kupu, jonka alle asukkaat jäävät. Kuvun alla sitten tapahtuu kaikenlaisia juonitteluja ja muuta jännää, kunnes tulee iso poks ja kupu menee pois.
Valitsin Under the Domen, koska se on hyvin kirjoitettu ja pidän juonesta. Tavallisesti en Kingin kirjoista pidä, mutta tämä oli hyvä.
Tehtävä: Halasin ja pussasin poikaystävääni kun hän tuli koulusta, minkä lisäksi rapsuttelin koiraa oikein pitkään ja heitin sille pari luuta. On muuten tyytyväinen eläin. c:
Seuraavalle - Totuus: Kerro jokin tapa/pakkomielle, joka sinulla on ja josta et voi joustaa (esim. oikean jalan sukka laitetaan aina ennen vasemman jalan sukkaa tms.).
Seuraavalle - Tehtävä: Kirjoita lyhyt (suunnilleen sadan sanan jos nyt tulee yli tai alle niin ei haittaa) kuvaus perheestäsi.
Valitsin Under the Domen, koska se on hyvin kirjoitettu ja pidän juonesta. Tavallisesti en Kingin kirjoista pidä, mutta tämä oli hyvä.
Tehtävä: Halasin ja pussasin poikaystävääni kun hän tuli koulusta, minkä lisäksi rapsuttelin koiraa oikein pitkään ja heitin sille pari luuta. On muuten tyytyväinen eläin. c:
Seuraavalle - Totuus: Kerro jokin tapa/pakkomielle, joka sinulla on ja josta et voi joustaa (esim. oikean jalan sukka laitetaan aina ennen vasemman jalan sukkaa tms.).
Seuraavalle - Tehtävä: Kirjoita lyhyt (suunnilleen sadan sanan jos nyt tulee yli tai alle niin ei haittaa) kuvaus perheestäsi.
[b]Totuus:[/b] [i]Lempikirjani on ehdottomasti Stephen Kingin [i]Under the Dome[/i]. Juonihan menee niin että Chester's Millin ylle laskeutuu kupu, jonka alle asukkaat jäävät. Kuvun alla sitten tapahtuu kaikenlaisia juonitteluja ja muuta jännää, kunnes tulee iso poks ja kupu menee pois.
 
Valitsin Under the Domen, koska se on hyvin kirjoitettu ja pidän juonesta. Tavallisesti en Kingin kirjoista pidä, mutta tämä oli hyvä.[/i]
 
[b]Tehtävä:[/b] [i]Halasin ja pussasin poikaystävääni kun hän tuli koulusta, minkä lisäksi rapsuttelin koiraa oikein pitkään ja heitin sille pari luuta. On muuten tyytyväinen eläin. c:[/i]
 
