Kategoria: Teatteri | 895 viestiä | 197,4 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 19.06.2026
Kategoria: Konepaja | 446 viestiä | 216,9 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 15.06.2026
Satuta ja paranna -ketjut
11.01.2015
HVM
42 kirjaa, 202 viestiä
Vaikka Le Guin onkin ok-kirjailija, niin tarvitaanko nyt ihan kaksin kappalein esimerkkejä. (Osattomien planeetan muistan lukeneeni joskus, Maamerta taas en, paitsi palan Tehanusta, en muista miksi...)
Vaikka Le Guin onkin ok-kirjailija, niin tarvitaanko nyt ihan kaksin kappalein esimerkkejä. (Osattomien planeetan muistan lukeneeni joskus, Maamerta taas en, paitsi palan Tehanusta, en muista miksi...)
12.01.2015
Mab
616 viestiä
Minustakin yksi maailma per kirjailija on ihan järkevä rajoitus (LeGuinilta Maameri on mulle tuttu, Anarres/Urras ei).
Mitenkäs tuo Neverwhere/Gaimanin universumi? Siis että mitä sillä haetaan, pelkkää maanalaista Lontoota vai jotain laajempaa? Jos kyseessä on pelkästään Neverwhere-kirjan tapahtumaympäristö, niin onkohan se vähän liian suppea paikka tälle listalle?
Muuten lista näyttää musta hyvältä
(Sellainen pikkuseikka tosin, että Tulen ja jään laulussahan Westeros on vain osa maailmaa; Dany esimerkiksi on viettänyt kaiken aikansa Essoksella, mutta mun sivistykseni ei riitä sen kertomiseen, että onko koko maailmalle olemassa jotain omaa nimeään. Mutta toki voidaan pelata pelkällä Westerosillakin - se on kuitenkin se tunnetumpi ja keskeisempi
)
Mitenkäs tuo Neverwhere/Gaimanin universumi? Siis että mitä sillä haetaan, pelkkää maanalaista Lontoota vai jotain laajempaa? Jos kyseessä on pelkästään Neverwhere-kirjan tapahtumaympäristö, niin onkohan se vähän liian suppea paikka tälle listalle?
Muuten lista näyttää musta hyvältä
(Sellainen pikkuseikka tosin, että Tulen ja jään laulussahan Westeros on vain osa maailmaa; Dany esimerkiksi on viettänyt kaiken aikansa Essoksella, mutta mun sivistykseni ei riitä sen kertomiseen, että onko koko maailmalle olemassa jotain omaa nimeään. Mutta toki voidaan pelata pelkällä Westerosillakin - se on kuitenkin se tunnetumpi ja keskeisempi
Minustakin yksi maailma per kirjailija on ihan järkevä rajoitus (LeGuinilta Maameri on mulle tuttu, Anarres/Urras ei).
 
Mitenkäs tuo Neverwhere/Gaimanin universumi? Siis että mitä sillä haetaan, pelkkää maanalaista Lontoota vai jotain laajempaa? Jos kyseessä on pelkästään Neverwhere-kirjan tapahtumaympäristö, niin onkohan se vähän liian suppea paikka tälle listalle?
 
Muuten lista näyttää musta hyvältä :smile:
 
(Sellainen pikkuseikka tosin, että Tulen ja jään laulussahan Westeros on vain osa maailmaa; Dany esimerkiksi on viettänyt kaiken aikansa Essoksella, mutta mun sivistykseni ei riitä sen kertomiseen, että onko koko maailmalle olemassa jotain omaa nimeään. Mutta toki voidaan pelata pelkällä Westerosillakin - se on kuitenkin se tunnetumpi ja keskeisempi :smile:)
12.01.2015
Emelie
729 kirjaa, 100 kirja-arviota, 2743 viestiä
Hah, Mab nosti esiin kaikki ne seikat, joista olin tulossa itsekin kirjoittamaan. 
Westerosta mietin myös, se vaan tuli ekaksi mieleen, kun alkoi miettiä Tulen ja jään laulun maailmaa. Minulla on sellainen fiilis, että koko maailmalle ei tainnut olla mitään yleistä nimitystä...
Westerosta mietin myös, se vaan tuli ekaksi mieleen, kun alkoi miettiä Tulen ja jään laulun maailmaa. Minulla on sellainen fiilis, että koko maailmalle ei tainnut olla mitään yleistä nimitystä...
Hah, Mab nosti esiin kaikki ne seikat, joista olin tulossa itsekin kirjoittamaan. :smile:
 
