Kategoria: Teatteri | 895 viestiä | 197,4 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 19.06.2026
Kategoria: Konepaja | 446 viestiä | 216,9 t lukukertaa
Vastannut: Mustelmann, 15.06.2026
Satuta ja paranna -ketjut
16.05.2015
Mab
616 viestiä
Vielä tuli mieleen Noituri-sarjan taikuus. Siinähän on velhoja, joiden taikuus on kait myötäsyntyistä (??) ja noitureita, joiden ihmekyvyt johtuvat siitä, että heidät on muokattu mutanteiksi.
Lukjanenkon Yö/Päivä/Hämärän partio -kirjoissa on myös ihan jännä taikuussysteemi (ja monenlaisia magianharjoittajia), mutta ehkä sekin on vähän turhan marginaalissa tälle listalle.
Mut joo, lista kyllä näyttää pelattavalta jo tuollaisenaan
Lukjanenkon Yö/Päivä/Hämärän partio -kirjoissa on myös ihan jännä taikuussysteemi (ja monenlaisia magianharjoittajia), mutta ehkä sekin on vähän turhan marginaalissa tälle listalle.
Mut joo, lista kyllä näyttää pelattavalta jo tuollaisenaan
Vielä tuli mieleen Noituri-sarjan taikuus. Siinähän on velhoja, joiden taikuus on kait myötäsyntyistä (??) ja noitureita, joiden ihmekyvyt johtuvat siitä, että heidät on muokattu mutanteiksi.
 
Lukjanenkon Yö/Päivä/Hämärän partio -kirjoissa on myös ihan jännä taikuussysteemi (ja monenlaisia magianharjoittajia), mutta ehkä sekin on vähän turhan marginaalissa tälle listalle.
 
Mut joo, lista kyllä näyttää pelattavalta jo tuollaisenaan :smile:
16.05.2015
Hiistu
676 kirjaa, 12 kirja-arviota, 3856 viestiä
MabVielä tuli mieleen Noituri-sarjan taikuus. Siinähän on velhoja, joiden taikuus on kait myötäsyntyistä (??) ja noitureita, joiden ihmekyvyt johtuvat siitä, että heidät on muokattu mutanteiksiVieläkö tuolle noiturien mutanttitaikuudelle keksittäisiin jokin nimi? "Noiturien mutanttitaikuus"... ?
Muutoin lista voitaisiin aloittaa huomenna.
[quote="Mab" post=32546]Vielä tuli mieleen Noituri-sarjan taikuus. Siinähän on velhoja, joiden taikuus on kait myötäsyntyistä (??) ja noitureita, joiden ihmekyvyt johtuvat siitä, että heidät on muokattu mutanteiksi[/quote]
 
Vieläkö tuolle noiturien mutanttitaikuudelle keksittäisiin jokin nimi? "Noiturien mutanttitaikuus"... ? :tongue:
 
Muutoin lista voitaisiin aloittaa huomenna.
17.05.2015
Mab
616 viestiä
Ai, nimi vielä tarvittaisiin?
Hehe, en mä sellaisia keksi (muuta kuin "noituruuden", mutta se ei nyt taida olla kovinkaan valaiseva). Lukaisin pari arvostelua kirjoista ja niissä puhuttiin "noiturien alkeellisesta taikuudesta" :neutral:
Ai, nimi vielä tarvittaisiin? :tongue: Hehe, en mä sellaisia keksi (muuta kuin "noituruuden", mutta se ei nyt taida olla kovinkaan valaiseva). Lukaisin pari arvostelua kirjoista ja niissä puhuttiin "noiturien alkeellisesta taikuudesta" :neutral:
17.05.2015
Soturiorava
207 kirjaa, 63 kirja-arviota, 96 viestiä
Tuli vielä mieleen Septimus Heap-kirjasarjan taikuus. Ei ole välttämättä mikään kovin tärkeä, mutta ehdotinpa vaan.
P.S en tiedä sen taikuuden nimeä vai onko sillä ollenkaan nimeä.
P.S en tiedä sen taikuuden nimeä vai onko sillä ollenkaan nimeä.
Tuli vielä mieleen Septimus Heap-kirjasarjan taikuus. Ei ole välttämättä mikään kovin tärkeä, mutta ehdotinpa vaan.
 