[b]Seuraavalle - Totuus:[/b] [i]Kerro jokin tapa/pakkomielle, joka sinulla on ja josta et voi joustaa (esim. oikean jalan sukka laitetaan aina ennen vasemman jalan sukkaa tms.).[/i]
[b]Seuraavalle - Tehtävä:[/b] [i]Kirjoita lyhyt (suunnilleen sadan sanan jos nyt tulee yli tai alle niin ei haittaa) kuvaus perheestäsi.[/i]
27.01.2015
Tapsa
155 kirjaa, 7 kirja-arviota, 252 viestiä
Totuus: pakkomielteeni on koneella tekstiä lukiessani jatkuvasti maalata hiirellä sitä tekstiä. Klikkailen tekstiä ja muodostan valitusta sinisestä alueesta tietynlaisia muotoja. En osaa lopettaa.
Tehtävä: perheeni on aika hajanainen yksikkö, joka asuu eri puolilla Länsi-Suomea. Siihen kuuluu vanhempieni lisäksi siskon oma perhe, jonkinlainen alayksikkö, ja jossain määrin myös mummo ja täti ja muita satunnaisia sukulaisuuksia, jotka yhdessä muodostavat jonkin jota voisi kutsua kai lähinnä klaaniksi. Siskoni on ihana ihminen joka asuu pirkanmaalaisella omakotialueella lapsiensa ja aviomiehensä kanssa ja elää erittäin aktiivista harrastus- ja työelämää. Toinen siskoni asuu täällä Helsingissä kanssani ja on nousukiidossa oleva alternative-muusikko ja rento ihminen jonka kanssa tulen hyvin toimeen. Sitten on veljeni, entinen teekkari ja nykyinen maailmankuulu lauluntekijä-basisti sekä asiantunteva oluenharrastaja.
Vanhempani ovat eronneet mutta vasta kun olin itse jo aikuinen.
Totuus seuraavalle: Kehen kirjan henkilöhahmoon olet raskaimmin ihastunut?
Tehtävä seuraavalle: Kirjoita kirja-arvio Risingin kirjastoon, mieluusti viimeksi lukemallesi kirjalle!
Tehtävä: perheeni on aika hajanainen yksikkö, joka asuu eri puolilla Länsi-Suomea. Siihen kuuluu vanhempieni lisäksi siskon oma perhe, jonkinlainen alayksikkö, ja jossain määrin myös mummo ja täti ja muita satunnaisia sukulaisuuksia, jotka yhdessä muodostavat jonkin jota voisi kutsua kai lähinnä klaaniksi. Siskoni on ihana ihminen joka asuu pirkanmaalaisella omakotialueella lapsiensa ja aviomiehensä kanssa ja elää erittäin aktiivista harrastus- ja työelämää. Toinen siskoni asuu täällä Helsingissä kanssani ja on nousukiidossa oleva alternative-muusikko ja rento ihminen jonka kanssa tulen hyvin toimeen. Sitten on veljeni, entinen teekkari ja nykyinen maailmankuulu lauluntekijä-basisti sekä asiantunteva oluenharrastaja.
Vanhempani ovat eronneet mutta vasta kun olin itse jo aikuinen.
Totuus seuraavalle: Kehen kirjan henkilöhahmoon olet raskaimmin ihastunut?
Tehtävä seuraavalle: Kirjoita kirja-arvio Risingin kirjastoon, mieluusti viimeksi lukemallesi kirjalle!
[i]Totuus:[/i] pakkomielteeni on koneella tekstiä lukiessani jatkuvasti maalata hiirellä sitä tekstiä. Klikkailen tekstiä ja muodostan valitusta sinisestä alueesta tietynlaisia muotoja. En osaa lopettaa.
 
[i]Tehtävä:[/i] perheeni on aika hajanainen yksikkö, joka asuu eri puolilla Länsi-Suomea. Siihen kuuluu vanhempieni lisäksi siskon oma perhe, jonkinlainen alayksikkö, ja jossain määrin myös mummo ja täti ja muita satunnaisia sukulaisuuksia, jotka yhdessä muodostavat jonkin jota voisi kutsua kai lähinnä klaaniksi. Siskoni on ihana ihminen joka asuu pirkanmaalaisella omakotialueella lapsiensa ja aviomiehensä kanssa ja elää erittäin aktiivista harrastus- ja työelämää. Toinen siskoni asuu täällä Helsingissä kanssani ja on nousukiidossa oleva alternative-muusikko ja rento ihminen jonka kanssa tulen hyvin toimeen. Sitten on veljeni, entinen teekkari ja nykyinen maailmankuulu lauluntekijä-basisti sekä asiantunteva oluenharrastaja.
Vanhempani ovat eronneet mutta vasta kun olin itse jo aikuinen.
 