Westerosta mietin myös, se vaan tuli ekaksi mieleen, kun alkoi miettiä Tulen ja jään laulun maailmaa. Minulla on sellainen fiilis, että koko maailmalle ei tainnut olla mitään yleistä nimitystä...
12.01.2015
Hiistu
676 kirjaa, 12 kirja-arviota, 3856 viestiä
Westerosista: Laitetaan yleisesti "Tulen ja jään laulun maailma", niin siitä sitten kukin voi ajatella niin laajana kuin maantietämystä suinkin riittää. (Toki esim. "Narnia" on vain yksi osa/kuningaskunta kyseistä maailmaa... mutta ihmisillä ehkä tulee siitä silti mieleen koko kyseinen fantasiamaailma.)
Minullekin Le Guinilta Maameri tutuin. Anarres/Urras jäämässä pois.
Muutoin voidaan aloittaa nykyisellä listalla, kunhan jokin selvyys vielä Gaimanista:
Sandmanit sijoittuvat (sikäli kuin minä ymmärtänyt) ns. yleiseen DC-sarjisten maailmaan. Eli samassa maailmassa esiintyy / voisi esiintyä myös esim. Batman. Onko liian laaja maailma, jos mukaan otetaan DC-universumi?
Minullekin Le Guinilta Maameri tutuin. Anarres/Urras jäämässä pois.
Muutoin voidaan aloittaa nykyisellä listalla, kunhan jokin selvyys vielä Gaimanista:
MabMitenkäs tuo Neverwhere/Gaimanin universumi? Siis että mitä sillä haetaan, pelkkää maanalaista Lontoota vai jotain laajempaa? Jos kyseessä on pelkästään Neverwhere-kirjan tapahtumaympäristö, niin onkohan se vähän liian suppea paikka tälle listalle?Ehdotus oli tällainen:
MaailmanherraEntäs Neverwhere tai tuo koko Gaimanin universumi.Eli käsittääkseni juuri tuota maanalaista Lontoota... Onko Gaimanilla jotain yleisempää isompaa universumia, johon hänen tarinansa sijoittuisivat?
Sandmanit sijoittuvat (sikäli kuin minä ymmärtänyt) ns. yleiseen DC-sarjisten maailmaan. Eli samassa maailmassa esiintyy / voisi esiintyä myös esim. Batman. Onko liian laaja maailma, jos mukaan otetaan DC-universumi?
Westerosista: Laitetaan yleisesti "Tulen ja jään laulun maailma", niin siitä sitten kukin voi ajatella niin laajana kuin maantietämystä suinkin riittää. (Toki esim. "Narnia" on vain yksi osa/kuningaskunta kyseistä maailmaa... mutta ihmisillä ehkä tulee siitä silti mieleen koko kyseinen fantasiamaailma.)
 
Minullekin Le Guinilta Maameri tutuin. Anarres/Urras jäämässä pois.
 
Muutoin voidaan aloittaa nykyisellä listalla, kunhan jokin selvyys vielä Gaimanista:
 
 
[quote=Mab]Mitenkäs tuo Neverwhere/Gaimanin universumi? Siis että mitä sillä haetaan, pelkkää maanalaista Lontoota vai jotain laajempaa? Jos kyseessä on pelkästään Neverwhere-kirjan tapahtumaympäristö, niin onkohan se vähän liian suppea paikka tälle listalle?[/quote]
 
Ehdotus oli tällainen:
 
[quote="Maailmanherra" post=26900]Entäs Neverwhere tai tuo koko Gaimanin universumi. [/quote]
 
Eli käsittääkseni juuri tuota maanalaista Lontoota... Onko Gaimanilla jotain yleisempää isompaa universumia, johon hänen tarinansa sijoittuisivat?
 
Sandmanit sijoittuvat (sikäli kuin minä ymmärtänyt) ns. yleiseen DC-sarjisten maailmaan. Eli samassa maailmassa esiintyy / voisi esiintyä myös esim. Batman. Onko liian laaja maailma, jos mukaan otetaan DC-universumi?
12.01.2015
HourglassEyes
505 kirjaa, 57 kirja-arviota, 2775 viestiä
HiistuKuulostaa kyllä turhan laajalta ottaa mukaan koko DC universumi, alasta saisi kyllä oman hahmoäänestyksen.
Sandmanit sijoittuvat (sikäli kuin minä ymmärtänyt) ns. yleiseen DC-sarjisten maailmaan. Eli samassa maailmassa esiintyy / voisi esiintyä myös esim. Batman. Onko liian laaja maailma, jos mukaan otetaan DC-universumi?
Sandmanin maailma on hiukan hankala, unimaailman ohella on vaikea kiinnittää tarinoita mihinkään tiettyy osioon.
[quote="Hiistu" post=27071]
Sandmanit sijoittuvat (sikäli kuin minä ymmärtänyt) ns. yleiseen DC-sarjisten maailmaan. Eli samassa maailmassa esiintyy / voisi esiintyä myös esim. Batman. Onko liian laaja maailma, jos mukaan otetaan DC-universumi?[/quote]
 