P.S en tiedä sen taikuuden nimeä vai onko sillä ollenkaan nimeä.
17.05.2015
Hiistu
676 kirjaa, 12 kirja-arviota, 3856 viestiä
Kaikilla taikuuksilla nyt toivottavasti semmoiset nimet, että äänestäjät tunnistavat ne ainakin aloitusviestin lähdetietojen avulla. 
Pelailtavaa: Satuta/paranna: Taikuusjärjestelmät
Pelailtavaa: Satuta/paranna: Taikuusjärjestelmät
Kaikilla taikuuksilla nyt toivottavasti semmoiset nimet, että äänestäjät tunnistavat ne ainakin aloitusviestin lähdetietojen avulla. :smile:
 
Pelailtavaa: [url=http://www.risingshadow.fi/forum/leikkinurkka/2212-satuta-paranna-taikuusjarjestelmat#32574]Satuta/paranna: Taikuusjärjestelmät[/url]
17.05.2015
Athilora
100 kirjaa, 690 viestiä
XerionHöh. Unohtu Magia Eragonista.Uskaltaisin väittää, ettei tässä ole kovinkaan suurta vääryyttä tahi menetystä koettu. Se nyt kuitenkin on, perusperiaatteeltaan, väännelmä tosinimitaikuudesta.
[quote="Xerion" post=32607]Höh. Unohtu Magia Eragonista.[/quote]
 
Uskaltaisin väittää, ettei tässä ole kovinkaan suurta vääryyttä tahi menetystä koettu. Se nyt kuitenkin on, perusperiaatteeltaan, väännelmä tosinimitaikuudesta.
17.05.2015
Vehka
302 kirjaa, 14 kirja-arviota, 185 viestiä
Knox GargolJep, eli jos tykkäsit Eragonin taikuussysteemistä, kannattaa äänestää Maameren tosinimiä. ;) (Jotka ovat paras taikuussysteemi koskaan, terveisin Vehka.)XerionHöh. Unohtu Magia Eragonista.Uskaltaisin väittää, ettei tässä ole kovinkaan suurta vääryyttä tahi menetystä koettu. Se nyt kuitenkin on, perusperiaatteeltaan, väännelmä tosinimitaikuudesta.
[quote="Knox Gargol" post=32609][quote="Xerion" post=32607]Höh. Unohtu Magia Eragonista.[/quote]
 
Uskaltaisin väittää, ettei tässä ole kovinkaan suurta vääryyttä tahi menetystä koettu. Se nyt kuitenkin on, perusperiaatteeltaan, väännelmä tosinimitaikuudesta.[/quote]
 
Jep, eli jos tykkäsit Eragonin taikuussysteemistä, kannattaa äänestää Maameren tosinimiä. ;) (Jotka ovat paras taikuussysteemi koskaan, terveisin Vehka.)
17.05.2015
Athilora
100 kirjaa, 690 viestiä
VehkaEi nyt sinänsä ole mitenkään ihmeellinen taikuusjärjestelmä. Keskinkertainen taikuusjärjestelmä kohtalaisen kirjailijan tylsähkössä proosassa. Vain oma mielipiteeni kylläkin. Mutta, jos Eragon-taikuus toimii, lue ihmeessä Maameren tarinat.Knox GargolJep, eli jos tykkäsit Eragonin taikuussysteemistä, kannattaa äänestää Maameren tosinimiä. ;) (Jotka ovat paras taikuussysteemi koskaan, terveisin Vehka.)XerionHöh. Unohtu Magia Eragonista.Uskaltaisin väittää, ettei tässä ole kovinkaan suurta vääryyttä tahi menetystä koettu. Se nyt kuitenkin on, perusperiaatteeltaan, väännelmä tosinimitaikuudesta.
[quote="Vehka" post=32612][quote="Knox Gargol" post=32609][quote="Xerion" post=32607]Höh. Unohtu Magia Eragonista.[/quote]
 
Uskaltaisin väittää, ettei tässä ole kovinkaan suurta vääryyttä tahi menetystä koettu. Se nyt kuitenkin on, perusperiaatteeltaan, väännelmä tosinimitaikuudesta.[/quote]
 
Jep, eli jos tykkäsit Eragonin taikuussysteemistä, kannattaa äänestää Maameren tosinimiä. ;) (Jotka ovat paras taikuussysteemi koskaan, terveisin Vehka.)[/quote]
 