[i]Totuus seuraavalle:[/i] Kehen kirjan henkilöhahmoon olet raskaimmin ihastunut?
[i]Tehtävä seuraavalle:[/i] Kirjoita kirja-arvio Risingin kirjastoon, mieluusti viimeksi lukemallesi kirjalle!
27.01.2015
Maailmanherra
362 kirjaa, 14 kirja-arviota, 241 viestiä
Totuus:Hermione Granger on ainoa joka tulee mieleen. Hänen aivoillaan ja minun charmillani mikään ei olisi mahdotonta. Toisaalta ihanne Hermioneni hivenen murentui kun eräässä potterlarpissa seikkailin Hermionen kanssa. Kaikkitietävä älypää jonka on pakko pakko päteä ja aukoa niitä viisauksiaan jatkuvasti käy äärimmäisen nopeasti ärsyttäväksi.
Tehtävä: No pakko kirjoittaa.
Totuus seuraavalle:Ovatko Dalekit mielestäsi oikeasti pelottavia?
Tehtävä seuraavalle: Arvaa oikea kirja arvaa mikä kirja -ketjussa. Aikaa on 30 päivää. Et halua hävitä.[/quote]
Tehtävä: No pakko kirjoittaa.
Totuus seuraavalle:Ovatko Dalekit mielestäsi oikeasti pelottavia?
Tehtävä seuraavalle: Arvaa oikea kirja arvaa mikä kirja -ketjussa. Aikaa on 30 päivää. Et halua hävitä.[/quote]
[i]Totuus:[/i]Hermione Granger on ainoa joka tulee mieleen. Hänen aivoillaan ja minun charmillani mikään ei olisi mahdotonta. Toisaalta ihanne Hermioneni hivenen murentui kun eräässä potterlarpissa seikkailin Hermionen kanssa. Kaikkitietävä älypää jonka on pakko pakko päteä ja aukoa niitä viisauksiaan jatkuvasti käy [i]äärimmäisen [/i]nopeasti ärsyttäväksi.
 
[i]Tehtävä:[/i] No pakko kirjoittaa.
 
 
[i]Totuus seuraavalle:[/i]Ovatko Dalekit mielestäsi oikeasti pelottavia?
[i]Tehtävä seuraavalle:[/i] Arvaa oikea kirja arvaa mikä kirja -ketjussa. Aikaa on 30 päivää. Et halua hävitä.[/quote]
06.02.2015
maahinen
320 kirjaa, 1199 viestiä
En tiennyt, mikä on Dalek, mutta wikipedia kertoi. Näyttää hassulta peltipöntöltä. Koska ovat fiktiivisiä, eivät tietenkään voi olla oikeasti pelottavia, mutta jos kysymys tarkoittaa, että dalekeja olisi oikeasti, niin varmasti - käsittääkseni sellaisen tapaamisessa olisi henki kyseessä.
Kirja on arvattu.
Totuus: Oletko varastanut ja jos niin mitä?
Tehtävä: Testaa sosiaalista älykkyyttäsi tulkitsemalla silmiä klik ja raportoi
Kirja on arvattu.
Totuus: Oletko varastanut ja jos niin mitä?
Tehtävä: Testaa sosiaalista älykkyyttäsi tulkitsemalla silmiä klik ja raportoi
En tiennyt, mikä on Dalek, mutta wikipedia kertoi. Näyttää hassulta peltipöntöltä. Koska ovat fiktiivisiä, eivät tietenkään voi olla oikeasti pelottavia, mutta jos kysymys tarkoittaa, että dalekeja olisi oikeasti, niin varmasti - käsittääkseni sellaisen tapaamisessa olisi henki kyseessä.
 
Kirja on arvattu.
 
Totuus: Oletko varastanut ja jos niin mitä?
Tehtävä: Testaa sosiaalista älykkyyttäsi tulkitsemalla silmiä [url=http://socialintelligence.labinthewild.org/mite/?]klik[/url] ja raportoi
06.02.2015
Vehka
302 kirjaa, 14 kirja-arviota, 185 viestiä
Totuus: Olen, ainakin pienenä vein jatkuvasti siskojen karkkeja ja tavaroita ja tänä syksynä pikkusiskon tennarit.
Perheen ulkopuolista varastamista en kyllä muista tehneeni.
Tehtävä: Sain 32/36, eli se meni paremmin kuin keskimäärin, jee!
*
Totuus: Jos saisit tietää ehdottoman varmasti vastauksen siihen, mitä tapahtuu kuoleman jälkeen, haluaisitko tietää sen?
Tehtävä: Lähetä jollekin risingshadowlaiselle positiivinen yksityisviesti.
Tehtävä: Sain 32/36, eli se meni paremmin kuin keskimäärin, jee!
*
Totuus: Jos saisit tietää ehdottoman varmasti vastauksen siihen, mitä tapahtuu kuoleman jälkeen, haluaisitko tietää sen?
Tehtävä: Lähetä jollekin risingshadowlaiselle positiivinen yksityisviesti.
[i]Totuus[/i]: Olen, ainakin pienenä vein jatkuvasti siskojen karkkeja ja tavaroita ja tänä syksynä pikkusiskon tennarit. :tongue: Perheen ulkopuolista varastamista en kyllä muista tehneeni.
 