Kuulostaa kyllä turhan laajalta ottaa mukaan koko DC universumi, alasta saisi kyllä oman hahmoäänestyksen. :wink:
Sandmanin maailma on hiukan hankala, unimaailman ohella on vaikea kiinnittää tarinoita mihinkään tiettyy osioon.
14.01.2015
Emelie
729 kirjaa, 100 kirja-arviota, 2743 viestiä
Minun mielestäni Gaimanilla ei ole mitään omaa maailmaa ja DC:n maailma on aika laaja ottaa tähän mukaan. Eli Gaimanin "maailman" voisi tiputtaa listasta pois?
Muuten lista vaikuttaa pelattavalta ja pelaajiakin tuntuu olevan, joten ehkä listan pelaamisen voisi aloittaa? :)
Muuten lista vaikuttaa pelattavalta ja pelaajiakin tuntuu olevan, joten ehkä listan pelaamisen voisi aloittaa? :)
Minun mielestäni Gaimanilla ei ole mitään omaa maailmaa ja DC:n maailma on aika laaja ottaa tähän mukaan. Eli Gaimanin "maailman" voisi tiputtaa listasta pois?
 
Muuten lista vaikuttaa pelattavalta ja pelaajiakin tuntuu olevan, joten ehkä listan pelaamisen voisi aloittaa? :)
14.01.2015
Hiistu
676 kirjaa, 12 kirja-arviota, 3856 viestiä
Jep, tosa: [url=http://www.risingshadow.fi/forum/leikkinurkka/1992-satuta-paranna-maailmat#27158]Satuta/paranna: Maailmat[/url] :smile:
22.01.2015
Hiistu
676 kirjaa, 12 kirja-arviota, 3856 viestiä
HiistuSeuraavaksi siis pahiksia! Eli keitä kaikkia listalle voisi tulla?
Kannatettu lisäksi pahiksia. Listaa voisi miettiä niin, ettei tule ihan identtinen muinaisen pahis-listan (Linkki) kanssa, osa hahmoista toki varmastikin samoja. Sinänsä ei tarvetta rajata pelkästään apureihin tai satuihin, joita siis ehdotettu, mutta kannattaa pohtia löytyisikö niistäkin kiinnostavia hahmoja.
[quote="Hiistu" post=26823]
Kannatettu lisäksi pahiksia. Listaa voisi miettiä niin, ettei tule ihan identtinen muinaisen pahis-listan [url=http://www.risingshadow.fi/keskustelut/index.php?topic=6225.0](Linkki) [/url]kanssa, osa hahmoista toki varmastikin samoja. Sinänsä ei tarvetta rajata pelkästään apureihin tai satuihin, joita siis ehdotettu, mutta kannattaa pohtia löytyisikö niistäkin kiinnostavia hahmoja.
 
[/quote]
 
Seuraavaksi siis pahiksia! Eli keitä kaikkia listalle voisi tulla?
22.01.2015
Emelie
729 kirjaa, 100 kirja-arviota, 2743 viestiä
Tällainen setti pahiksia tuli mieleen:
Voldemort
Sauron
Milla Magia
Iso Paha Susi
Ursula
Scar (Arpi? Leijonakuninkaassa)
Caleb (Buffy, vampyyrintappajasta)
Voldemort
Sauron
Milla Magia
Iso Paha Susi
Ursula
Scar (Arpi? Leijonakuninkaassa)
Caleb (Buffy, vampyyrintappajasta)
Tällainen setti pahiksia tuli mieleen:
 
Voldemort
Sauron
Milla Magia
Iso Paha Susi
Ursula
Scar (Arpi? Leijonakuninkaassa)
Caleb (Buffy, vampyyrintappajasta)
22.01.2015
Tapsa
155 kirjaa, 7 kirja-arviota, 252 viestiä
Paha äitipuoli
Pahatar
Kapteeni Koukku
Cruella de Vil
Merinoita Ursula
Shere Khan
Hornansarvi
Ratigan
Jafar
Scar
Tuomari Claude Frollo
Hades
Hunni Shan Yu
Pahatar
Kapteeni Koukku
Cruella de Vil
Merinoita Ursula
Shere Khan
Hornansarvi
Ratigan
Jafar
Scar
Tuomari Claude Frollo
Hades
Hunni Shan Yu
Paha äitipuoli
Pahatar
Kapteeni Koukku
Cruella de Vil
Merinoita Ursula
Shere Khan
Hornansarvi
Ratigan
Jafar
Scar
Tuomari Claude Frollo
Hades
Hunni Shan Yu
22.01.2015
Maailmanherra
362 kirjaa, 14 kirja-arviota, 241 viestiä
Valta
Milady De Winter
Milady De Winter
HiistuEhdotus oli tällainen:Viittasin Unohdettuihin Jumaliin ja Hämähäkkijumalaan. Tämä (nyky)maailma missä Shadow seikkailee.MaailmanherraEntäs Neverwhere tai tuo koko Gaimanin universumi.Eli käsittääkseni juuri tuota maanalaista Lontoota... Onko Gaimanilla jotain yleisempää isompaa universumia, johon hänen tarinansa sijoittuisivat?
Valta
Milady De Winter
 