Ei nyt sinänsä ole mitenkään ihmeellinen taikuusjärjestelmä. Keskinkertainen taikuusjärjestelmä kohtalaisen kirjailijan tylsähkössä proosassa. Vain oma mielipiteeni kylläkin. Mutta, jos Eragon-taikuus toimii, lue ihmeessä Maameren tarinat.
18.05.2015
Xerion
97 kirjaa, 227 viestiä
Knox GargolJoo onhan ne joskus luettava. Se kiejailijan nimi vain karkottaa minut. Se K siellä välissä on aivan kamalaVehkaEi nyt sinänsä ole mitenkään ihmeellinen taikuusjärjestelmä. Keskinkertainen taikuusjärjestelmä kohtalaisen kirjailijan tylsähkössä proosassa. Vain oma mielipiteeni kylläkin. Mutta, jos Eragon-taikuus toimii, lue ihmeessä Maameren tarinat.Knox GargolJep, eli jos tykkäsit Eragonin taikuussysteemistä, kannattaa äänestää Maameren tosinimiä. ;) (Jotka ovat paras taikuussysteemi koskaan, terveisin Vehka.)XerionHöh. Unohtu Magia Eragonista.Uskaltaisin väittää, ettei tässä ole kovinkaan suurta vääryyttä tahi menetystä koettu. Se nyt kuitenkin on, perusperiaatteeltaan, väännelmä tosinimitaikuudesta.
[quote="Knox Gargol" post=32621][quote="Vehka" post=32612][quote="Knox Gargol" post=32609][quote="Xerion" post=32607]Höh. Unohtu Magia Eragonista.[/quote]
 
Uskaltaisin väittää, ettei tässä ole kovinkaan suurta vääryyttä tahi menetystä koettu. Se nyt kuitenkin on, perusperiaatteeltaan, väännelmä tosinimitaikuudesta.[/quote]
 
Jep, eli jos tykkäsit Eragonin taikuussysteemistä, kannattaa äänestää Maameren tosinimiä. ;) (Jotka ovat paras taikuussysteemi koskaan, terveisin Vehka.)[/quote]
 
Ei nyt sinänsä ole mitenkään ihmeellinen taikuusjärjestelmä. Keskinkertainen taikuusjärjestelmä kohtalaisen kirjailijan tylsähkössä proosassa. Vain oma mielipiteeni kylläkin. Mutta, jos Eragon-taikuus toimii, lue ihmeessä Maameren tarinat.[/quote]
 
Joo onhan ne joskus luettava. Se kiejailijan nimi vain karkottaa minut. Se K siellä välissä on aivan kamala :angry:. Mutta nyt on tosinimiä plussailtu. Kiitos teille näistä tiedoista.
28.05.2015
Athilora
100 kirjaa, 690 viestiä
Meneekö ihan hirveästi perinteisistä teemoista ohi, jos esittäisin Suomen presidenttejä seuraavaan ketjuun?
Nopeasti tehtävissä oleva lista, joka herättää varmasti intohimoja suuntaa tai toiseen melkein kaikilla. Mutta, jos halutaan pysyä fiktiolinjoilla, ymmärrän kyllä.
Meneekö ihan hirveästi perinteisistä teemoista ohi, jos esittäisin Suomen presidenttejä seuraavaan ketjuun? :grin: Nopeasti tehtävissä oleva lista, joka herättää varmasti intohimoja suuntaa tai toiseen melkein kaikilla. Mutta, jos halutaan pysyä fiktiolinjoilla, ymmärrän kyllä.
28.05.2015
Xerion
97 kirjaa, 227 viestiä
Itse kannatan ennemmin spefiä. Voi olla, että asiaan tarkemmin tutustuneilla voi olla presidenteistä mielipiteitä suuntaan tai toiseen, mutta meillä muilla (varsinkin nuoremmilla) ei ole kantaa tähän. Voi aihe toki olla spefin ulkopuoleltakin, mutta sen pitäisi olla kaikille helposti lähestyttävissä.
Itse kannatan ennemmin spefiä. Voi olla, että asiaan tarkemmin tutustuneilla voi olla presidenteistä mielipiteitä suuntaan tai toiseen, mutta meillä muilla (varsinkin nuoremmilla) ei ole kantaa tähän. Voi aihe toki olla spefin ulkopuoleltakin, mutta sen pitäisi olla kaikille helposti lähestyttävissä.
28.05.2015
Niksu
27 kirjaa, 13 kirja-arviota, 538 viestiä
Hieman aiheesta sivuun, mutta nuoruus ei ole mikään tekosyy sille, jos politiikka ei kiinnosta. Suorastaan törkeä väite, ikärasismia. :lol:
Hieman aiheesta sivuun, mutta nuoruus ei ole mikään tekosyy sille, jos politiikka ei kiinnosta. Suorastaan törkeä väite, ikärasismia. :lol:
28.05.2015
haplotus
359 kirjaa, 11 kirja-arviota, 636 viestiä
En oikein innostu lähihistorian henkilöiden mukaan otosta.
Fireflyn muistan aika heikosti, mutta kyllä mä ne naamat jotenkin osaan mielessäni arvottaa vaikka nimet meinaakin unohtua. Mukana olisin.
Myös Asterix-kisa kiinnostaisi kokeilla jossain välissä. Semmoset 10-15 nimeä pitäisi löytyä helposti.
Fireflyn muistan aika heikosti, mutta kyllä mä ne naamat jotenkin osaan mielessäni arvottaa vaikka nimet meinaakin unohtua. Mukana olisin.
Myös Asterix-kisa kiinnostaisi kokeilla jossain välissä. Semmoset 10-15 nimeä pitäisi löytyä helposti.
En oikein innostu lähihistorian henkilöiden mukaan otosta.
 