[i]Tehtävä[/i]: Sain 32/36, eli se meni paremmin kuin keskimäärin, jee!
 
*
 
[i]Totuus:[/i] Jos saisit tietää ehdottoman varmasti vastauksen siihen, mitä tapahtuu kuoleman jälkeen, haluaisitko tietää sen?
[i]Tehtävä:[/i] Lähetä jollekin risingshadowlaiselle positiivinen yksityisviesti.
18.02.2015
punnort
2 kirjaa, 1 kirja-arvio, 917 viestiä
Totuus: Tietysti tahtoisin. Se on yksi suurimpia mysteerejä mitä tiedän, ja olisi hienoa saada se selvitetyksi. Olen utelias luonne, enkä pysty käsittämään, miten joku ei tahtoisi.
Tehtävä: Suoritettu.
Uusi totuus: Millaisessa tilanteessa olisit valmis kannattamaan/vastustamaan ydinvoimaa? (Valitse kannatus/vastustus -vaihtoehdoista siis se, joka ei ole todellinen mielipiteesi.) Tilanne saa olla vahvastikin kuvitteellinen, jos et realistista skenariota keksi.
Uusi tehtävä: Kirjoita runo, jossa on riimipareina muori-ruori ja Ruotsi-luotsi.
Tehtävä: Suoritettu.
Uusi totuus: Millaisessa tilanteessa olisit valmis kannattamaan/vastustamaan ydinvoimaa? (Valitse kannatus/vastustus -vaihtoehdoista siis se, joka ei ole todellinen mielipiteesi.) Tilanne saa olla vahvastikin kuvitteellinen, jos et realistista skenariota keksi.
Uusi tehtävä: Kirjoita runo, jossa on riimipareina muori-ruori ja Ruotsi-luotsi.
Totuus: Tietysti tahtoisin. Se on yksi suurimpia mysteerejä mitä tiedän, ja olisi hienoa saada se selvitetyksi. Olen utelias luonne, enkä pysty käsittämään, miten joku ei tahtoisi.
 
Tehtävä: Suoritettu.
 
Uusi totuus: Millaisessa tilanteessa olisit valmis kannattamaan/vastustamaan ydinvoimaa? (Valitse kannatus/vastustus -vaihtoehdoista siis se, joka ei ole todellinen mielipiteesi.) Tilanne saa olla vahvastikin kuvitteellinen, jos et realistista skenariota keksi.
 