 
[quote="Hiistu" post=27071]Ehdotus oli tällainen:
 
[quote="Maailmanherra" post=26900]Entäs Neverwhere tai tuo koko Gaimanin universumi. [/quote]
 
Eli käsittääkseni juuri tuota maanalaista Lontoota... Onko Gaimanilla jotain yleisempää isompaa universumia, johon hänen tarinansa sijoittuisivat?[/quote]
 
Viittasin Unohdettuihin Jumaliin ja Hämähäkkijumalaan. Tämä (nyky)maailma missä Shadow seikkailee.
22.01.2015
Mab
616 viestiä
Disney-pahiksia löytyy (ainakin) yksi joka leffasta, joten niistä saisi helposti oman listansa. Ehdottaisin siis, että ne voisi jättää melkeinpä johonkin toiseen kertaan (tämä ei tietenkään tarvitse koskea sellaisia pahiksia, jotka ovat tarpeeksi tunnettuja alkuperäisteoksensa voimin, kuten esim. Kapteeni Koukku tai Frollo).
Buffysta mä nostaisin mielummin pahikseksi Drusillan tai kolmoskauden pormestarin kuin Calebin, mutta jos Caleb on suositumpi, niin olkoon sitten :) Muuten voisi ehdottaa myös Mestaria, mutta ehkä listan Mestariksi sopisi myös Dr Whon Mestari :P
Darth Vader, Loki, Artemis Entreri, Saruman tai Sauron, Moriarty, Valta, Milady, Voldemort ovat kaikki mielestäni ok.
Miten olisi lisäksi Rastapopoulos (Tinteistä) ja Daltonin veljekset (Lucky Lukesta)?
Niinikään Tulen ja jään laulussa Joffrey on mieleenpainuva hahmo, vaikkei kai olekaan ultimatepahis :D
Gormenghastin Steerpike on myös aika velikulta.
Sitten olisi vielä Morgan le Fay arturiaanisista tarinoista ja noitarintamalla Valkoinen velho (Narnia) sekä Lännen ilkeä noita (Ihmemaa Oz).
Buffysta mä nostaisin mielummin pahikseksi Drusillan tai kolmoskauden pormestarin kuin Calebin, mutta jos Caleb on suositumpi, niin olkoon sitten :) Muuten voisi ehdottaa myös Mestaria, mutta ehkä listan Mestariksi sopisi myös Dr Whon Mestari :P
Darth Vader, Loki, Artemis Entreri, Saruman tai Sauron, Moriarty, Valta, Milady, Voldemort ovat kaikki mielestäni ok.
Miten olisi lisäksi Rastapopoulos (Tinteistä) ja Daltonin veljekset (Lucky Lukesta)?
Niinikään Tulen ja jään laulussa Joffrey on mieleenpainuva hahmo, vaikkei kai olekaan ultimatepahis :D
Gormenghastin Steerpike on myös aika velikulta.
Sitten olisi vielä Morgan le Fay arturiaanisista tarinoista ja noitarintamalla Valkoinen velho (Narnia) sekä Lännen ilkeä noita (Ihmemaa Oz).
Disney-pahiksia löytyy (ainakin) yksi joka leffasta, joten niistä saisi helposti oman listansa. Ehdottaisin siis, että ne voisi jättää melkeinpä johonkin toiseen kertaan (tämä ei tietenkään tarvitse koskea sellaisia pahiksia, jotka ovat tarpeeksi tunnettuja alkuperäisteoksensa voimin, kuten esim. Kapteeni Koukku tai Frollo).
 
Buffysta mä nostaisin mielummin pahikseksi Drusillan tai kolmoskauden pormestarin kuin Calebin, mutta jos Caleb on suositumpi, niin olkoon sitten :) Muuten voisi ehdottaa myös Mestaria, mutta ehkä listan Mestariksi sopisi myös Dr Whon Mestari :P
 
Darth Vader, Loki, Artemis Entreri, Saruman tai Sauron, Moriarty, Valta, Milady, Voldemort ovat kaikki mielestäni ok.
 
Miten olisi lisäksi Rastapopoulos (Tinteistä) ja Daltonin veljekset (Lucky Lukesta)?
 
Niinikään Tulen ja jään laulussa Joffrey on mieleenpainuva hahmo, vaikkei kai olekaan ultimatepahis :D
 
Gormenghastin Steerpike on myös aika velikulta.
 