Fireflyn muistan aika heikosti, mutta kyllä mä ne naamat jotenkin osaan mielessäni arvottaa vaikka nimet meinaakin unohtua. Mukana olisin.
 
Myös Asterix-kisa kiinnostaisi kokeilla jossain välissä. Semmoset 10-15 nimeä pitäisi löytyä helposti.
28.05.2015
maahinen
320 kirjaa, 1199 viestiä
Politiikkakiinnostukseni oli huipussaan n. 16-vuotiaana. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän kiinnostaa. Kannatan Asterixia. Ja jossain välissä ehdottaisin puoliverisiä - luulen että löytyy listallinen kiintoisia hahmoja lajien ja kulttuurien välisten ristiriitojen paineessa
Politiikkakiinnostukseni oli huipussaan n. 16-vuotiaana. Mitä vanhemmaksi tulen, sitä vähemmän kiinnostaa. Kannatan Asterixia. Ja jossain välissä ehdottaisin puoliverisiä - luulen että löytyy listallinen kiintoisia hahmoja lajien ja kulttuurien välisten ristiriitojen paineessa
28.05.2015
Athilora
100 kirjaa, 690 viestiä
Vastustan Firefly/Serenityä, koska maineestaan huolimatta ei ole koskaan suuremman yleisön haltuun päätynyt. Näin ollen, pelkään vähemmän tunnetun/muistetun sarjan vähentävän pelin osallistujamäärää.
Mitä tulee puoliverisiin (ilmeisesti kahden lajin, ei lahden samanlajisen rodun, risteymiä), tässä muutama ehdotus:
-Tanis Puolhaltia (Dragonlance, ihmisen ja haltian risteymä)
-Arilyn Kuunterä/Kuunkukka (Forgotten Realms, ihmisen ja haltian risteymä)
-Ariakan Ariakas (Dragonlance, ihmisen ja jumalan risteymä)
-Ce'Nedra (Belgariad, tolnedralaisen ja dryadin risteymä)
-Elrond Puolhaltia (Keski-Maa, ihmisen ja haltian risteymä)
-Eärendil (Keski-Maa, ihmisen ja haltian risteymä)
-Rubeus Hagrid (Potterit, ihmisen ja jättiläisen risteymä)
Mitä tulee puoliverisiin (ilmeisesti kahden lajin, ei lahden samanlajisen rodun, risteymiä), tässä muutama ehdotus:
-Tanis Puolhaltia (Dragonlance, ihmisen ja haltian risteymä)
-Arilyn Kuunterä/Kuunkukka (Forgotten Realms, ihmisen ja haltian risteymä)
-Ariakan Ariakas (Dragonlance, ihmisen ja jumalan risteymä)
-Ce'Nedra (Belgariad, tolnedralaisen ja dryadin risteymä)
-Elrond Puolhaltia (Keski-Maa, ihmisen ja haltian risteymä)
-Eärendil (Keski-Maa, ihmisen ja haltian risteymä)
-Rubeus Hagrid (Potterit, ihmisen ja jättiläisen risteymä)
Vastustan Firefly/Serenityä, koska maineestaan huolimatta ei ole koskaan suuremman yleisön haltuun päätynyt. Näin ollen, pelkään vähemmän tunnetun/muistetun sarjan vähentävän pelin osallistujamäärää.
 