Uusi tehtävä: Kirjoita runo, jossa on riimipareina muori-ruori ja Ruotsi-luotsi.
18.02.2015
Dyn
542 kirjaa, 51 kirja-arviota, 3978 viestiä
Totuus: Kannattaisin ydinvoimaa, jos sillä voitaisiin korvata fossiilisten polttoaineiden käyttö, kunnes riittävän tehokkaita, uusiutuvan energian lähteitä tai vaikkapa fuusioon perustuvaa ydinvoimaa kehitetään -- jonka jälkeen toivottavasti fissiopohjaisesta ydinvoimastakin voitaisiin luopua.
Tehtävä (vähän edellistä teemaa sivuten):
Voi, valitaan määränpääksi Ruotsi
Arlanda vai Itämeri, mistä matkailulle luotsi
Silloin kun nuori oli muori
ei ehkä kukaan huomannut, kun öljyvanaa veteen piirsi ruori
Yläilmakehän sateina ne nyt hiljaa leijailevat, hiutaleet
***
Seuraava totuus: Jos sinut valittaisiin mukaan yhdensuuntaiselle Mars-lennolle (ja oletamme, että lähtisit), mitä ottaisit muistoesineeksi mukaan Maasta?
Seuraava tehtävä: Aloita uusi ketju Tavernaan jostakin sinne sopivasta aiheesta, jolla ei ole vielä ketjua.
Tehtävä (vähän edellistä teemaa sivuten):
Voi, valitaan määränpääksi Ruotsi
Arlanda vai Itämeri, mistä matkailulle luotsi
Silloin kun nuori oli muori
ei ehkä kukaan huomannut, kun öljyvanaa veteen piirsi ruori
Yläilmakehän sateina ne nyt hiljaa leijailevat, hiutaleet
***
Seuraava totuus: Jos sinut valittaisiin mukaan yhdensuuntaiselle Mars-lennolle (ja oletamme, että lähtisit), mitä ottaisit muistoesineeksi mukaan Maasta?
Seuraava tehtävä: Aloita uusi ketju Tavernaan jostakin sinne sopivasta aiheesta, jolla ei ole vielä ketjua.
Totuus: Kannattaisin ydinvoimaa, jos sillä voitaisiin korvata fossiilisten polttoaineiden käyttö, kunnes riittävän tehokkaita, uusiutuvan energian lähteitä tai vaikkapa fuusioon perustuvaa ydinvoimaa kehitetään -- jonka jälkeen toivottavasti fissiopohjaisesta ydinvoimastakin voitaisiin luopua.
 
Tehtävä (vähän edellistä teemaa sivuten):
 
[i]Voi, valitaan määränpääksi Ruotsi
Arlanda vai Itämeri, mistä matkailulle luotsi
 
Silloin kun nuori oli muori
ei ehkä kukaan huomannut, kun öljyvanaa veteen piirsi ruori
 
Yläilmakehän sateina ne nyt hiljaa leijailevat, hiutaleet[/i]
 
***
 
Seuraava totuus: Jos sinut valittaisiin mukaan yhdensuuntaiselle Mars-lennolle (ja oletamme, että lähtisit), mitä ottaisit muistoesineeksi mukaan Maasta?
 
Seuraava tehtävä: Aloita uusi ketju Tavernaan jostakin sinne sopivasta aiheesta, jolla ei ole vielä ketjua.
19.02.2015
punnort
2 kirjaa, 1 kirja-arvio, 917 viestiä
Totuus: Tupakkaa minun tuskin annettaisiin viljellä, joten tupakkakasvia minun ei kannattaisi ottaa. Ottaisin kahvimyllyni ja handpresso-laitteeni, jolla saa tehtyä espressoa, sekä jos siellä ei muuten aiottaisi viljellä kahvia, ottaisin myös kahvipensaan taimia.
Tehtävä: Suoritettu.
Uusi totuus: Oletetaan, että teknologia on niin pitkällä, että ihmiselle voidaan asentaa kidukset ja tehdä muita vastaavantasoisia kehonmuokkauksia. Kuinka muokkaat kehoasi?
Uusi tehtävä: Kirjoita pilkkaruno (kirjojen, elokuvien tms.) hahmosta, jota ihailet.
Tehtävä: Suoritettu.
Uusi totuus: Oletetaan, että teknologia on niin pitkällä, että ihmiselle voidaan asentaa kidukset ja tehdä muita vastaavantasoisia kehonmuokkauksia. Kuinka muokkaat kehoasi?
Uusi tehtävä: Kirjoita pilkkaruno (kirjojen, elokuvien tms.) hahmosta, jota ihailet.
Totuus: Tupakkaa minun tuskin annettaisiin viljellä, joten tupakkakasvia minun ei kannattaisi ottaa. Ottaisin kahvimyllyni ja handpresso-laitteeni, jolla saa tehtyä espressoa, sekä jos siellä ei muuten aiottaisi viljellä kahvia, ottaisin myös kahvipensaan taimia.
 