Sitten olisi vielä Morgan le Fay arturiaanisista tarinoista ja noitarintamalla Valkoinen velho (Narnia) sekä Lännen ilkeä noita (Ihmemaa Oz).
23.01.2015
Maailmanherra
362 kirjaa, 14 kirja-arviota, 241 viestiä
Luulin että Disney pahiksista oli joku oma skaba joskus mutta saattoi olla prinsessat.
Luulin että Disney pahiksista oli joku oma skaba joskus mutta saattoi olla prinsessat.
23.01.2015
Emelie
729 kirjaa, 100 kirja-arviota, 2743 viestiä
MabBuffysta mä nostaisin mielummin pahikseksi Drusillan tai kolmoskauden pormestarin kuin Calebin, mutta jos Caleb on suositumpi, niin olkoon sitten :) Muuten voisi ehdottaa myös Mestaria, mutta ehkä listan Mestariksi sopisi myös Dr Whon Mestari :PHeh, mä pidän enemmän Calebista, koska Nathan Fillon ja koska Caleb tuntui olevan paljon pelottavampi kuin Drusilla. Mutta oikeasti, kumpi tahansa käy. Buffyn "Mestari" nyt ei vaan ollut yhtään pelottava, ennemminkin ärsyttävä...
Mä en osaa nähdä Lokia pahiksena. Enkä oikein Valtaa tai Joffreytakaan (ne on lähinnä kitiseviä, äitinsä helmoissa piileskeleviä ja ylihemmoteltuja "teinejä", ei niinkään pahiksia). :P
[quote=Mab]Buffysta mä nostaisin mielummin pahikseksi Drusillan tai kolmoskauden pormestarin kuin Calebin, mutta jos Caleb on suositumpi, niin olkoon sitten :) Muuten voisi ehdottaa myös Mestaria, mutta ehkä listan Mestariksi sopisi myös Dr Whon Mestari :P[/quote]
 
Heh, mä pidän enemmän Calebista, koska Nathan Fillon ja koska Caleb tuntui olevan paljon pelottavampi kuin Drusilla. Mutta oikeasti, kumpi tahansa käy. Buffyn "Mestari" nyt ei vaan ollut yhtään pelottava, ennemminkin ärsyttävä...
 
Mä en osaa nähdä Lokia pahiksena. Enkä oikein Valtaa tai Joffreytakaan (ne on lähinnä kitiseviä, äitinsä helmoissa piileskeleviä ja ylihemmoteltuja "teinejä", ei niinkään pahiksia). :P
23.01.2015
Tapsa
155 kirjaa, 7 kirja-arviota, 252 viestiä
EmelieHeh, mä pidän enemmän Calebista, koska Nathan Fillon ja koska Caleb tuntui olevan paljon pelottavampi kuin Drusilla. Mutta oikeasti, kumpi tahansa käy. Buffyn "Mestari" nyt ei vaan ollut yhtään pelottava, ennemminkin ärsyttävä...Buffyn pahikset ovat: Mestari, Spike, Drusilla, Angel, pormestari, Adam, Glory, nörttitrio, Dark Willow ja Caleb sekä Ensimmäinen Pahuus. Näistä kovimmat selvästi ovat Spike ja Angel, mutta koska kummallakin on sarjassa loppujen lopuksi rooli myös jonain muuna kuin pahiksena, niin eivät taida listalle kuulua. Caleb on hyvä hahmo mutta esiintyy vain muutamassa jaksossa ja on kuitenkin vain Ensimmäisen Pahuuden palvelija ja sanansaattaja, niin en tiedä miksi hänet otettaisiin listalle ennen mestariaan.
Ensimmäisen kauden Mestari taas on vampyyrien kuningas ja hänellä olisi paljon isompi rooli jos ei olisi sattunut potkaisemaan tyhjää jo sarjan 12. jaksossa. Hän olisi epäilemättä toiminut Angelin, Spiken ja Drusillan johtajana.
[quote="Emelie" post=27725]Heh, mä pidän enemmän Calebista, koska Nathan Fillon ja koska Caleb tuntui olevan paljon pelottavampi kuin Drusilla. Mutta oikeasti, kumpi tahansa käy. Buffyn "Mestari" nyt ei vaan ollut yhtään pelottava, ennemminkin ärsyttävä...[/quote]
Buffyn pahikset ovat: Mestari, Spike, Drusilla, Angel, pormestari, Adam, Glory, nörttitrio, Dark Willow ja Caleb sekä Ensimmäinen Pahuus. Näistä kovimmat selvästi ovat Spike ja Angel, mutta koska kummallakin on sarjassa loppujen lopuksi rooli myös jonain muuna kuin pahiksena, niin eivät taida listalle kuulua. Caleb on hyvä hahmo mutta esiintyy vain muutamassa jaksossa ja on kuitenkin vain Ensimmäisen Pahuuden palvelija ja sanansaattaja, niin en tiedä miksi hänet otettaisiin listalle ennen mestariaan.
Ensimmäisen kauden Mestari taas on vampyyrien kuningas ja hänellä olisi paljon isompi rooli jos ei olisi sattunut potkaisemaan tyhjää jo sarjan 12. jaksossa. Hän olisi epäilemättä toiminut Angelin, Spiken ja Drusillan johtajana.
25.01.2015
Emelie
729 kirjaa, 100 kirja-arviota, 2743 viestiä
^ Hmm, olin unohtanut Gloryn ihan kokonaan... Buffyssa todellakin löytyy iso liuta listalle mahdollisia pahiksia, mutta minä silti pidän niistä kaikista eniten Calebista. :)
Muita pahiksia, joita tuli mieleen:
Jokeri
Mr. Hyde
Thanos
Mystique tai Magneto
It/Se (Stephen Kingiltä)
Venom
Muita pahiksia, joita tuli mieleen:
Jokeri
Mr. Hyde
Thanos
Mystique tai Magneto
It/Se (Stephen Kingiltä)
Venom
^ Hmm, olin unohtanut Gloryn ihan kokonaan... Buffyssa todellakin löytyy iso liuta listalle mahdollisia pahiksia, mutta minä silti pidän niistä kaikista eniten Calebista. :)
 
