Mustelmann avatar
Kategoria: Teatteri | 895 viestiä | 197,4 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 19.06.2026
Sivut: 1, 2, 3, 4 ... 36
Freyja avatar
Kategoria: Teatteri | 10 viestiä | 238 lukukertaa
Vastannut: Freyja, 17.06.2026
Moonlord avatar
Kategoria: Konepaja | 446 viestiä | 216,9 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 15.06.2026
Sivut: 1, 2, 3, 4 ... 18

Satuta ja paranna -ketjut

11.12.2014
Rinja avatar
847 kirjaa, 7 kirja-arviota, 1031 viestiä
Kannatan näitä:

Bender (Futurama)
C-3PO (Tähtien sota)
Data (Start Trek: TNG)
David (A.I. – Tekoäly)
HAL 9000 (Avaruusseikkailu 2001)
K-9 (Doctor Who)
Marvin (Linnunradan käsikirja liftareille)
R2-D2 (Tähtien sota)
Tardis (Doctor Who)
Terminator T-800 (Terminator)
WALL-E (WALL-E)
11.12.2014
Moonlord avatar
1006 kirjaa, 2038 viestiä
Kannatan seuraavia:

Bender (Futurama)
Borgien kuningatar (Start Trek: First Contact/Voyager)
Chii (Chobits)
Data (Start Trek: TNG)
Gigolo Joe (A.I. – Tekoäly)
GLaDOS (Portal)
HAL 9000 (Avaruusseikkailu 2001)
Majuri Motoko Kusanagi (Ghost in the Shell)
R2-D2 (Tähtien sota)
RoboCop (RoboCop)
Roy (Blade Runner)
Terminator T-800 (Terminator)
Vision (Kostajat)
WALL-E (WALL-E)

ja uutena mukaan:
Andrew Martin (Bicentennial Man)
11.12.2014
Emelie avatar
729 kirjaa, 100 kirja-arviota, 2743 viestiä
Minun kannatusääneni menevät seuraaville:

Agentti Smith (Matrix)
Atom (Astro Boy)
Chii (Chobits)
HAL 9000 (Avaruusseikkailu 2001)
J.A.R.V.I.S. (Iron Man)
K.I.T.T. (Ritari Ässä)
K-9 (Doctor Who)
Majuri Motoko Kusanagi (Ghost in the Shell)
Marvin (Linnunradan käsikirja liftareille)
Optimus Prime (Transformers)
Pikku apulainen (Aku Ankka)
R2-D2 (Tähtien sota)
RoboCop (RoboCop)
Roy (Blade Runner)
Saksikäsi Edward (Saksikäsi Edward)
Tardis (Doctor Who)
Terminator T-800 (Terminator)
Vision (Kostajat)
WALL-E (WALL-E)
11.12.2014
Wanderer avatar
215 kirjaa, 12 kirja-arviota, 115 viestiä
Atom (Astro Boy)
Bender (Futurama)
Borgien kuningatar (Start Trek: First Contact/Voyager)
J.A.R.V.I.S. (Iron Man)
K.I.T.T. (Ritari Ässä)
Marvin (Linnunradan käsikirja liftareille)
Optimus Prime (Transformers)
Pikku apulainen (Aku Ankka)
R2-D2 (Tähtien sota)
Roy (Blade Runner)
Tardis (Doctor Who)
Terminator T-800 (Terminator)
WALL-E (WALL-E)

Näille menee minun ääneni.
11.12.2014
haplotus avatar
359 kirjaa, 11 kirja-arviota, 636 viestiä
Atomia ehdotin itse, joten ei kai enää tarvitsisi mutta...