Mitä tulee puoliverisiin (ilmeisesti kahden lajin, ei lahden samanlajisen rodun, risteymiä), tässä muutama ehdotus:
 
-Tanis Puolhaltia (Dragonlance, ihmisen ja haltian risteymä)
-Arilyn Kuunterä/Kuunkukka (Forgotten Realms, ihmisen ja haltian risteymä)
-Ariakan Ariakas (Dragonlance, ihmisen ja jumalan risteymä)
-Ce'Nedra (Belgariad, tolnedralaisen ja dryadin risteymä)
-Elrond Puolhaltia (Keski-Maa, ihmisen ja haltian risteymä)
-Eärendil (Keski-Maa, ihmisen ja haltian risteymä)
-Rubeus Hagrid (Potterit, ihmisen ja jättiläisen risteymä)
28.05.2015
Xerion
97 kirjaa, 227 viestiä
NiksuHieman aiheesta sivuun, mutta nuoruus ei ole mikään tekosyy sille, jos politiikka ei kiinnosta. Suorastaan törkeä väite, ikärasismia. :lol:Anteeksi jos suututin. (Hymiöstä päätellen en.) Itsekin olen politiikasta kiinnostunut ja alaikäinen. Suuri osa nuorista ei silti välitä politiikasta, eikä ole hereillä historiantunneilla (anteeksi yleistykset), joten presidenteistä ei kauheasti ole tietoa. Minä kyllä tiedän ketä olisin äänestänyt, mutta silti aihe ei mielestäni ollut sopiva.
Kannatan puoliverisiä, jos ehdokkaita tulee tarpeeksi. Percy Jackson sarjasta voisi laittaa jonkun edustajan. Esim. sarjan nimeä kantavan puoliverisen.
[quote="Niksu" post=33164]Hieman aiheesta sivuun, mutta nuoruus ei ole mikään tekosyy sille, jos politiikka ei kiinnosta. Suorastaan törkeä väite, ikärasismia. :lol:[/quote]
 
Anteeksi jos suututin. (Hymiöstä päätellen en.) Itsekin olen politiikasta kiinnostunut ja alaikäinen. Suuri osa nuorista ei silti välitä politiikasta, eikä ole hereillä historiantunneilla (anteeksi yleistykset), joten presidenteistä ei kauheasti ole tietoa. Minä kyllä tiedän ketä olisin äänestänyt, mutta silti aihe ei mielestäni ollut sopiva.
 
Kannatan puoliverisiä, jos ehdokkaita tulee tarpeeksi. Percy Jackson sarjasta voisi laittaa jonkun edustajan. Esim. sarjan nimeä kantavan puoliverisen.
28.05.2015
Soturiorava
207 kirjaa, 63 kirja-arviota, 96 viestiä
Otetaanko listalle myös mytologisia puoliverisiä vai pelkästään kirjoista, leffoista, televisio-ohjelmista yms.
Kannatan Percy Jacksonia listalle.
Kannatan Percy Jacksonia listalle.
Otetaanko listalle myös mytologisia puoliverisiä vai pelkästään kirjoista, leffoista, televisio-ohjelmista yms.
 
Kannatan Percy Jacksonia listalle.
28.05.2015
Rinja
847 kirjaa, 7 kirja-arviota, 1031 viestiä
Presidenttilistasta sanottakoon, että sitä on pohdittu aikaisemminkin. Tultiin kuitenkin siihen tulokseen, että ei listoja todellisista ja vieläpä yhä elossa olevista henkilöistä. Lähimenneisyydenkin henkilöt ovat kyseenalaisia pelattavia.
Presidenttilistasta sanottakoon, että sitä on pohdittu aikaisemminkin. Tultiin kuitenkin siihen tulokseen, että ei listoja todellisista ja vieläpä yhä elossa olevista henkilöistä. Lähimenneisyydenkin henkilöt ovat kyseenalaisia pelattavia.