Muita pahiksia, joita tuli mieleen:
 
Jokeri
Mr. Hyde
Thanos
Mystique tai Magneto
It/Se (Stephen Kingiltä)
Venom
26.01.2015
Hiistu
676 kirjaa, 12 kirja-arviota, 3856 viestiä
Koonti tähän mennessä ehdotetuista:
Voldemort
[Sauron TAI Saruman]
[Milla Magia]
Iso Paha Susi
Ursula*
Scar*
Caleb TAI Drusilla TAI Mestari(Buffy, vampyyrintappajasta)
Paha äitipuoli*
Pahatar*
Kapteeni Koukku*
Cruella de Vil*
Shere Khan*
Hornansarvi*
Ratigan*
Jafar*
Tuomari Claude Frollo*
Hades*
Hunni Shan Yu*
(Valta)
[Milady De Winter]
Darth Vader
(Loki)
[Artemis Entreri]
Moriarty
Rastapopoulos
[Daltonin veljekset]
[Dr Whon Mestari]
Steerpike
(Joffrey)
[Morgan le Fay]
[Valkoinen velho]
[Lännen ilkeä noita]
Jokeri
Mr. Hyde
Thanos
Mystique TAI Magneto
It/Se (Stephen Kingiltä)
Venom
(Jätin lähteet pääsääntöisesti mainitsematta tässä. Jollei hahmoa tunnista, kannattaa miettiä, onko hahmo kyllin tunnettu.
)
Suluissa hahmot, joita ehdotettu jätettäviksi pois, koska eivät kyllin pahiksia.
Merkkasin lisäksi hakasulkuihin hahmot, jotka ovat jo olleet jollain tämän foorumin listoista, siis kaikki huomaamani:
- Milla Magia, Morgan le Fay, Valkoinen velho ja Lännen ilkeä noita Noidissa ja velhottarissa
- Milady Katalissa naikkosissa
- Artemis, Daltonit ja Loki Kelmeissä
- Sauron ja Saruman Keski-Maassa
- Dr Whon Mestari, mikäli on sama kuin Master, Dr Whossa
Minä voisin kannattaa näidenkin karsimista.. mtta arvelen kyllä, että joitain heistä kaivataan uusiksi tälle listalle.
Eli kommentoikaa heitä vielä uudelleen, joutavatko pois tai ovatko jotkut erityisesti säästämisen arvoisia!
Yhtenä ehdotuksena oli oma lista Disney-pahiksille. Heidät merkattu tähdellä.
Voldemort
[Sauron TAI Saruman]
[Milla Magia]
Iso Paha Susi
Ursula*
Scar*
Caleb TAI Drusilla TAI Mestari(Buffy, vampyyrintappajasta)
Paha äitipuoli*
Pahatar*
Kapteeni Koukku*
Cruella de Vil*
Shere Khan*
Hornansarvi*
Ratigan*
Jafar*
Tuomari Claude Frollo*
Hades*
Hunni Shan Yu*
(Valta)
[Milady De Winter]
Darth Vader
(Loki)
[Artemis Entreri]
Moriarty
Rastapopoulos
[Daltonin veljekset]
[Dr Whon Mestari]
Steerpike
(Joffrey)
[Morgan le Fay]
[Valkoinen velho]
[Lännen ilkeä noita]
Jokeri
Mr. Hyde
Thanos
Mystique TAI Magneto
It/Se (Stephen Kingiltä)
Venom
(Jätin lähteet pääsääntöisesti mainitsematta tässä. Jollei hahmoa tunnista, kannattaa miettiä, onko hahmo kyllin tunnettu.
Suluissa hahmot, joita ehdotettu jätettäviksi pois, koska eivät kyllin pahiksia.
Merkkasin lisäksi hakasulkuihin hahmot, jotka ovat jo olleet jollain tämän foorumin listoista, siis kaikki huomaamani:
- Milla Magia, Morgan le Fay, Valkoinen velho ja Lännen ilkeä noita Noidissa ja velhottarissa
- Milady Katalissa naikkosissa
- Artemis, Daltonit ja Loki Kelmeissä
- Sauron ja Saruman Keski-Maassa
- Dr Whon Mestari, mikäli on sama kuin Master, Dr Whossa
Minä voisin kannattaa näidenkin karsimista.. mtta arvelen kyllä, että joitain heistä kaivataan uusiksi tälle listalle.
Yhtenä ehdotuksena oli oma lista Disney-pahiksille. Heidät merkattu tähdellä.
Koonti tähän mennessä ehdotetuista:
 