Tehtävä: Suoritettu.
 
Uusi totuus: Oletetaan, että teknologia on niin pitkällä, että ihmiselle voidaan asentaa kidukset ja tehdä muita vastaavantasoisia kehonmuokkauksia. Kuinka muokkaat kehoasi?
 
Uusi tehtävä: Kirjoita pilkkaruno (kirjojen, elokuvien tms.) hahmosta, jota ihailet.
16.04.2015
Totuus: Asennuttaisin uudet silmät, joilla näkisi aiempaa enemmän värejä (esim. tetrakromaattinen värinäkö). Ja mahdollisimman hyvin myös hämärässä/pimeässä ja näön tarkkuus toki myös loistava. (Ja toki voisi nähdä kaikkea muutakin riippuen, millaisia ominaisuuksia ja tarjouksia silmäfirmalla olisi tarjota.) Värin valitseminen toki olisi vaikeinta. 
Tehtävä:
Käraste.
Oliko päiväsi hyvä?
Saavuitko
viimeisellä hetkellä
trenssitakki liehuen?
Saitko tokaista
viimeisen sanan?
Helvete.
Saithan tuijottaa
sinisillä silmilläsi?
Kenet sinä ammuit?
[Spoileri - klikkaa]
-------------- Uudet:
Totuus: Jos voisit oppia yhden Harry Potter -sarjasta tutun loitsun (Linkki), minkä valitsisit ja mihin sitä käyttäisit?
Tehtävä: Bongaa luonnosta päiväperhonen (esim. nokkos- tai sitruunaperhonen).
Tehtävä:
Käraste.
Oliko päiväsi hyvä?
Saavuitko
viimeisellä hetkellä
trenssitakki liehuen?
Saitko tokaista
viimeisen sanan?
Helvete.
Saithan tuijottaa
sinisillä silmilläsi?
Kenet sinä ammuit?
[Spoileri - klikkaa]
Beck-sarjan Gunvald Larssonille. Ei ehkä mitenkään eniten ihailemani hahmo, mutta tämä tuli varsin helposti mieleen. Pilkka kohdistunee osin myös ihailijaan itseensä.
-------------- Uudet:
Totuus: Jos voisit oppia yhden Harry Potter -sarjasta tutun loitsun (Linkki), minkä valitsisit ja mihin sitä käyttäisit?
Tehtävä: Bongaa luonnosta päiväperhonen (esim. nokkos- tai sitruunaperhonen).
[b]Totuus:[/b] Asennuttaisin uudet silmät, joilla näkisi aiempaa enemmän värejä (esim. tetrakromaattinen värinäkö). Ja mahdollisimman hyvin myös hämärässä/pimeässä ja näön tarkkuus toki myös loistava. (Ja toki voisi nähdä kaikkea muutakin riippuen, millaisia ominaisuuksia ja tarjouksia silmäfirmalla olisi tarjota.) Värin valitseminen toki olisi vaikeinta. :tongue:
 
[b]Tehtävä: [/b]
 
[i]
Käraste.
Oliko päiväsi hyvä?
Saavuitko
viimeisellä hetkellä
trenssitakki liehuen?
Saitko tokaista
viimeisen sanan?
Helvete.
Saithan tuijottaa
sinisillä silmilläsi?
Kenet sinä ammuit?[/i]
 
[spoiler]Beck-sarjan Gunvald Larssonille. Ei ehkä mitenkään eniten ihailemani hahmo, mutta tämä tuli varsin helposti mieleen. Pilkka kohdistunee osin myös ihailijaan itseensä. :wink: [/spoiler]
 
 
 
-------------- Uudet:
 
[b]Totuus:[/b] Jos voisit oppia yhden Harry Potter -sarjasta tutun loitsun [url=http://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Harry_Potter_-sarjan_loitsuista](Linkki[/url]), minkä valitsisit ja mihin sitä käyttäisit?
 
[b]Tehtävä:[/b] Bongaa luonnosta päiväperhonen (esim. nokkos- tai sitruunaperhonen).