Nämä kaksi kuuluvat omalle must have -listalleni:

Atom (Astro Boy)
Motoko Kusanagi (Ghost in the Shell)

Muitakin kivoja on, mutta puhelimella esitin vain ne tärkeimmät.
12.12.2014
Niksu avatar
27 kirjaa, 13 kirja-arviota, 538 viestiä
Unohdin listastani Star Warsin C-3PO.
12.12.2014
Hiistu avatar
676 kirjaa, 12 kirja-arviota, 3856 viestiä
Kannatukset on laskettu ja listavaihtoehdoiksi tuli tämmöiset:

Vähintään 5 ääntä: 19 nimeä: vihreät

Vähintään 4 ääntä: 22 nimeä: vihreät ja keltaiset

Vähintään 3 ääntä: 25 nimeä: vihreät, keltaiset ja punaiset

Agentti Smith (8)
Andrew Martin (1)
Atom (3)
Bender (7)
Borgien kuningatar (5)
C-3PO (6)

Chii (4)
Data (8)
David /TAI Gigolo Joe (1/2)
Dog (1)
EDI (4)
GLaDOS (5)
HAL 9000 (6)
J.A.R.V.I.S. (5)
K.I.T.T. (6)
K-9 (6)
Majuri Motoko Kusanagi (6)
Marvin (7)
Mega Man (1)
Optimus Prime (4)
Pikku apulainen (9)
R2-D2 (11)
Robo (2)
RoboCop (5)
Roy (5)

Saksikäsi Edward (3)
Seven of Nine (0)
Tardis (9)
Terminator T-800 (10)
Tohtori-hologrammi (0)
Vision (3)
WALL-E (10)

Vielä nopeita kommentteja, montako nimeä (19 / 22 / 25) listalle halutaan? (Uusia kannatuksia en enää laske, koska menisi lista sekaisin. :wink: )
12.12.2014
Wanderer avatar
215 kirjaa, 12 kirja-arviota, 115 viestiä
Optimus Prime jäisi harmi kyllä pois, mutta kannatan silti 19 nimen listaa.
12.12.2014
Mab avatar
616 viestiä
Minäkin kannatan 19 nimen listaa (joskin EDIä tulisi ikävä, mutta eipä hän alustavasta suosiosta päätellen varmaankaan pysyisi kauaa kisassa).
12.12.2014
Hiistu avatar
676 kirjaa, 12 kirja-arviota, 3856 viestiä
05.01.2015
Hiistu avatar
676 kirjaa, 12 kirja-arviota, 3856 viestiä
Onko ideoita, millaista listaa seuraavaksi?
05.01.2015
maahinen avatar
320 kirjaa, 1199 viestiä
Maailmat: Keski-Maa, Narnia, Maameri jne.
05.01.2015
HVM avatar
42 kirjaa, 202 viestiä
Miten olisi (kerran ~Wars jo löytyy) Star Trek, kaikkien trekkerien harmiksi... Nyt kun TNG viimeinenkin kausi on ilmestynyt Blu-rayna.

Tai Myyrä ;)
05.01.2015
Hiistu avatar
676 kirjaa, 12 kirja-arviota, 3856 viestiä
HVM
Tai Myyrä ;)
Siis SE Myyrä? No nyt tuli aika puskista, anteeksi naurahdus... :lol: Keitäs heitä on? Myyrä, jänis, hiiri, siili, sammakko, pöllö... ? Kyllähän heistä jonkin listan saisi. :smile:

Eli ehdotettuina:
- maailmat
- Star Trek
- Myyrä

Näille kannatusta ja/tai muita ideoita?
05.01.2015
Wanderer avatar
215 kirjaa, 12 kirja-arviota, 115 viestiä
Selailin ketjua taaksepäin ja siellä oli jo aiemmin ehdotettu satujen pahiksia. Voisi olla hauska lista. Lisäksi kannatan maailmoja.
05.01.2015
Louhikäärme avatar
790 viestiä
Tuollainen 'maailmat' äänestys taitaisi mennä siihen, että kannatetaan suosikkikirjailijan/-tarinan mukaan eikä sen taustalla olleen maailman.
05.01.2015
Bensku avatar
225 kirjaa, 13 kirja-arviota, 221 viestiä
Joo, maailmat olisi kivaa vaihtelua "normaaleille" hahmoille! Laitetaanko Maailmanahjokin mukaan?
05.01.2015
Saki avatar
92 kirjaa, 35 kirja-arviota, 335 viestiä
Minäkin kannattaisin maailmoja, mutta siinä pitäisi tosiaan ajatella maailmoja, eikä itse kirjoja/tarinoita.
06.01.2015
Ageha avatar
399 kirjaa, 4 kirja-arviota, 660 viestiä
En kannata maailmoja, samaa mieltä Louhikäärmeen kanssa. Pahikset sen sijaan olisivat minusta kivoja, tai pahisten apurit (kuten Leijonakuninkaasta ne hyeenat, Narutosta Orochimarun apuri Kabuto jne).
06.01.2015
Kirazak avatar
81 kirjaa, 2 kirja-arviota, 140 viestiä
Olen samaa mieltä. Maailmoissa ei oikeastaan voi arvostella itse maailmaa,vaan pikemminkin kirjoja, jotka tapahtuvat tässä kyseisessä maailmassa. Itse pidän pahiksista eniten jo ehdotetuista.
07.01.2015
Mab avatar
616 viestiä
Mun mielestä maailmat on ihan hyvä vaihtoehto, sillä se olisi vähän erilainen. On kyllä totta, että todelliseksi äänestyskohteeksi saattaisi helposti päätyä koko kirja/tarina, mutta onhan näissä aiemmissakin äänestyksissä ollut välillä sellaista fiilistä (esim. silloin jos on joku suht vähäpätöinen sivuhenkilö ollut edustamassa). Uskon kuitenkin, että äänestäjien on mahdollista pitää kirja ja maailma erillään :smile:

Mutta jos joitain muita kisoja haetaan, niin toki nuo pahiksetkin on kiva vaihtoehto. Joskus ehdotettiin myös prinssejä.
07.01.2015
HourglassEyes avatar
505 kirjaa, 57 kirja-arviota, 2775 viestiä
Maailmat ja pahikset kuulostavat houkuttavimmilta vaihtoehdoilta!
07.01.2015
Hiistu avatar
676 kirjaa, 12 kirja-arviota, 3856 viestiä
Maailmat ovat saaneet kannatusta, mutta on myös vastustettu. Eli niistäkin voi kyllä tehdä listan, mutta pidetään lista lyhyenä (n. 10 nimikettä?), jotta saa sujuvasti pelattua mahdollisesti vähän pienemmälläkin porukalla. Mainittu: Keski-Maa, Narnia, Maameri, Maailmanahjo. 

Kannatettu lisäksi pahiksia. Listaa voisi miettiä niin, ettei tule ihan identtinen muinaisen pahis-listan (Linkki) kanssa, osa hahmoista toki varmastikin samoja. Sinänsä ei tarvetta rajata pelkästään apureihin tai satuihin, joita siis ehdotettu, mutta kannattaa pohtia löytyisikö niistäkin kiinnostavia hahmoja.

Eli ehdottakaa maailmoja ja pahiksia! Otetaan ensiksi ensin valmistuva lista ja toinen sitten seuraavaksi.
07.01.2015
Mab avatar
616 viestiä
Muista maailmoista tulee ekana mieleen Tulen ja jään laulun sekä Ajan pyörän maailmat (Randland on kaiketi jälkimmäiselle epävirallinen nimi :D). Sitten olisi myös ihmemaa Oz.

Onhan niitä erilaisia maailmoja myös Abercrombien, Rothfussin, Lynchin yms. teoksissa, mutta ne eivät ole ehkä tarpeeksi tunnettuja (tai edes valmiita)?

Otetaanko mukaan tietokonepelejä? Elder Scrollsien maailma on aika laaja.
07.01.2015
Emelie avatar
729 kirjaa, 100 kirja-arviota, 2743 viestiä
Maailmoista tulee mieleen Westeros (Tulen ja jään laulu), Kiekkomaailma ja Krynn(Dragonlance).
^ Ylös