Voldemort
[Sauron TAI Saruman] [Milla Magia] Iso Paha Susi Ursula* Scar* Caleb TAI Drusilla TAI Mestari(Buffy, vampyyrintappajasta)
Paha äitipuoli* Pahatar* Kapteeni Koukku* Cruella de Vil* Shere Khan* Hornansarvi* Ratigan* Jafar* Tuomari Claude Frollo* Hades* Hunni Shan Yu*
(Valta) [Milady De Winter]
Darth Vader (Loki)
[Artemis Entreri] Moriarty
Rastapopoulos
[Daltonin veljekset]
[Dr Whon Mestari]
Steerpike
(Joffrey)
[Morgan le Fay]
[Valkoinen velho]
[Lännen ilkeä noita]
Jokeri Mr. Hyde Thanos Mystique TAI Magneto It/Se (Stephen Kingiltä) Venom
 
(Jätin lähteet pääsääntöisesti mainitsematta tässä. Jollei hahmoa tunnista, kannattaa miettiä, onko hahmo kyllin tunnettu. :wink: )
 
Suluissa hahmot, joita ehdotettu jätettäviksi pois, koska eivät kyllin pahiksia.
 
Merkkasin lisäksi hakasulkuihin hahmot, jotka ovat jo olleet jollain tämän foorumin listoista, siis kaikki huomaamani:
- Milla Magia, Morgan le Fay, Valkoinen velho ja Lännen ilkeä noita Noidissa ja velhottarissa
- Milady Katalissa naikkosissa
- Artemis, Daltonit ja Loki Kelmeissä
- Sauron ja Saruman Keski-Maassa
- Dr Whon Mestari, mikäli on sama kuin Master, Dr Whossa
 
Minä voisin kannattaa näidenkin karsimista.. mtta arvelen kyllä, että joitain heistä kaivataan uusiksi tälle listalle. :wink: Eli kommentoikaa heitä vielä uudelleen, joutavatko pois tai ovatko jotkut erityisesti säästämisen arvoisia!
 
Yhtenä ehdotuksena oli oma lista Disney-pahiksille. Heidät merkattu tähdellä.
26.01.2015
Saki
92 kirjaa, 35 kirja-arviota, 335 viestiä
Pitäisikö tästä karsia sellaiset, jotka eivät oikeastaan olleet pahoja omasta tahdostaan, vaan heidät "myrkytettiin" tai he tulivat vain hulluksi..? Esim. Doctor Whon Mestari voisi kuulua edellä mainittuun luokkaan. Tai Darth Vader. Ja entäs sitten ne jotka kääntyivät myöhemmin hyvisten puolelle?
Pitäisikö tästä karsia sellaiset, jotka eivät oikeastaan olleet pahoja omasta tahdostaan, vaan heidät "myrkytettiin" tai he tulivat vain hulluksi..? Esim. Doctor Whon Mestari voisi kuulua edellä mainittuun luokkaan. Tai Darth Vader. Ja entäs sitten ne jotka kääntyivät myöhemmin hyvisten puolelle?
28.01.2015
Maailmanherra
362 kirjaa, 14 kirja-arviota, 241 viestiä
Pahiksen määritelmä on aika laaja. Esim Joffrey joka huvikseen perseilee ja ampuu varsijousella huoria ei ole pahis vaan "hemmoteltu teini". Puhumattakaan Vallasta. Toisaalta sisäisten ristiriitojen ajama Darth Vader on pahis...
Rakettiryhmä on myös aika pahis. Daltonit taas tyhmiä rikollisia. Entä onko Frollo pahis kun toimii vain hyvässä uskossa (kristin)?
Rakettiryhmä on myös aika pahis. Daltonit taas tyhmiä rikollisia. Entä onko Frollo pahis kun toimii vain hyvässä uskossa (kristin)?
Pahiksen määritelmä on aika laaja. Esim Joffrey joka huvikseen perseilee ja ampuu varsijousella huoria ei ole pahis vaan "hemmoteltu teini". Puhumattakaan Vallasta. Toisaalta sisäisten ristiriitojen ajama Darth Vader on pahis...
 
Rakettiryhmä on myös aika pahis. Daltonit taas tyhmiä rikollisia. Entä onko Frollo pahis kun toimii vain hyvässä uskossa (kristin)?
30.01.2015
Niksu
27 kirjaa, 13 kirja-arviota, 538 viestiä
Minusta kaikki muut listalla on ok, paitsi nuo Disney-pahikset jotka voi laittaa sitten omaan listaansa. Pahiksen määritelmä on kuitenkin aika venyvä.
Minusta kaikki muut listalla on ok, paitsi nuo Disney-pahikset jotka voi laittaa sitten omaan listaansa. Pahiksen määritelmä on kuitenkin aika venyvä.
30.01.2015
Hiistu
676 kirjaa, 12 kirja-arviota, 3856 viestiä
Siispä...
Pahikset-listalle tulossa:
Voldemort
Caleb
Darth Vader
Moriarty
Rastapopoulos
Steerpike
Jokeri
Mr. Hyde
Thanos
Mystique TAI Magneto
It/Se (Stephen Kingiltä)
Venom
Rakettiryhmä
Otetaanko mukaan joku/jotkut seuraavista?
Sauron TAI Saruman
Milla Magia
Valta
Milady De Winter
Loki
Artemis Entreri
Daltonin veljekset
Dr Whon Mestari
Joffrey
Morgan le Fay
Valkoinen velho
Lännen ilkeä noita
Oma lista Disney-pahiksille:
Iso Paha Susi
Ursula
Scar
Paha äitipuoli
Pahatar
Kapteeni Koukku
Cruella de Vil
Shere Khan
Hornansarvi
Ratigan
Jafar
Tuomari Frollo
Hades
Hunni Shan Yu
Herttakuningatar
Nottinghamin sheriffi
Mites jos pelattaisiin ensin nuo Disney-pahikset, koska lista näyttäisi varsin valmiilta? Puuttuuko listalta vielä joku, jonka sinne haluaisitte?
Pahikset-listalle tulossa:
Voldemort
Caleb
Darth Vader
Moriarty
Rastapopoulos
Steerpike
Jokeri
Mr. Hyde
Thanos
Mystique TAI Magneto
It/Se (Stephen Kingiltä)
Venom
Rakettiryhmä
Otetaanko mukaan joku/jotkut seuraavista?
Sauron TAI Saruman
Milla Magia
Valta
Milady De Winter
Loki
Artemis Entreri
Daltonin veljekset
Dr Whon Mestari
Joffrey
Morgan le Fay
Valkoinen velho
Lännen ilkeä noita
Oma lista Disney-pahiksille:
Iso Paha Susi
Ursula
Scar
Paha äitipuoli
Pahatar
Kapteeni Koukku
Cruella de Vil
Shere Khan
Hornansarvi
Ratigan
Jafar
Tuomari Frollo
Hades
Hunni Shan Yu
Herttakuningatar
Nottinghamin sheriffi
Mites jos pelattaisiin ensin nuo Disney-pahikset, koska lista näyttäisi varsin valmiilta? Puuttuuko listalta vielä joku, jonka sinne haluaisitte?
Siispä...
 
[b]Pahikset-listalle tulossa: [/b]
 
Voldemort Caleb Darth Vader Moriarty Rastapopoulos Steerpike Jokeri Mr. Hyde Thanos Mystique TAI Magneto It/Se (Stephen Kingiltä) Venom Rakettiryhmä
 
 
[b]Otetaanko mukaan joku/jotkut seuraavista?[/b]
  Sauron TAI Saruman Milla Magia Valta Milady De Winter Loki Artemis Entreri Daltonin veljekset Dr Whon Mestari Joffrey Morgan le Fay Valkoinen velho Lännen ilkeä noita
 
 
 
[b]Oma lista Disney-pahiksille:[/b]
  Iso Paha Susi Ursula Scar Paha äitipuoli Pahatar Kapteeni Koukku Cruella de Vil Shere Khan Hornansarvi Ratigan Jafar Tuomari Frollo Hades Hunni Shan Yu
Herttakuningatar
Nottinghamin sheriffi
 
 
Mites jos pelattaisiin ensin nuo Disney-pahikset, koska lista näyttäisi varsin valmiilta? Puuttuuko listalta vielä joku, jonka sinne haluaisitte?
30.01.2015
The Big Bad Wolf
484 kirjaa, 79 kirja-arviota, 690 viestiä
Disney-pahikset vois pelata nyt. 
Disney-pahikset vois pelata nyt. :smile:
30.01.2015
Hiistu
676 kirjaa, 12 kirja-arviota, 3856 viestiä
Jeps, eli aloitetaan Disney-pahikset huomenna aamusta. 
Yöllinen aika vielä aikaa kommentoida, jos listassa jokin oleellinen puutos!
Yöllinen aika vielä aikaa kommentoida, jos listassa jokin oleellinen puutos!
Jeps, eli aloitetaan Disney-pahikset huomenna aamusta. :smile:
 
Yöllinen aika vielä aikaa kommentoida, jos listassa jokin oleellinen puutos!